Omnibus Grimoire Scroll VIII: Mentem by Andrew Gronosky — КиберПедия 

Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьше­ния длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...

Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...

Omnibus Grimoire Scroll VIII: Mentem by Andrew Gronosky

2020-10-20 114
Omnibus Grimoire Scroll VIII: Mentem by Andrew Gronosky 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Hermes Portal #13

 

Honored colleagues,I t is my privilege to offer to you this eighth scroll in my Omnibus Grimoire of lesser-known spells collected from the tomes and libraries of the Order. This season’s collection concerns the Form of Mentem, surely a subtle Form and one most useful to magi who walk among mundanes. There are a fair number of Mentem spells that are widely known and quite useful. Most of these wellknown spells deal with thoughts and emotions. Yet there are equally useful spells that concern lesserknown aspects of the mind: personality and dreams. These are the main themes of this scroll’s collection. Truly subtle and useful Mentem spells tend to be of high Magnitude, for the mind of a man is difficult for even a magus to truly master. Most of the spells on this scroll, therefore, are of fourth magnitude and above, in a break from my usual habit of offering low-magnitude spells. Still, I have made a point of including a couple of spells that can be learned by the Mentem beginner. May they serve you well. Your colleague and servant, Jarius of House Mercere

 

Созидание Духа

Creo Mentem

 

Грезы о Непревзойденной Мечте

Созидание Духа, 15

Дальность: близко/взор, Длительность: диск, Зона: объект

Средоточие: немного шерсти (+1)

Заклинание создает яркую, отвлекающую мечту в сознании субъекта. Это обычно заставляет человека перестать обращать внимание на свое окружение и все, что он делал.

Цель получает штраф -3 к большинству бросков, основанных на концентрации или восприятии, и имеет склонность просто сидеть и мечтать, пока длится заклинание. Важные события, — например, когда на вас нападают или на кого-то кричит начальник, — немедленно разрушают заклинание.

Дизайн: закладка мысли в чужом разуме, уровень 10. Увеличение дальности до «Близко» (+2), уменьшение длительности до «Диска» (-1).

Reverie of the Unbroken Daydream (CrMe 15) R: Near/Sight, D: Diam., T: Ind. Spell Focus: A bit of wool (+1) Conjure vivid, distracting daydreams into the subject’s mind. This generally causes the subject to stop paying attention to his surroundings and whatever he was doing. The subject takes a -3 penalty to most Concentration or Perception-based rolls, and has a tendency to just sit and daydream while the spell lasts. Important events like being attacked or being yelled at by one’s superior break the spell immediately. Design: Put a thought into another’s mind, Level 10. Increase Range to Near (+2 magnitudes) and reduce Duration to Diameter (-1 magnitude).

Шепот сквозь Сон

Созидание Духа, 15

Дальность: мистическая связь, Длительность: концентрация, Зона: объект/группа

Средоточие: щепотка песка (+1)

Заклинание затрагивает только спящего человека, с которым у мага есть Мистическая Связь. Заклинатель может говорить с целью, и его слова будут услышаны во снах. Маг может говорить до тех пор, пока сохраняет концентрацию, но длинные и сложные сообщения трудно вспомнить при пробуждении.

Голос в чужом сне принадлежит заклинателю. Если маг говорит с кем-то, кто доверяет, боится или слушается его, то скорее всего, цель запомнит сообщение после пробуждения. В противном случае цель может уделить сообщению не больше внимания, чем обычному сну.

Чтобы запомнить детали сказанного, цель должна бросить стрессовый кубик Интеллект + Концентрация. Требуется 3+, чтобы запомнить краткое сообщение, до 9+ для подробных или сложных сообщений. Неудача означает, что сообщение запоминается неправильно.

Как и бывает во снах, сообщение мага начинает исчезать из памяти после пробуждения цели. Если испытуемый не пытается запомнить его слова сразу после пробуждения, Коэффициент Легкости, позволяющий позже вспомнить точные слова, увеличивается на +3 в час.

В Мифической Европе люди часто верят, что повторяющиеся сны — это своего рода предзнаменование, или же они вызваны демонами и феями. Заклинатель может повлиять на поведение незнакомца, просто навевая ему сны. Рассказчик может пожелать, чтобы игрок сделал бросок Общения против броска Личности цели, если игрок пытается повлиять на человека посредством сна.

Дизайн: формирование слова в чужом разуме, уровень 5. Увеличение дальности до «Мистической Связи» (+3). Уменьшение длительности до «Концентрации» (-1).

Whisper Through the Gates of Dream (CrMe 15) R: Arc., D: Conc., T: Ind./Group Spell Focus: A pinch of sand (+1) This spell only affects a subject who is asleep and to whom you have an Arcane Connection. You may speak to the target and your words will be heard in his dreams. You may speak for as long as you maintain concentration, but long and complex messages are difficult for the subject to remember upon waking. The voice that speaks is identifiable as yours. If you are speaking to someone who trusts, fears, or obeys you, then there is a good chance your message will be remembered after the subject wakes up. Otherwise, the target may pay no more heed to your message than he would to an ordinary dream. To remember details of what you said, the target should roll an Int + Concentration stress die. A 3+ is required to remember a brief message, up to 9+ for detailed or complex messages. A botch means the message is remembered incorrectly. Like all dreams, your message begins to fade from memory after the target wakes up. If the subject does not try to remember your words immediately after he wakes up, the Ease Factor to later remember your exact words increases by +3 per hour. In Mythic Europe, people often believe that recurring dreams are some kind of omen, or are caused by demons or faeries. You may be able to affect the behavior of a stranger merely by speaking in his dreams. The storyguide may wish for you to make Communication rolls, opposed by the target’s Personality rolls, if you try to influence your subject in this way. Design: Form words in another’s mind, Level 5. Increase Range to Arcane Connection (+3 magnitudes). Reduce Duration to Concentration (-1 magnitude).

Узы Ложной Верности

Созидание Духа, 25

Дальность: взор/мистическая связь, Длительность: луна, Зона: объект

Средоточие: Серебряная монета (+1)

Заклинание внушает цели сильное, но искусственное чувство преданности заклинателю. Испытуемый не будет охотно предавать мага или действовать против его желаний, хотя, тем не менее, может его обидеть. Механически цель получает Черту личности, Верность Заклинателю +3.

Цель может противостоять этому заклинанию, когда маг впервые использует его, делая бросок Выносливости 9+.

Пока заклинание остается в силе, субъект может испытывать соблазн неподчинения; это остается на усмотрение рассказчика или же посредством бросков Личности против новой черты Верность Заклинателю. Если субъект поддается искушению, заклинание нарушается.

Когда заклинание истекает, чувство верности исчезает. При этом человек вспоминает, что он сделал и как он себя чувствовал. Большинство мирян придет к выводу, что они были «околдованы», и отреагируют соответствующим образом.

При использовании средоточия отдайте монету цели. Наличие у субъекта монеты не влияет на заклинание, но он должен принять его, чтобы средоточие заклинания предоставило бонус.

Дизайн: пробуждение эмоции в чужом разуме, уровень 15. Увеличение длительности до «Луна», +1. Добавьте +1 Круг, поскольку созданная эмоция очень специфична.

Bond of False Loyalty (CrMe 25) R: Eye/Arc., D: Moon, T: Ind. Spell Focus: A silver coin (+1) Instill in the subject a strong, but artificial, sense of loyalty to you. The subject will not willingly betray you or act against your wishes, though he may resent you none the less. In mechanical terms, the target gains a Personality Trait, Loyal to Caster +3. The target may resist this spell when you first cast it, by making a Stamina roll of 9+. While the spell remains in effect, the subject may be tempted to acts of disloyalty; these can be resolved at the storyguide’s discretion or by making opposed Personality rolls against the subject’s new Loyal to Caster trait. If the subject does give in to temptation, the spell is broken. When the spell expires, the sense of loyalty goes away, but the subject remembers what he did and how he felt. Most mundanes will conclude they were “bewitched” and react accordingly. If using the spell focus, give the coin to the subject. Whether the subject keeps the coin does not affect the spell, but he must accept it for the Spell Focus to provide a bonus.

Design: Create an emotion in another’s mind, Level 15. Increase Duration to Moon, +1 magnitude. Add +1 magnitude because the created emotion is very focused and specific.

 

Постижение Духа

Intellego Mentem

 


Поделиться с друзьями:

Биохимия спиртового брожения: Основу технологии получения пива составляет спиртовое брожение, - при котором сахар превращается...

Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

Эмиссия газов от очистных сооружений канализации: В последние годы внимание мирового сообщества сосредоточено на экологических проблемах...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.014 с.