Put the sentences into the logical order — КиберПедия 

Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Put the sentences into the logical order

2017-09-27 1353
Put the sentences into the logical order 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

When you breathe, the air:

  • travels down the throat through the larynx and trachea.
  • one bronchus leads to the right lung and one to the left lung
  • bronchioles end in tiny air sacs called alveoli
  • goes into the lungs through tubes called bronchi
  • in the lungs, the bronchi divide into smaller bronchi
  • enters the body through the nose or the mouth
  • and then into even smaller tubes called bronchioles

Fill in the gaps using the text “The Respiratory System”.

1. _______________branch into smaller passages called bronchioles.

2. The alveoli in the lungs are filled with air during __________________.

3. Oxygen is exchanged for carbon dioxide in the ___________________.

4. ______________ absorb oxygen from the capillaries in the alveoli.

5. _______________is released back into the lungs from the veins.

6. The carbon dioxide is expelled from the body during _______________.

Study the idiomatic expressions. Learn them

1. be led by the nose by-идтинаповоду

2. follow one’s nose-идти куда глаза глядят

3. have a nose for-иметьнюх

4. look down one’s nose-смотретьсверхувниз

5. with one’s nose in the air-задиратьнос

6. not to see beyond the end of one’s nose- невидетьдальшесвоегоноса

Translate into English.

1. У молодого журналиста есть нюх на сенсации.

2. Когда я подавлен, я иду куда глаза глядят.

3. Многие люди идут на поводу своих желаний.

4. Я не люблю, когда ты смотришь на меня сверху вниз.

5. Сегодня ты победил, но советую не задирать нос.

6. Мой друг не всегда внимателен к людям и иногда не видит дальше своего носа.

Speak about the respiratory system

TOPIC 13. THE DIGESTIVE SYSTEM

Fill in the gaps with the missing remarks

Teacher: Good day. Nice to see you. Some people say I don’t live to eat but eat to live.

What do you think this saying mean?

Student: …

Teacher: Do you agree with it?

Student: …

Look at the picture. Translate the names of the digestive organs into Russian.

1. mouth 2. salivary glands 3. gallbladder 4. liver 5. pancreas 6. small intestine 7. esophagus 8. stomach 9. large intestine 10. rectum

Read the description of the digestive organs and guess what they are. Pay attention to the given words for better understanding.

1. tube – трубка

2. sac – мешочек

3. secrete – выделять

4. digest – переваривать

5. bile – желчь

6. nutrients – питательные вещества

7. eliminate – удалять из организма

8. store – хранить

1. It is a long tube that runs from the mouth to the stomach. _____________

2. It is a long muscular tube that connects the stomach to the large intestine. It finishes the process of digestion and absorbs the nutrients. _______________

3. It is a muscular sac which receives food from the esophagus and secretes acid and enzymes to digest this food. ______________________

4. It is an organ in the upper abdomen that produces bile and helps in digestion. ________________

5. It is a tube-like organ that absorbs water and nutrients from food and eliminates wastes products. __________________________

6. It is a small pear-shaped organ that stores and concentrates bile. ___________________

7. They are located in the mouth and secrete saliva. _____________________

8. It isa long thin organ behind the stomach. It makes pancreatic juicesand helps digest food in the small intestine. _____________________

Fill in the gaps with the given words and read about the digestive process.

The Digestive Process

the mouth / the digestive tract / bile / esophagus / the salivary glands / the stomach / many microbes / the rectum

The digestive system consists of (1)______________and digestive glands. The digestive tract is some 8-10m long and is divided into the following parts: oral cavity, (2)____________, stomach, small intestine and large intestine.

The digestive process begins in (3)___________. The food is chewed by the teeth in the oral cavity. (4)______________secrete saliva which helps break down food’s carbohydrates.

After that the food enters the esophagus. Peristaltic movements in the walls of the esophagus push the food into (5)________________.

Food in the stomach is partly digested and converted into a semi liquid (полужидкий) state.

After being in the stomach, food enters the small intestine. There (6) ___________, pancreatic enzymes, and other digestive enzymes help in the breakdown of food.

Then food passes into the large intestine where some of the water and electrolytes are removed from the food. (7) _______________in the large intestine help in the digestion process. Solid waste products are stored in (8) ____________and then, eliminated from the body.

6.Translate into English using the text “The Digestive Process”

1)пищеварительные железы; 2) делиться на части; 3)пережевывать зубами; 4)выделять слюну; 5)расщеплять углеводы; 6)проникать в пищевод; 7) стенки пищевода; 8) проталкивать пищу; 9) превращаться в полужидкое состояние; 10) твёрдые остаточные продукты; 11) удалять из организма.


Поделиться с друзьями:

Опора деревянной одностоечной и способы укрепление угловых опор: Опоры ВЛ - конструкции, предназначен­ные для поддерживания проводов на необходимой высоте над землей, водой...

Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...

Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...

Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.007 с.