Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...
Семя – орган полового размножения и расселения растений: наружи у семян имеется плотный покров – кожура...
Топ:
Комплексной системы оценки состояния охраны труда на производственном объекте (КСОТ-П): Цели и задачи Комплексной системы оценки состояния охраны труда и определению факторов рисков по охране труда...
Теоретическая значимость работы: Описание теоретической значимости (ценности) результатов исследования должно присутствовать во введении...
Марксистская теория происхождения государства: По мнению Маркса и Энгельса, в основе развития общества, происходящих в нем изменений лежит...
Интересное:
Финансовый рынок и его значение в управлении денежными потоками на современном этапе: любому предприятию для расширения производства и увеличения прибыли нужны...
Подходы к решению темы фильма: Существует три основных типа исторического фильма, имеющих между собой много общего...
Как мы говорим и как мы слушаем: общение можно сравнить с огромным зонтиком, под которым скрыто все...
Дисциплины:
2017-09-30 | 471 |
5.00
из
|
Заказать работу |
Содержание книги
Поиск на нашем сайте
|
|
Model: I‘ ll get money and we ’ll go and buy some fruit.
If I get money we ’ll go and buy some fruit.
1. I shall call my friend and he will help me to translate the text. 2. He
will lend me his typewriter and I shall type this article. 3. He will take this medicine and will be all right. 4. You smoke a lot so you will have a headache. 5. We shall go to the Black Sea and bathe a lot there. 6. He will put the key into the box and you will find it there quite easily. 7. She will pass her exams successfully and get a grant. 8. Your classes are over, so come to the cinema with me. 9. We shall come in time and find them there. 10. I shall book the tickets and let you know about it.
Упр. 33*. Поставьте вопросы к выделенным словам. Поставьте предложения в отрицательную форму.
A.
1.We shall get up at 7 o’clock tomorrow.
1. We shall go to the library after classes.
2. We shall be glad to see you in our summer cottage.
3. Our students will be lawyers in a few years.
4. He will have English lessons three times a week.
5. His lessons will last about two hours.
6. He will translate this text tomorrow.
7. We shall work on Sunday and Saturday.
B.
1. There will be four lessons tomorrow.
2. It will take us two hours to read the text.
3. It will be cold tomorrow.
4. It will snow in winter.
Упр. 35*. Раскройте скобки, употребляя Future Indefinite или Present Indefinite.
A.
1. If he (to come) I (to give) him the message.2. I (to be) at home if you (to need) anything. 3. She (to be) still here tomorrow if you (to decide) to ring her up. 4. If they (to want) your advice, they (to get) in touch with you. 5. If you (to have) anything to report, put it in writing and send it to me. 6. I (to tell) you about it when I (to have) time. 7. He (to wait) until they (to send) for him. 8. They (to be) better after this (to be) over. 9. I’d like to ask you a few more questions before you (to go). 10. They (not to know) when she (to come) back. 11. Ask him if he (to be) here for the next five minutes. 12. I (to wonder) if we ever (to see) each other again. 13. I (to be) not sure if they (to be) in time. 14. I can’t tell you when they (to start).
B.
1. If you (to translate) this article into Russian, I (to use) it in my report. 2. When he (to return) to St. Petersburg, he (to call) on us. 3. If I (to see) him, I (to tell) him about this letter. 4. I (to sing) this song with you if you (to tell) me the words. 5. I hope you (to join) us when we (to gather) in our country house next time. 6. What you (to do) when you (to come) home? 7. If I (to stay) some more days in your town, I (to call) on you and we (to have) a good talk. 8. As soon as I (to return) from school I (to ring) you up. 9. You (to pass) many towns and villages on your way before you (to arrive) in Moscow. 10. I (to stay) home till she (to come). Then we (to go) to the theatre if she (to bring) the tickets. 11. I (to see) you before you (to start)? 12. What he (to do) when he (to come home)? 13. Where they (to go) if the weather (to be) fine? 14. He (to ring) me up when he (to return) home?
|
C.
1. Don’t go away until your mother (to come) back. Give her the note as soon as she (to come). 2. You (to go) to the library with us? – No, I …. I (to stay) here and (to help) Jane with her Grammar. I (to come) to the library as soon as I (to finish). 3. Ring me up before you (to come). 4. I (to speak) to Mary if I (to see) her today. 5. I (not to speak) to him until he (to apologize). 6. Peter (to introduce) us to his friend as soon as we (to meet) them. 7. We (to go) to the station to meet them when they (to come) from Moscow.
D.
1. When I (to want) your address, I (to ask) for it. 2. “Come in,” she said. – “I (to see) if he (to be) at home.” 3. Come and see me when you (to come) up to town and we (to talk) everything over. 4. If my daughter and her husband (to come), tell them to wait a little. 5. He (to want) to know if you (to be) free tomorrow morning. 6. I (to wonder) when I (to be) able to get there. 7. I (to be) at your office at 10 tomorrow. 8. I (not to want) to discuss it over the telephone, but I (to tell) you about it when I (to get) home. 9. They can’t tell me when they (to be free). 10. Go on till you (to come) to a square with a statue in the middle; then turn left and you (to find) the theatre on your right. 11. When you (to come) to the main road remember to stop and look both ways before you (to cross). 12. Ask them when they (to move) to a new flat. 13. “Can we get to the top of the tower?” – “Yes, but be careful when you (to go) up because the steps (to be) very uneven.” 14. “I (to be) glad when I (to get) to the top!” 15. I wonder when they (to come) back. 16. “Give this message to your teacher as soon as you (to get) to school,” said the mother. – “All right,” said the boy running out. 17. “I (to be) sure it (to be) still in his pocket when he (to get) home tonight,” said his father. 18. If you (to go) to your aunt’s on Sunday I (to hope) you (to have) a good time there. 19. “We (to buy) you some toy soldiers.” – “When you (to buy) them, Mummy?” – “Daddy (to bring) them. Perhaps he (to bring) them tomorrow.” 20. If you (to look) at them don’t smile. 21. Before we (to talk) about it may I ask you a question.
Упр. 36*. Переведите на английский язык.
А.
1. Я приду домой в 6 часов. 2. Когда я приду домой, я позвоню
вам. 3. Она позвонит нам вечером.4. Если она позвонит вам, попросите ее принести мне книгу. 5. Я увижу Тома завтра. 6. Как только я увижу Тома, я расскажу ему об этом. 7. Я поеду в Москву на следующей неделе.8. Перед тем, как я поеду в Москву, я позвоню вам. 9. Он не пойдет в библиотеку сегодня вечером. 10. Если он не пойдет в библиотеку, он будет дома. 11. Мы будем дома завтра. 12. Если мы будем завтра дома, мы посмотрим эту программу по телевизору. 13. Ее не будет завтра дома.14. Если ее не будет завтра дома, оставьте ей записку. 15. Завтра погода будет хорошая. 16. Если завтра погода будет хорошая, мы поедем за город. 17.Она придет в школу и снимет пальто. 18. Как только она придет в школу, она снимет пальто. 19. Он вспомнит об этом и засмеется. 20. Как только он вспомнит об этом, он засмеется.
|
В.
1. Вы сразу узнаете Тома, как только увидите его. 2. Интересно, когда они вернутся. 3. Если вы встретите Ольгу, попросите ее поторопиться. 4. Она будет рада, когда увидит вас там. 5. Если вы будете читать при плохом свете, вы испортите зрение. 6. Я сообщу ему эту новость, как только он придет сюда. 7. Стойте здесь, пока не зажжется зеленый свет. 8. Я не помню, когда они возвращаются. 9. Если он опоздает, мы уйдем без него. 10. Лифт не будет подниматься, пока вы не нажмете эту кнопку. 11. Если вы сразу же не уйдете, вы опоздаете на поезд. 12. Я дам вам эту книгу, когда вы захотите. 13. Вы не будете знать английский, пока не начнете усиленно работать. 14. Я не знаю, когда мы опять встретимся. 15. Я зайду к вам перед отъездом. 16. Когда станет темно, мы зажжем свет.
С.
1. Я соглашусь присоединиться к ним, когда узнаю, кто остальные члены экспедиции. 2. Если вы будете работать усердно, то к концу дня кончите работу. 3. Я с ним переговорю, но не знаю, последует ли он твоему совету. 4. Я вам буду очень благодарен, если вы дадите мне эту книгу. 5. Я думаю, все станет ясно, когда мы получим от него письмо. 6. Скажи ему, что если он поедет в горы, я дам ему теплые ботинки, они ему очень пригодятся. 7. Спросите ее, не даст ли она мне свой словарь, если мне потребуется. 8. Если она позвонит и нас не будет дома, спросите ее, зайдет ли она к нам завтра. 9. Поезд прибывает через час. Если вы возьмете такси, то успеете встретить его. 10. Как только вы его увидите, спросите его, когда он уезжает и сможет ли зайти к нам перед отъездом.
П О В Т О Р Е Н И Е
Indefinite Tenses
Упр. 37. Ответьте на следующие вопросы.
A.
1. Do you drive a car?
1. Did it often rain last summer?
2. Where will you go after classes?
3. When will you do your homework?
4. How old is your brother?
5. Where did you go last summer?
6. Where does your friend live?
7. Where do you take your text-books from?
8. How often do you help your mother?
9. Did you try to enter any other Institute?
10. How many exams will you have this semester?
11. Where does your mother work?
12. What was your mark in English at school?
13. What school did you study at?
14. What is your favourite subject at the Institute?
15. How long did it take you to do your homework yesterday?
16. How long does it take your Mum to cookdinner?
|
B.
1. How many students are there in the group?
2. What did you do last Sunday?
3. Who will be at home when you come home tonight?
4. Does it rain or snow in summer?
5. Who studies best of all in your group??
6. How did you feel yesterday?
7. What will you do if you get a lot of money?
8. When did you fall in love for the first time in your life?
9. Where does your mother work?
10. Where were you last summer?
11. What is there in your bag?
12. When does the first lesson begin?
13. With whom did you sit at school?
14. When are you at home?
15. What did you eat for dinner yesterday?
16. How long will it take us to study English Grammar?
|
|
Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...
Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...
Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...
Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!