Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...
Индивидуальные очистные сооружения: К классу индивидуальных очистных сооружений относят сооружения, пропускная способность которых...
Топ:
Проблема типологии научных революций: Глобальные научные революции и типы научной рациональности...
Оценка эффективности инструментов коммуникационной политики: Внешние коммуникации - обмен информацией между организацией и её внешней средой...
Интересное:
Мероприятия для защиты от морозного пучения грунтов: Инженерная защита от морозного (криогенного) пучения грунтов необходима для легких малоэтажных зданий и других сооружений...
Отражение на счетах бухгалтерского учета процесса приобретения: Процесс заготовления представляет систему экономических событий, включающих приобретение организацией у поставщиков сырья...
Принципы управления денежными потоками: одним из методов контроля за состоянием денежной наличности является...
Дисциплины:
2017-05-23 | 331 |
5.00
из
|
Заказать работу |
Содержание книги
Поиск на нашем сайте
|
|
Упова́ние мое́ Оте́ц, прибе́жище мое́ Сын, покро́в мой Дух Святы́й, Тро́ице Свята́я, сла́ва Тебе́.
Иерей: Сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.
И мы: Сла́ва, и ны́не: Го́споди поми́луй, трижды. Благослови́.
И абие священник возглашает, нам на землю приклоншимся:
Влады́ко многоми́лостиве, Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же наш, моли́твами Всепречи́стыя Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, си́лою Честна́го и Животворя́щаго Креста́, предста́тельствы честны́х Небе́сных Сил безпло́тных, честна́го сла́внаго проро́ка, Предте́чи и Крести́теля Иоа́нна, святы́х сла́вных и всехва́льных апо́стол, святы́х сла́вных и добропобе́дных му́чеников, преподо́бных и Богоно́сных оте́ц на́ших, святы́х и пра́ведных Богооте́ц Иоаки́ма и А́нны, и всех Твои́х святы́х, благоприя́тну сотвори́ моли́тву на́шу. Да́руй нам оставле́ние прегреше́ний на́ших. Покры́й нас кро́вом крилу́ Твое́ю. Отжени́ от нас вся́каго врага́ и супоста́та. Умири́ на́шу жизнь, Го́споди; поми́луй нас и мир Твой, и спаси́ ду́ши на́ша, я́ко благ и Человеколю́бец.
Таже сотворив предстоятель поклон на землю, глаголет братии:
Благослови́те, отцы́ святи́и, прости́те ми, гре́шному.
И братия: Бог прости́т ти, о́тче святы́й.
Священник же глаголет:
Помо́лимся о Вели́ком господи́не и Отце́ на́шем, святе́йшем Патриа́рхе имярек, и о господи́не на́шем Преосвяще́ннейшем митрополи́те (или архиепи́скопе, или епи́скопе) имярек, и всей во Христе́ бра́тии на́шей.
|
И мы: Го́споди поми́луй, на всякий стих.
О Богохрани́мей стране́ на́шей, власте́х и во́инстве ея́.
О ненави́дящих и лю́бящих нас.
О ми́лующих и служа́щих нам.
О запове́давших нам, недосто́йным, моли́тися о них.
О избавле́нии плене́нных.
О отше́дших отце́х и бра́тиях на́ших.
О в мо́ри пла́вающих.
О в не́мощех лежа́щих.
Помо́лимся и о изоби́лии плодо́в земны́х.
И о вся́кой души́ христиа́н правосла́вных.
Ублажи́м правосла́вныя архиере́и, и кти́торы свята́го хра́ма сего́ [святы́я оби́тели сея́].
Роди́тели на́ша, и вся пре́жде отше́дшия отцы́ и бра́тию на́шу, зде лежа́щия, и повсю́ду правосла́вныя.
Предстоятель: Рцем и о себе́ саме́х.
Го́споди поми́луй, трижды.
Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас.
И мы: Ами́нь.
И начинают братия от деснаго и леваго лика по чину, един по единому, творити поклон, и просити и прияти прощение от предстоятеля, подобне глаголюще:
Благослови́, о́тче святы́й, и прости́ мя, гре́шнаго. И прочая.
Стоящу предстоятелю посреди церкве, дондеже исполнятся вся.
И приемше прощение от предстоятеля, отходим в келии наша, глаголюще молитву сию, яже и от всякаго человека глаголется:
Ненави́дящих и оби́дящих нас прости́, Го́споди, Человеколю́бче. Благотворя́щим благосотвори́. Бра́тиям и сро́дником на́шим да́руй я́же ко спасе́нию проше́ния и жизнь ве́чную. В не́мощех су́щия посети́ и исцеле́ние да́руй. И́же в мо́ри упра́ви. С путеше́ствующими спутеше́ствуй. Служа́щим и ми́лующим нас, грехо́в оставле́ние да́руй. Запове́давших нам, недосто́йным, моли́тися о них, поми́луй по вели́цей Твое́й ми́лости. Помяни́, Го́споди, пре́жде усо́пшия отцы́ и бра́тию на́шу, и упоко́й я́, иде́же присеща́ет свет лица́ Твоего́. Помяни́, Го́споди, бра́тий на́ших плене́нных и изба́ви я́ от вся́каго обстоя́ния. Помяни́, Го́споди, плодонося́щих и доброде́лающих во святы́х Твои́х це́рквах, и даждь им я́же ко спасе́нию проше́ния и жизнь ве́чную. Помяни́, Го́споди, и нас, смире́нных и гре́шных и недосто́йных раб Твои́х, и просвети́ наш ум све́том ра́зума Твоего́, и наста́ви нас на стезю́ за́поведей Твои́х. Моли́твами Пречи́стыя Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и и всех Твои́х святы́х. Я́ко благослове́н еси́ во ве́ки веко́в. Ами́нь.
|
Сей чин бывает во всю святую Четыредесятницу в Повечериях.
Ведомо буди, предстоятелю стих глаголющу, мы: Благослови́, отвещаваем, приемше прощение. Подобает же екклисиарху и сие смотрити прилежно, да егда Повечерия отпущают быти знамению дне, сиречь прежде сомрака. Се убо яко предписася, един день святых постов прилежно испытавше, предложихом любви вашей, количество пения, и в нем воображенныя от святых отцев поклоны, яже несть лепо презирати, ниже великому законоположителю. Количество же дненощных бываемых в церкви поклонов, суть 300, кроме Полунощницы. Прияхом же в Палестине и в своих келлиях коемуждо пети Псалтирь: и могущии убо совершают ю дненощно: ови же трижды в седмице: ови же дважды. Поклоны же творити, елики коемуждо по своей силе предстоятель вообразит.
ВО ВТОРНИК ПЕРВЫЯ СЕДМИЦЫ,
НА УТРЕНИ
По 2-м стихословии седальны, глас 2.
Подобен: Преблагослове́нна:
Преблагослове́нна благода́ть всечестна́го поста́: / Моисей бо тем просла́вися, / и зако́н в пи́смени на скрижа́лех прия́т. / Огня́ си́льнейшии о́троцы ю́нии яви́шася: / в том у́бо погаси́м плотски́я стра́сти пламене́ющия, / Христу́ Спа́су вопию́ще: / обраще́ние нам всем да́руй, и изба́ви гее́нны.
Слава иный, глас тойже.
Подобен: Милосе́рдия су́щи:
Покая́ния наста́ вре́мя, / воздержа́ния покажи́ плоды́, о душе́ моя́! / Воззри́ к преждепока́явшимся, воззови́ Христу́: / согреши́х, спаси́ мя, / я́коже спасл еси́, Влады́ко мытаря́, воздохну́вша от се́рдца, Благи́й, / еди́н сый Многоми́лостивый.
|
И ныне, Богородичен: Предста́тельство те́плое христиа́н, / Сы́на Твоего́ моли́ при́сно, Богоро́дице, / вся́каго злоде́йства и лю́тости изба́вити нас бори́теля, / и да́ти нам проще́ние, и́хже согреши́хом, / благоутро́бия ра́ди щедро́т, / Твои́ми моли́твами, Ма́ти Де́во.
По 3-м стихословии седален, глас 5.
Подобен: Го́споди, ча́шу му́ки:
Го́споди, спаси́тельное воздержа́ние двоеде́нствующе вопие́м Ти: / умили́ сердца́ нас, рабо́в Твои́х, / и приими́ су́щия со стра́хом моли́твы на́ша, / подая́ нам благотече́нное поста́ по́прище, / очище́ние и ве́лию ми́лость.
Слава, тойже.
И ныне, Богородичен.
Подобен: Собезнача́льное Сло́во:
Цвет боже́ственный, ко́реню прозя́бший, / киво́те и све́щниче, и ста́мно всезлата́я, / свята́я трапе́зо, хлеб живота́ нося́щая, / я́ко Сы́на Твоего́ и Бо́га умоли́ Его́, со святы́м Предте́чею, / е́же уще́дрити и спасти́, Богоро́дицу испове́дающия Тя.
Канон Минеи и Триоди.
Песнь 2, глас 2.
И стихословится вторая песнь Псалтиря.
Ирмос: Ви́дите ви́дите, я́ко Аз есмь в мо́ри спасы́й, / и в пусты́ни насы́тивый изра́ильтеския лю́ди, / и во́ду из ка́мене источи́вый челове́ком, / да дре́вле па́дшаго, поне́с, / привлеку́ ко Мне за неизрече́нную ми́лость.
Трезви́ся, бо́дрствуй, / воздохни́, прослези́ся, / посто́м все бре́мя греха́ душе́ отве́ргни, / те́плым покая́нием отбе́гни огня́, / и пла́чем страсте́й плаче́вную ри́зу раздери́, / оде́жду боже́ственную прие́млющи.
К горе́ присту́пим, изря́дных дея́ний поще́нием вси, / долуре́вностныя оста́вльше сласте́й прило́ги: / и в сомра́к вше́дше честны́х виде́ний, / еди́ну у́зрим Христо́ву рачи́тельную добро́ту, / обожа́еми та́йно боже́ственными восхожде́нии.
Увы́ мне, кто бу́ду? / что соде́ю, грех соде́ловая, / и Влады́ки не устраша́яся безсо́вестный? / Сего́ ра́ди пре́жде суда́ осужде́н есмь: / правосу́де Благи́й, обрати́в мя спаси́, / па́че всех челове́к Тебе́ преогорчи́вшаго.
|
Богородичен: Неора́нная земле́, прорасти́вшая всех Пита́теля, / отверза́ющаго ру́ку, и благоволе́нием Свои́м насыща́юща / вся́кое живо́тное кре́постию Боже́ственною: / утверди́ хле́бом жи́зненным, ослабе́вшая сердца́ / сы́тостию лю́тых на́ших прегреше́ний.
Иный. Глас 5.
Ирмос: Ви́дите ви́дите:
Прииди́те сни́дем в клеть душе́вную, / Го́сподеви моли́твы воздаю́ще и вопию́ще: / О́тче наш, И́же на Небесе́х, / до́лги на́ша осла́би и оста́ви, / я́ко еди́н Благоутро́бен.
Души́ на́шея в посте́ ти́хое показу́юще, / не се́туим вожделе́нных дней измене́ния, / я́ко просия́ша нам благоче́стия исправле́ния.
Слава, Троичен: Безнача́льная, несозда́нная Триипоста́сная Еди́нице, / Госпоже́, Ца́рство веко́в: / Тебе́ сла́вит, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, / мно́жество а́нгел, / и все естество́ челове́ческое.
И ныне, Богородичен: Тебе́ вседоброде́тельную сла́ву ро́да на́шего пое́м, / Тобо́ю бо обожи́хомся, Де́во, / и́бо родила́ еси́ нам Спа́са и Бо́га Христа́, / разреши́вшаго нас от кля́твы.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Кто огнь угаси́? Кто затче́ уста́ звере́й? / Пост, о́троки из пе́щи избавле́й, / и проро́ка Дании́ла от льво́в сне́ди: / его́же лобыза́им и мы, бра́тие.
Ирмос: Ви́дите ви́дите, я́ко Аз есмь Бог, / в плоть облеки́йся во́лею Свое́ю, / да спасу́ Ада́ма, / от ле́сти па́дшаго в преступле́ние зми́ем.
Песнь 8.
Ирмос: В купине́ Моисе́ю Де́вы чу́до, / на Сина́йстей горе́ Прообрази́вшаго иногда́, / по́йте, благослови́те, / и превозноси́те во вся ве́ки.
Сон отложи́, душе́, лю́тыя ле́ности, / и усе́рдно бо́дрствуй к Боже́ственным за́поведем: / приближа́ется Жени́х свещено́сец, потщи́ся Того́ предусре́сти.
Уя́звлена лю́те сласте́й ору́жием, / лечбо́ю щедро́т благоутро́бнаго Твоего́ манове́ния / исцели́ мя, Сло́ве, / я́ко да Тя благода́рно сла́влю во ве́ки.
От страсте́й вре́дных, от за́висти и не́нависти, / от вся́кия зло́бы воздержи́ся душе́, пи́щами пита́ющися, / пи́щу го́рнюю невеще́ственно хода́тайствующими.
Богородичен: Богороди́тельнице Чи́стая, / ду́ши моея́ гное́ния, и се́рдца стра́сти, и ума́ премене́ние исцели́, / я́ко еди́на гре́шных помо́щница, и разоря́емых стена́.
|
Иный.
Ирмос: Творца́ тва́ри:
Воздержа́нием вси ду́ши впери́вше, / на небеса́ моли́твы благоприя́тныя / принесе́м Го́сподеви.
Дух умиле́ния прие́мше, / прослези́м ко избавле́нию душ, / песносло́вяще Христа́ во ве́ки.
Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.
Троичен: Тро́ице единосу́щная, и Еди́нице несозда́нная, и всех Бо́же, / Тебе́ превозно́сим во вся ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.
Богородичен: Моли́тву сотвори́ о пою́щих Тя, Пречи́стая, / изба́витися вся́ческих искуше́ний и бед.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Пи́щу бога́таго оплева́вше, / прииди́те с Ла́зарем пости́мся, / да и нас огре́ет Авраа́мово не́дро.
Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.
Ирмос: Творца́ тва́ри, / Его́же ужаса́ются А́нгели, / по́йте, лю́дие, / и превозноси́те во вся ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: От земноро́дных кто слы́ша таково́е? Или́ кто ви́де когда́, / я́ко Де́ва обре́теся во чре́ве иму́щая, / и безболе́зненно Младе́нца поро́ждшая? / Таково́е Твое́ чу́до, / и Тя Чи́стая Богоро́дице велича́ем.
Земноро́дных кто та́ко поползну́вся, Бо́га прогне́ва когда́? / Кто стремле́ньми зло́бы после́дова, / и пребыва́лище яви́ся я́коже аз, окая́нный, / но, Бо́же, воли́телю ми́лости, / Ты мя уще́дри.
Богови́дных а́нгел си́лы, / благоуве́тливаго Бо́га умоли́те, / спасти́ ду́шу, в пучи́не жите́йских сласте́й, / и треволне́ниих страсте́й обурева́емую, / и в прило́зех сопроти́вных духо́в бе́дствующую.
Гряди́ душе́ кри́лы облегча́ема, / посто́м доброде́телей от долувлеку́щия зло́бы воста́ни, / и виде́ньми наслади́ся светле́йшими, / пи́щу хода́тайствующими доброде́телей, / богови́дна быва́ющи ве́рою.
Богородичен: Кто слы́шаны сотвори́т хвалы́, / Тебе́ ро́ждшия па́че ума́, хвали́маго Влады́ку, Чи́стая, и Го́спода, / Его́же хва́лят а́нгельская чинонача́лия? / Того́ у́бо моли́ о лю́дех согреши́вших, / Де́во Неискусобра́чная.
Иный.
Ирмос: Иса́ие, лику́й:
Вре́мя благоприя́тное, день спасе́ния, / принесе́м Бо́гу да́ры доброде́телей, / в не́мже отложи́вше дела́ тьмы, бра́тие, / облеце́мся во ору́жие све́та, / я́коже Па́вел вопие́т.
Прииди́те, я́коже Госпо́дь посто́м уби́ врага́, / сим и мы сокруши́м его́ стре́лы, и ловле́ния: / за мя иди́ сатано́, ки́йждо глаго́люще, / внегда́ хо́щет искуша́ти нас.
Слава, Троичен: Единосу́щием воспева́ю Тя, безнача́льная Тро́ице честна́я, / живонача́льная, несеко́мая Еди́нице, / О́тче нерожде́нне, и рожде́нне Сло́ве и Сы́не, и Ду́ше Святы́й, / спаси́ ны, пою́щия Тя.
И ныне, Богородичен: Па́че ума рождество́ Твое́, Богома́ти, / без му́жа бо зача́тие в Тебе́, / и деви́чески рожде́ние бысть, / и́бо Бог есть роди́выйся, / Его́же велича́юще, Тя, Де́во, ублажа́ем.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Посто́м приложи́вшеся к моли́тв горе́, / и мы се́рдцем чи́стым ви́дим Бо́га, / скрижа́ли прие́млюще за́поведей внутрь, я́коже Моисе́й, / сла́вою облиста́ющеся, лице́м любве́ Его́.
Ирмос: Иса́ие, лику́й, / Де́ва име́ во чре́ве, и роди́ Сы́на Емману́ила, / Бо́га же и Челове́ка, Восто́к и́мя Ему́, / Его́же велича́юще, Де́ву ублажа́ем.
Светилен.
На стиховне самогласен дне, глас 3:
Начне́м лю́дие непоро́чный пост, / и́же есть душа́м спасе́ние, / порабо́таим Го́сподеви со стра́хом, / еле́ем благотворе́ния главы́ пома́жем, / и водо́ю чистоты́ ли́ца умы́ем, / не многоглаго́лем в моли́твах, / но я́ко научи́хомся, та́ко возопии́м: / О́тче наш, И́же на Небесе́х, / оста́ви нам прегреше́ния на́ша, / я́ко Человеколю́бец.
Стих: Испо́лнихомся зау́тра ми́лости Твоея́, Го́споди, возра́довахомся, и возвесели́хомся: во вся дни на́ша возвесели́хомся. За дни, в ня́же смири́л ны еси́, ле́та в ня́же ви́дехом зла́я. И при́зри на рабы́ Твоя́, и на дела́ Твоя́, / и наста́ви сы́ны их.
Паки тойже самогласен.
Стих 2: И бу́ди све́тлость Го́спода Бо́га на́шего на нас, и дела́ рук на́ших испра́ви на нас, / и де́ло рук на́ших испра́ви.
Таже мученичен: Царе́й и мучи́телей страх / отри́нуша Христо́вы во́ини, / и благодерзнове́нно и му́жественно Того́ испове́даша, / всех Го́спода Бо́га, и Царя́ на́шего, / и мо́лятся о душа́х на́ших.
Слава, и ныне, Богородичен: Богоро́дице, предста́тельство всех моля́щихся Тебе́, / Тобо́ю дерза́ем, и Тобо́ю хва́лимся, / и к Тебе́ все упова́ние на́ше есть, / моли́ Ро́ждшагося из Тебе́ / за непотре́бныя рабы́ Твоя́.
НА 6-М ЧАСЕ
Тропарь пророчества, глас 1:
Я́ко прише́льцы есмы́ на земли́, я́коже вси отцы́ на́ши, / кра́ткое живота́ на́шего безгре́шно сохрани́, Спа́се наш, / и поми́луй нас, я́ко Человеколю́бец.
Сла́ва, и ны́не: и повторяем тойжде.
Прокимен, псалом 5, глас 4: Вонми́ гла́су моле́ния моего́, / Царю́ мой и Бо́же мой. Стих: Глаго́лы моя́ внуши́ Го́споди, разуме́й зва́ние мое́.
Пророчества Исаиина чтение.
[Глава 1, ст. 19 – 31. Глава 2, ст. 1 – 3.]
Та́ко глаго́лет Госпо́дь: а́ще хо́щете, и послу́шаете Мене́, блага́я земли́ сне́сте. А́ще же не хо́щете, ниже́ послу́шаете Мене́, меч вы поя́ст: уста́ бо Госпо́дня глаго́лаша сия́. Ка́ко бысть блудни́ца, град ве́рный Сио́н, полн суда́, в не́мже пра́вда почива́ше, ны́не же [в нем] уби́йцы? Сребро́ ва́ше неискуше́но, корче́мницы твои́ меша́ют вино́ с водо́ю. Кня́зи твои́ не покаря́ются, о́бщницы тате́м, лю́бяще да́ры, гоня́ще воздая́ние, си́рым не судя́щии, и суду́ вдови́ц не внима́ющии. Сего́ ра́ди та́ко глаго́лет Влады́ка Госпо́дь Савао́ф: го́ре кре́пким во Изра́или: не преста́нет бо я́рость Моя́ на проти́вныя, и суд враго́м Мои́м сотворю́: И наведу́ ру́ку Мою́ на тя, и разжегу́ в чистоту́, непокаря́ющихся же погублю́, и отыму́ всех беззако́нных от тебе́, и всех го́рдых смирю́. И приста́влю судии́ твои́ я́коже пре́жде, и сове́тники твоя́ я́ко от нача́ла: и по сих нарече́шися град пра́вды, ма́ти градово́м, ве́рный Сио́н. С судо́м бо спасе́тся плене́ние его́ и с ми́лостынею. И сокруша́тся беззако́ннии и гре́шницы вку́пе: и оста́вившии Го́спода сконча́ются. Зане́же постыдя́тся о и́долех свои́х, и́хже са́ми восхоте́ша, и посра́мятся о саде́х свои́х, и́хже возжеле́ша: Бу́дут бо я́ко тереви́нф отме́тнувший ли́ствия [своя́,] и я́ко вертогра́д не имы́й воды́. И бу́дет кре́пость их я́ко стебль изгре́бия, и де́лания их я́ко и́скры о́гненныя, и сожгу́тся беззако́нницы и гре́шницы вку́пе, и не бу́дет угаша́яй. Сло́во бы́вшее от Го́спода ко Иса́ии сы́ну Амо́сову о Иуде́и, и о Иерусали́ме. Я́ко бу́дет в после́дняя дни явле́на гора́ Госпо́дня, и дом Бо́жий на версе́ гор, и возвы́сится превы́ше холмо́в: и прии́дут к ней вси язы́цы. И по́йдут язы́цы мно́зи, и реку́т: прииди́те, и взы́дем на го́ру Госпо́дню, и в дом Бо́га Иа́ковля, и возвести́т нам путь Свой, и по́йдем по нему́.
Прокимен, псалом 6, глас 4: Го́споди, да не я́ростию Твое́ю / обличи́ши мене́. Стих: Поми́луй мя, Го́споди, я́ко не́мощен есмь.
ВО ВТОРНИК ВЕЧЕРА
На Го́споди воззва́х стихиры, глас 2.
Подобен, Триоди: Я́ко яви́ся:
Сне́дию дре́вле го́рькою, изри́нувшеся из рая́, / воздержа́нием страсте́й потщи́мся вни́ти, / взыва́юще Бо́гу на́шему: / на Кресте́ простры́й дла́ни Твоя́, / о́цет пи́вый и желчь вкуси́вый, / и боле́зни претерпе́вый от гвозде́й, / горча́йшия сла́сти вся от душ на́ших изгвозди́вый, / ра́ди благоутро́бия щедро́т, спаси́ рабы́ Твоя́.
Дре́ва сне́дию иногда́ изгна́ни бы́вше из рая́, / Кресто́м Твои́м в онь всели́хомся, / его́же в моли́тву Тебе́ приводя́ще Многоми́лостиве, / и ве́рно Ти вси мо́лимся: / исто́чники слез ны́не нам низпосли́, во вре́мя воздержа́ния, / скве́рну всю очища́ющия страсте́й, и прегреше́ний на́ших, / да вси Ти вопие́м приле́жно: / Го́споди, сла́ва Тебе́.
Ина стихира, глас 2.
Подобен: Соде́янных ми:
Воздержа́ния наслажде́ние и мне, Сло́ве, да́руй, / я́коже Ада́му рай иногда́, / от вся́кия Твоея́ вкуша́ти за́поведи, Бо́же наш, / и оша́ятися при́сно плода́, / его́же отре́кл еси́ греха́, / да живоно́сную страсть Твою́ Кре́стную в ра́дости предварю́.
И в Минеи, 3. Слава, и ныне, Крестобогородичен.
Прокимен, псалом 7, глас 6: Го́споди Бо́же мой, / на Тя упова́х, спаси́ мя. Стих: От всех гоня́щих мя изба́ви мя.
Бытия чтение.
[Глава 1, ст. 14 – 23.]
Рече́ Бог, да бу́дут свети́ла на тве́рди небе́сней, освеща́ти зе́млю, и разлуча́ти между́ днем, и между́ но́щию: и да бу́дут в зна́мения, и во времена́, и во дни, и в ле́та. И да бу́дут в просвеще́ние на тве́рди небе́сней, я́ко свети́ти по земли́: и бысть та́ко. И сотвори́ Бог два свети́ла вели́кая: свети́ло вели́кое в нача́ла дне, и свети́ло ме́ньшее в нача́ла но́щи, и зве́зды. И положи́ я́ Бог на тве́рди небе́сней, я́ко свети́ти на зе́млю. И владе́ти днем и но́щию, и разлуча́ти между́ све́том, и между́ тьмо́ю: и ви́де Бог, я́ко добро́. И бысть ве́чер, и бысть у́тро, день четве́ртый. И рече́ Бог: да изведу́т во́ды га́ды душ живы́х, и пти́цы лета́ющия по земли́, по тве́рди небе́сней: и бысть та́ко. И сотвори́ Бог ки́ты вели́кия, и вся́ку ду́шу живо́тных гадо́в, я́же изведо́ша во́ды по родо́м их, и вся́ку пти́цу перна́ту по ро́ду: и ви́де Бог я́ко добра́. И благослови́ я́ Бог, глаго́ля: расти́теся, и мно́житеся, и напо́лните во́ды я́же в моря́х: и пти́цы да умно́жатся на земли́. И бысть ве́чер, и бысть у́тро, день пя́тый.
Прокимен, псалом 8, глас 5: Го́споди Госпо́дь наш, / я́ко чу́дно и́мя Твое́ по всей земли́. Стих: Я́ко взя́тся великоле́пие Твое́ превы́ше небе́с.
Притчей чтение.
[Глава 1, ст. 20 – 33.]
Прему́дрость во исхо́дех пое́тся, в сто́гнах же дерзнове́ние во́дит. На кра́ех же стен пропове́дуется, у врат же си́льных приседи́т, во врате́х же гра́да дерза́ющи глаго́лет. Ели́ко у́бо вре́мя незло́бивии держа́тся пра́вды, не постыдя́тся: безу́мнии же доса́ды су́ще жела́телие, нечести́вии бы́вше, возненави́деша чу́вство. И пови́нни бы́ша обличе́нием. Се предложу́ вам Моего́ дыха́ния рече́ние: научу́ же вас Моему́ словеси́. Поне́же звах, и не послу́шасте, и простира́х словеса́, и не внима́сте, но отмета́сте Моя́ сове́ты, и Мои́м обличе́нием не внима́сте: у́бо и Аз ва́шей поги́бели посмею́ся, пора́дуюся же, егда́ прии́дет вам па́губа. И егда́ прии́дет на вы внеза́пу мяте́ж, низвраще́ние же подо́бно бу́ри прии́дет, или́ егда́ прии́дет вам печа́ль и градоразоре́ние, или́ егда́ на́йдет на вы па́губа. Бу́дет бо, егда́ призове́те Мя, Аз же не послу́шаю вас: взы́щут Мене́ зли́и, и не обря́щут. Возненави́деша бо прему́дрость, словесе́ же Госпо́дня не прия́ша: Ниже́ хоте́ша внима́ти Мои́м сове́том, руга́хуся же Мои́м обличе́нием. Те́мже снедя́т свои́х путе́й плоды́, и своего́ нече́стия насы́тятся. И́бо, зане́ оби́деша младе́нцев, убие́ни бу́дут, и истяза́ние нечести́выя погуби́т. Мене́ же слу́шаяй всели́тся на упова́нии, и почи́ет без стра́ха от вся́каго зла.
Таже, Сподо́би Го́споди:
На стиховне
стихира самогласна дне, глас 8:
Пост не оша́яние бра́шен то́чию соверши́м, / но вся́кия веще́ственныя стра́сти отчужде́ние: / да на нас мучи́тельствующую плоть порабо́тивше, / досто́йни бу́дем прича́стия, А́гнца / за мир закла́ннаго во́лею Сы́на Бо́жия, / и духо́вно пра́зднуем из ме́ртвых Спа́сово Воскресе́ние, / на высоту́ взе́мшеся доброде́телей, / во све́тлости, и наслажде́нии изря́дных дел, / веселя́ще Человеколю́бца.
Стих: К Тебе́ возведо́х о́чи мои́, живу́щему на небеси́. Се я́ко о́чи раб в руку́ госпо́дий свои́х, я́ко о́чи рабы́ни в руку́ госпожи́ своея́, та́ко о́чи на́ши ко Го́споду Бо́гу на́шему, / до́ндеже уще́дрит ны.
Паки туже стихиру.
Стих 2: Поми́луй нас, Го́споди, поми́луй нас, я́ко по мно́гу испо́лнихомся уничиже́ния: наипа́че напо́лнися душа́ на́ша поноше́ния гобзу́ющих, / и уничиже́ния го́рдых.
Мученичен: Му́ченицы Твои́, Го́споди, / забы́вше су́щая в житии́, / неради́вше и о му́ках, бу́дущия ра́ди жи́зни, / сея́ насле́дницы яви́шася, / те́мже и со а́нгелы ра́дуются. / Тех моли́твами, / да́руй лю́дем Твои́м ве́лию ми́лость.
Слава, и ныне, Крестобогородичен: О пресла́внаго чудесе́! / О та́инства но́ваго! / О ужа́снаго начина́ния! / Де́ва глаго́лаше, на Кресте́ Тя я́ко ви́де, / посреде́ двою́ разбо́йнику обе́шена. / Его́же неболе́зненно ужа́сно породи́, / пла́каше глаго́лющи: / увы́ мне, Ча́до любе́знейшее, / ка́ко Тя лю́тый наро́д и неблагода́рный, ко Кресту́ пригвозди́?
И прочее последование, якоже изъявися.
ВО ВТОРНИК ПЕРВЫЯ СЕДМИЦЫ,
НА ПОВЕЧЕРИИ
Глаголет священник: Благослове́н Бог наш всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.
И мы начинаем: Ами́нь. Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.
Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. Трижды.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.
Го́споди, поми́луй, трижды. Сла́ва, и ны́не:
О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.
Иерей: Я́ко Твое́ есть Ца́рство:
И мы: Ами́нь. Го́споди поми́луй, 12.
Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу.
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу.
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему.
Псалом 69.
Бо́же, в по́мощь мою́ вонми́, Го́споди, помощи́ ми потщи́ся. Да постыдя́тся и посра́мятся и́щущии ду́шу мою́, да возвратя́тся вспять и постыдя́тся хотя́щии ми зла́я. Да возвратя́тся а́бие стыдя́щеся глаго́лющии ми: бла́гоже, бла́гоже. Да возра́дуются и возвеселя́тся о Тебе́ вси и́щущии Тебе́, Бо́же, и да глаго́лют вы́ну, да возвели́чится Госпо́дь, лю́бящии спасе́ние Твое́: аз же нищ есмь и убо́г, Бо́же, помози́ ми: Помо́щник мой и Изба́витель мой еси́ Ты, Го́споди, не закосни́.
И исполнившуся сему, поем настоящий Великий канон преподобнаго отца нашего Андрея Критскаго, Иерусалимскаго. Творим же на коемждо тропаре метания три глаголюще и стих: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.
Великий канон. Глас 6.
Песнь 1.
Ирмосы по дважды: Помо́щник и покрови́тель / бысть мне во спасе́ние, / Сей мой Бог и просла́влю Его́, / Бог отца́ моего́ и вознесу́ Его́, / сла́вно бо просла́вися.
Припев: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.
Ка́иново преше́д уби́йство, / произволе́нием бых уби́йца со́вести душе́вней, / оживи́в плоть, и воева́в на ню / лука́выми мои́ми дея́ньми.
А́велеве Иису́се, не уподо́бихся пра́вде, / да́ра Тебе́ прия́тна не принесо́х когда́, / ни дея́ния боже́ственна, ни же́ртвы чи́стыя, / ни жития́ непоро́чнаго.
Я́ко Ка́ин и мы, душе́ окая́нная, / всех Соде́телю дея́ния скве́рная, / и же́ртву поро́чную, / и непотре́бное житие́ принесо́хом вку́пе, / те́мже и осуди́хомся.
Бре́ние Зда́тель живосозда́в, / вложи́л еси́ мне плоть и ко́сти, / и дыха́ние и жизнь, / но о Тво́рче мой, Изба́вителю мой, и Судие́, / ка́ющася приими́ мя.
Извеща́ю Ти, Спа́се, грехи́, я́же соде́ях, / и души́ и те́ла моего́ я́звы, / я́же внутрь уби́йственнии по́мыслы / разбо́йнически на мя возложи́ша.
А́ще и согреши́х, Спа́се, / но вем, я́ко Человеколю́бец еси́, / наказу́еши ми́лостивно, и милосе́рдствуеши те́пле: / слезя́ща зри́ши, / и притека́еши я́ко Оте́ц, призыва́я блу́днаго.
Слава, Троичен: Пресу́щная Тро́ице, во Еди́нице покланя́емая, / возми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, / и я́ко благоутро́бна, / даждь ми сле́зы умиле́ния.
И ныне, Богородичен: Богоро́дице, наде́жде и предста́тельство Тебе́ пою́щих, / возми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, / и я́ко Влады́чица Чи́стая, / ка́ющася приими́ мя.
Песнь 2.
Ирмос: Вонми́, не́бо, и возглаго́лю, / и воспою́ Христа́, / от Де́вы пло́тию прише́дшаго. (Дважды)
Сшива́ше ко́жныя ри́зы грех мне, / обнажи́вый мя пе́рвыя / боготка́нныя оде́жды.
Обложе́н есмь одея́нием студа́, / я́коже ли́ствием смоко́вным, / во обличе́ние мои́х самовла́стных страсте́й.
Оде́яхся в сра́мную ри́зу, / и окровавле́нную сту́дно, / тече́нием стра́стнаго и любосла́стнаго живота́.
Впадо́х в стра́стную па́губу / и в веще́ственную тлю, / и отто́ле до ны́не враг мне досажда́ет.
Любове́щное и любоиме́нное житие́, / невоздержа́нием Спа́се предпоче́т ны́не, / тя́жким бре́менем обложе́н есмь.
Украси́х плотски́й о́браз / скве́рных помышле́ний разли́чным обложе́нием, / и осужда́юся.
Вне́шним приле́жно благоукраше́нием / еди́нем попеко́хся, / вну́треннюю презре́в / богообра́зную ски́нию.
Погребо́х пе́рваго о́браза добро́ту, Спа́се, страстьми́, / ю́же я́ко иногда́ дра́хму, / взыска́в обря́щи.
Согреши́х, я́коже блудни́ца вопию́ Ти: / еди́н согреши́х Тебе́, / я́ко ми́ро приими́ Спа́се / и моя́ сле́зы.
Очи́сти, я́коже мыта́рь вопию́ Ти: / Спа́се, очи́сти мя, / никто́же бо су́щих из Ада́ма, я́коже аз / согреши́х Тебе́.
Слава, Троичен: Еди́наго Тя в трие́х Ли́цах, / Бо́га всех пою́, / Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го.
И ныне, Богородичен: Пречи́стая Богоро́дице Де́во, / еди́на Всепе́тая, / моли́ приле́жно, во е́же спасти́ся нам.
Песнь 3.
Ирмос: Утверди́, Го́споди, на ка́мени за́поведей Твои́х / подви́гшееся се́рдце мое́, / я́ко Еди́н свят еси́ и Госпо́дь. (Дважды)
Исто́чник живота́ стяжа́х Тебе́, / сме́рти низложи́теля, / и вопию́ Ти от се́рдца моего́ пре́жде конца́: / согреши́х, очи́сти и спаси́ мя.
Согреши́х, Го́споди, / согреши́х Тебе́, очи́сти мя, / несть бо и́же кто согреши́ в челове́цех, / его́же не превзыдо́х прегреше́ньми.
При Но́и, Спа́се, / блу́дствовавшия подража́х, / о́нех насле́дствовав осужде́ние, / в пото́пе погруже́ния.
Ха́ма о́наго, душе́, / отцеуби́йца подража́вши, / сра́ма не покры́ла еси́ и́скренняго, / вспять зря возврати́вшися.
Запале́ния, я́коже Лот, / бе́гай, душе́ моя́, греха́: / бе́гай Содо́мы и Гомо́рры, / бе́гай пла́мене вся́каго безслове́снаго жела́ния.
Поми́луй, Го́споди, поми́луй мя, вопию́ Ти, / егда́ прии́деши со а́нгелы Твои́ми, / возда́ти всем по достоя́нию дея́ний.
Слава, Троичен: Тро́ице про́стая, несозда́нная, / безнача́льное Естество́, / в Тро́ице пева́емая Ипоста́сей, / спаси́ ны, ве́рою покланя́ющияся / держа́ве Твое́й.
И ныне, Богородичен: От Отца́ безле́тна Сы́на, / в ле́то Богороди́тельнице, / неискусому́жно родила́ еси́, / стра́нное чу́до, / пребы́вши Де́ва, доя́щи.
Песнь 4.
Ирмос: Услы́ша проро́к / прише́ствие Твое́, Го́споди, и убоя́ся, / я́ко хо́щеши от Де́вы роди́тися / и челове́ком яви́тися, и глаго́лаше: / услы́шах слух Твой и убоя́хся, / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. (Дважды)
Бди, о душе́ моя́! / Изря́дствуй, я́коже дре́вле вели́кий в патриа́рсех, / да стя́жеши дея́ние с ра́зумом, / да бу́деши ум зряй Бо́га / и дости́гнеши незаходя́щий мрак в виде́нии, / и бу́деши вели́кий купе́ц.
Двана́десять патриа́рхов, / вели́кий в патриа́рсех детотвори́в, / та́йно утверди́ тебе́, / ле́ствицу де́ятельнаго, душе́ моя́, восхожде́ния: / де́ти, я́ко основа́ния, степе́ни, / я́ко восхожде́ния, прему́дренно подложи́в.
Иса́ва возненави́деннаго подража́ла еси́, душе́, / отдала́ еси́ преле́стнику твоему́ / пе́рвыя добро́ты пе́рвенство, / и оте́ческия моли́твы отпа́ла еси́, / и два́жды поползну́лася еси́ окая́нная, / дея́нием и ра́зумом, / те́мже ны́не пока́йся.
Едо́м Иса́в нарече́ся, / кра́йняго ра́ди женонеи́стовнаго смеше́ния: / невоздержа́нием бо при́сно разжига́емь, / и сластьми́ оскверня́емь, / Едо́м именова́ся, / е́же глаго́лется разжже́ние души́ любогрехо́вныя.
И́ова на гно́ищи слы́шавши, / о душе́ моя́, оправда́вшагося, / того́ му́жеству не поревнова́ла еси́, / тве́рдаго не име́ла еси́ предложе́ния, во всех я́же ве́си, / и и́миже искуси́лася еси́, / но яви́лася еси́ нетерпели́ва.
И́же пе́рвее на престо́ле, / наг ны́не на гно́ищи гно́ен; / мно́гий в ча́дех и сла́вный, / безча́ден и бездо́мок напра́сно: / пала́ту у́бо гно́ище, / и би́серие стру́пы вменя́ше.
Слава, Троичен: Неразде́льное Существо́м, / несли́тное Ли́цы / богосло́влю Тя, Тро́ическое Еди́но Божество́, / я́ко единоца́рственное и сопресто́льное, / вопию́ Ти песнь вели́кую, / в вы́шних трегу́бо песносло́вимую.
И ныне, Богородичен: И ражда́еши, и де́вствуеши, / и пребыва́еши обою́ду естество́м Де́ва; / Рожде́йся обновля́ет зако́ны естества́, / утро́ба же ражда́ет неражда́ющая. / Бог иде́же хо́щет, побежда́ется естества́ чин, / твори́т бо, ели́ка хо́щет.
Песнь 5.
Ирмос: От нощи́ у́тренююща, / Человеколю́бче, просвети́, молю́ся, / и наста́ви и мене́ на повеле́ния Твоя́, / и научи́ мя, Спа́се, / твори́ти во́лю Твою́. (Дважды)
Моисе́ов слы́шала еси́ ковче́жец, душе́, / вода́ми, волна́ми носи́м ре́чными, / я́ко в черто́зе дре́вле бе́гающий де́ла го́рькаго / сове́та фараони́тска.
А́ще ба́бы слы́шала еси́, убива́ющия иногда́ / безвозра́стное му́жеско
|
|
Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...
Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...
История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...
Семя – орган полового размножения и расселения растений: наружи у семян имеется плотный покров – кожура...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!