Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...
Опора деревянной одностоечной и способы укрепление угловых опор: Опоры ВЛ - конструкции, предназначенные для поддерживания проводов на необходимой высоте над землей, водой...
Топ:
Комплексной системы оценки состояния охраны труда на производственном объекте (КСОТ-П): Цели и задачи Комплексной системы оценки состояния охраны труда и определению факторов рисков по охране труда...
Оценка эффективности инструментов коммуникационной политики: Внешние коммуникации - обмен информацией между организацией и её внешней средой...
Определение места расположения распределительного центра: Фирма реализует продукцию на рынках сбыта и имеет постоянных поставщиков в разных регионах. Увеличение объема продаж...
Интересное:
Национальное богатство страны и его составляющие: для оценки элементов национального богатства используются...
Мероприятия для защиты от морозного пучения грунтов: Инженерная защита от морозного (криогенного) пучения грунтов необходима для легких малоэтажных зданий и других сооружений...
Принципы управления денежными потоками: одним из методов контроля за состоянием денежной наличности является...
Дисциплины:
2019-11-19 | 287 |
5.00
из
|
Заказать работу |
Содержание книги
Поиск на нашем сайте
|
|
NB! Don’t forget to use ‘negotiating vocabulary’ from ex.6 above!
Speaker A: Buyer
Negotiate with your partner to get the best deal possible. You get points for each category of the deal - price, quantity, delivery time, and so on. For example, if you agree on a price of 6 euros, you get 2 points or 3 points if the price is 5.5. Add your points for each category to get your score. To be a successful negotiator you have to get at least ten points.
Points | 1 | 2 | 3 | |
Price | 6.5 | 6 | 5.5 | ? |
Quantity | 200 | 150 | 100 | units |
Delivery | 3 | 2 | 1 | weeks |
Payment | 30 | 60 | 90 | days |
Guarantee | 6 | 12 | 18 | months |
Speaker B: Seller
Negotiate with your partner to get the best deal possible. You get points for each category of the deal - price, quantity, delivery time, and so on. For example, if you agree on a price of 6 euros, you get 2 points or 3 points if the price is 6.5. Add your points for each category to get your score. To be a successful negotiator you have to get at least ten points.
Points | 1 | 2 | 3 | |
Price | 5.5 | 6 | 6.5 | ? |
Quantity | 100 | 150 | 200 | units |
Delivery | 1 | 2 | 3 | weeks |
Payment | 90 | 60 | 30 | days |
Guarantee | 18 | 12 | 6 | months |
Work in pairs. Student A is the customer; student B is the supplier. You are negotiating the sale of some bricks. These are the negotiators’ objectives in the beginning.
Price per thousand bricks | Discount for bulk orders | Delivery | Payment currency | |
A: customer | ?830 | 25 percent | 6 weeks | Euros |
B: supplier | ?950 | 15 percent | 3 months | US dollars |
Start the negotiation using the sentences given. Then use the expressions from ex.6 above to continue the negotiation, following the instructions.
A: ‘So you’re offering a price of?950 per thousand bricks and, as I told you, I’m
only willing to pay?820.’
B: ‘Yes. There seems to be quite a gap here.’
Calm A down and suggest a compromise: a price of? 855.
A: Accept the solution.
Move on to discount.
B: You can only offer a higher discount if A accepts a longer delivery time.
Suggest a specific discount and a delivery time.
A: You can’t accept B’s proposal.
Create another solution.
B: Accept A’s proposal.
Move on to currency.
A: Insist on paying in euros.
B: Calm A down. Suggest half the payment in euros and half in dollars.
A: Accept.
Go over the agreement.
B: Accept or disagree with A’s summary. Clear up any disagreements.
A: Close the negotiation.
B: Reply.
BIBLIOGRAPHY
|
1. Богацкий И.С., Дюканова Н.М. Бизнес-курс английского языка. Словарь – справочник. – М.: Логос», 2011. – 351с.
2. Васильева Л. Деловая переписка на английском языке. М.: Айрис-пресс, 2004. – 352с.
3. Вестон Л. Деловой английский за 30 дней. – М.: Астрель, 2008. – 254с.
4. Кисунько Е.И., Музланова Е.С. Бизнес-курс английского языка. Деловое общение и документация. – М.:ЮНВЕС. – 2001. – 368с.
5. Содовова Е.Н., Солокова И.Е. State Exam Maximiser. Английский язык: подготовка к экзаменам. Pearson Education Limited, 2007. – 223p.
6. Ashley A. Oxford Handbook of Commercial Correspondence. – Oxford University Press, 2004. – 304p.
7. Badger I. English for Work: Everyday Business English. – Pearson Education Limited, 2003. – 94p.
8. Clarke S. In Company: Elementary Student’s Book. – Macmillan Publishers Limited, 2013. – 158p.
9. Clarke S. In Company: Pre-Intermediate Student’s Book. – Macmillan Publishers Limited, 2013. – 159p.
10. Cotton D., Falvey D., Kent S. Market Leader: Pre-Intermediate Business English Course Book. – Pearson Education Limited, 2006. – 160p.
11. Cotton D., Falvey D., Kent S. New Market Leader Intermediate Course Book. – Pearson Education Limited, 2010. – 176p.
12. Gomm H., Clarke S. In Company Pre-intermediate Teacher’s Book. – Macmillan Publishers Limited, 2003. – 176p.
13. Harding K. Going International: English for Tourism Upper-Intermediate. – Oxford University Press, 2004. – 200p.
14. Lloyd A., Preier A. – Business Communication Games: Photocopiable Games and Activities for Students of English for Business. – Oxford University Press, 1996. – 128p.
15. Mascull B. Market Leader: Pre-Intermediate Business English Teacher’s Resource Book. – Pearson Education Limited, 2013. – 159p.
16. Viney P. Basic Survival: international Communication for Professional People. – Macmillan Publishers Limited, 2011. – 95p.
17. Viney P. Survival English: international Communication for Professional People. – Macmillan Publishers Limited, 2010. – 95p.
18. Wyatt R. Check Your English Vocabulary for FCE+. – Bloomsbury Publishing Plc, 2004. – 122p.
19. Wyatt R. Check Your English Vocabulary for TOEFL. – A & C Black Publishers Ltd, 2007. – 126p.
http://english4real.com/
http://englishcornercafe.com/
http://esl.about.com/
http://forms.cbp.gov/
http://speakspeak.com/
http://twominenglish.com/
http://www.learnenglishfeelgood.com/
www.bbc.co.uk/
www.bogglesworldesl.com
www.english-at-home.com/
www.englishclub.com
www.englishtown.com
www.ft.com
www.samplimmihelp.com
CONTENTS
ПРЕДИСЛОВИЕ....................................................................................................3
GETTING ACQUAINTED....................................................................................5
TELL ME ABOUT YOURSELF..............................................................................9
MAKING TELEPHONE CALLS........................................................................15
MAKING APPOINTMENTS.................................................................................31
LEAVING VOICEMAIL MESSAGES.................................................................38
|
GOING ON A BUSINESS TRIP BY AIR..........................................................39
BUYING AIR TICKETS.......................................................................................39
AT THE AIRPORT.................................................................................................50
CHECK-IN...............................................................................................................56
GOING THROUGH SECURITY...........................................................................60
AT THE GATE.......................................................................................................61
ON BOARD............................................................................................................62
IN-FLIGHT MEALS...............................................................................................63
PASSPORT CONTROL & CUSTOMS.................................................................67
CURRENCY EXCHANGE....................................................................................74
HOTELS..................................................................................................................76
HOTEL RESERVATIONS....................................................................................78
HOTEL CHECK-IN..............................................................................................80
HOTEL ROOM SERVICE.....................................................................................86
HOTEL PROBLEMS..............................................................................................87
CHECKING OUT...................................................................................................88
JOB HUNTING.....................................................................................................90
JOB INTERVIEW..................................................................................................93
APPLYING- FOR- A- JOB CORRESPONDENCE...............................................99
CURRICULUM VITAE.......................................................................................106
MAKING PRESENTATIONS...........................................................................114
NEGOTIATIONS.................................................................................................122
BIBLIOGRAPHY................................................................................................136
|
|
Семя – орган полового размножения и расселения растений: наружи у семян имеется плотный покров – кожура...
История создания датчика движения: Первый прибор для обнаружения движения был изобретен немецким физиком Генрихом Герцем...
История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...
Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!