Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...

Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...

Историко-ретроспективный анализ праздника.

2024-02-15 67
Историко-ретроспективный анализ праздника. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Вверх
Содержание
Поиск

Формирование режиссёрского замысла, идейно-тематическая разработка праздника.

 

Нараджэнне свята можа адбывацца па рознаму: з сацыяльнага ці прыватнага заказу, абумоуленага неабходнасцю адлюстравання падзеі у жыцці грамадства, калектыву, асобы; са з’яуленнем новай аутарскай ідэі, у якой прапануецца святочныя фармаутварэнні або новая рашэнні і творчыя падыходы да ужо існуючых святочных дзеянняу. Алле у любым выпадку на пачатковым этапе перад ініцыятарамі паустае шэраг арганізацыйных пытанняу. Перш за усё гэта стваранні ініцыятыунай группы з ліку творчых работнікау і заказчыкау( або прадстаунікоу арганізацыі, прадпрыемства, дзе мяркуецца увасобіць прапануемую урачыстасць), якія у дальнейшым будуць займацца распрацоукай, арганізацыяй і правядзеннем свята.

Работа любой ініцыятыунай групы, незалежна ад маштабу увасабляемай дзеі, складаецца з абгрунтавання выбранай тэмы, распрацоукі агульнай канцэпцыі свята (творчай заяукі), а таксама пастаноукі агульных задач яе рэалізацыі.

Творчая заяука на правядзенне свята раскрывае наступнае :

актуальнасць і сацыяльную значнасцьадзначаемай падзеі;

мэту і задачу свята;

навізну (аба пераемнасць) у творчым адлюстраванні дзеі;

праграму, састауныя фрагменты або разгорнуты план ці агульны сцэнарый свята;

агульны план або пералікзадач творчага, матэрыяльна-тэхнічнага, арганізацыйнага і фіансавага за беспячэнне свята.

На аснове творчай заяукі члены ініцыятыунай групы распрацоуваюць палажэнне аб правядзенні свята, умовы яго правядзення, склад аргкамітэта з пералікам галоуных адказных асоб.

Калі святочнае дзеянне праводзіцца у форме фестывалю або у структуры свята ёсць конкурсы поунай накіравальнасці, то у палажэнні павінны знайсці адлюстраванне крытэрыі ацэнак выступлення удзельнікау, а таксама склад журы. У журы неабходна уключаць найбольш аутарытыйных спецыялістау у тым жанры мастацтвау або відзе народных рамёствау, спорту, конкурсау прафесійнага майстэрства,па якіх праводзіцца спаборніцтва удзельікау, дзеля таго, каб выніковая рашэнне аб пераможцах было максімальна аб’ектыуным і не выклікала спрэчных пытанняу.

Самай цяжкай справай з’яуляецца складанне каштарыса выдаткау на правядзенне свята. У тым выпадку, калі каштарыс складаецца пад “сцэнарый”( гэта значыць спачатку вызначаецца усе аспекты фінансавання, што з’яуляецца найлепшым варыянтам), а затым выдзяляюцца сродкі для творчага,вытворчага,матэрыяльна-тэхнічнага м арганізацыйнага забеспячэння свята, члены аргкамітэта у першую чаргу праводзяць арганізацыйна-вытворчы аналіз сцэнарыя, каб можна было задаволіць усе патрэбы падрыхтоукі і правядзення свята. Затым фінансавыя пытанні зводзяць у агульны каштарыс, які зацвярджаецца яго заказчыкамі поунасцю або з папраукамі. У сучасных умовах з прычыны складанага эканамічнага становішча дзяржавы такі спосаб складання каштарыса свята ажыццяуляецца рэдка.

Звычайна выдзяляюць сродкі, загадзя распланаваныя Міністэрствам культуры РБ асобнымі сумамі на кожнае канкрэтнае свята, якое мяркуецца увасобіць на працягу фінансавага або каляндарнага года. 

Дэталёва распрацаванае палажэнне аб правядзенні свята, члены ініцыятыунай групы падаюць на разгляд адпаведных дзяржауных органау, устаноу, якія могуць вырашыть пытанні яго правядзення (калегіі розных міністэрствау, абласныя, гарадскія або раённыя выканкамы, упрауленні культуры, грамадскія і прыватныя арганізацыі і інш.).

На спецыяльным пасяджэнні такой дзяржаунай, грамадскай ці прыватнай установы або арганізацыі абмяркоуваюць прапановы ініцыятыунай групы, уносяць пэуныя папраукі і дапауненні ( калі існуе неабходнасць) і зацвярджаюць палажэнне аб правядзенні свята.

У пісьмовым выглядзе палажэнне аб правядзенні свята даводзіцца да ведама усіх творчых, арганізацыйных, гаспадарчых і іншых структур, якія прыцягваюцца да правядзення свята.

Такім чынам, рэжысёр сёння выступае не толькі у якасці творца, але і у значнай ступені у ролі арганізатара, эканаміста, адміністратара, які павінен умець суадносіць маштаб творчай задумы з рэаліямі матэрыяльна-тэхнічных і фінансавых сродкау, выдзеленых на пастаноуку.

Пры фарміраванні рэжысёрскай задумы, рэжысёру трэба звярнуцца да падзеі, якую адзначае свята, каштоунасці, якія знаходзяцца у цэнтры гэтага свята, у якім стане гэтыя цэннаці знаходзяцца сёння.

 

У структуры творчай задумы вызначаецца тэма, ідэя – звыш – задача.

Тэма – кола пытанняу, праблем, якія падымаюцца у дзеянні свята, сярод якіх выдзяляем галоуную тэму г.д. праблему (актыунае пытанне), якое патрабуе неадкладнага вырашэння.

Ідэя – звышзадача – гэта галоуная думка аутара твора, яго заклік да гледачоу.

У літаратурным творы ідэя і звышзадача могуць не супадаць, то у свяце яны часта аб’ядноуваюцца.

У фарміраванні рэжысёрскай задумы таксама вызначаецца адрас – каму прызначаецца свята (узроставая група, сацыяльная рознаузроставая група).

Таксама у фарміраванні рэжысёрнай задумы вызначаецца месца правядзення, яго архітэктурна-ландшафныя асаблівасці, робіцца аналіз месца правядзення свята. Яно павінна адпавядаць шэрагу творчых і тэхнічных патрабаванняу. Выбіраючы размяшчэнне галоунай пляцоукі, нават сонца трэба улічваць, нельга каб яно свяціла гледачу у вочы.

 

Историко-ретроспективный анализ праздника.

1. Гісторыка-рэтрэспектыўны аніліз свята пачынаецца з вывучэння фальклорна-этнаграфічнай літаратуры мінулых стагоддзяў. Трэба старацца браць першакрыніцы 19 – пачатку 20 стагоддзяў наступных аўтараў: Карскі, Марыя Чарнова, Афанасьеў, Лукаш Галембоўскі, Аляксандр Рыпіньскі, Еўстафій Тышкевіч, Іаан Берман, Юліан Крачкоўскі, Юрый Дмітрыеў, Павел Шэйн, Пётр Бяссонаў, Дзембавецкі, Адам Багдановіч, Раманаў, Мікола Нікольскі і г. д.

2. Другі этап – гэта этнаграфічнае апытванне насельніцтва пэўнай мясцовасці. Трэба зафіксаваць наступныя звесткі апытваемага: узрост, імя, імя па бацьку, прозвішча,прозвішча ў дзявоцтве (калі гэта жанчына), месца нараджэння, прафесія і г. д. Запісваць размову трэба ў тым маўленні, ў якім расказвае апытваемы чалавек.

3. Раскрыцце сучаснага стану бытавання свята. На гэтым этапе мы збіраем вершы, песні, абрады, сцэнарыі, гульні і г. д. мясцовых аўтараў пра свята.
Такім чынам, гісторыка-рэтрэспектыўны аналіз свята дае магчымасць прасачыць дынаміку развіцця, змянення свята з цягам часу, убачыць, як свята апісвалася ў фальклорна-этнаграфічнай літаратуры мінулых стагоддзяў, як яго апісваюць сталыя жыхары пэўнай мясцовасці і ў якім стане яно існуе зараз.
Зрабіўшы гэтую працу можна прыступаць да напісання сцэнарыя.

 

Выдержки с историко – ретроспективного анализа Минского международного инофестиваля «Л i стапад».

 

Першы беларускі кінафестываль «Лістапад» адбыўся ў 1994 годзе па ініцыятыве рэжысёра і прадзюсера Сяргея Арцімовіча. З 1994 года і па сённяшні дзень старшынёй фестывалю з’яўляецца Расціслаў Янкоўскі. Першапачаткова «Лістапад» задумваўся як кінафорум краін СНД і Балтыі і быў закліканы аб'ядноўваць лепшыя карціны, створаныя на постсавецкай прасторы. Таму ён дэбютаваў пад назвай «фестываль постсавецкага кіно «Лістапад».

У першыя гады існавання ў форуме прымалі ўдзел фільмы з Расіі, Украіны, Казахстана, Азербайджана. Свой вердыкт на конкурсе выносілі тры склада журы: кінематаграфістаў, журналістаў і гледачоў. Існавала рэйтынгавая сістэма галасавання, анкеты гледачоў, ацэнкі ў якіх затым старанна падлічваліся арганізатарамі.

Канцэпцыя «Лістападу» была простая: «фестываль фестываляў», дзе паказваецца постсавецкае кіно. Карціны паказваліся ў кінатэатры «Кастрычнік».

Каб зразумець змест і маштаб фестывалю звернемся да першай праграмы «Лістапада» і яе пераможцаў. Першы «Лістапад» ўмоўна называюць аглядам пераважна расійскага элітарнага кіно.

«Чёрное и белое» – аўтар сцэнарыя і рэжысёр Барыс Фрумін.

«Увлеченья» – аўтар сцэнарыя і рэжысёр Кіра Муратава.

«Ты у меня одна» – рэжыссёр Дзмітрый Астрахан.

«Солнце неспящих» – аўтар сцэнарыя і рэжысёр Цемур Баблуані.

«Сады скорпиона» – аўтар сцэнарыя і рэжысёр Алег Кавалаў.

 «Русский регтайм» – рэжэысёр Сяргей Урсуляк.

«Подмосковные вечера» – рэжысёр Валерый Тадароўскі.

«Над тёмной водой» – рэжысёр Дзмітрый Місхееў.

«Курочка Ряба» – рэжысёр Андрэй Канчалоўскі.

«…И стал свет» – рэжысёр Отар Іоселіані.

«Зверь, выходящий из моря» – аўтар сцэнарыя і рэжысёр Вітаўтас Жалякавічус.

«Дети чугунных богов» – рэжысёр Томаш Тот.

«Кооператив «Политбюро», или будет долгим прощание» – рэжысёр Міхаіл Пташук. Прыз журналістаў.

«Анна. От 6 до 18» – аўтар сцэнарыя і рэжысёр Мікіта Міхалкоў. Прыз сімпатыі гледачоў, прыз журы кінематаграфістаў.

За 20-ці гадовую гісторыю існавання фармат фестывалю вядома ж змяніўся. На Лістападзе сталі аб'ядноўвацца не толькі фільмы Расіі, краін СНД, узнік міжнародны фармат. У праграму фестывалю дадаваліся новыя конкурсы, заснаваны новыя намінацыі і ўзнагароды, павялічылася колькасць краін удзельніц, неаднаразова змянялася кіраўніцтва і афіцыйны арганізатар.

Зараз арганізатарамі кінафоруму з'яўляюцца Міністэрства культуры Рэспублікі Беларусь, Мінскі гарадскі выканаўчы камітэт, РГА «Беларускі саюз кінематаграфістаў», Нацыянальная дзяржаўная тэлерадыёкампанія Рэспублікі Беларусь, Нацыянальная кінастудыя «Беларусьфільм» пры ўдзеле Міністэрства замежных спраў Рэспублікі Беларусь, Агенцтва па культуры і кінематаграфіі Міністэрства культуры і масавых камунікацый Расійскай Федэрацыі, прадстаўніцтва Пастаяннага камітэта Саюзнай дзяржавы ў Мінску. Выканаўчы орган – Фестывальная Дырэкцыя «Цэнтр візуальных і выканальніцкіх мастацтваў».

У 1998 годзе ўпершыню прайшоў дзіцячы кінаагляд – «Лiстападзiк». Дзіцячы «Лістападзік» стаў святам кіно для дзяцей і моладзі.У фестываля нарадзіліся свае традыцыі.

Ад пачатку існавання у 1994 годзе адкрыццё фестывалю адбывалася ў кінатэатры «Кастрычнік». У 2001 годзе ўрачыстае адкрыццё «Лістапада» прайшло на галоўнай канцэртнай пляцоўцы краіны – у Палацы Рэспублікі, што пасля стала добрай традыцыяй. У 2009 годзе упершыню на адкрыццё і закрыццё фестывалю прадаваліся білеты.

У 2003 годзе кінафествываль «Лістапад» афіцыйна набыў статус міжнароднага (ММКФ). Тады ў Мінск прывезлі карціны з Расіі, Польшчы, ЗША, Ірана, Сербіі, Балгарыі, Чэхіі, Кітая, Японіі. У 2011 годзе ММКФ упершыню прайшоў у новым статусе. Міжнародная федэрацыя асацыяцый кінапрадзюсераў (FIAPF) прадставіла «Лістападу» часовую акрэдытацыю FIAPF. У 2013 годзе пасля заканчэння выпрабавальнага тэрміну Мінскі міжнародны кінафестываль «Лістапад» атрымаў пастаянную акрэдытацыю Міжнароднай федэрацыі асацыяцыі кінапрадзюсераў (FIAPF) у знак прызнання высокай якасці арганізацыі.

На сённяшні момант праграма Фестывалю «Лістапад» ўключае:

·  Асноўны конкурc ігравога кіно

·  Конкурс ігравога кіно «Маладосць на маршы»

·  Асноўны конкурc дакументальнага кіно

·  Конкурс маладога дакументальнага кіно – конкурс нацыянальных кінашкол

·  Конкурс фільмаў для дзіцячай і юнацкай аўдыторыі «Лiстападзiк»

·  Пазаконкурсныя праграмы

·  Рэтраспектыўныя паказы

·  Прэс -канферэнцыі

·  Семінары і «круглыя ​​сталы» па пытаннях сучаснага кінапрацэсу

·  Адукацыйныя форумы

·  Канферэнцыі

·  Творчыя сустрэчы са стваральнікамі фестывальных фільмаў

·  Дні кіно краін-удзельніц фестывалю

·  Майстар-класы вядучых майстроў сучаснага кінематографа для маладых (пачаткоўцаў) кінематаграфістаў і творчай моладзі

·  Выставы кінаплакатаў, кінаафіш, персанальныя выставы мастакоў кіно, фотавернісажы

·  Юбілейныя мерапрыемствы, святочныя кінапраграмы

·  Выставы дзіцячых малюнкаў, кніг, цацак (у рамках правядзення конкурсу «Лістападзік»).

Паказы кінастужак праходзяць у кінатэатрах горада Мінска, часцей за ўсё гэта кінатэатры «Піянер», «Цэнтральны», «Перамога», «Дом кіно», «Беларусь».

У праграмах Фестывалю могуць удзельнічаць толькі фільмы, якія раней не дэманстраваліся публічна на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь (акрамя рэтраспектыўных паказаў). Праграму паказаў фільмаў на Фестывалі вызначае Дырэкцыя Фестывалю. Кожны фільм можа быць паказаны на працягу Фестывалю не больш за тры разы, уключаючы паказы для прэсы.

Для ацэнкі конкурсных фільмаў ствараюцца шэсць камісій журы:

ñ Міжнароднае журы кінематаграфістаў асноўнага конкурсу ігравога кіно (у складзе пяці чалавек),

ñ Міжнароднае журы кінематаграфістаў конкурсу ігравога кіно «Маладосць на маршы» (у складзе трох чалавек),

ñ Міжнароднае журы кінематаграфістаў асноўнага конкурсу дакументальнага кіно (у складзе пяці чалавек),

ñ Міжнароднае журы кінематаграфістаў конкурсу маладога дакументальнага кіно - конкурсу нацыянальных кінашколаў (у складзе трох чалавек),

ñ Міжнароднае журы кінапрэсы (у складзе сямі чалавек) - ацэньвае ўсе конкурсы ігравога і дакументальнага кіно Фестывалю,

ñ Міжнароднае журы кінематаграфістаў конкурсу фільмаў для дзіцячай і юнацкай аўдыторыі «Лiстападзiк» (у складзе трох чалавек).

Міжнародныя журы прымаюць рашэнні па ўзнагароджанні ўдзельнікаў Фестывалю у розных намінацыях, так сама усе журы маюць права ўручаць спецыяльныя дыпломы па асноўных кінематаграфічным прафесіях, якія могуць падмацоўвацца спонсарскімі прызамі або прэміямі.

Шляхам падліку рэйтынгавых балаў, якія выстаўляюцца гледачамі Фестывалю, вызначаецца ўладальнік Прыза сімпатый гледачоў «Бронза Лістапада» за лепшы ігравы фільм. Гледачамі ацэньваюцца ўсе праграмы ігравога кіно Фестывалю (акрамя рэтраспектыўная паказаў). Прыз Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь А.Р. Лукашэнка «За гуманізм і духоўнасць у кіно» заснаваны для ўзнагароджання аўтара ўключанага ў конкурсныя праграмы Фестывалю фільма, у якім знайшла яркае творчае ўвасабленне гуманістычная, духоўная і маральная праблематыка.

Кінафестываль «Лістапад» – падзея, перш за ўсё значная ў жыцці беларускай культуры. «Лістапад» не прадстаўляе сусветныя кінапрэм’еры, і не абапіраецца на кінарынак, як кінафестывалі ў Каннах, Венецыі, Берліне і інш. Асноўны акцэнт на Мінскам кінафестывалі робіцца на конкурснай праграме сярод краін, якія раней уваходзілі ў былы савецкі блок, і на конкурс маладога кіно, дзе прадстаўлены карціны амаль з усяго свету.

Час правядзення «Лістапада» (першая палова лістапада) удала ў тым, што ён завяршае ўсе фестывалі, і мае магчымасць атрымліваць лепшыя карціны з усіх кінафорумаў. Арганізатары выкарыстоўваюць гэтую магчымасць і стараюцца прывезці беларусам лепшыя фільмы, у якіх ужо ёсць добрая рэпутацыя і якія не трапілі на вялікі беларускі экран. Гэта фільмы – ўдзельнікі і лаўрэаты папярэдніх міжнародных кінафестываляў.

Канцэптуальна фестываль «Лістапад» цікавы ў міжнародным фармаце. Галоўная праблема якая застаецца зараз – гэта індустрыяльнае поле. Кінафестывалі класа «А» існуюць вельмі даўно, яны інтэграваныя ў сусветную сістэму пракату, дыстрыбуцыі і індустрыі. Адзін з важных крокаў, які павінен зрабіць у будучым «Лістапад», – стварэнне прафесійнай платформы. Для гэтага неабходны прафесійныя кадры, якія будуць у стане садзейнічаць уваходу ў міжнародныя арганізацыі кінаіндустрыі, садзейнічаць камерцыяналізацыі фільмаў. Акрамя таго, для дасягнення гэтага павінна развівацца сама беларуская кінаіндустрыя, а гэта задача ўжо не фестывальнай дырэкцыі, а кінастудыі «Беларусьфільм» і ўсіх тых, хто адказвае за індустрыяльную палітыку кіно ў нашай краіне. Без гэтага «Лістапад» будзе проста прымаючым бокам, такі фестываль цікавы толькі з пункту гледжання калекцыі кіно. Але для таго, каб на нашым кінафэсце адбываліся дзелавыя ўзаемаадносіны, трэба засноўваць яшчэ адну дырэкцыю, якая б займалася гэтым на працягу цэлага года.

За некалькі месяцаў, да пачатку фестывалю на сайце прадстаўлена інфармацыя аб арганізатарах, заснавальніках, мэтах, задачах, праграмах, правілах акрэдытацыі і ўдзелу, каардынатах фестывалю. Але на працягу ўсяго году, гэты раздзел не існуе. Пажадана, каб такі раздзел існаваў бесперапынна і быў падзелены на асобныя часткі, а не выдаваў інфармацыю адным файлам. Неабходна насычаць сайт цікавымі падзеямі, падрабязнасцямі, якія адбываліся на працягу існавання «Лістапада». У пачаткоўцаў такія весткі выклікаюць цікавасць і жаданне пазнаёміцца бліжэй непасрэдна з самой падзеяй. Такім чынам удасканаленне інфармацыйнай прасторы фестывалю «Лістапад», у тым ліку сайта, неабходна для ўдзельнікаў і гасцей, каб яны маглі лёгка арыентавацца ва ўсіх падзеях, мерапрыемствах і праграмах фестывалю.

Такім чынам, аналіз гісторыі станаўлення і сучаснага стану «Мінскага міжнароднага кінафестывалю «Лістапад» паказаў што за 20-ці гадовую гісторыю існавання фестываль вельмі вырас прафесійна. Першы беларускі кінафестываль «Лістапад» дэбютаваў ў 1994 годзе па ініцыятыве рэжысёра і прадзюсера Сяргея Арцімовіча. З часу заснавання і па сённяшні дзень старшынёй фестывалю і яго тварам з’яўляецца Расціслаў Янкоўскі. З кінафоруму краін СНД і Балтыі пад назвай «фестываль постсавецкага кіно «Лістапад», фестываль пераўтварыўся ў фестываль міжнароднага маштабу. «Атрыманне Мінскім міжнародным кінафестывалем «Лістапад» пастаяннай акрэдытацыі Міжнароднай федэрацыі асацыяцыі кінапрадзюсераў (FIAPF) у у 2013 годзе – знак прызнання высокай якасці арганізацыі, сігнал да далейшага ўдасканалення. Гэта задача не толькі фестывальнай дырэкцыі, але і ўсёй дзяржавы», – адзначыў праграмны дырэктар кінафестывалю «Лістапад» Ігар Сукманаў.

 

 


Поделиться с друзьями:

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...

Кормораздатчик мобильный электрифицированный: схема и процесс работы устройства...

Биохимия спиртового брожения: Основу технологии получения пива составляет спиртовое брожение, - при котором сахар превращается...

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.032 с.