Omnibus Grimoire Scroll IX:Terram by Andrew Gronosky — КиберПедия 

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...

Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...

Omnibus Grimoire Scroll IX:Terram by Andrew Gronosky

2020-10-20 91
Omnibus Grimoire Scroll IX:Terram by Andrew Gronosky 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Hermes Portal #14

 

Esteemed colleagues, Truly this is an exciting time to be a member of the Order! Shortly before last Winter Solstice, the Archmage Chartus of House Bonisagus presented to the Grand Tribunal his Fifth Edition of Bonisagus’s immortal Theory of Magic. Chartus and dozens of scholars at Durenmar had worked for many seasons to clarify, regularize, and simplify the very guidelines of Hermetic magic. The results of this work seem to have been wellreceived and I, myself, found it quite easy to adapt this season’s scroll of spells to the new guidelines. Some colleagues of mine report it seems as if they can no longer use vis to boost their formulaic spells, but this is a minor complaint compared to the patchy guidelines and inconsistent use of Range, Duration, and Target from which we suffered in the Fourth Edition of the theory. Magi will no longer struggle to explain to their apprentices such inconsistencies as Hunt for the Wild Herb’s former Range of Touch. I am confident that Chartus’ new guidelines will benefit generations of magi and inspire the creation of myriad new and ingenious spells. Using these new guidelines for spell design, I present to you, honoured reader, the penultimate in my series of scrolls devoted to the ten Forms of magic. This scroll is devoted to the Art of Terram. Terram is an Art that first seems difficult to the beginning student, because spells that affect stone or metal are higher in magnitude than those that affect earth. But because stone and metal are so commonplace — our covenant halls are built of stone, and our laboratories are full of metal implements — a serious study of Terram magic brings the rewards of many useful spells. Often, in their pursuit of magical knowledge, members of our Order are drawn to explore ancient ruins and forgotten catacombs. I have made a point of including two spells that I hope will be of particular benefit to our adventuresome sodales, as well as a few other spells that may be useful for self-defense. May they reach you in good health and prove to be of benefit in your studies and explorations. Your colleague and servant, Jarius of House Mercere

 

Созидание Земли

Creo Terram

 

Меч из Невидимых Ножен

Созидание Земли, 15

Дальность: касание, Длительность: диск, Зона: объект.

При использовании заклинания вы извлекаете из своего рукава, шляпы или даже кошелька стальной длинный меч хорошего качества. Меч пробудет всего две минуты (около двадцати боевых ходов) — достаточно долго, чтобы защитить себя в стычке.

Существуют варианты этого заклинания, создающие различное оружие: кинжалы, метательные ножи, булавы.

Другой распространенный вариант — версия 20-го уровня с длительностью «Заря». Это заклинание хорошо известно в Братстве Титала, где было изобретено в начале карьеры архимага Бальтро. Бальтро считал возможность в любое время наколдовать меч весьма полезной, так что обучал этому заклинанию всех своих учеников. Эта традиция жива и поныне.

(База 5, «Касание» +1, «Диск» +1)

Sword from the Unseen Scabbard (CrTe 15) R: Touch, D: Diameter, T: Ind As you cast this spell, you reach into your sleeve, hat, or even your purse and pull out a steel long sword of fine quality. The sword lasts only two minutes, or about twenty combat rounds — long enough to defend yourself in one skirmish. Variants of this spell exist that create different weapons, such as daggers, throwing knives, maces, or even greatswords. Another common variant is a Level 20 version with Duration: Sun. This spell is well known within House Tytalus, where it was invented early in the career of the Archmage Baltro. Baltro found it so useful to always be able to conjure a sword that he taught the spell to all his apprentices, and that tradition continues within his line today. (Base 5, +1 Touch, +1 Diameter)

 

Левитирующая Лестница

Созидание Земли, 25

Дальность: Голос, Длительность: диск, Зона: группа

Вспомогательная дисциплина: Управление

Заклинание волшебным образом поднимает в воздух дюжину камней-ступеней, каждое размером с блюдо. Первая ступень парит на высоте одного фута над уровнем земли, и на расстоянии шага от заклинателя. Остальные располагаются по прямой линии, каждое на расстоянии шага.

Ступени простираются примерно на двенадцать шагов (или насколько доносится голос — в зависимости от того, что меньше). Заклинатель может пройтись по камням, чтобы пересечь узкие ручьи, пропасти и тому подобное.

Маг способен поместить камни так, чтобы те поднимались как ступеньки, и в этом случае они будут ближе друг к другу и достигнут высоты около шести шагов. Каждый камень может выдержать вес двух нормальных людей.

Заклинание разработано, используя длительность «диск», а не «концентрация», поэтому маг может пересечь ступени без риска потери концентрации и падения.

(База 3, «Голос» +2, «Диск» +1, «Группа» +2, «Вспомогательная дисциплина» +1)

Levitation of the Stepping Stones (CrTe 25) R: Voice, D: Diam, T: Group Req: Rego Creates a series of a dozen flat stepping stones, each the size of a serving platter, that magically float in mid-air. The first stone appears up to one foot above ground level one pace from your feet, and the rest are placed in a straight line away from you up to one pace apart. The stones therefore extend about twelve paces (or as far as your voice carries, whichever is less). You can walk across these stones to cross narrow streams, chasms, and the like. You can place the stones so they ascend like steps, in which case they need to be closer together and can reach about six paces high. Each stone can support the weight of two normal people. The spell is designed with a Duration of Diameter rather than Concentration so the caster can traverse the stones without the risk of losing concentration and falling. (Base 3, +2 Voice, +1 Diam, +2 Group, +1 Requisite)


Поделиться с друзьями:

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...

Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...

Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...

Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.007 с.