Тема 2. 1. Повседневная жизнь, условия жизни, учебный и выходной день — КиберПедия 

Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...

Биохимия спиртового брожения: Основу технологии получения пива составляет спиртовое брожение, - при котором сахар превращается...

Тема 2. 1. Повседневная жизнь, условия жизни, учебный и выходной день

2017-10-16 1073
Тема 2. 1. Повседневная жизнь, условия жизни, учебный и выходной день 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Образование и употребление глаголов в Present Simple/Indefinite

 

Упражнение 1

Раскройте скобки, используя правильную форму глагола:

1) My friends (live) in the US.

2) Vicki (watch) a lot of television.

3) Carol (teach) Spanish.

4) We (use) the Internet at work.

5) My Dad (read) the newspaper every day.

6) Kevin (work) for a big company.

7) I really (like) football.

Упражнение 2

Выберите правильную форму глагола:

1) Jane don’t/doesn’t eat meat, but she eat/eats fish.

2) Tom like/likes rock music, but he doesn’t/don’t like rap and he hate/hates jazz.

3) “ Do/Does your Mom like/likes shopping?”

4) “Yes, she does/do. She love/loves it.”

5) Ricardo come/comes from Argentina.

6) Janet work/works for a French bank, but she doesn’t speak/speaks French at work – she speak/speaks English all the time.

7) “ Do/Does you play football?” - “No, I doesn’t/don’t. But I watch/watches it on TV.”

8) Sue teach/teaches English at a language school, but she doesn’t likes/like her job.

 

Test – минимум 2.1.1.

1. Раскройте скобки, употребляя глагол в Present Simple:

1) We (to drink) tea every morning

2) I (not to sleep) in the daytime.

3) She (not to drink) coffee after lunch.

4) We (not to watch) TV in the morning.

5) My mother (not to work) at an office.

6) He (to play) in the afternoon?

7) They (to eat) at school?

8) What you (to do) every morning?

9) What they (to eat) at breakfast?

10) What your brother (to drink) in the evening?

2. Переведите на английский язык:

1) Вы работаете? - Да.

2) Мой брат не учится. Он работает.

3) Моя сестра не читает книг.

4) Наша бабушка любит спать на диване.

5) Мой сын не любит играть с мячом.

6) Мой дядя пишет книги.

7) Мы пишем упражнения в дома.

 

Сложносочиненные предложения: бессоюзные и с союзами and, but

Трансформируйте бессоюзные сложно-подчиненные предложения в союзные, используя союзы and but:

1) There was a bad; a table; there were two chairs.

2) In winter, neighbours sometimes brought coal; lit a fire; Granny’s room was often very cold.

3) I read a few lines; I didn’t understand a word.

4) The driver got out of the car; he started shouting at me.

5) I spent the whole day in my room; I didn’t write a single card!

6) A dog ran across the road; the driver tried to avoid it.

7) He is working for a big firm; he has already visited a great number of different places in Australia.

8) Mr James Scott has a garage in Silbury; now he has just bought another garage in Pinhurst.

9) Pinhurst is only five miles from Silbury; Mr Scott cannot get a telephone for his new garage, so he has just bought twelve pigeons.

10) Mr Scott sent a great many requests for spare parts; he sent other urgent messages from one garage to the other.

 

ТЕМА 2.2. ЗДОРОВЬЕ, СПОРТ, ПРАВИЛА ЗДОРОВОГО ОБРАЗА ЖИЗНИ

 

Образование и употребление глаголов в Present Continuous/Progressive

Упражнение 1

Раскройте скобки, употребляя глаголы в Present Continuous (now):

1) The boys _________(run) about in the garden.

2) I _________ (do) my homework.

3) Ann ________ (sit) at her desk.

4) A young man _______ (stand) at the window.

5) He _______ (smoke) a cigarette.

6) ______ you ______ (have) breakfast?

7) What _______ they _______ (talk) about?

Упражнение 2

Переведите на английский язык, употребляя глаголы в Present Continuous:

1) Я читаю. Он не пишет. Вы читаете?

2) Он спит?

3) Катя играет на пианино.

4) Они играют во дворе?

5) Что делает твоя сестра?

6) Где играют дети?

7) Куда они идут?

8) Почему ты смеешься?

Тест-минимум 2.2.1.

1. Раскройте скобки, употребив глаголы в Present Continuous. Если глагол является исключением и не употребляется в группе времен Continous, употребляйте его в Present Simple:

1) Look! The baby _____ (sleep).

2) They _____ (not play) en the street now.

3) Carlos _____ (fly) to Italy next week.

4) She _____ (like) ice-cream.

5) _____ he _____ (clean) the room now?

6) I _____ (not remember) his address.

7) What book _____ you _____ (read) now?

8) We _______ (have) an English lesson now.

9) _____ you _____ (drink) coffee at the moment?

10) She _____ (have) a nice dog.

2.Переведите на английский язык:

1) Идет сильный дождь.

2) У его дочери день рождения?

3) Я не смотрю на часы.

4) Она ищет свои перчатки.

5) Чего ты ждешь?

6) Он просит денег или еды?

2.2.2. Образование предложений с оборотом to be going to;

Упражнение 1

Заполните пропуски, используя will или to be going to и раскройте скобки:

1) There are dark clouds in the sky. It _______ (rain).

2) I think he _______ (come) tomorrow.

3) The wind is blowing wildly. That tree _______(fall) down.

4) I believe, the children _______ (not/enjoy) this party.

Упражнение 2

Используя данные слова, составьте предложение с will или to be going to:

1) A:I want to go camping next weekend at Blue Bird Lake.

B: Who ________ drive you there?

2) A: It's cold in here.
B: __________________________ I/turn on/heat.

3) A: Mum, I'm hungry.
B: __________________________ I/make/you/a sandwich.

4) A: What are Maggie's plans for the summer?
B: __________________________ She/travel/Italy

5) A: Jimmy didn't study hard for his history exam.
B: __________________________ He/not pass/it.

 

Тест-минимум 2.2.2.

Заполните пропуски, используя Future Simple, to be going to или Present Continuous:

1) I think, the dog _____ (find) his way back home.

2) Look at that man an the ladder!
Oh, no! He _____ (fall)!

3) Where _____ (you/go) for your holidays, now that summer is there?
Nowhere. I _____ (study) for my exams in September.

4) My suitcase is so heavy!
Give it to me. I _____ (carry) it for you.

5) I bought some warm boots because I _____ (go) skiing.

6) I'm busy tonight. I _____(clean) my flat.

7) Tony's back from holiday.
Is he? I _____ (give) him a ring.

2.2.3. Числительные. Использование числительных для указания времени, дат, номера телефона, адреса

Упражнение 1

Запишите эти числа по-английски:

1) 3 August

2) 969 - 64 - 85 (telephone number)

3) (In) 1907

4) 13.07.2007

5) 3,000,000,000

6) 2,359,000

7) 7,082

8) 11.06

9) 9 May

10) 711 - 02- 26 (telephone number)

Упражнение 2

Запишите время словами:

1) 10.15

2) 20.20

3) 17.15

4) 09.45

5) 11.50

6) 22.35

7) 15.55

8) 05.05

9) 18.30

10) 06.40

Test-минимум 2.2.3.

1. Запишите даты словами:

8/XII.1939

12/IV.2001

2/VIII.1940

6/III.1987

31/VII.2003

22/VI.1941

2. Запишите время словами:

1) 13.30,

2) 21.15,

3) 07.25,

4) 04.45,

5) 17.50,

6) 10.05

2.2.4. Квантификационные местоимения much, many, (a) little, (a) few

Упражнение 1

Заполните пропуски словами much, many, a lot of:

1) There are a few bananas and___apples in the fridge.

2) She put___butter in the cake.

3) Have you got ___homework? — Our teacher always gives us ___ homework.

4) We don't need___eggs to cook this meal.

5) He's made___progress in such a short time!

6) Are there___unemployed people in your country?

7) There are___oil deposits in Siberia.

8) There is___time at our disposal.

Упражнение 2

Выберите между little, a little, few, a few:

1) A good speaker can say much in... words, (few, a few)

2) Could you describe the situation in... words? (few, a few)

3) Why do you eat so...? Try... of everything, (little, a little)

4) I have only... things left undone. (few, a few)

5) He takes very... trouble with his work. (little, a little)

6)... did I know what was in store for me. (little, a little)

7) Do you know the English language? - Just.... (little, a little)

8) Are there many mistakes in my composition? - Quite.... (a few, few)

Test – минимум 2.2.4.

1. Заполните пропуски словами much, many, few, a few, little, a little, a lot of, plenty of:

1) I've got... work to do for tomorrow.

2) There were... people in the room.

3) I have got... valuable information.

4) The boy knows... on the subject.

5) My brother reads...

6) She got... presents on her birthday.

7) He eats...

8) Don't hurry up. We have... time before us.

9).... people came to the conference.

10) He took... trouble with that piece.

 

2. Переведите на английский язык:

1) Он написал довольно много книг.

2) Я не могу идти с вами сегодня в театр. У меня так много работы.

3) В нашей библиотеке мало английских книг.

4) В автобусе было слишком много народа.

5) В стакане было мало воды, и он налил (pour) себе немного.


Поделиться с друзьями:

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...

Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.031 с.