Наброски и зарисовки растений, плодов, цветов: Освоить конструктивное построение структуры дерева через зарисовки отдельных деревьев, группы деревьев...

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Translate into English. Mind the syntactical functions of the Infinitive.

2018-01-07 907
Translate into English. Mind the syntactical functions of the Infinitive. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Вверх
Содержание
Поиск

I. 1. Этому трудно поверить. 2. Он достаточно хорошо знает грамматику, чтобы не делать таких ошибок. 3. Вопрос слишком сложен, чтобы его сразу решить. 4. Я принес книгу, чтобы показать вам эту фотографию. 5. Слишком жарко, чтобы идти гулять. 6. Он говорит о новом здании школы, которое будет построено в их селе. 7. У меня нет времени читать такие книги. 8. Ну, я рад, что сдал этот экзамен. 9. Правило легко понять. 10. Необходимо пойти туда сегодня. 11. Финиш был настолько удачен, что произвел хорошее впечатление. 12. Кошку нелегко было поймать.

II. 1. Он требовал, чтобы ему предоставили возможность доказать это. 2. Она попросила, чтобы ей разрешили осмотреть новый цех (workshop). 3. Я прошу, чтобы меня выслушали. 4. Он сказал, чтобы ничего никому не давали без его разрешения. 5. Мы потребовали, чтобы нам дали выслушать всех очевидцев (witnesses). 6. Они попросили рассказать им о случившемся. 7. Я попросил разрешения остановиться (stay with) у них на несколько дней. 8. Почему вы не потребовали, чтобы вам дали копию документа? 9. Он попросил, чтобы ему дали прочесть это письмо.

Keys

1. 1. the last to leave; 2. to hear; 3. for him to sit; 4. to wear; 5. to have swum; 6. to realize.

2. 1. to feed the bird; 2. to go out; 3. to save the child; 4. to tell us that...; 5. to frighten the birds; 6. to watch the TV program; 7. to buy a car; 8. to protect them against....

3. 1. wasn't strong enough to support...; 2. isn't hot enough to lie...; 3. isn't strong enough to keep us...; 4. am old enough to be...; 5. aren't old enough to under­stand...; 6. was curious enough to open...; 7. are thin enough to wear....

4. 1. It is too hot to run; 2. I am too old to wear...; 3. He was too nervous to speak; 4. I was too terrified to move; 5. It is too cold to have a swim...; 6. He was too snobbish to talk to...; 7. It was too dark to go out into the garden; 8. It was too cloudy to see....

5. 1. so as / in order not to disturb anyone; 2. so as / in order to discuss his progress...; 3. so as / in order to read...; 4. so as / in order to have...; 5. so as / in order not to strain...; 6. so as / in order to get to the top...; 7. so as / in order not to get....

6. 1. to see; 2. to be; 3. to be helped; 4. to have done; 5. to have broken; 6. to bother, to be given; 7. to appear, to be talked about; 8. to tell, to know; 9. to earn; 10. to be reading, not to hear; 11. to be told; 12. to be heard.

7. I.1. do; 2. repeat; 3. to go; 4. leave; 5. play; 6. know; 7. wait; 8. go; 9. to go, go; 10. believe; 11. go, promise; 12. to ask; 13. to carry, help; 14. to use; 15. to go; 16. to give; 17. to make; 18. pick.

II. 1. to bother, to be given; 2. to be bothered, to decide; 3. to show, to be liked and (to be) praised; 4. to be expressed; 5. to tell, to know, (to) be told; 6. to earn, to be read, to be forgotten; 7. to have traveled and (to have) seen; 8. to be reading, to notice; 9. to have been raining; 10. to have booked; 11. to speak; 12. to be heard; 13. to be tested; 14. to be reprimanded; 15. to dance, to sit / to be sitting, watch / watching; 16. to have been, to wait; 17. to come, to be asked; 18. to carry, to let; 19. to have missed.

8. 1. to break; 2. to be examined; 3. to be observed; 4. to be informed; 5. to ask; 6. to arrive; 7. to have noticed; 8. to be offered; 9. to have survived. 10. to have won; 11. to visit; 12. to have ever been held.

9. I. 1. to; 2. –; 3. to; 4. to; 5. to; 6. –; 7. –; 8. –; 9. to; 10. to; 11. –; 12. to, -; 13. to; 14. -; 15. to; 16. to; 17. to; 18. -; 19. -, to; 20. to; 21. to; 22. -; 23. -; 24. to; 25. -.

II. 1. –; 2. –, –; 3. –, to; 4. –, –; 5. –, to; 6. –; 7. to; 8. –; 9. –; 10. to; 11. –, to; 12. To; 13. -; 14. to.

10. 1. to put it mildly...; 2. to tell the truth...; 3. to begin with...; 4. to make a long story short...; 5. to say nothing of...; 6. to say the least...; 7. to begin with...; 8. to tell the truth...; 9. to put it mildly...; 10. to make a long story short / to cut it short...; 11. to say nothing of the dog; 12. to say the least....

11. A. 1. To know grammar means to write...; 2. To think so...; 3. To say "yes"..., to say "no"...; 4. To explain to him...; 5. To help her means to do...; 6. To get angry....

B. 1. It is difficult to translate...; 2. It was nice to talk to...; 3. It is important not be noticed; 4. It will be difficult to explain...; 5. It is nice to be...; 6. It is so strange to be spoken to...; 7. It was difficult to pretend...; 8. It is nice to sit / to be sitting here, isn't it?; 9. It is easy to be mistaken..., it is much more difficult to understand...; 10. It is not at all necessary to learn....

12. 1. is to finish; 2. will be to look after; 3. was to get home; 4. is to collect; 5. is to take; 6. is to tell.

13. 1. not a man to betray; 2. nothing to say; 3. no time to think; 4. the last to leave; 5. the first to say; 6. some time to think; 7. a sweater to wear; 8. no time to play; 9. nobody to look after her; 10. the third person to tell me so.

14. 1. to catch; 2. to show; 3. To be noticed...; 4. To be taken along...; 5. to understand; 6. in order to be understood; 7. so as not to be punished.

15. I. 1. not well enough to leave; 2. well enough not to need; 3. too young to read; 4. too far to hear; 5. too young to be taken seriously; 6. too complicated to be answered; 7. too lazy to have read; 8. too complicated to have been solved; 9. too big to play.

II. 1. hard to speak with; 2. nice to deal with; 3. hard to believe; 4. hard to catch; 5. easy to talk to; 6. hard to get; 7. dangerous to quarrel with; 8. impossible to check; 9. easy to believe; 10. difficult to stop; 11. nice to look at.

16. 1.This is hard to believe; 2. well enough not to make; 3. too complicated to solve / to be solved; 4. to show you; 5. It's too hot to go; 6. school to be built; 7. no time to read; 8. to have passed; 9. The rule is easy to understand; 10. It is necessary to go; 11. was hard to catch.

 

Сложное дополнение

(The Complex Object)

Конструкция сложное дополнение состоит из существительного в общем падеже или местоимения в объектном падеже и инфинитива.

I want Mother (her) to help me. - Я хочу, чтобы мама (она) помогла мне.

They expect the steamer to leave tonight. - Они ожидают, что пароход отойдет сегодня вечером.

The Complex Object употребляется со следующими глаголами:

1. to know, to think, to consider, to believe, to find (считать, полагать), to expect, to suppose I knew them to be right. Я знал, что они правы. We expect them to arrive soon. Мы ожидаем, что они скоро приедут. I find him (to be) a very clever man. Я нахожу, что он очень умный человек.
2. to pronounce, to declare, to report, to teach The doctor pronounced the wound to be a slight one. Врач сказал, что моя рана легкая.
3. to want, to wish, to desire, to mean, to intend / to choose (= want). Не intended me to go with him to India. Он хотел, чтобы я поехала с ним в Индию. I want you to stop worrying. Я хочу, чтобы ты прекратил волно­ваться.
4. to like, to dislike, to hate Tell me what you would like me to do. Скажи, чтобы ты хотела, чтобы я сделал.
5. to order, to allow, to suffer (неохот­но разрешать, позволить скрепя сердце), to ask (for), to command, to encourage, to forbid, etc. The captain ordered the cases to be loaded. Капитан приказал грузить ящики. Не asked for the letter to be sent off at once. Он просил, чтобы письмо было отправлено немедленно. She asked to be shown the photo. Она попросила показать ей фотографию. Mr Domby suffered his daughter to play with Paul. Мистер Домби неохотно разрешил своей дочери играть с Полем.
6. to hear, to see, to watch, to feel, to observe, etc. I saw Brown enter the room. Я видел, как Браун вошел в комнату. I felt the blood rush into my cheeks. Я почувствовал, как кровь прилила к моим щекам. I saw the fire slowly conquered. Я видел, как пожар постепенно потушили. Не saw Fleur coming. Он видел, как Флер подходила к нам.

После таких глаголов, как to want хотеть, to expect ожидать, to consider рассматривать, to wish желать, to prefer предпочитать, to know знать, to ask спрашивать, should, would like хотеть и т. д. инфинитив употребляется с частицей to.

Он хочет, чтобы я сделал это. – Не wants me to do it.

Она не хочет, чтобы я звонил ей. – She does not want me to call her.

После глаголов, выражающих физическое восприятие, например: to see видеть, to watch наблюдать, to notice замечать, to hear слышать, to feel чувствовать и др. в конструкции "сложное дополнение" вторая часть выражается инфинитивом глагола без to или Participle I. На русский язык сложное дополнение после этих глаголов переводится дополнительным придаточным предложением с союзами как или что:

I saw her cross the street. – Я видел, как она перешла улицу.

I saw her crossing the street. – Я видел, как она переходила улицу.

I felt someone touch my hand. – Я почувствовал, что кто-то коснулся моей руки.

I felt someone touching my hand. – Я почувствовал, что кто-то касается моей руки.

Exercises


Поделиться с друзьями:

Семя – орган полового размножения и расселения растений: наружи у семян имеется плотный покров – кожура...

Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.018 с.