История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...
Кормораздатчик мобильный электрифицированный: схема и процесс работы устройства...
Топ:
Отражение на счетах бухгалтерского учета процесса приобретения: Процесс заготовления представляет систему экономических событий, включающих приобретение организацией у поставщиков сырья...
Методика измерений сопротивления растеканию тока анодного заземления: Анодный заземлитель (анод) – проводник, погруженный в электролитическую среду (грунт, раствор электролита) и подключенный к положительному...
Интересное:
Наиболее распространенные виды рака: Раковая опухоль — это самостоятельное новообразование, которое может возникнуть и от повышенного давления...
Принципы управления денежными потоками: одним из методов контроля за состоянием денежной наличности является...
Уполаживание и террасирование склонов: Если глубина оврага более 5 м необходимо устройство берм. Варианты использования оврагов для градостроительных целей...
Дисциплины:
2017-05-23 | 279 |
5.00
из
|
Заказать работу |
Содержание книги
Поиск на нашем сайте
|
|
И тамо глаголются обычныя молитвы: и чтутся оглашения преподобнаго отца нашего Феодора Студита от предстоятеля, или от екклисиарха, яко преписася, сиречь, в среду и пяток.
И бывает конец, и отпуст.
Сей образ бывает во святую Четыредесятницу на Утрени, и на первом часе. По отпущении же исходяще из церкве, идем со всяким безмолвием в келлии своя, или на службу: и не подобает нам беседы творити друг со другом на монастыре в пути, удержано бо бысть сие от святых отец.
ОБ ТРЕТИЕМ ЖЕ ЧАСЕ
Ударяет кандиловжигатель в било довольно: И собираемся в церковь, творяще прежде начала пения кийждо нас пред святыми дверьми поклоны 3 и целуем святыя иконы. И на оба лика по единому малу поклону. Благословившу же священнику, И начинающим нам: Царю́ Небе́сный: Трисвятое. И метания 3. По О́тче наш: иерей: Я́ко Твое́ есть Ца́рство: И по амине, Го́споди поми́луй, 12. Прииди́те поклони́мся: трижды и метания 3. И стихословится третий час, якоже обычай.
В конце же третияго псалма, на Аллилу́иа метания три. И стихословим кафисму рядовую: на коемждо же антифоне творим метания три. И по кафисме чтец, или иерей, став среди церкве, глаголет тропарь, глас 6: Го́споди, и́же Пресвята́го Твоего́ Ду́ха: И нам противоглашающим, творим коленоприклонение до земли. Такожде и на прочия два стиха. Стих: Се́рдце чи́сто сози́жди во мне Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й. Стих: Не отве́ржи мене́ от ли́ца Твоего́, и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́. Сла́ва, и ны́не, Богородичен: и метания три, Богоро́дице, Ты еси́ лоза́ и́стинная: И абие чтем в Лествичнике. Начинает же от ныне учиненный монах возбуждати братию, во всю святую 40-цу: обходит же тихо, и призирает на спящия, и возставляет к слышанию, по последовавшему образу. По чтении же, Госпо́дь Бог благослове́н: Трисвятое. и метания три. И по О́тче наш: Возглашает священник: Я́ко Твое́ есть Ца́рство: И по амине поем тропари на глас 8: Благослове́н еси́ Христе́ Бо́же наш: Сла́ва: Ско́рое и изве́стное даждь утеше́ние: И ны́не: Наде́жда и предста́тельство: Го́споди поми́луй, 40. И молитва, И́же на вся́кое вре́мя: Го́споди поми́луй, трижды. Сла́ва, и ны́не: Честне́йшую херуви́м: И́менем Госпо́дним благослови́ о́тче: И священник: Бо́же уще́дри ны: Творим поклоны, якоже предписася, глаголет предстоятель молитву: Влады́ко Бо́же О́тче Вседержи́телю:
|
НА 6-М ЧАСЕ
Кандиловжигатель же сотворив обычный поклон предстоятелю, отходит и ударяет в било шесть крат. И по исполнении молитвы, Прииди́те поклони́мся: трижды. И метания три. И стихословим шестый час. И по конце, Сла́ва, и ны́не, Аллилу́иа, трижды. и метания три. И стихословим кафисму, и по коемждо антифоне, Аллилу́иа трижды: и метания 3. По стихословии же тропарь, глас 2: И́же в шесты́й день же и час: Стих 1: Внуши́ Бо́же моли́тву мою́, и не пре́зри моле́ния моего́. Стих 2: Аз к Бо́гу воззва́х, и Госпо́дь услы́ша мя. Творяще и поклоны 3, яко предписася. Сла́ва, и ны́не, Я́ко не и́мамы дерзнове́ния: и метания три.
Таже поем тропарь пророчества, глас 5:
Го́споди Го́споди, / Его́же вся ужаса́ются и трепе́щут от ли́ца си́лы Твоея́, / Тебе́ припа́даем, Безсме́ртне, Тебе́ мо́лимся, Святы́й: / спаси́ ду́ши на́ша, моли́твами святы́х Твои́х.
Сла́ва, и ны́не: и повторяем тойжде.
Прокимен, глас 4, псалом 1: Весть Госпо́дь путь пра́ведных, / и путь нечести́вых поги́бнет. Стих: Блаже́н муж, и́же не и́де на сове́т нечести́вых, и на пути́ гре́шных не ста.
|
Пророчества Исаиина чтение.
[Глава 1, ст. 1 – 20.]
Виде́ние, е́же ви́де Иса́ия сын Амо́сов, е́же ви́де на Иуде́ю, и на Иерусали́м, в ца́рство Ози́и и Иофа́ма, и Аха́за и Езеки́и, и́же ца́рствоваша во Иуде́и. Слы́ши не́бо, и внуши́ земле́, я́ко Госпо́дь возглаго́ла: сы́ны роди́х и возвы́сих, ти́и же отверго́шася Мене́. Позна́ вол стяжа́вшаго и, и осе́л я́сли господи́на своего́. Изра́иль же Мене́ не позна́, и лю́дие Мои́ не разуме́ша. Увы́ язы́к гре́шный, лю́дие испо́лнени грехо́в, се́мя лука́вое сы́нове беззако́ннии, оста́висте Го́спода, и разгне́васте Свята́го Изра́илева: отврати́стеся вспять. Что еще́ уязвля́етеся, прилага́юще беззако́ние? Вся́кая глава́ в боле́знь, и вся́кое се́рдце в печа́ль. От ног да́же до главы́ несть в нем це́лости: ни струп, ни я́зва, ни ра́на паля́щаяся: несть пла́стыря приложи́ти, ниже́ еле́я, ниже́ обяза́ния. Земля́ ва́ша пуста́, гра́ди ва́ши огне́м пожже́ни, страну́ ва́шу пред ва́ми чужди́и пояда́ют, и опусте́ низвраще́нна от люде́й чужди́х. Оста́вится дщерь Сио́ня, я́ко ку́ща в виногра́де, и я́ко ово́щное храни́лище в вертогра́де, я́ко град вою́емый: а́ще не бы Госпо́дь Савао́ф оста́вил нам се́мене, я́ко Содо́ма у́бо бы́ли бы́хом, и я́ко Гомо́рру уподо́билися бы́хом. Услы́шите сло́во Госпо́дне, кня́зи Содо́мстии: внемли́те зако́ну Бо́жию, лю́дие Гомо́ррстии. Что ми мно́жество жертв ва́ших? – глаго́лет Госпо́дь. Испо́лнен есмь всесожже́ний о́вних и ту́ка а́гнцов, и кро́ве юнцо́в и козло́в не хощу́. Ниже́ приходи́те яви́тися Ми: кто бо изыска́ сия́ из рук ва́ших? Ходи́ти по двору́ Моему́ не приложите́. И а́ще принесе́те Ми семида́л, всу́е: кади́ло, ме́рзость Ми есть. Новоме́сячий ва́ших, и суббо́т, и дне вели́каго не потерплю́: поста́, и пра́здности, и новоме́сячий ва́ших, и пра́здников ва́ших ненави́дит душа́ Моя́: бы́сте ми в сы́тость, ктому́ не стерплю́ грехо́в ва́ших. Егда́ простре́те ру́ки [ва́ша] ко Мне, отвращу́ о́чи Мои́ от вас: и а́ще умно́жите моле́ние, не услышу вас: ру́ки бо ва́ша испо́лнены кро́ве. Измы́йтеся, [и] чи́сти бу́дите, отыми́те лука́вства от душ ва́ших пред очи́ма Мои́ма, преста́ните от лука́вств ва́ших. Научи́теся добро́ твори́ти, взыщи́те суда́, изба́вите оби́димаго, суди́те си́ру, и оправди́те вдови́цу. И прииди́те, и истя́жимся, глаго́лет Госпо́дь. И а́ще бу́дут греси́ ва́ши я́ко багря́ное, я́ко снег убелю; а́ще же бу́дут я́ко червле́ное, я́ко во́лну убелю́. И а́ще хо́щете, и послу́шаете Мене́, блага́я земли́ сне́сте. А́ще же не хо́щете, ниже́ послу́шаете Мене́, меч вы поя́ст: уста́ бо Госпо́дня глаго́лаша сия́.
|
Прокимен, глас 7, псалом 2: Рабо́тайте Го́сподеви со стра́хом, / и ра́дуйтеся Ему́ с тре́петом. Стих: Вску́ю шата́шася язы́цы, и лю́дие поучи́шася тще́тным?
И бывает чтение в Лествичнике. Таже тропарь: Ско́ро да предваря́т ны: Трисвятое. И метания 3. По О́тче наш: иерей, возглас: Я́ко Твое́ есть Ца́рство: И тропари на глас 2: Спасе́ние соде́лал еси́: Сла́ва: Пречи́стому о́бразу Твоему́: И ны́не: Милосе́рдия су́щи: В среду же и пяток глаголем Крестобогородичен: Препросла́влена еси́ Богоро́дице Де́во: Го́споди поми́луй, 40. И́же на вся́кое вре́мя: Го́споди поми́луй, трижды. Сла́ва, и ны́не: Честне́йшую херуви́м: И́менем Госпо́дним благослови́ о́тче. Иерей: Бо́же, уще́дри ны и благослови́ ны: И творим поклоны, якоже обычай. И по исполнении поклонов начинает предстоятель конечное Трисвятое, и метания три. По О́тче наш: Го́споди поми́луй, 12. Таже иерей: Сла́ва Тебе́ Христе́ Бо́же, упование на́ше, сла́ва Тебе́. И бывает отпуст.
Сей образ и чин должен быти во всю святую Четыредесятницу, на 3-м и на 6-м часе. А идеже расхода не бывает, по молитве: Бо́же и Го́споди сил: абие глаголем: Прииди́те поклони́мся: трижды, и 9-й час. А идеже бывает расход, о часе 9-м биет кандиловжигатель девятищи, и собираемся в церковь. И благословившу иерею, начинаем Трисвятое, и метания три. По О́тче наш: Возглашает священник: Я́ко твое́ есть Ца́рство: И по амине, Го́споди поми́луй, 12. Прииди́те поклони́мся: трижды, и метания три, и поем час девятый трипсалмный. В конец же третияго псалма, на Аллилу́иа, метания три. И начинаем стихословие кафисмы: На всякий же антифон метания три. По исполнении же стихословия тропарь, глас 8: И́же в девя́тый час: Стих 1: Да прибли́жится моли́тва моя́ пред Тя Го́споди: Стих 2: Да вни́дет проше́ние мое́: И творяще поклоны в сих. Сла́ва, и ны́не: И́же нас ра́ди рожде́йся от Де́вы: метания три. И бывает чтение паки в Лествичнике. И по чтении глаголем стих: Не преда́ждь нас до конца́: Трисвятое, и метания три. Пресвята́я Тро́ице: О́тче наш: И возглашает священник: Я́ко Твое́ есть Ца́рство: И по амине глаголем тропари, глас 8: Ви́дя разбо́йник Нача́льника жи́зни: Сла́ва: Посреде́ двою́ разбо́йнику: И ны́не: А́гнца и Па́стыря, и Спа́са ми́ра: Го́споди поми́луй, 40. И́же на вся́кое вре́мя: Го́споди поми́луй, трижды. Сла́ва, и ны́не: Честне́йшую херуви́м: И́менем Госпо́дним благослови́ о́тче. Священник: Бо́же уще́дри ны: И творим поклоны великия три, глаголюще в себе и предъявленную молитву преподобнаго Ефрема: прочих же 12 не творим. И глаголем молитву: Влады́ко Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же наш: И абие начинает лик, емуже прилучится начинати, на глас 8: Во Ца́рствии Твое́м помяни́ нас Го́споди: И поем блаженны со сладкопением и велегласно и косно, в тойже глас: Блаже́ни ни́щии ду́хом, я́ко тех есть Ца́рство Небе́сное. Помяни́ нас Го́споди, егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м. И прочия стихи. Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху. Помяни́ нас Го́споди: И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь. Помяни́ нас, Го́споди: Таже сошедшеся оба лика, и поем вышшим гласом откровенными главами: Помяни́ нас, Го́споди, егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м. Поклон един. Помяни́ нас, Влады́ко, егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м. Поклон един. Помяни́ нас, Святы́й, егда́ прии́деши во Ца́рствии Твое́м. Поклон един. И глаголем: Лик небе́сный пое́т Тя и глаго́лет: Стих: Приступи́те к Нему́ и просвети́теся: И паки: Лик небе́сный: Сла́ва: Лик святы́х а́нгел и арха́нгел: И ны́не: Ве́рую во Еди́наго Бо́га: Осла́би, оста́ви: О́тче наш: Таже кондак дне и храма. Аще ли храм Христов глаголем прежде храма, таже дне и святаго рядоваго, егоже есть день, иже имать. Сла́ва: Со святы́ми упоко́й Христе́: И ны́не, храма Богородицы, или: Предста́тельство христиа́н непосты́дное: Го́споди поми́луй, 40. Сла́ва, и ны́не: Честне́йшую херуви́м: И́менем Госпо́дним благослови́ о́тче. И глаголет священник: Бо́же уще́дри ны: И творим изображенныя поклоны 16 с молитвою святаго Ефрема, якоже предписася. Параекклисиарх же поклон сотворив настоятелю, и благословение взем, идет и звонит. Таже начинает предстоятель: Прииди́те поклони́мся: трижды, и метания 3. И чтец глаголет псалом: Благослови́ душе́ моя́ Го́спода: тихим и кротким гласом. Иерей же глаголет обычныя молитвы вечерния пред святыми враты. По псалме, Сла́ва, и ны́не, Аллилу́иа, трижды, и поклоны 3. И ектения великая. И стихословим кафисму: Ко Го́споду внегда́ скорбе́ти ми: и по коемждо антифоне, Сла́ва, и ны́не, Аллилу́иа, трижды. и метания три.
|
|
В ПОНЕДЕЛЬНИК ПЕРВЫЯ СЕДМИЦЫ,
ВЕЧЕР
На Го́споди воззва́х, стихиры, поставим стихов 6.
Творение господина Иосифа. Глас 2.
Подобен: Вся прейду́:
Вся́кий грех соде́ях, всех преидо́х блудо́м, / а́ще восхощу́ пока́ятися, не и́мам слез то́ки! / А́ще ле́ностно и ны́не поживу́, му́це пови́нен есмь. / Но даждь ми исправле́ние, / еди́не благи́й Бо́же, и поми́луй мя.
Подобен: Ту́чи ми пода́ждь, Христе́, слез, в поста́ кра́сный день, / я́ко да воспла́чу, и отмы́ю скве́рну я́же от сласте́й, / и явлю́ся Тебе́ очище́н, / егда́ Судие́ с Небеси́ и́маши приити́, Го́споди, / суди́ти челове́ком, / я́ко Судия́, и Пра́ведный еди́н.
Другий, глас 5. Господина Феодора Студита.
Подобен: Преподо́бне о́тче:
Прииди́те усе́рдно, / тве́рдое ору́жие поста́ иму́ще я́ко щит, / вся́кую кознь пре́лести вра́жия отврати́м, ве́рнии. / Не опали́мся сладостьми́ страсте́й, / ни огня́ искуше́ний убои́мся, / и́миже Христо́с Человеколю́бец / почестьми́ терпе́ния венча́ет нас. / Те́мже со дерзнове́нием моля́щеся, / припа́даем зову́ще, / прося́ще ми́ра, и душа́м на́шим ве́лия ми́лости.
И в Минеи, 3. Сла́ва, и ны́не, Богородичен. Све́те ти́хий:
Таже прокимен, псалом 3, глас 6: Госпо́дне есть спасе́ние, / и на лю́дех Твои́х благослове́ние Твое́. Стих: Го́споди, что ся умно́жиша стужа́ющии ми?
Бытия чтение.
[Глава 1, ст. 1 – 13.]
В нача́ле сотвори́ Бог не́бо и зе́млю. Земля́ же бе неви́дима и неустро́ена, и тьма верху́ бе́здны, и Дух Бо́жий ноша́шеся верху́ воды́. И рече́ Бог: да бу́дет свет. И бысть свет. И ви́де Бог свет, я́ко добро́, и разлучи́ Бог между́ све́том и между́ тьмо́ю. И нарече́ Бог свет день, а тму нарече́ нощь. И бысть ве́чер, и бысть у́тро, день еди́н. И рече́ Бог: да бу́дет твердь посреде́ воды́, и да бу́дет разлуча́ющи посреде́ воды́, и воды́. И бысть та́ко. И сотвори́ Бог твердь, и разлучи́ Бог между́ водо́ю, я́же бе под тве́рдию, и между́ водо́ю, я́же бе над тве́рдию. И нарече́ Бог твердь, не́бо. И ви́де Бог, я́ко добро́. И бысть вече́р, и бысть у́тро, день вторы́й. И рече́ Бог: да собере́тся вода́, я́же под небесе́м, в собра́ние еди́но, и да яви́тся су́ша. И бысть та́ко. И собра́ся вода́, я́же под небесе́м в собра́ния своя́, и яви́ся су́ша. И нарече́ Бог су́шу, зе́млю, и собра́ния вод нарече́ моря́. И ви́де Бог, я́ко добро́. И рече́ Бог: да прорасти́т земля́ бы́лие травно́е, се́ющее се́мя по ро́ду и по подо́бию, и дре́во плодови́тое творя́щее плод, ему́же се́мя его́ в нем, по ро́ду на земли́, и бысть та́ко. И изнесе́ земля́ бы́лие травно́е, се́ющее се́мя по ро́ду и по подо́бию, и дре́во плодови́тое творя́щее плод, ему́же се́мя его́ в нем, по ро́ду на земли́. И ви́де Бог, я́ко добро́. И бысть ве́чер, и бысть у́тро, день тре́тий.
Прокимен 2, псалом 4, глас 5: Госпо́дь услы́шит мя, / внегда́ воззва́ти ми к Нему́. Стих: Внегда́ призва́ти ми, услы́ша мя Бог пра́вды моея́.
Притчей чтение.
[Глава 1, ст. 1 – 20.]
При́тчи Соломо́на сы́на Дави́дова, и́же ца́рствова во Изра́или. Позна́ти прему́дрость и наказа́ние, и уразуме́ти словеса́ му́дрости. Прия́ти же изви́тия слове́с и разреше́ния гада́ний, уразуме́ти же пра́вду и́стинную и суд исправля́ти. Да даст незло́бивым кова́рство, отроча́ти же ю́ну чу́вство же и смысл. Сих бо послу́шав, му́дрый прему́дрее бу́дет, а разу́мный строи́тельство стя́жет. Уразуме́ет же при́тчу, и те́мное сло́во, рече́ния же прему́дрых, и гада́ния. Нача́ло прему́дрости страх Госпо́день, ра́зум же благ всем творя́щим его́: благоче́стие же в Бо́га нача́ло чу́вства, прему́дрость же и наказа́ние нечести́вии уничижа́т. Слы́ши, сы́не, наказа́ние отца́ твоего́, и не отри́ни заве́тов ма́тере твоея́. Вене́ц бо благода́тей прии́меши на твое́м версе́, и гри́вну зла́ту о твое́й вы́и. Сы́не, да не прельстя́т тебе́ му́жи нечести́вии, ниже́ да восхо́щеши, А́ще помо́лят тя, глаго́люще: иди́ с на́ми, приобщи́ся кро́ве, скры́ем же в зе́млю му́жа пра́ведна непра́ведно. Пожре́м же его́ я́коже ад жи́ва, и во́змем па́мять его́ от земли́. Стяжа́ние его́ многоце́нное прии́мем, испо́лним же до́мы на́ша коры́стей. Жре́бий же твой положи́ с на́ми: о́бще же влага́лище стя́жем вси, и меше́ц еди́н да бу́дет всем нам. Не иди́ в путь с ни́ми: уклони́ же но́гу твою́ от стезь их: Но́зе бо их на зло теку́т, и ско́ри суть излия́ти кровь. Не без пра́вды бо простира́ются мре́жи перна́тым. Ти́и бо уби́йству приобща́ющеся, сокро́вищствуют себе́ зла́я: разруше́ние же муже́й законопресту́пных зло. Си́и путие́ суть всех творя́щих беззако́нная: нече́стием бо свою́ ду́шу отъе́млют. Прему́дрость во исхо́дех пое́тся, в сто́гнах же дерзнове́ние во́дит.
Сподо́би Го́споди в ве́чер:
И метания 3. Иерей: Испо́лним вече́рнюю моли́тву:
По возгласе поем оба лика вкупе:
На стиховне самогласен дне, глас 3:
Пости́мся посто́м прия́тным, благоуго́дным Го́сподеви: / и́стинный пост есть, злых отчужде́ние, / воздержа́ние язы́ка, я́рости отложе́ние, / похоте́й отлуче́ние, оглаго́лания, лжи и клятвопреступле́ния. / Сих оскуде́ние, / пост и́стинный есть, и благоприя́тный.
Стих: К Тебе́ возведо́х о́чи мои́, живу́щему на небеси́. Се я́ко о́чи раб в руку́ госпо́дий свои́х, я́ко о́чи рабы́ни в руку́ госпожи́ своея́, та́ко о́чи на́ши ко Го́споду Бо́гу на́шему, / до́ндеже уще́дрит ны.
И повторяем тойже.
Стих: Поми́луй нас Го́споди, поми́луй нас, я́ко по мно́гу испо́лнихомся уничиже́ния: наипа́че напо́лнися душа́ на́ша поноше́ния гобзу́ющих, / и уничиже́ния го́рдых.
Таже мученичен: Ве́лия му́ченик Твои́х, Христе́, си́ла: / во гробе́х бо лежа́т, и ду́хи прогоня́ют, / и упраздни́ша вра́жию власть, / ве́рою Тро́ическою подви́гшеся о благоче́стии.
Слава, и ныне, Богородичен: Богоро́дице, предста́тельство всех моля́щихся, / Тобо́ю дерза́ем, Тобо́ю хва́лимся, / в Тебе́ все упова́ние на́ше есть: / моли́ Ро́ждшагося из Тебе́ / о непотре́бных рабе́х Твои́х.
Таже творит канонарх обычный поклон в лики, такожде и оба лика. Ны́не отпуща́еши: Трисвятое: И метания 3. Священник: Я́ко Твое́ есть Ца́рство: И по амине: Богоро́дице Де́во ра́дуйся: Поклон един. Сла́ва: Крести́телю Христо́в: Поклон един. И ны́не: Моли́те за ны: Поклон един. Таже, Под Твое́ благоутро́бие: без поклона. Го́споди поми́луй, 40: кротким гласом. Сла́ва, и ны́не: Честне́йшую херуви́м: И́менем Госпо́дним благослови́ о́тче. Священник: Сый благослове́н Христо́с Бог наш: Небе́сный Царю́: И глаголем молитву тайно преподобнаго Ефрема: Го́споди, и Влады́ко живота́ моего́: И творим 3 великия поклоны, и малых 12. И паки предписанную молитву, и поклон един. Трисвятое. Го́споди поми́луй, 12. И молитва: Всесвята́я Тро́ице, единосу́щная держа́во: Таже, Бу́ди и́мя Госпо́дне благослове́нно от ны́не и до века. Трижды. И метания 3. Сла́ва, и ны́не: Благословлю́ Го́спода на вся́кое вре́мя: Посем, Досто́йно есть: и поклон. Посем другий лик: Слава, и ныне: Го́споди поми́луй, трижды. Благослови́. И отпуст по обычаю. Егда же поставляем трапезу, глаголем и псалом 144: Вознесу́ Тя Бо́же мой: И бывает отпуст. Исходяще же в паперть, поем якоже обычай стихиру храма святаго. Глаголются же и от священника обычныя молитвы, и поминает усопшия.
И бывает совершенный отпуст.
Сие последование бывает светильничнаго, во всей святей Четыредесятнице, не сущей преждеосвященней: не прияхом бо творити преждеосвященную, даже до среды, за еже поститися по преданию всему братству, могущии же да пребудут постящеся до пятка. Святыя же горы устав в первый убо день отнюд не повелевает ясти.
Во вторник же, в среду, и в четверток ясти подобает по единой литре хлеба, и воду, и ино ничтоже, разве соли требуя с хлебом.
Подобает ведати: Яко в лавре преподобнаго отца нашего Саввы, не поем Повечерий в церкви, но в келлиях поем кийждо: тако бо прияхом.
ВО ОБЩЕЖИТИЯХ ЖЕ ПАЛЕСТИНЫ
ПОЮТСЯ ПОВЕЧЕРИЯ СИЦЕ
О часе девятом, входит свещевжигатель, и сотворив поклон предстоятелю отыдет, и биет в било дванадесять. И собираемся вси в церковь, и сотворивше кийждо вчиненыя поклоны, и мало седше, во еже всем, или множайшым собратися: Востав священник от седалища своего и сотворив обычный поклон игумену, творит благословение.
Чтец: Ами́нь. Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.
Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. Трижды.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.
Го́споди, поми́луй, трижды. Сла́ва, и ны́не:
О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.
Иерей: Я́ко Твое́ есть Ца́рство:
Чтец: Ами́нь. Го́споди поми́луй, 12. Сла́ва, и ны́не:
Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу.
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу.
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему.
Псалом 69.
Бо́же, в по́мощь мою́ вонми́, Го́споди, помощи́ ми потщи́ся. Да постыдя́тся и посра́мятся и́щущии ду́шу мою́, да возвратя́тся вспять и постыдя́тся хотя́щии ми зла́я. Да возвратя́тся а́бие стыдя́щеся глаго́лющии ми: бла́гоже, бла́гоже. Да возра́дуются и возвеселя́тся о Тебе́ вси и́щущии Тебе́, Бо́же, и да глаго́лют вы́ну, да возвели́чится Госпо́дь, лю́бящии спасе́ние Твое́: аз же нищ есмь и убо́г, Бо́же, помози́ ми: Помо́щник мой и Изба́витель мой еси́ Ты, Го́споди, не закосни́.
Таже начинаем Великий канон, творяще и на части четыре со ирмосом, яко исполнитися ему в четверток вечера. Творение святаго отца нашего Андрея Критскаго, Иерусалимскаго. Творим же на кийждо тропарь метания 3.
Великий канон. Глас 6.
Песнь 1.
Ирмосы по дважды: Помо́щник и покрови́тель / бысть мне во спасе́ние, / Сей мой Бог и просла́влю Его́, / Бог отца́ моего́ и вознесу́ Его́, / сла́вно бо просла́вися.
Припев: Поми́луй мя, Бо́же, поми́луй мя.
Отку́ду начну́ пла́кати / окая́ннаго моего́ жития́ дея́ний? / Ко́е ли положу́ нача́ло, Христе́, ны́нешнему рыда́нию? / Но я́ко благоутро́бен, / даждь ми прегреше́ний оставле́ние.
Гряди́ окая́нная душе́, с пло́тию твое́ю, / Зижди́телю всех испове́ждься, / и оста́нися про́чее пре́ждняго безслове́сия, / и принеси́ Бо́гу в покая́нии сле́зы.
Первозда́ннаго Ада́ма преступле́нию поревнова́в, / позна́х себе́ обнаже́на от Бо́га / и присносу́щнаго Ца́рствия и сла́дости, / грех ра́ди мои́х.
Увы мне окая́нная душе́, / что уподо́билася еси́ пе́рвей Е́ве? / Ви́дела бо еси́ зле, и уязви́лася еси́ го́рце, / и косну́лася еси́ дре́ва и вкуси́ла еси́ де́рзостно / безслове́сныя сне́ди.
Вме́сто Е́вы чу́вственныя / мы́сленная ми бысть Е́ва, / во пло́ти стра́стный по́мысл, / показу́яй сла́дкая / и вкуша́яй при́сно / го́рькаго напое́ния.
Досто́йно из Еде́ма изгна́н бысть, / я́ко не сохрани́в еди́ну Твою́, Спа́се, за́поведь Ада́м: / аз же что постражду́, / отмета́я всегда́ живо́тная Твоя́ словеса́?
Слава, Троичен: Пресу́щная Тро́ице, во Еди́нице покланя́емая, / возми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, / и я́ко благоутро́бна, / даждь ми сле́зы умиле́ния.
И ныне, Богородичен: Богоро́дице, наде́жде и предста́тельство Тебе́ пою́щих, / возми́ бре́мя от мене́ тя́жкое грехо́вное, / и я́ко Влады́чица Чи́стая, / ка́ющася приими́ мя.
Песнь 2.
Ирмос: Вонми́, не́бо, и возглаго́лю, / и воспою́ Христа́, / от Де́вы пло́тию прише́дшаго. (Дважды)
Вонми́ не́бо, и возглаго́лю, / земле́, внуша́й глас, / ка́ющийся к Бо́гу и воспева́ющий Его́.
Вонми́ ми, Бо́же, Спа́се мой, / ми́лостивным Твои́м о́ком, / и приими́ мое́ те́плое испове́дание.
Согреши́х па́че всех челове́к, / еди́н согреши́х Тебе́, / но уще́дри я́ко Бог, Спа́се, / творе́ние Твое́.
Вообрази́в мои́х страсте́й безобра́зие, / любосла́стными стремле́ньми / погуби́х ума́ красоту́.
Бу́ря мя злых обдержи́т, / благоутро́бне Го́споди, / но я́ко Петру́, / и мне ру́ку простри́.
Оскверни́х пло́ти моея́ ри́зу / и окаля́х / е́же по о́бразу, Спа́се, / и по подо́бию.
Омрачи́х душе́вную красоту́ / страсте́й сластьми́, / и вся́чески весь ум / персть сотвори́х.
Раздра́х ны́не оде́жду мою́ пе́рвую, / ю́же ми изтка́ Зижди́тель из нача́ла, / и отту́ду лежу́ наг.
Облеко́хся в раздра́нную ри́зу, / ю́же изтка́ ми змий сове́том, / и стыжду́ся.
Сле́зы блудни́цы, Ще́дре, / и аз предлага́ю, / очи́сти мя, Спа́се, / благоутро́бием Твои́м.
Воззре́х на садо́вную красоту́ / и прельсти́хся умо́м, / и отту́ду лежу́ наг, и срамля́юся.
Де́лаша на хребте́ мое́м / вси нача́льницы страсте́й, / продолжа́юще на мя / беззако́ние их.
Слава, Троичен: Еди́наго Тя в трие́х Ли́цех, / Бо́га всех пою́, / Отца́ и Сы́на и Ду́ха Свята́го.
И ныне, Богородичен: Пречи́стая Богоро́дице Де́во, / еди́на Всепе́тая, / моли́ приле́жно во е́же спасти́ся нам.
Песнь 3.
Ирмос: На недви́жимом, Христе́, ка́мени за́поведий Твои́х, / утверди́ мое́ помышле́ние. (Дважды)
Огнь от Го́спода иногда́ / Госпо́дь одожди́в, / зе́млю Содо́мскую / пре́жде попали́.
На горе́ спаса́йся, душе́, / я́коже Лот о́ный, / и в Сиго́р угонза́й.
Бе́гай запале́ния, о душе́, / бе́гай Содо́мскаго горе́ния, / бе́гай тле́ния Боже́ственнаго пла́мене.
Согреши́х Тебе́ еди́н аз, / согреши́х па́че всех, Христе́ Спа́се, / да не пре́зриши мене́.
Ты еси́ Па́стырь до́брый, / взыщи́ мене́ а́гнца, / и заблу́ждшаго да не пре́зриши мене́.
Ты еси́ сла́дкий, Иису́се, / Ты еси́ Созда́телю мой, / в Тебе́, Спа́се, оправда́юся.
Испове́даюся Тебе́, Спа́се: / согреши́х, согреши́х Ти, / но осла́би, оста́ви ми, / я́ко благоутро́бен.
Слава, Троичен: О Тро́ице Еди́нице Бо́же! / Спаси́ нас от пре́лести, / и искуше́ний, и обстоя́ний.
И ныне, Богородичен: Ра́дуйся, Богоприя́тная утро́бо, / ра́дуйся, престо́ле Госпо́день, / ра́дуйся, Ма́ти Жи́зни на́шея.
Песнь 4.
Ирмос: Услы́ша проро́к / прише́ствие Твое́, Го́споди, и убоя́ся, / я́ко хо́щеши от Де́вы роди́тися / и челове́ком яви́тися, и глаго́лаше: / услы́шах слух Твой и убоя́хся, / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди. (Дважды)
Дел Твои́х да не пре́зриши, / созда́ния Твоего́ да не оста́виши, Правосу́де, / а́ще и еди́н согреши́х, я́ко человек, / па́че вся́каго челове́ка, Человеколю́бче, / но и́маши, я́ко Госпо́дь всех, / власть оставля́ти грехи́.
Приближа́ется, душе́, коне́ц, приближа́ется, / и неради́ши, ни гото́вишися, / вре́мя сокраща́ется, воста́ни, близ при две́рех Судия́ есть, / я́ко со́ние, я́ко цвет, вре́мя жития́ тече́т, / что всу́е мяте́мся?
Воспряни́, о душе́ моя́, / дея́ния твоя́, я́же соде́лала еси́, помышля́й, / и сия́ пред лице́ твое́ принеси́, / и ка́пли испусти́ слез твои́х: / рцы со дерзнове́нием дея́ния и помышле́ния Христу́, / и оправда́йся.
Не бысть в житии́ греха́, ни дея́ния, ни зло́бы, / ея́же аз, Спа́се, не согреши́х / умо́м и сло́вом, и произволе́нием / и предложе́нием, и мы́слию, и дея́нием согреши́в, / я́ко ин никто́же когда́.
Отсю́ду и осужде́н бых, / отсю́ду препре́н бых аз окая́нный от своея́ со́вести, / ея́же ничто́же в ми́ре нужне́йше. / Судие́, Изба́вителю мой, и ве́дче, / пощади́ и изба́ви, и спаси́ мя, раба́ Твоего́.
Ле́ствица, ю́же ви́де дре́вле / вели́кий в патриа́рсех, / указа́ние есть, душе́ моя́, / де́ятельнаго восхожде́ния, разу́мнаго возше́ствия, / а́ще хо́щеши у́бо, дея́нием, и ра́зумом, / и зре́нием пожи́ти, обнови́ся.
Зной дневны́й претерпе́ / лише́ния ра́ди патриа́рх, / и мраз нощны́й понесе́, / на всяк день снабде́ния творя́, / пасы́й, тружда́яйся, рабо́таяй, / да две жене́ сочета́ет.
Жены́ ми две разуме́й, / дея́ние же и ра́зум в зре́нии, / Ли́ю у́бо дея́ние, я́ко многоча́дную, / Рахи́ль же ра́зум, я́ко многотру́дную, / и́бо кроме́ трудо́в, ни дея́ние, ни зре́ние душе́, испра́вится.
Слава, Троичен: Неразде́льное Существо́м, / несли́тное Ли́цы / богосло́влю Тя, Тро́ическое Еди́но Божество́, / я́ко единоца́рственное и сопресто́льное, / вопию́ Ти песнь вели́кую, / в вы́шних трегу́бо песносло́вимую.
И ныне, Богородичен: И ражда́еши и де́вствуеши, / и пребыва́еши обою́ду естество́м Де́ва: / Рожде́йся обновля́ет зако́ны естества́, / утро́ба же ражда́ет, не ражда́ющая. / Бог иде́же хо́щет, побежда́ется естества́ чин, / твори́т бо ели́ка хо́щет.
Песнь 5.
Ирмос: От нощи́ у́тренююща, / Человеколю́бче, просвети́, молю́ся, / и наста́ви и мене́ на повеле́ния Твоя́, / и научи́ мя, Спа́се, / твори́ти во́лю Твою́. (Дважды)
В нощи́ житие́ мое́ преидо́х при́сно, / тьма бо бысть и глубока́ мне мгла, нощь греха́, / но я́ко дне сы́на, Спа́се, покажи́ мя.
Руви́ма подража́я окая́нный аз, / соде́ях беззако́нный и законопресту́пный сове́т на Бо́га Вы́шняго, / оскверни́в ло́же мое́, я́ко о́тчее он.
Испове́даюся Тебе́, Христе́ Царю́, / согреши́х, согреши́х, / я́ко пре́жде Ио́сифа бра́тия прода́вшии, / чистоты́ плод и целому́дрия.
От сро́дников пра́ведная душа́ связа́ся, / прода́ся в рабо́ту сла́дкий, / во о́браз Госпо́день: / ты же вся, душе́, продала́ся еси́ / злы́ми твои́ми.
Ио́сифа пра́веднаго и целому́дреннаго ума́ / подража́й окая́нная, и неиску́сная душе́, / и не оскверня́йся безслове́сными стремле́ньми / при́сно беззако́ннующи.
А́ще и в ро́ве поживе́ иногда́ Ио́сиф, / Влады́ко Го́споди, / но во о́браз погребе́ния и воста́ния Твоего́. / Аз же что Тебе́ когда́ сицево́е принесу́?
Слава, Троичен: Тя, Тро́ице, сла́вим, Еди́наго Бо́га: / Свят, Свят, Свят еси́ О́тче, Сы́не и Ду́ше, / про́стое Существо́, / Еди́нице при́сно покланя́емая.
И ныне, Богородичен: Из Тебе́ облече́ся в мое́ смеше́ние, / нетле́нная, безму́жная Ма́ти Де́во, / Бог созда́вый ве́ки, / и соедини́ Себе́ челове́ческое естество́.
Песнь 6.
Ирмос: Возопи́х всем се́рдцем мои́м / к ще́дрому Бо́гу, / и услы́ша мя от а́да преиспо́дняго, / и возведе́ от тли живо́т мой. (Дважды)
Сле́зы, Спа́се, о́чию мое́ю, / и из глубины́ воздыха́ния / чи́сте приношу́, вопию́щу се́рдцу: / Бо́же, согреши́х Ти / очи́сти мя.
Уклони́лася еси́, душе́, от Го́спода твоего́, / я́коже Дафа́н и Авиро́н, / но пощади́, воззови́ из а́да преиспо́дняго, / да не про́пасть земна́я тебе́ покры́ет.
Я́ко ю́ница, душе́, разсвире́певшая, / уподо́билася еси́ Ефре́му, / я́ко се́рна от тене́т сохрани́ житие́, / впери́вши дея́нием ум, и зре́нием.
Рука́ нас Моисе́ова да уве́рит, душе́, / ка́ко мо́жет Бог прокаже́нное житие́ / убели́ти, и очи́стити, / и не отча́йся сама́ себе́, / а́ще и прокаже́нна еси́.
Слава, Троичен: Тро́ица есмь про́ста, неразде́льна, / разде́льна Ли́чне, / и Еди́ница есмь Естество́м соедине́на, / Оте́ц глаго́лет, и Сын, и Боже́ственный Дух.
И ныне, Богородичен: Утро́ба Твоя́ Бо́га нам роди́, / воображе́нна по нам, / Его́же, я́ко Созда́теля всех, моли́, Богоро́дице, / да моли́твами Твои́ми оправди́мся.
Таже: Го́споди, поми́луй. (Трижды.) Сла́ва, и ны́не:
Кондак, глас 6:
Душе́ моя́, душе́ моя́, воста́ни, что спи́ши? / Коне́ц приближа́ется, и и́маши смути́тися. / Воспряни́ у́бо, да пощади́т тя Христо́с Бог, / везде́ сый и вся́ исполня́яй.
Песнь 7.
Ирмос: Согреши́хом, беззако́нновахом, / непра́вдовахом пред Тобо́ю, / ниже́ соблюдо́хом, ниже́ сотвори́хом, / я́коже запове́дал еси́ нам; / но не преда́ждь нас до конца́, / отце́в Бо́же. (Дважды)
Согреши́х, беззако́нновах, / и отверго́х за́поведь Твою́, / я́ко во гресе́х произведо́хся / и приложи́х я́звам стру́пы себе́, / но Сам мя поми́луй, / я́ко Благоутро́бен, отце́в Бо́же.
Та́йная се́рдца моего́ / испове́дах Тебе́, Судии́ моему́, / виждь мое́ смире́ние, / виждь и скорбь мою́, / и вонми́ суду́ моему́ ны́не, / и Сам мя поми́луй, я́ко Благоутро́бен, / отце́в Бо́же.
Сау́л иногда́ я́ко погуби́ отца́ своего́, душе́, осля́та, / внеза́пу ца́рство обре́те к прослу́тию, / но блюди́, не забыва́й себе́, / ско́тския по́хоти твоя́ / произво́ливши па́че Ца́рства Христо́ва.
Дави́д иногда́ Богооте́ц, / а́ще и согреши́ сугу́бо, душе́ моя́, / стрело́ю у́бо устреле́н быв прелюбоде́йства, / копие́м же плене́н быв уби́йства томле́нием, / но ты сама́ тяжча́йшими де́лы неду́гуеши, / самохо́тными стремле́ньми.
Совокупи́ у́бо Дави́д иногда́ беззако́нию беззако́ние: / уби́йству же любоде́йство раствори́в, / покая́ние сугу́бое показа́ а́бие, / но сама́ ты, лука́внейшая душе́, соде́лала еси́, / не пока́явшися Бо́гу.
Дави́д иногда́ вообрази́, / списа́в я́ко на ико́не песнь, / е́юже дея́ние облича́ет, е́же соде́я, зовы́й: / поми́луй мя. Тебе́ бо Еди́ному согреши́х всех Бо́гу, / Сам очи́сти мя.
Слава, Троичен: Тро́ице про́стая, неразде́льная, / единосу́щная, и Естество́ еди́но, / Све́тове, и Свет,
|
|
Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...
Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...
Кормораздатчик мобильный электрифицированный: схема и процесс работы устройства...
Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!