II. Put the parts of the sentence in the right order. — КиберПедия 

Своеобразие русской архитектуры: Основной материал – дерево – быстрота постройки, но недолговечность и необходимость деления...

Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...

II. Put the parts of the sentence in the right order.

2024-02-15 16
II. Put the parts of the sentence in the right order. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

 

1. the party / very much / everybody enjoyed

2. we won / easily / the game

3. quietly / the door / I closed

4. Diane / quite well / speaks / German

5. again / please don’t ask / that question

6. some money / I borrowed / from a friend of mine

7. here / make sure / you are / by 11 o’clock

8. spoke English / our guide / fluently

9. you’ll see / at the end of the street / on your left /

a supermarket /

10.  to bed / really / shouldn’t go / you / so late

 

III. Complete the sentences. Put the parts in the right order.

 

1. (for a long time / have lived / in the same house)                 

 They ____________________

2. (to the bank / every Friday / go) I ____________

3. (her car / drives / every day / to work)     

Ann _____________________

4. (been / recently / to the cinema) I haven’t _______

5. (at the top of the page / your name / write )   

Please ___________________

6. (her name / after a few minutes / remembered)   

He ______________________

7. (some interesting books / found / in the library) We ____________

8. (opposite the park / a new hotel / are building) They ____________

9. (home / did you come / so late) Why ____________ 

10. (on Monday / to Paris / am going) I ____________

 

IV. Rewrite the sentences to include the word in brackets.

 

1. We were on holiday. (all)

2. We were staying at the same hotel (all)

3. We enjoyed ourselves. (all)

4. Catherine is very generous. (always)

5. I don’t have to work on Saturdays. (usually)

6. Do you watch television in the evenings? (always)

7. Martin is learning French. He is learning Italian. (also)

8. That hotel is very expensive. (probably)

9. It costs a lot to stay there. (probably)

10.  I can help you. (probably)

 

V. Are the underlined words in the right position or not? Correct the sentences that are wrong.

 

1. Tom goes always to work by car.

2. We soon found the solution to the problem.

3. Steve gets hardly ever angry.

4. I did some shopping and I went also to the bank.

5. Jane has always to hurry in the morning because she gets up so late.

6. We all were tired so we all fell asleep.

7. She always says she’ll phone me but she never does.

8. I cleaned the house and I also cooked the dinner.

9. Your car probably has been stolen.

10.  He even can’t boil an egg.

 

VI. Complete the sentences. Use the words in brackets in the correct order.

 

1. I _____ her name. (remember / never / can)

2. I _____sugar in coffee. (take / usually)

3. Mark and John _____ in Manchester.(both / were / born)

4. Our car _____ down. (often / breaks)

5. We _____ a long time for the bus. (have / always / to wait)

6. I _____early tomorrow. (probably / leaving / will / be)

7. My sight isn’t very good. I _____with glasses. (read / can / only)

8. If we hadn’t taken the same train, we _____each other. (never / met / would /have)

9. It’s difficult to contact Jane. She _____ at home when I phone her. (is / hardly ever)

10.  Sarah and Jane _____ for the job. (applied / both / have)

 

VII. Put the adjectives in brackets in the correct position.

 

a beautiful table (wooden / round)

an unusual ring (gold)

a new pullover (nice)

an old house (beautiful)

an American film (old)

a long face (thin)

a metal box (black / small)

a big cat (fat / black)

a little village (old / lovely)

an old painting (interesting / French)

soup (vegetable / delicious / hot)

a man (young / tall)

a song (Russian / old)

a shirt (white / old / cotton)

 

 

ГРУППА СУЩЕСТВИТЕЛЬНОГО

 

В английском языке очень часто существительное (одно или несколько) употребляется в роли определения к другому существительному, образуя цепочку слов или группу существительного.

 

В начале группы существительного может стоять:

1. артикль

2. местоимение

3. числительное

4. существительное в притяжательном падеже

5. предлог

 

В предложении может быть несколько групп существительного. Главным словом в такой группе является последнее, а все предшествующие ему слова являются определением к нему.

 

Существительное в функции определения переводится:

 

1. прилагательным:

Room temperature – комнатная температура

Limit pressure – предельное давление

2. существительным родительного падежа с переносом направо:

Grain export – экспорт зерна

A physics teacher – учитель физики

3. существительным с предлогом:

Atomic energy conference – конференция по проблемам атомной физики.

Exercises:

I. Translate into Russian.

A tennis ball, a London doctor, a wine glass, the sea temperature, a road accident, income tax, a television camera, a table tennis table, the hotel reception desk, work problems, my credit card, a seat belt, garden vegetables, a vegetable garden, health problems, a stomach ache, a weekend, a headache, the city centre, a well-known football club, the World Hockey Championship.


Поделиться с друзьями:

Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...

Наброски и зарисовки растений, плодов, цветов: Освоить конструктивное построение структуры дерева через зарисовки отдельных деревьев, группы деревьев...

Опора деревянной одностоечной и способы укрепление угловых опор: Опоры ВЛ - конструкции, предназначен­ные для поддерживания проводов на необходимой высоте над землей, водой...

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.01 с.