Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьше­ния длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

How to hire the right people

2021-02-05 134
How to hire the right people 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Вверх
Содержание
Поиск

Companies often need to recruit new people.

To begin the recruitment process, the company should develop a job description that tells potential employees the exact requirements of the position. First, notify current employees of the opening, your internal applicants may surprise you with their talent and skills.

Then job advertisements (job ads) are placed in newspapers and posted online. Most jobs will require an online campaign through posting the job on job sites and in social media. Your own website is significant for recruiting employees who seek out your company in particular. Companies create an employment section on the company’s website which describes available positions and contains information about the company.

People who are interested apply for a job. Companies ask applicants to send their CVs (resumes) and select the most suitable candidates to make a short list. If you have advertised the position effectively, you will have a large pool of applicants.

Job applicants who respond to the recruitment efforts of the company are then screened to determine if they are qualified for the job. The applications are reviewed and the most qualified applicants receive a phone interview. The purpose of the screening is to save staff time and energy by eliminating candidates.

Selected candidates are invited to interviews and other methods of assessment. Employers may check the background of prospective employees, as well as check references prior to making a job offer and hiring the top candidate for the position. After an interview they make a final selection and offer the job to the best applicant.

In some cases, employers passively recruit by simply posting jobs on their company website and waiting for applicants to find the job posting and apply. They don't need to do anything else because of the volume of applications they receive.

Other companies are actively recruiting candidates using many different ways to connect with and engage potential employees. Even if they do get many applications they want to be sure they are reaching the best candidates.

Companies can also use the services of recruitment (employment) agencies or headhunters. Recruiters have an already-developed pool of candidates. They provide a second pair of experienced eyes to help you with your search and save your time.

2. Ознакомьтесь с информацией о видах деловых писем, правилах и особенностях их написания (Приложение 1). Письменно переведите деловое письмо и выполните задание к нему (Приложение 2).

3. Ознакомьтесь с информацией о правилах подготовки деловой презентации, особенностях выступления с публичной речью перед аудиторией (Приложение 3), а также с полезной лексикой, типовыми фразами для подготовки презентации (Приложение 4).

Составьте письменный текст презентации. Тематика презентации – описание компании, в которой работает студент, либо другой известной компании. Образец текста презентации о компании представлен в Приложении 5.

4. Ознакомьтесь с информацией о правилах написания резюме, его структуре и особенностях оформления (Приложение 6). Подготовьте в письменном виде резюме на английском языке для устройства на работу. Образец резюме представлен в Приложении 7. Резюме оформляется в печатном виде на листе A4.

Вариант 24.

1.Выполните работу с текстом.

а). Прочитайте и письменно переведите текст.

б). Составьте словарик к тексту.

в). Сформулируйте основное содержание текста в нескольких предложениях.

How to advertise

 

Advertising is important for any successful business. It persuades people to buy your product, fosters product awareness and brand loyalty, increases sales and your company’s profits. You might provide the greatest product or service in the world, but if nobody knows about it you'll never make any money.

For effective advertising you should remember about the following steps.

1. Know your target market. Consider gender, age, income of your target consumers. The ad that appeals to retired men is very different from an ad designed for teenage girls.

2. Decide on a target location. The next step is to place your advertisements in the right advertising media to reach your target consumers. You can’t advertise everywhere, so think where your target audience is most likely to see the ad. Don't make decisions based on your own personal preference. Don't advertise on the radio just because you listen to the radio. Do some research and make your decision based on your customers.

3. Draw up a budget. Of course, your budget will play a big role in the quality and distribution of your ad. Very few businesses will have an unlimited budget for their advertising campaigns, so it is important that you think strategically about your ads and plan carefully. Nothing will help your business grow like a well-designed, well-targeted ad, so spend as much money as you can afford on your advertising campaign.

Think of it like an investment; the initial cost may be high, but the returns (in terms of new customers and potential sales) will more than make up for it. When it comes to advertising, you have to spend money to make money.

4. Produce a great ad. Creating an advertisement for your business, product or service, you should try to come up with a simple yet eye-catching image which customers will recognize instantly. Depending on the type of ad, this includes things like the colors used, the font, the photographs, the music or the spokespeople/celebrities used to represent them. Part of creating a great image is coming up with a recognizable logo, slogan or jingle which customers associate with your brand.

The message your ad sends can make or break the campaign. Highlight your competitive advantage: benefits of buying your product or service over those of your competitors (USP).

Avoid advertising clichés. You need your ad to be unique -- if it looks or sounds exactly like a hundred other ads, you'll lose potential customers.

Your ad should be well-targeted, eye-catching, convincing, humorous or clever, different from competition.

2. Ознакомьтесь с информацией о видах деловых писем, правилах и особенностях их написания (Приложение 1). Письменно переведите деловое письмо и выполните задание к нему (Приложение 2).

3. Ознакомьтесь с информацией о правилах подготовки деловой презентации, особенностях выступления с публичной речью перед аудиторией (Приложение 3), а также с полезной лексикой, типовыми фразами для подготовки презентации (Приложение 4).

Составьте письменный текст презентации. Тематика презентации – описание компании, в которой работает студент, либо другой известной компании. Образец текста презентации о компании представлен в Приложении 5.

4. Ознакомьтесь с информацией о правилах написания резюме, его структуре и особенностях оформления (Приложение 6). Подготовьте в письменном виде резюме на английском языке для устройства на работу. Образец резюме представлен в Приложении 7. Резюме оформляется в печатном виде на листе A4.

Вариант 25.

1.Выполните работу с текстом.

а). Прочитайте и письменно переведите текст.

б). Составьте словарик к тексту.

в). Сформулируйте основное содержание текста в нескольких предложениях.


Поделиться с друзьями:

Индивидуальные очистные сооружения: К классу индивидуальных очистных сооружений относят сооружения, пропускная способность которых...

Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.011 с.