Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...

Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...

Упражнение 5. Complete the sentences.

2022-09-01 64
Упражнение 5. Complete the sentences. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Вверх
Содержание
Поиск

 

Example: He has dinner at three o'clock every day, but yesterday he had dinner at four.

 

1. He comes home at one o'clock, but yesterday...

2. She takes three notebooks to school, but yesterday...

3. Every summer he lives in the country, but last summer...

4. My uncle comes to us every Sunday, but last Sunday he...

5. My father works from nine till five, but last week...

6. She goes to bed at ten o'clock, but yesterday...

Упражнение 6. Complete the sentences and make a story. Use the verbs in the Past Simple Tense.

In August  I... at a camp. The camp... in a big forest. We... to the forest every day. Our teacher... us many birds in the forest, and now I know the names of many birds. We often... in a little river near our camp.  In the afternoon we … volleyball, basketball and other games. I … table tennis well.  I... very nice time at  the camp.  My friend Nick … many pictures of us.  We … many songs.  My favourite song … «I saw…».

                                                                  I saw, I saw, I saw

                        а  lion at the Zoo.

                                I saw, I saw, I saw

                    а baby elephant too.

 

 I saw, I saw, I saw

а big grey kangaroo.

I saw, I saw, I saw,

I saw them  at the

                                   Zoo!

Упражнение 7. Do and say what you did

I.    1. Take your bag.

2. Open it.

3. Take your exercise-book.

take — took — taken put—put—put stand—-stood—stood go—went—gone hang—hung—hung get—got—got have—had—had write—wrote—written do—did—done shut—shut—shut come—came — come    
4. Put it on the desk.

 

II.    1. Stand up.

2. Go to the teacher's desk.

3. Take a picture.

4. Hang it on the blackboard.

 

III.    1. Go to the door.

2. Open the door.

3. Look out.

      4. Shut the door.

 

IV. 1. Stand up.

2. Turn to the middle of the classroom.

3. Look up.

4. Count the lamps.

 

 

Упражнение 8. Answer the questions (see Exercise 7).

                 

I.  1. Did he (she) take his (her) bag?

2. What did he (she) open?

3. What did he (she) do then?

4. Where did he (she) put the exercise-book?

 

II. 1. Did a girl or a boy stand up?

2. Whose desk did she (he) go to?

3. What did she (he) take?

4. Where did she (he) hang the picture?

III. 1. Who went to the door?

2. Did he (she) open the door or shut it?

3. What did he (she) do then?

4. What did he (she) shut?

 

IV. 1. Did a girl or a boy stand up?

2. Where did he (she) turn?

3. He (she) looked up, didn't he (she)?

     4. How many lamps did he (she) count?

 

 

Упражнение 9. Answer the questions.

1. You listened to the radio yesterday, didn't you?

2. What mark did you get yesterday?

3. When did you have your dinner yesterday?

4. Did you write a dictation on Saturday?

       5. Where did you go after the lessons on Monday?

       6. Did you come home from college late?

      Упражнение 10.  a) Say who you saw this morning (yesterday) on the way to the college.

 

Example: I saw our doctor on my way to the college this morning.

 

                       b) Tell the group what sport games you played last summer (winter).

Example:   I often played chess in summer.

 

 

Урок 1.2.5

Чтение дат. Порядковые и количественные числительные.

 

 

   Количественные          числительные Порядковые      числительные
1one - один 2 two - два 3 three - три 4 four 5 five 6 six 7 seven 8 eight 9 nine 10 ten 11 eleven 12 twelve 13 thirteen 14 fourteen 15 fifteen 16 sixteen 17 seventeen 18 eighteen 19 nineteen 20 twenty   the first -  первый the second -  второй the third -  третий the fourth the fifth the sixth the seventh the eighth the ninth the tenth the eleventh the twelfth the thirteenth the fourteenth the fifteenth the sixteenth the seventeenth the eighteenth the nineteenth the twentieth  

 

Числительные от 13 до 19 образуются прибавлением суффикса teen к основе. Числительные, обозначающие десятки, имеют суффикс ty. Порядковые числительные кроме первых трех (first, second, third) образуются прибавлением суффикса th или  eth к соответствующим количественным числительным. Они всегда употребляются с определенным артиклем.

Числительные обозначают количество предметов или порядок предметов при счете.

Числительные делятся на количественные, отвечающие на вопрос «сколько?» и порядковые, отвечающие на вопрос «который?».

 

Десятки Составные числительные
20 twenty – the twentieth 30 thirty –the thirtieth 40 forty –the fortieth 50 fifty – the fiftieth 60 sixty – the sixtieth 70 seventy – the seventieth 80 eighty – the eightieth 90 ninety – the ninetieth twenty-two – the twenty-second thirty-three – the thirty-third forty-four – the forty-fourth fifty-five – the fifty-fifth sixty-six – the sixty-sixth

 


Поделиться с друзьями:

История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...

Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.01 с.