История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Exercise 9.4. Answer “no”. Use wish.

2017-09-27 960
Exercise 9.4. Answer “no”. Use wish. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Вверх
Содержание
Поиск

Model: Can you speak Arabic? – No, I can’t but I wish I could.

1. Did you study last night? 2. Did you go to bed early last night? 3. Do you have a car? 4. Can you speak German? 5. Did you eat breakfast? 6. Do you know how to dance? 7. Did Tom call you last night? 8. Can you play the guitar? 9. Do you live in an apartment? 10. Is the weather nice today? 11. Did your friend help you with your homework? 12. Is your family here? 13. Do you have to go to class tomorrow? 14. Do you have any talents? 15. Are you rich?

Exercise 9.5. What is the fact behind the following wishes?

Example: I wish the streets weren’t so dirty. – The streets are very dirty.

1. I wish I weren’t out of work. 2. 2. I wish there were something good on TV tonight. 3. I wish I didn’t like chocolate so much. 4. I wish I could lose weight! 5. I wish I’d won the lottery. 6. I wish I hadn’t left school at sixteen. 7. I wish I’d gone to university! 8. I wish my girlfriend had rung me last night.

Exercise 9.6. Write a sentence using I wish … For each of the following situations.

Example: We’ve come on holiday to Westby and I’m hating it.

I wish we hadn’t come here.

1. The weather is horrible. 2. We can’t go swimming. 3. Last night we went to the Ritz restaurant, and I was ill all night. 4. There is nothing to do in the evening. 5. We haven’t got a television in our hotel room. 6. I wanted to go to Spain. 7. The children keep asking me for money. 8. In the hotel, we have to get up for breakfast at 7.00 in the morning.

Exercise 9.7. Translate the following sentences using I wish.

A.

1. Жаль, что у меня нет мотоцикла. 2. Жаль, что ты уходишь. 3. Хотелось бы, чтобы дождь прекратился. 4. Жаль, что я не ответил на все вопросы на экзамене. 5. Хотелось бы, чтобы мы могли встретиться на следующей неделе. 6. Хотелось бы, чтобы вы больше интересовались делами нашей лаборатории. 7. Жаль, что у меня было недостаточно денег, чтобы купить то платье. 8. Хотелось бы, чтобы в библиотеке было больше книг по экологии. 9. Мне не нравится этот ресторан. Жаль, что мы не пошли в «Планету». 10. Жаль, что ты не идешь на дискотеку.

Б.

1. а) Жаль, что вы пришли так поздно. 6) Жаль, что вы не пришли пораньше. 2. а) Обидно, что мы ушли до его прихода. б) Обидно, что мы не дождались его прихода. 3. а) К сожалению, они еще ничего не знают. б) К сожалению, они уже знают об этом. 4. а) Жаль, что он такой легкомысленный. б) Жаль, что он недостаточно серьезен. 5. а) Я теперь жалею, что не послушал его совета. б) Я теперь жалею, что последовал его совету.

В.

1. Если бы я был свободен сейчас! 2. Жаль, что и вчера у меня было мало времени. 3. Хорошо бы вы написали ей об этом сами. 4. Жаль, что вы не обратили внимания на его предуп­реждение. 5. Он пожалел, что бросил институт. 6. Жаль, что уже поздно идти туда. 7. Ax, если бы я пришел на вокзал вовремя! 8. Жаль, что вы не читали такую прекрасную книгу. 9. Жаль, что она делает так много ошибок в речи. 10. Ax, если бы вы сказали ей об этом в прошлое воскресенье! 11. Хорошо бы у нас сейчас были каникулы. 12. Если бы он пришел сегодня вечером! 13. Мы пожалели, что не попросили его совета. 14. Жаль, что вы отказались принять участие в пикнике. 15. Жаль, что вас не интересует этот предмет. 16. Мы бы хотели, чтобы вы упомянули эти факты. 17. Жаль, что мы опоздали на поезд. 18. Жаль, что вы включили телевизор так поздно. 19. Жаль, что вы не побывали на выставке. 20. Жаль, что я узнал об этом так поздно. 21. Как жаль, что мы не застали Колю дома. 22. Она сожалела, что не рассказала нам эту историю раньше.

 

REVIEW EXERCISES

Exercise 1. Underline the most suitable verb form in each sentence.

1. I wish Peter doesn't live/didn't live/wouldn't live so far away from the town centre. We'll have to take a taxi. 2. I feel rather cold. I wish I brought/had brought my pullover with me. 3. What a pity. I wish we don't have to/didn't have to/wouldn't have to leave. 4. I wish you tell/told/had told me about the test. I haven't done any revision. 5. I wish the people next door hadn't made/wouldn't make/couldn't make so much noise. I can't hear myself. 6. Darling, I love you so much! I wish we are/had been/would be/could be together always! 7. I'm sorry I missed your birthday party. I really wish I come/came/had come/would come. 8. I like my new boss but I wish she gave/would give/could give me some more responsibility. 9. We are having a lovely time in Brighton. I wish you are/were/had been here. 10. This car was a complete waste of money. I wish I didn’t buy/hadn’t bought it.

Exercise 2. Open the brackets using the necessary form after I wish.

1. I wish I (to know) Spanish. 2. I wish I (not to drink) so much coffee in the evening: I could not sleep half the night. 3. I wish you (to read) more in future. 4. I wish I never (to suggest) this idea. 5. I wish I (to be) at yesterday’s party: it must have been very merry. 6. I wish we (to meet) again next summer. 7. Don’t you wish you (to see) that performance before? 8. They wished they (not to see) this horrible scene again. 9. The unfortunate pupil wished he (not to forget) to learn the rule. 10. I wish I (to have) a season ticket to the Philharmonic next winter. 11. I wish I (to consult) the teacher when I first felt that mathematics was too difficult for me. 12. I love sunny weather. I wish it (to be) warm and fine all the year round. 13. I wish I (not to lend) Nick my watch: he has broken it. 14. I wish you (to send) word as soon as you arrive. 15. I wish I (not to have) to do my homework every day. 16. I wish you (to go) skiing with me yesterday: I had such a good time!

Exercise 3. Choose the most suitable verb in each sentence.

1. A cheque is all right, but I’d rather you pay/paid me cash. 2. Imagine you live/lived in New York. How would you feel? 3. If only I have/had/would have a screwdriver with me. 4. If you want to catch the last train, it’s time you leave/left. 5. I’d rather you don’t/didn’t tell anyone about our conversation. 6. I’ve got a terrible headache. If only I didn’t drink/hadn’t drunk that wine. 7. If you don’t mind, I’d sooner you practised/had practised/would practise your violin somewhere else. 8. It’s high time you learn/learned to look after yourself. 9. Jean thinks that everyone likes her. If only she knows/knew what people say behind her back! 10. I’d rather we stay/stayed at home this Christmas for a change.

Exercise 4. Put each verb in brackets into a suitable verb form.

1. What can we do to get in touch with Robert? If only we (know) his phone number. 2. Come on children! It’s time you (be) in bed. 3. Actually I’d rather you (not smoke) in here. 4. Suppose you (see) a ghost. What would you do? 5. I’m so annoyed about my car accident. If only I (be) more careful! 6. It’s high time you (start) working more seriously. 7. I’d rather you (not put) your coffee on top of my book. 8. I have no idea where we are! If only we (have) a map. 9. Your hair is rather long. Don’t you think it’s time you (have) a haircut? 10. Visiting museums is interesting, but I’d sooner we (go) swimming.

Exercise 5. A life of regrets. Betty Arnold won nearly 10 million pounds. Complete her regrets.

Winning the lottery was the worst thing that ever happened to me. I wish I (win). I gave my husband 5 million pounds and he ran away with my best friend. I wish (give) him any money. The police can’t find them. If only they (find) them. My children have changed. They are always asking me for money, and they won’t do their school work. I wish they (do) it. I left my job at the factory which was a bad mistake. If only I (leave) it I wouldn’t have lost all my friends. I bought a big, new house in an expensive part of town but I can’t find any friends here and I’m so lonely. I wish I (make) some friends. My life is miserable. My only friend is my psychiatrist. I have to see him every day and he charges 100 pounds an hour! I wish I (go back) to my old life.

Exercise 6. Find and correct the mistakes in the following text.

Losing your memory

Imagine it that one day you woke up and discovered that you had completely lost your memory. How would you have feel exactly? I have thought about this recently after I was involved in a traffic accident. I woke up in hospital, and said to myself: “It’s the time I got up and have went to school!” I soon realised my mistake. A nurse came in and asked to me what my name was. I thought about it for a moment and then said, “I would wish I knew!” Then I tried to get up. “I’d rather prefer you didn’t do that,” said the nurse. “Don’t worry you’ll have it your memory back soon.” “I wish you hadn’t have said that,” I replied. “Now I am really worried! If I hadn’t looked in my wallet, I wouldn’t have been known my own name!” Unfortunately my memory soon came back, and I realised I had a maths test the next day!

 

EMPHATIC CONSTRUCTIONS

(ЭМФАТИЧЕСКИЕ СТРУКТУРЫ)

Эмфатической структурой называют такую синтаксическую конструкцию, которая служит для выделения того или иного члена предложения.

1. Усилительное do(does, did)

Усилительно do употребляется в утвердительных и повелительных предложениях в сочетании с инфинитивом смыслового глагола, причем сохраняется прямой порядок слов. При переводе сказуемого перед смысловым глаголом добавляются слова действительно, фактически, на самом деле, все же.

Model:

The above law does hold. Вышеупомянутый закон действительно справедлив.

Примечание. Если в предложении есть еще наречие со значением действительно, например actually, really, indeed, то do не переводится.

Exercise 1. Translate into Russian.

1. These molecules are too small to be seen, even with the microscope, but strong experimental evidence seems to show that they do exist. 2. The formation of ozone during the electrolysis of water does not change the weight of the gas collected at the positive pole but it does decrease the volume. 3. We were discussing so far what happens to a body when forces do not act on it. Let us now consider what happens when forces do act on it. 4. Though some substances (e.g. sand) seem to be very nearly insoluble, water does dissolve most things to some extent. 5. This field does not affect the forward motion of the electrons but does act upon the transverse motion. 6. Copper does not combine with oxygen when cold, but it does combine slowly when heated. 7. The beta rays which do pass through the aluminium do not ionize the gas as profusely as do the alpha rays. 8. Most authorities agree that catalysts do in some manner combine with the substance or substances upon which their catalytic influence is exerted. 9. Animals do store energy in various forms of organic food. 10. All that the first law does say is that the total energy of an isolated system is constant. 11. A separation on the basis of colour is very convenient, and usually does correspond to functional diversity. 12. Fertilization has never actually been observed although there is strong evidence which suggests that it does indeed take place. 13. The suggestion made in the first edition does seem to have justified itself in practice.

Обратный порядок слов

Обратный порядок слов широко используется в английском языке для выделения второстепенных членов предложения. Выделяемый член предложения выносится на первое место, причем это часто приводит к обратному порядку слов.


Поделиться с друзьями:

Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...

Наброски и зарисовки растений, плодов, цветов: Освоить конструктивное построение структуры дерева через зарисовки отдельных деревьев, группы деревьев...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.014 с.