Armor Type                     Cost Bonus Dex Bonus Check Penalty Failure Chance   30 футов 20 футов                                              Weight1 — КиберПедия 

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...

Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...

Armor Type                     Cost Bonus Dex Bonus Check Penalty Failure Chance   30 футов 20 футов                                              Weight1

2021-02-05 69
Armor Type                     Cost Bonus Dex Bonus Check Penalty Failure Chance   30 футов 20 футов                                              Weight1 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Легкие-доспехи

Lamellar, leather               15 зм +0       +3           –1           20%      30 футов        20 футов 5 фунтов

Leather                             2 зм  +0       +6            0             10%      30 футов        20 футов 2 фунтов

Padded                             1 зм  +0       +8            0             5%       30 футов        20 футов 2 фунтов

Quilted cloth                     25 зм +0       +8            0             10%      30 футов        20 футов 2 фунтов

Studded leather                 5 зм  +0       +5            0             15%      30 футов        20 футов 2 фунтов

Wooden                            5 зм  +0       +3           –1            15%      30 футов        20 футов 3 фунтов

 

Средний Armor

Hide                                 2 зм  +0       +4           –2           20%      30 футов        20 футов 3 фунтов

Kikko                                5 зм  +0       +5           –1           20%      30 футов        20 футов 5 фунтов

Chain                               25 зм +1       +2           –3           30%      30 футов        20 футов 5 фунтов

Lamellar, horn                  25 зм +1       +5           –2           25%      30 футов        20 футов 5 фунтов

Lamellar, steel                  25 зм +1       +3           –2           25%      30 футов        20 футов 5 фунтов

Скакунain pattern             50 зм +1       +3           –2           30%      30 футов        20 футов 10 фунтов

Scale                               10 зм +1       +3           –2           25%      30 футов        20 футов 5 фунтов

 

Heavy Armor

Agile plate                       425 зм +1       +0           –7           40%      30 футов        20 футов 5 фунтов

Banded                            50 зм +1       +1           –3           35%      30 футов        20 футов 5 фунтов

Kusari gusoku                   50 зм +1       +1           –3           35%      30 футов        20 футов 5 фунтов

Lamellar, iron                   50 зм +1       +0           –4           40%      30 футов        20 футов 10 фунтов

O-yoroi                           250 зм +1       +2           –5           35%      30 футов        20 футов 5 фунтов

Plate                               375 зм +1       +1           –7           35%      30 футов        20 футов 10 фунтов

Splint                               50 зм +1       +0           –4           40%      30 футов        20 футов 5 фунтов

Tatami-do                       100 зм +1       +3           –5           35%      30 футов        20 футов 5 фунтов

1 Weight figures are for броня pieces размерd to fit Средний characters. Armor pieces fitted for Небольшой characters weigh half as much, and броня pieces fitted for Крупный characters weigh twice as much.

 


Scale Arm Armor Piece: These sleeves are made up of dozens of Небольшой overlapping metal plates. A scale arm броня piece includes a pair of gauntlets.

Splint Arm Armor Piece: These sleeves are constructed of metal strips reinforced with chain mail. A splint arm броня piece includes a pair of gauntlets.

Steel Lamellar Arm Armor Piece: These sleeves are constructed of a number of steel plates laced together in parallel rows. A steel lamellar arm броня piece includes a pair of gauntlets.

Stu dded Leather Arm Armor Piece: These sleeves are constructed of hard-boiled leather carefully sewn together and reinforced with metal studs.

Tatami -Do Arm Armor Piece: A lighter version of o-yoroi броня, a tatami-do arm броня piece is composed of a lighter lamellar shoulder guard and a lacquered sleeve. A set of tatami-do arm броня pieces includes a pair of gauntlets.

Woo den Arm Armor Piece: These sleeves are constructed of fire-treated wood sewn over leather.

 

LEGS

Heavier leg броня pieces замедление down their wearers and provide higher броня check penalties, but are less restrictive to spellcasters than heavier arm броня pieces.

Ban ded Leg Armor Piece: These overlapping strips of metal on leather usually take the form of leggings or a skirt. Chain Leg Armor Piece: A chain leg piece takes the form of a long skirt made of chainmail that is further protected by steel greaves, or individual leggings of tighter-fitting chain reinforced by padding, steel kneeplates, and leather straps.

Hi de Leg Armor Piece: This броня piece consists of leggings or a skirt made of the tanned and preserved skin of a thick-skinned beast.

Horn Lamellar Leg Armor Piece: These leggings are constructed of a number of horn plates laced together in parallel rows and reinforced with leather. Sometimes they take the form of a skirt made of such material. When in skirt form, the legs are further protected by leather greaves reinforced by horn.

Iron Lamellar Leg Armor Piece: These leggings are constructed of a number of iron plates laced together in parallel rows and reinforced with chainmail. Sometimes they take the form of a skirt. The legs are further protected by leather greaves reinforced with iron.

Kikko Leg Armor Piece: This leg броня piece is usually constructed of a leather skirt reinforced by hexagonal plates made from iron, and the legs are further protected by leather greaves reinforced with steel. Some versions of this leg броня piece consist ofindividual leather leggings reinforced by hexagonal plates.

Kusari Gusoku Leg Armor Piece: This броня piece is constructed of light lamellar thigh guards and quilted cloth or leather leggings.

Leather Lamellar Leg Armor Piece: This leg броня piece is constructed of a number of discrete hard-boiled leather plates laced together in parallel rows. They can take the form of a skirt or leggings.

Leather Leg Armor Piece: This броня piece consists of leggings or a skirt constructed of hard-boiled leather carefully sewn together.

Скакун ain Pattern Leg Armor Piece: The protection of this leg броня piece usually takes the form of a long skirt constructed of many interlocking pieces of steel riveted onto cloth, along with heavy cloth or leather greaves reinforced with steel plates. Some versions are made into individual leggings.

O -Yoroi Leg Armor Piece: This броня piece consists of steel lamellar thigh guards and leggings made of metal reinforced with leather and cloth.

Pa dded Leg Armor Piece: This броня piece consists of leggings or a skirt made of heavy or quilted cloth.

Plate Leg Armor Piece: A plate leg броня piece is composed of faulds, tassets, cuisses, poleyns, and greaves along with bits of chainmail and padded броня for extra support and protection.

Quilte d Cloth Leg Armor Piece: These are leggings made of heavy quilted cloth. When worn alone, or with only other quilted cloth pieces, you gain СУ 3/— against ranged колющее weapons.

Scale Leg Armor Piece: Typically a scale leg piece is a skirt of overlapping metal plates and leather greaves reinforced with steel plates. Some suits чертаure long leggings of overlapping metal plates instead.

Splint Leg Armor Piece: These thigh guards and leggings are constructed of metal strips and chainmail.

Steel Lamellar Leg Armor Piece: This броня piece consists of thigh guards and leggings or a skirt constructed of steel plates laced together in parallel rows.

Stu dded Leather Leg Armor Piece: These leggings are constructed of hard-boiled leather carefully sewn together and reinforced with metal studs.

Tatami -Do Leg Armor Piece: This броня piece is constructed of light lamellar thigh guards and leggings.

Woo den Leg Armor Piece: This броня piece consists of a pair of leggings or a skirt constructed of fire-treated wood sewn over leather.

 

 

TABLE 5–8: LEG ARMOR PIECES

  Armor Type Легкие-доспехи Armor Cost        Bonus Maximum Dex Bonus Armor Check Penalty Arcane Spell Failure Chance spee d 30 футов 20 футов   Weight 1
Leather 3 зм        +0 +6 0 0% 30 футов          20 футов 3 фунтов
Padded 1 зм        +0 +8 0 0% 30 футов          20 футов 3 фунтов
Quilted cloth 25 зм         +0 +8 0 5% 30 футов          20 футов 3 фунтов
Lamellar, leather 15 зм         +1 +2 –1 10% 30 футов          20 футов 10 фунтов
Studded leather 5 зм        +1 +5 0 10% 30 футов          20 футов 3 фунтов
Wooden 5 зм        +1 +3 –1 5% 30 футов          20 футов 7 фунтов
  Средний Armor            
Chain 25 зм         +0 +2 –2 15% 30 футов          20 футов 10 фунтов
Hide 3 зм        +1 +4 –2 10% 30 футов          20 футов 7 фунтов
Kikko 10 зм         +1 +3 –1 10% 20 футов           15 футов 5 фунтов
Lamellar, horn 25 зм         +1 +3 –2 10% 20 футов           15 футов 5 фунтов
Lamellar, steel 25 зм         +1 +3 –2 15% 30 футов          20 футов 5 фунтов
Скакунain pattern 50 зм         +1 +3 –2 15% 20 футов           15 футов 10 фунтов
Scale 10 зм         +1 +3 –2 15% 30 футов          20 футов 10 фунтов
  Heavy Armor            
Banded 50 зм         +1 +1 –3 15% 20 футов2 15 футов2 10 фунтов
Kusari gusoku 100 зм          +1 +1 –3 20% 20 футов2 15 футов2 10 фунтов
Lamellar, iron 50 зм         +1 +1 –4 20% 20 футов2 15 футов2 10 фунтов
Plate 925 зм          +1 +1 –3 20% 20 футов2 15 футов2 10 фунтов
Splint 50 зм         +1 +0 –4 20% 20 футов2 15 футов2 15 фунтов
Tatami-do 150 зм          +1 +3 –3 15% 20 футов2 15 футов2 5 фунтов
O-yoroi 300 зм          +1 +2 –3 20% 20 футов2 15 футов2 5 фунтов

1 Weight figures are for броня pieces размерd to fit Средний characters. Armor pieces fitted for Небольшой characters weigh half as much, and броня pieces fitted for Крупный characters weigh twice as much.

2 When Running while wearing this броня piece, you move at only triple your быстрое, not quadruple.

 

TORSO

The torso броня piece provides the most protection, but also usually provides the most hindrances to the wearer.

Agile Plate Torso Armor Piece: This breastplate is designed to allow its wearer extra flexibility. When worn alone, the wearer’s броня check penalty for the Лазание and прыжок checks is only –1 (искусно сделанный and mithral versions of this броня reduce this penalty as well as the normal penalty).

Alternatively, when worn with an agile lamellar arm броня piece and a chain leg броня piece (or lighter броня), the броня check penalty for Лазание and прыжок checks is only –4 (искусно сделанный and mithral versions of this броня and the above броня piece combination reduce this penalty as well as the normal penalty).

Furthermore, when an agile plate torso броня piece is worn alone, it is considered to be Средний броня instead of heavy броня except when creating special material versions of this броня.

Armore d Coat: This sturdy leather coat is reinforced with metal plates sewn into the lining.

While more cumbersome than other torso броня pieces, and less effective, it can be donned or removed with a сопутствующее действие (there is no “don hastily” option for the броняed coat). This torso броня piece can be worn with other броняs, but the wearer takes the best броня bonus instead of adding up all the броня бонусы.

 

Ban ded Torso Armor Piece: This броня piece is a shirt of overlapping metal plates reinforcing leather.

Chain Torso Armor Piece: This броня piece is a shirt of chain mail. When worn alone, it is counted as легкие-доспехи and acts as a chain shirt.

Do-Maru: This light-weight броня piece wraps around the body like a short броняed coat made of lamellar.

Four -Mirror Armor: This cuirass consists of four plates harnessed together with leather shoulder straps. It includes a helmet.

Haramaki: Also called a belly-warmer, a haramaki is a simple silken sash lined with chainmail or articulated metal plates and tied about the stomach to protect it.

Hi de Torso Armor Piece: This броня piece is a shirt, wrap, or jacket constructed of the tanned and preserved skin of a thick-skinned beast.

Horn Lamellar Torso Armor Piece: This броня piece consists of a shirt constructed of a number of horn plates that are laced together in parallel rows and reinforced with leather.

Iron Lamellar Torso Armor Piece: This броня piece is a shirt constructed of a number of iron plates that are laced together in parallel rows and reinforced with bits of chainmail.

Kikko Torso Armor Piece: This броня piece is a shirt of hexagonal iron plates sewn into cloth or leather.

Kusari Gusoku Torso Armor Piece: This chain jacket is worn in place of heavier chest броня.

Lamellar Cuirass: This cuirass is made of lacquered leather plates bound together and fitted over a silk shirt. It is sometimes worn alone, especially during ceremonial occasions when wearing other броня is frowned upon.

Leather Lamellar Torso Armor Piece: This shirt or cuirass is constructed of a number of discrete hard-boiled leather plates laced together in parallel rows.

Leather Torso Armor Piece: This броня piece is a shirt or jacket constructed of hard-boiled leather carefully sewn together into one piece.

Скакун ain Pattern Torso Armor Piece: This броня piece is a shirt of a number of interlocking steel pieces riveted onto cloth or leather.

O -Yoroi Torso Armor Piece: This complicated and multipart cuirass also includes a kabuto helmet and a ho-ate mask for further protection (see pages 128–129 of Eastern Armor and Weapons in Chapter 3).

Pa dded Torso Armor Piece: This shirt or jacket is made of heavy or quilted cloth.

Plate Torso Armor Piece: This is a breastplate made of steel. When worn in conjunction with other броняs, it also includes a helmet. When worn alone, it counts Средний броня, acts as a breastplate, and does not include a helmet.

Quilte d Cloth Torso Armor Piece: This shirt or jacket is made of heavy quilted cloth specially designed to trap arrows and other ranged колющее weapons. When worn alone, or with only other quilted cloth pieces, you gain СУ 3/— against ranged колющее weapons.

Scale Torso Armor Piece: This shirt or cuirass is made up of dozens of Небольшой overlapping metal plates.

Silken Ceremonial Armor: Used primarily for ceremonial displays and sometimes worn over heavy броня, these robes consist of several layers of cloth over an outer layer of embroidered silk further reinforced with leather studs. It can be worn over other torso броня pieces, but does not grant any extra броня bonus, and increases the weight and cost of such броня.

Splint Torso Armor Piece: This shirt or cuirass is constructed of metal strips reinforced with chain mail.

Steel Lamellar Torso Armor Piece: This броня piece consists of a shirt or cuirass of steel plates laced together in parallel rows. A steel lamellar torso броня piece includes a helmet.

Stone Coat: This weighty cuirass consists of lamellar ремеслоed from alchemically treated stone. If worn with other броня pieces, this torso броня piece gains no броня bonus from the other броня pieces, and all of the added hindrances.

Stu dded Leather Torso Armor Piece: This shirt or jacket is constructed of hard-boiled leather carefully sewn together and reinforced with metal studs.

Tatami -Do Torso Armor Piece: A lighter version of a o-yoroi torso броня piece, this piece is constructed of a lighter lamellar shirt. It includes a collapsible kabuto helmet and an броняed hood (see pages 128–129 of Chapter 3).

Woo den Torso Armor Piece: This shirt or cuirass is constructed of fire-treated wood sewn over leather.

 

 

Table 5–9: Torso Armor Pieces

  Armor Type                         Cost Легкие-доспехи Armor Bonus Maximum Dex Bonus Armor Check Penalty Arcane Spell Failure Chance spee d 30 футов 20 футов   Weight 1
Padded         3 зм +0 +8 0 5% 30 футов          20 футов 5 фунтов
Quilted cloth 50 зм +0 +8 0 10% 30 футов          20 футов 10 фунтов
Haramaki      3 зм +1 +10 0 0% 30 футов          20 футов 1 lb.
Leather         5 зм +1 +6 0 10% 30 футов          20 футов 10 фунтов
Silken ceremonial броня 30 зм +1 +10 0 0% 30 футов          20 футов 4 фунтов
Studded leather 15 зм +1 +5 0 15% 30 футов          20 футов 15 фунтов
Wooden       10 зм +1 +3 –1 15% 30 футов          20 футов 15 фунтов
Lamellar cuirass 15 зм +2 +4 0 5% 30 футов          20 футов 8 фунтов
Lamellar, leather                          30 зм +2 +3 –2 20% 30 футов          20 футов 10 фунтов
  Средний Armor            
Lamellar, steel 100 зм +1 +3 –5 25% 20 футов           15 футов 25 фунтов
Hide            10 зм +2 +4 –2 20% 30 футов          20 футов 15 фунтов
Kikko           15 зм +2 +4 –3 20% 20 футов           15 футов 15 фунтов
Lamellar, horn 50 зм +2 +3 –4 25% 20 футов           15 футов 20 фунтов
Scale           30 зм +2 +3 –2 25% 30 футов          20 футов 15 фунтов
Скакунain pattern                         150 зм +3 +3 –4 30% 20 футов           15 футов 20 фунтов
Armored coat 50 зм +4 +3 –2 20% 20 футов           15 футов 20 фунтов
Chain3        100 зм +4 +4 –2 30% 30 футов          20 футов 25 фунтов
Do-maru     200 зм +5 +4 –4 25% 20 футов           15 футов 30 фунтов
Four-mirror броня                          20 зм +5 +4 –5 30% 20 футов           15 футов 40 фунтов
  Heavy Armor            
Banded        150 зм +4 +1 –2 35% 20 футов2 15 футов2 20 фунтов
Kusari gusoku 200 зм +4 +1 –7 35% 20 футов2 15 футов2 20 lbs
Lamellar, iron 100 зм +4 0 –7 40% 20 футов2 15 футов2 15 фунтов
Splint          100 зм +4 +0 –3 40% 20 футов2 15 футов2 25 фунтов
Tatami-do   500 зм +4 +4 –6 35% 20 футов2 15 футов2 30 фунтов
O-yoroi        750 зм +5 +2 –6 35% 20 футов2 15 футов2 30 фунтов
Agile plate3 400 зм +6 +3 –4 25% 20 футов           15 футов 25 фунтов
Plate3         200 зм +6 +3 –4 35% 20 футов2 15 футов2 30 фунтов
Stone coat   500 зм +8 0 –7 40% 20 футов2 15 футов2 45 фунтов

1 Weight figures are for броня pieces размерd to fit Средний characters. Armor pieces fitted for Небольшой characters weigh half as much, and броня pieces fitted for Крупный characters weigh twice as much.

2 When Running while wearing this броня piece, you move only triple your быстрое, not quadruple.

3 These броня pieces are considered to be one weight category lower when worn with no other броня pieces. A chain torso броня piece worn alone is a chain shirt (легкие-доспехи), and a plate or agile plate torso броня piece is a breastplate (Средний броня).

 


WOUNDS AND VIGOR

 

Пункты здоровья are an abstraction. When a воин gains a level, his body does not suddenly become more resistant to damage. A sword’s strike does not suddenly do proportionately less damage. Rather, пункты здоровья suggest that the воин has undergone more training, and while he may have improved his ability to deal with wounds to a Небольшой degree, the пункты здоровья gained at higher levels reflect less his capacity for physical punishment and more his skill at avoiding hits, his ability to Уворот and twist and turn. Each loss of пункты здоровья, in this case, suggests that he is becoming progressively less nimble over the course of combat—in other words, that the decreasing пункты здоровья are a marker for his overall Двужильный and condition. It’s not quite as satisfying, however, to roll a critical hit and then tell a player that his opponent ducked out of the way, but that the sword’s slash made the enemy a little less удачаy.

This variant system for tracking wounds and vigor should help to remedy that. As with the other systems in this chapter, this system is entirely optional.

 

DETERMINING WOUND POINTS AND VIGOR POINTS

Instead of пункты здоровья, creatures using this system have a number of wound points and vigor points. These two replacement scores are kept track of separately, and represent different ways a character handles the damage inflicted on him. The following are descriptions of these scores and how they work within the variant system of damage tracking.

 

WOUND POINTS

Typically a creature has a number of wound points equal to twice its Выносливость score. It also has a wound threshold equal to its Выносливость score.

Wound points represent the amount of physical punishment a creature can take before it dies. When a creature’s wound points drop to or below its wound threshold, that creature becomes wounded. When a creature is wounded, it gains the ошеломление condition until it is no longer wounded. Furthermore, when a creature is wounded, if that creature takes any standard or сопутствующее действие on its turn, its remaining wound points are reduced by 1 and it must make a СЛ 10 Выносливость check. If the creature fails that check, it falls без сознания.

When a creature reaches 0 or fewer wound points, it is мертв.

Woun d Points and Выносливость Damage, Drain, and Penalties: A creature’s wound points and Выносливость score are intrinsically linked. For each point of Выносливость damage a creature takes, it loses 2 wound points, but this damage does not affect the creature’s wound threshold. When a creature takes a penalty to its Выносливость score or its Выносливость is drained, it loses 1 wound point per point of drain or per penalty for the duration of the penalty or drain. A penalty to Выносливость or Выносливость drain has no effect on the creature’s wound threshold.

 

VIGOR POINTS

Vigor represents a creature’s ability to avoid the majority of actual physical damage it might take from an attack. When a creature takes damage, the damage typically reduces its vigor points first. Some special attacks either deal wound point damage directly or deal both vigor and wound point damage (see Critical Hits).

Creatures with one or more full Кости Здоровья or levels gain vigor points. With each level gained or each Кость Здоровья a creature has, it gains a number of vigor points based on its Кость Здоровья type. Use the creature’s Кости Здоровья to generate its vigor points, just like you would пункты здоровья, but without adding the creature’s Выносливость modifier. A creature gains maximum vigor points on its first Кость Здоровья if it comes from a character class level. Creatures whose first full Кость Здоровья comes from an NPC class or from their race roll their Кости Здоровья to determine their starting vigor points. A creature with less than one Кость Здоровья has no vigor points; it only has wound points.

When a creature no longer has any vigor points, any additional damage it takes reduces its wound point total.

 

REGAINING WOUND POINTS AND VIGOR POINTS

A creature can regain wound and vigor points in a number of ways, but in general it is easier to regain vigor points.

Healing Spells an d Effects: When casting healing spells or using an ability with a healing effect (such as channeling священное energy on living creatures or the паладин’s возложение рук ability), the creature casting the spell or using the effect must choose whether it wants to лечение wound points or vigor points. The creature decides this before casting the spell or using the ability. When that creature decides to лечение vigor points, the healing spell or effect acts normally, replenishing a number of vigor points equal to the number of пункты здоровья the spell or effect would normally лечение. If the creature decides to лечение wound points, it лечениеs a number of wound points equal to the number of dice it would normally roll for the healing spell or effect. In the case of effects like the лечение spell, where a spell or effect лечениеs 10 пункты здоровья per caster level, the creature лечениеs its caster level in wound points.

For instance, if a 12th-level жрец uses her channel positive energy power to replenish wound points to living creatures, she would typically лечение 6 wound points for all living creatures with her channel energy burst. If she casts the лечение spell, she would restore 12 wound points to the creature touched.

Rest: When a creature has a full night’s rest (8 hours of сон or more), that creature regains all its vigor points and 1 wound point. If there is a significant interruption during a rest, the creature regains neither wound points nor vigor points. If a creature undergoes complete bed rest for an entire day, it regains half its level in wound points and all its vigor points.

Восстановление an d Similar Effects: When a creature regains Выносливость points by way of the восстановление spell or a similar effect, that creature regains 2 wound points for every Выносливость point regained. Relieving a Выносливость penalty or Выносливость drain regains any wound points that were lost from that penalty or drain.

 

ATTACKS THAT DEAL WOUND POINT DAMAGE

Some attacks can be used to deal wound points damage directly.

Critical Hits: When a creature is subject to a critical hit, the critical hit deals the damage normally, reducing vigor points first, and then reducing wound points when vigor points are gone. It also deals an amount of wound point damage equal to its critical multiplier (for example, 3 wound points for a weapon with a ×3 modifier), on top of any wound point damage the creature might take from the critical hit.

Negative Energy Damage: When a creature deals negative energy damage to a creature with a spell or effect, it can choose to deal wound point or vigor point damage (but not both) with the spell or effect. If that creature chooses to deal vigor point damage, the spell or effect deals negative energy damage normally, and that damage reduces vigor points only, even if it deals more damage than the target has vigor points. If the spell or effect deals negative energy damage to wound points directly, it deals an amount of wound point damage equal to the number of dice the creature would roll for that effect; if the effect deals a number of points per caster level (such as the повреждение spell), it deals a number of wound points equal to the caster level of the spell.

 

OTHER CONSIDERATIONS

The following are a few other considerations to take into account when using the wounds and vigor system.

Temporary Пункты здоровья: When a creature would normally gain temporary пункты здоровья, it gains temporary vigor points instead. When that creature takes damage, it loses these temporary vigor points first. If an attack deals damage to wound points only, these temporary vigor points are not lost.

Nonlethal Damage: When a creature takes nonlethal damage, it takes that damage in vigor points only, even if the attack deals more damage than the creature has vigor points. If the creature has no vigor points (and no temporary vigor points), each time that creature takes damage from an attack that deals nonlethal damage, it takes either 1 wound point of damage, or a number of wound points in damage equal to the attack’s critical hit modifier if the attack is a critical hit.

Spells or Effects with Hit Point Triggers: When using this system, if a spell or an ability has an effect that occurs when you reduce a creature to 0 or fewer пункты здоровья (such as the дезинтеграция spell), that effect is instead triggered when a creature is wounded. In the case of the повреждение spell or a similar effect where a creature cannot be reduced below 1 hit point by the spell or effect, a creature’s wound points cannot be reduced to or below that creature’s wound threshold.

 

WOUNDS AND VIGOR VARIANT ЧЕРТЫ

The following черты are either new for the wounds and vigor system or work differently in that system.

 

DEATHLESS INITIATE (COMBAT)

For you, impending death is a call to гнев.

Требования: Str 13, Con 13, Крепкий Орешек, Двужильный, base бонус атаки +6, orc or half-orc.

Преимущества: You are not ошеломление when your wound points reach your wound threshold, but you lose 1 wound point if you take any action during your turn. You only take 1 wound point each round when you take actions. Furthermore, you gain a +2 bonus on melee attacks and damage rolls when your wound points are at or below your wound threshold.

 

DEATHLESS MASTER (COMBAT)

Even if you suffer a grievous wound, you can shrug off the damage and continue your relentless assault.

Требования: Str 13, Con 15, Deathless Initiate, Крепкий Орешек, Двужильный, Железношкурый, base бонус атаки +9, orc or half-orc.

Преимущества: When your wound points reach your wound threshold, you do not take 1 wound point when you take an action.

 

КРЕПКИЙ ОРЕШЕК

You keep on going, even when your wound points are lower than your wound threshold.

Преимущества: When your current wound point total is below your wound threshold, you do not need to succeed at the СЛ 10 Выносливость check to stay conscious.

 

ЖИВУЧЕСТЬ

You have enhanced physical stamina.

Преимущества: You gain 1 wound point for every level or Кость Здоровья your character has.

 


6 ЗАКЛИНАНИЯ

The chief engineer’s face was haggard. “They’re dug in hard, my lord. The ballistae only pick them off in ones and twos, and they shore up the walls as quickly as our catapults take them down.” The lord-general rubbed his eyes. How many days since any of them had slept? “Keep on it, Tabril. If we’re not inside those walls by sundown, the whole northern front could be compromised.”

At that moment, the white-haired emissary finally spoke. “I believe I might be of assistance in that regard.” He gestured, and blue lightning crackled along his staff. “With all due respect, my lord, don’t you think it’s time this war moved beyond sticks and stones?”

 

ЗАКЛИНАНИЯ

Помимо заклинаний, представленных в Базовой книге правил, существуют бесчисленные мистические открытия и секретные уловки заклинателей, тайных и божественных. Следующие списки суммируют все новые заклинания, представленные в этой книге, с разбивкой по классам. Обратите внимание, что за исключением полного списка заклинаний антипаладина, списки здесь суммируют только новые заклинания из этой книги.

Буквы М или F, появляющиеся в конце названия заклинания в списках заклинаний, обозначают материал или компонент фокуса, соответственно, обычно не включенные в пакет компонентов заклинания.

Полные списки заклинаний: полные списки доступных заклинаний для базовых классов колдовства, представленные в этой книге, появляются во второй главе в конце записи каждого класса колдовства.

Обратите внимание, что оракулы используют тот же список заклинаний, что и жрец.

Порядок представления: В списках заклинаний и в кратких описаниях, которые следуют за ними, заклинания представлены в алфавитном порядке по названию, за исключением тех, которые принадлежат к определенным цепочкам заклинаний. Когда имя заклинания начинается с «меньшего», «большего» или «массового», вместо этого заклинание ставится в алфавитном порядке под вторым словом названия заклинания.

Кости Здоровья: термин «Кости Здоровья» используется как синоним «уровням персонажа» для эффектов, которые влияют на определенное количество Костей Здоровья существ.

Уровень заклинателя: Сила заклинания часто зависит от уровня заклинателя, который определяется как уровень класса заклинателя с целью наложения конкретного заклинания. Слово «уровень» в последующих кратких описаниях всегда относится к уровню заклинателя.

Существа и Персонажи: «Существо» и «персонаж» используются как синонимы в кратком описании.

Общие заклинания: Общие заклинания функционируют подобно другим заклинаниям, за исключением того, что они позволяют разделить длительность между несколькими целями, рассматривая каждую цель как предмет заклинания. Когда вы делите продолжительность, вы должны делить ее как можно более равномерно между целями. Кроме того, если в описании общего заклинания не указано иное, ни одна цель не может получить приращение длительности больше чем приращение длительности, указанное в описании заклинания. Например, если вы 5-го уровня, длительность вашего общего заклинания составляет 10 минут на уровень, и у вас есть четыре цели, каждая цель должна получить 10 минут продолжительности. Дополнительная 10-минутная длительность может пойти на одну из четырех целей или она потрачена впустую.

Примечание к Алхимикам: для использования общих формул необходимо, чтобы у алхимика было открытие Насыщение. Без этого алхимик не может использовать общие заклинания в качестве формул.

 


 

ЗАКЛИНАНИЯ АЛХИМИКА

1-КРУГ: ЗАКЛИНАНИЯ АЛХИМИКА

Заключительный Шаг: Вы можете двигаться медленно и безопасно и по-прежнему читать заклинания, пока не начнете двигаться быстро, не совершите атаку или не примените вредоносное заклинание.

Иллюзия Спокойства: Вы, кажется, стоите на месте, даже когда вы предпринимаете какие-то действия.

Дальний Выстрел: Дает +10 футов бонус к шагу дистанции для любого оружия дальнего боя.

Видеть Мировоззрение: Выбрать мировоззрение и на ваших глазах существа и предметы с таким мировоззрением испускают призрачное сияние.

Шокирующий Щит: Щит силы защищает вас до тех пор, пока вы не откажетесь от него во взрыве электричества.

Эликсир Бомбардира Цели: Усиливает бомбы, которые вы бросаете, чтобы нанести больше урона одному существу.

 

2-КРУГ: ЗАКЛИНАНИЯ АЛХИМИКА

Искажающий Барьер: Окружает цель слоями силы.

Аспект Животного: Вы приобретаете некоторые полезные качества животного.

Муравьиная Ноша, Общая: Как муравьиная ноша, но вы можете разделить продолжительность между существами, которых касались.

Лучшее Обращение С Оружием: Предоставляет умение существа одному оружию на короткий период времени.

Обжигающая Ругань: Сделайте проверку Запугивания против всех противников в пределах 30 футов; деморализованные также получают урон от огня.

Щит От Пуль: Вы получаете +4 Бонус отражения к КБ против огненных атак.

Уверенный Захват: Вы получаете +4 бонус мастерства на проверки Акробатики, Лазания и ЗБМ.

Кинетический Возврат: Направляет силу атаки противника обратно в его оружие.

Эликсир Бомбардира Тени: Усиливает бомбы, которые вы бросаете, чтобы покрыть цель темным веществом, которое дает ей сокрытие и ограничивает видение.

Впрыск Касанием: Вы можете доставить настой, эликсир, яд или зелье в виде атаки касанием.

 

3-КРУГ: ЗАКЛИНАНИЯ АЛХИМИКА

Вобранная Токсичность: Вы становитесь невосприимчивыми к болезням и токсинам, поглощаете одно, а затем распространяете его на других.

Аспект Животного, Высший: Как животный аспект, но вы получаете два животных качества.

Форсирование Скорости: Вы получаете увеличенную скорость а ваше движение игнорирует внеочередные атаки и позволяет вам перемещаться в пространстве существ крупнее, чем вы.

Ночное Зрение, Общее: Как ночное зрение, но вы можете разделить продолжительность между существами, которых касались.

Приостановка Действия Яда, Общая: Как приостановка действия яда, но вы можете разделить продолжительность между существами, которых касались.

Защита От Непогоды, Общая: Как защита от непогоды, но вы можете разделить продолжительность между существами, которых коснулись.

Эликсир Бомбардира Плети Молний: Усиливает бомбы, которые вы бросаете, нанося урон от молнии каждый раз, когда поврежденные бомбой перемещаются более чем на 5 футов.

Защита От Стрел, Общая: Как защита от стрел, но вы можете разделить длительность между существами, которых коснулись.

Резиновая Кожа: Вы получаете СУ 5/колющее и +4 к ЗБМ против попыток разоружения.

Устойчивость К Стихии, Общая: Как устойчивость к стихии, но вы можете разделить продолжительность между существами, которых коснулись.

Паучьи Лапы, Общая: Как паучьи лапы но вы можете разделить продолжительность между существами, которых касались.

 

4-КРУГ: ЗАКЛИНАНИЯ АЛХИМИКА

Мутагенное Касание: Вы можете передать более слабую версию своего мутагена другому существу.

Полиглот, Общая: Как полиглот, но вы можете разделить продолжительность между существами, которых коснулись.

Эликсир Бомбардира Аспид: Усиливает бомбы, которые вы бросаете, чтобы вызвать ядовитых кусающихся гадюк, которые кусают тех, кого ударила бомба.

5-КРУГ: ЗАКЛИНАНИЯ АЛХИМИКА

Хождение По Воздуху, Общее: Как и хождение по воздуху, но вы можете разделить продолжительность между существами, которых коснулись.

Форма Пыли: Вы становитесь бестелесным существом пыли на короткое время.

Эликсир Бомбардира Апатии: Усиливает бомбы, которые вы бросаете, чтобы вызвать усталость у тех, кто непосредственно попал под бомбу.

Каменная Кожа, Общая М: Как каменная кожа, но вы можете разделить продолжительность между существами, которых касались.

6-КРУГ: ЗАКЛИНАНИЯ АЛХИМИКА

Эликсир Бомбардира Клетка: Ваши бомбы создают клетку силы, которая ловит существ внутри радиуса взрыва бомбы.

Прогулка Через Пространство: Вы можете провести сопутствующее действие для телепортации 30 футов или встать из положения распластан, не провоцируя внеочередные атаки.

 

 


ЗАКЛИНАНИЯ АНТИПАЛАДИНА

1-КРУГ: ЗАКЛИНАНИЯ АНТИПАЛАДИНА

Моление О Ленности: Одиночная цель не может совершить внеочередные атаки за 1 раунд.

Моление О Слабости: Единственная цель - утомлена за 1 раунд.

Дальний Выстрел: Дает +10 футов бонус к шагу дистанции для любого оружия дальнего боя.

2-КРУГ: ЗАКЛИНАНИЯ АНТИПАЛАДИНА

Лучшее Обращение С Оружием: Предоставляет умение существа одному оружию на короткий период времени.

Моление О Защите: Двойной бонус брони.

Моление О Красноречии: Очаровывает одно существо за 1 раунд.

Моление О Запутывании: Опутывает существо за 1 раунд.

Моление О Охране: Вы получаете две дополнительных внеочередных атаки за 1 раунд.

Магическое Осадное Орудие: Осадная машина получает +1 при бросках прицеливания и урона.

Защита От Добра, Общая: Как защита от добра, но вы можете разделить продолжительность между существами, которых коснулись.

Защита От Принципиальности, Общая: Как защита от принципиальности, но вы можете разделить продолжительность между существами, которых коснулись.

3-КРУГ: ЗАКЛИНАНИЯ АНТИПАЛАДИНА

Форсирование Скорости: Вы получаете увеличенную скорость а ваше движение игнорирует внеочередные атаки и позволяет вам перемещаться в пространстве существ крупнее, чем вы.

Ночное Зрение, Общее: Как ночное зрение, но вы можете разделить продолжительность между существами, которых касались.

Смертельный Джаггернаут: Ваша мощь увеличивается с каждым убийством, которое вы делаете.

Моление О Побеге: Телепортация друга из схватки.

Моление О Зрении: Вы можете видеть невидимых существ и предметы в пределах 30 футов от вас.

4-КРУГ: ЗАКЛИНАНИЯ АНТИПАЛАДИНА

Моление О Сумасшествии: Замешательство как минимум на 1 раунд.

Моление О Громе: Единственная цель - оглохла пока условие не снято, и в замешательстве на 1 раунд.

Моление О Мести: Союзники, атакующие цель заклинания, получают бонус +5 к броскам урона в течение 1 раунда.

Магическое Осадное Орудие, Высшее: Осадная машина получает +1 к броскам прицеливания и урона за каждые четыре уровня заклинателя.

Необнаружимость, Общая M: Как необнаружимость, но вы можете разделить продолжительность между существами, которых коснулись.

 


ЗАКЛИНАНИЯ БАРДА

0-КРУГ: ЗАКЛИНАНИЯ БАРДА

Аспект Призрачной Феи: Вы окружаете себя тревожными Иллюзиями.

1-КРУГ: ЗАКЛИНАНИЯ БАРДА

Заключительный Шаг: Вы можете двигаться медленно и безопасно и по-прежнему читать заклинания, пока не начнете двигаться быстро, не совершите атаку или не примените вредоносное заклинание.

Обильные Боеприпасы: Заменяет немагические боеприпасы каждый раунд.

Поклонение: Вы получаете бонус на проверки Дипломатии и постановочные бои.

Вынужденная Враждебность: Заставляет противников атаковать вас вместо ваших союзников.

Знания Мертвых: Получите +4 бонус на Выживание и двигайтесь с полной скоростью во время отслеживания.

Подшаманить: Удаляет условие сломан из целевого объекта.

Освободительная Команда: Цель делает проверку Изворотливости в качестве прерывающего действия и получает за нее бонус.

Приковать Взгляд: Заставляет цель смотреть только на вас на время действия заклинания.

Момент Величия: Удваивает бонус боевого духа.

Отрицательная Реакция: Целевое существо не может положительно влиять на кого-либо.

Видеть Мировоззрение: Выбрать мировоззрение и на ваших глазах существа и предметы с таким мировоззрением испускают призрачное сияние.

2-КРУГ: ЗАКЛИНАНИЯ БАРДА

Обжигающая Ругань: Сделайте проверку Запугивания против всех противников в пределах 30 футов; деморализованные также получают урон от огня.

Факел Путешественника: Предмет, которого вы коснулись излучает 20-футовый радиус света, дающий Внимание и Проницательность.

Рука Воровства: Вы можете захватить объект или манипулировать им издалека.

Сомнения: Цель получает штрафы за проверки способностей, проверку навыков и проверки концентрации, пока не проведет весь раунд, ничего не дела<


Поделиться с друзьями:

Индивидуальные очистные сооружения: К классу индивидуальных очистных сооружений относят сооружения, пропускная способность которых...

Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.257 с.