Потустороннее существо (NATIVE) (3 RP) — КиберПедия 

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...

Потустороннее существо (NATIVE) (3 RP)

2021-02-05 79
Потустороннее существо (NATIVE) (3 RP) 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

A native потустороннее существо is at least partially composed of the essence (but not necessarily the matter) of some plane other than the Material Plane. Some creatures start out as some other type and become потустороннее существоs when they attain a higher (or lower) state of spiritual existence. When making a native потустороннее существо народ, it is sometimes important to pick a single Outer Plane that народ is tied to. For example, тифлинги are tied to Abaddon, the Abyss, or Hell. Such ties can be important for qualifying for other racial abilities, but it’s not required that a native потустороннее существо be tied to another plane. A native потустороннее существо народ has the followings features.

· Native потустороннее существоs have the ночное зрение 60 футов особенность народа.

· Native потустороннее существоs breathe, eat, and сон.

 

Растение (10 RP)

This type encompasses гуманоид-shaped vegetable creatures. Note that regular растениеs, such as those found in ordinary gardens and fields, lack Мудрость and Харизма scores and are not creatures, but objects, even though they are alive. A растение народ has the following features.

· растениеs have the сумеречное зрение особенность народа.

· растениеs are immune to all эффекты влияющие на разум (чарыs, принуждениеs, morale effects, шаблонs, and фантомs).

· растениеs are immune to paralysis, яд, полиморф, сон effects, and шокирующий.

· растениеs breathe and eat, but do not сон, unless they want to gain some beneficial effect from this activity. This means that a растение creature can сон in order to regain заклинания, but сон is not required to survive or stay in добро health.

 

Нежить (16 RP)

нежить народы are once-living creatures оживший by spiritual or supernatural силаs. An нежить народ has the following features.

· нежить have no Выносливость score. нежить use their Харизма score in place of their Выносливость score when calculating пункты здоровья, Стойкость saves, and any special ability that relies on Выносливость (such as when calculating a breath weapon’s СЛ).

· нежить have the ночное зрение 60 футов особенность народа.

· нежить are immune to all эффекты влияющие на разум (чарыs, принуждениеs, morale effects, шаблонs, and фантомs).

· нежить are immune to кровотечение damage, смерть effects, болезнь, paralysis, яд, сон effects, and шокирующий.

· нежить are not subject to nonlethal damage, ability drain, or вытягивание жизни, and are immune to damage to physical характеристикиs (Выносливость, Ловкость, and Сила), as well as to exhaustion and fatigue effects.

· нежить are harmed by positive energy and healed by negative energy. An нежить with the fast исцеление special quality still benefits from that quality.

· нежить are immune to any effect that requires a Стойкость save (unless the effect also works on objects or is harmless).

· нежить do not risk смерть from massive damage, but are immediately destroyed when reduced to 0 пункты здоровья or fewer.

· нежить are not affected by raise мертв and реинкарнация заклинания or abilities. воскрешение and истинное воскрешение can affect нежитьs. These заклинания turn нежитьs back into the living creatures they were before becoming нежить.

· нежить do not breathe, eat, or сон, unless they want to gain some beneficial effect from one of these activities. This means that an нежить can drink potions to benefit from their effects and can сон in order to regain заклинания, but neither of these activities is required to survive or stay in добро health.

 

SIZE QUALITY

The next step is to pick a size quality for your народ. Most народы are средний or небольшой, which have no prerequisites, but you can also elect to make your народ either крупный or маленький with the following modifications at the listed point cost.

крупный (7 RP): Prerequisite: гуманоидs taking this quality must have the подтип Великан; Преимущества: крупный creatures gain a +2 size bonus to Сила and a -2 size penalty to Ловкость. крупный народы take a -1 size penalty to their КБ, a -1 size penalty on attack rolls, a +1 bonus on combat maneuver checks and to their ЗБМ, and a -4 size penalty on Скрытность checks. A крупный creature takes up a space that is 10 футов by 10 футов and has a reach of 5 футов.

средний (0 RP): средний народы have no bonuses or penalties due to their size. A средний creature has a space of 5 футов by 5 футов and a reach of 5 футов.

небольшой (0 RP): небольшой народы gain a +1 size bonus to their КБ, a +1 size бонус к броскам атаки, a -1 penalty on combat maneuver checks and to their ЗБМ, and a +4 size bonus on Скрытность checks. небольшой народы have a space of 5 футов by 5 футов and a reach of 5 футов.

маленький (4 RP): Предпосылки: аберрация, конструкция, дракон, фея, потустороннее существо (native), or растение type; Преимущества: маленький creatures gain a +2 size bonus to Ловкость and a -2 size penalty to Сила. маленький народы gain a +2 size bonus to their КБ, a +2 size бонус к броскам атаки, a -2 penalty on combat maneuver checks and to their ЗБМ, and a +8 size bonus on Скрытность checks. маленький characters take up a space of 2-1/2 футов by 2-1/2 футов, so up to four of these characters can fit into a single square. маленький народы typically have a natural reach of 0 футов, meaning they can’t reach into adjacent squares. They must enter an opponent’s square to attack it in melee. This provokes an внеочередная атака from the opponent. Since they have no natural reach, they do not threaten the squares around them. Other creatures can move through those squares without provoking внеочередных атак. маленький creatures typically cannot flank an enemy.

 

BASE быстрое QUALITY

The next step is to pick the базовая скорость quality for your народ. Some особенности народа can increase быстрое or grant other movement types, but these traits usually require the normal быстрое quality as a prerequisite. You have the following options.

Normal быстрое (0 RP): The народ has a базовая скорость of 30 футов.

замедление быстрое (-1 RP): The народ has a базовая скорость of 20 футов. If the народ is средний, its members’ быстрое is never modified by armor or encumbrance.

 


Поделиться с друзьями:

Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...

Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьше­ния длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...

Семя – орган полового размножения и расселения растений: наружи у семян имеется плотный покров – кожура...

Эмиссия газов от очистных сооружений канализации: В последние годы внимание мирового сообщества сосредоточено на экологических проблемах...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.008 с.