Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...

Опора деревянной одностоечной и способы укрепление угловых опор: Опоры ВЛ - конструкции, предназначен­ные для поддерживания проводов на необходимой высоте над землей, водой...

Now translate the following into English and role-play the situation.

2019-11-19 602
Now translate the following into English and role-play the situation. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Вверх
Содержание
Поиск

Student A (Receptionist)

Receptionist Доброе утро. Компания Бритиш Петролеум. Чем могу вам помочь?
Caller  
Receptionist Говорите громче. Вас плохо слышно.
Caller  
Receptionist А кто это звонит? Представьтесь, пожалуйста.
Caller  
Receptionist А откуда вы звоните?
Caller  
Receptionist Хорошо, г-н Иванов. По какому вопросу вы звоните?
Caller  
Receptionist Минуточку, соединяю… К сожалению линия отдела занята. Вы будете ждать?
Caller  
Receptionist г-н Брауна сейчас нет. Передать ему сообщение?
Caller  
Receptionist Секундочку, я возьму ручку… Диктуйте.
Caller  
Receptionist Итак, 123789.
Caller  
Receptionist Ой, извините.
Caller  
Receptionist Что-нибудь еще?
Caller  
Receptionist До свидания.

 

Student B (Caller)

Receptionist  
Caller Здравствуйте. Соедините с отделом доставки.
Receptionist  
Caller Отдел доставки, пожалуйста.
Receptionist  
Caller Это Федор Иванов.
Receptionist  
Caller Компания Башнефть. Россия.
Receptionist  
Caller Это насчет моего заказа.
Receptionist  
Caller А могу я поговорить тогда с менеджером по продажам – г-н Брауном?
Receptionist  
Caller Да, пожалуйста. Скажите, чтобы он мне перезвонил. Я оставлю свой номер телефона, на случай если его у г-на Брауна нет.
Receptionist  
Caller Мой сотовый номер - 123456.
Receptionist  
Caller Нет, 123456.
Receptionist  
Caller Все в порядке.
Receptionist  
Caller Нет, спасибо. Всего хорошего.
Receptionist  

 

A few common expressions are enough for most telephone conversations. Practise these telephone expressions by completing the following dialogue using the words listed below.

Switchboard: Continental Equipment. Can I help you?

You:  Could I ________ __________Mr Wilson, please?

Switchboard:Putting you__________.

Secretary: Hello, Mr Wilson’s secretary.__________ I help you?

You: ________, can you hear me? It’s a ________line. Could you ________ up, please?

Secretary: IS THAT BETTER? Who’s __________, please?

You: This is Bob Brown from TST Systems.

Secretary:   Oh, hello. How nice to hear from you again. We haven’t seen you for ages. How are you?

You: Fine, thanks. Could you ________me ________to Mr Wilson, please?

Secretary: ________the line a moment. I’ll see if he’s in. I’m so sorry, I’m afraid he isn’t in the ________at the________. Could you give me your________, and I’ll ask him to ________you________?

You: I’m________495 3840. That’s London.

Secretary: Would you like to leave any _______for him?

You: No, thanks. Just tell him I________.

Secretary: Certainly. Nice to hear from you again.

You: I’ll expect him to________ me this afternoon, then. Thanks.

Secretary: You’re welcome. _______________.        

                                      

number                                       speak                     bad                

office                                          hold                       good bye         

rang                                            message                 can  

speak to                                        ring                        on

call back                                      speaking                 put through

hello                                           moment                  through

 

Put the sentences below in the correct order. Some numbers have already been given to help you follow the line of the conversation. Role-play the situation.

 

9 I’m afraid there’s no answer. Would you like to leave a message?
  OK. It’s Wright, spelt W-R-I-G-H-T. And the first name’s Adel. That’s A-D-E-L.
  OK, Miss Wright.
  Compact Systems. Good morning.
  Good morning. Could I speak to Hillary Green?
11 If you give me your name, I’ll tell her you’re going to call.
  Thank you. One moment, please. I’m putting you through now.
  No, thank you. I’ll ring back later. What time do you think she’ll be in her office?
  OK. I’ll call back after 2, then. Thank you.
  It’s Mrs Wright, actually.
  Goodbye.
  OK, Mrs Wright.
  Who’s calling, please?
  The secretarial job advertised in last night’s paper.
16 So, what time should I call back?
  Thank you.
5 Thank you. And what’s it in connection with?
  My name is Adel Wright.
  Goodbye.
  She’ll definitely be in after lunch, at 2.

 

MAKING APPOINTMENTS

Answer the questions.

1. Who do you make appointments with?

2. What things do you have to arrange when you make an appointment?

3. Do you often have to cancel or postpone your appointments?

4. Have you ever missed an appointment without having informed your partner? If yes, why?

5. What is the worst appointment you’ve ever had?

 


Поделиться с друзьями:

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...

Эмиссия газов от очистных сооружений канализации: В последние годы внимание мирового сообщества сосредоточено на экологических проблемах...

Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.01 с.