Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...
Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...
Топ:
Установка замедленного коксования: Чем выше температура и ниже давление, тем место разрыва углеродной цепи всё больше смещается к её концу и значительно возрастает...
Оценка эффективности инструментов коммуникационной политики: Внешние коммуникации - обмен информацией между организацией и её внешней средой...
Интересное:
Инженерная защита территорий, зданий и сооружений от опасных геологических процессов: Изучение оползневых явлений, оценка устойчивости склонов и проектирование противооползневых сооружений — актуальнейшие задачи, стоящие перед отечественными...
Берегоукрепление оползневых склонов: На прибрежных склонах основной причиной развития оползневых процессов является подмыв водами рек естественных склонов...
Мероприятия для защиты от морозного пучения грунтов: Инженерная защита от морозного (криогенного) пучения грунтов необходима для легких малоэтажных зданий и других сооружений...
Дисциплины:
2017-05-23 | 721 |
5.00
из
|
Заказать работу |
Содержание книги
Поиск на нашем сайте
|
|
Pattern I
They will have been playing chess for two hours when you come.
It denotes an action which will begin before a definite moment in the future, will continue up to that moment and will be going on at that moment. This tense is very rarely used.
Exercise 1. Agree to the statements according to the model:
Model
T.: He will have been working for an hour when the telephone rings.
St.: Yes, you are right. He will have been working for an hour when the telephone rings.
Exercise 2. Make the sentences negative according to the model:
Model
T.: Mary will have been waiting for 10 minutes when the car stops.
St.: No, you are not right. Mary will not have been waiting for 10 minutes when the car stops.
Use the sentences from ex. 1.
Exercise 3. Ask general questions according to the model:
Model
T.: Mary will have been waiting for 10 minutes when the car stops.
St.: Will Mary have been waiting for 10 minutes when the car stops?
Use the sentences from ex. 1.
Exercise 4. Ask disjunctive questions using the model:
Model
T.: Mary will have been waiting for 10 minutes when the car stops.
St.: Mary will have been waiting for 10 minutes when the car stops, won’t she?
Use the sentences from ex. 1.
Exercise 5. Ask special questions to the sentences:
Model
T.: Mary will have been waiting for 10 minutes when the car stops. (who?)
St.: Who will have been waiting for 10 minutes when the car stops?
Use the sentences from ex. 1.
1. How long? 5. What? 8. How long?
2. Who? 6. Who? 9. Where?
3. What? 7. What? 10. Who?
Exercise 6. Complete the following sentences
Exercise 7. Change the sentences according to the model
|
Model
T.: She will be having dinner when you phone her. (for 10 minutes)
St.: She will have been having dinner for 10 minutes when you phone her.
Exercise 8. Answer the questions.
Exercise 9. Listen to the following stories, answer the questions and retell them. Make up your own stories on the analogy.
1. Tom is going to take part in a long-distance bicycle race across the country. They are going set out from Hull at 9 a.m. tomorrow. This will be Tom’s third competition and he hopes to set up a new record. He has been training for some years and his coach feels that Tom will succeed. Tomorrow the coach will be following Tom in a car. Most of Tom’s friends and fans will be waiting for him at the finish. They will have been waiting for Tom for some hours before Tom comes. Among them will be Tom’s father who took part in this sort of race when he was young.
Questions:
2. A youth festival will be held in our town next summer. As many people will be visiting the town, a new hotel and a youth centre will have been built? They will also be building a new stadium a fine swimming pool and laying out a big park. The builders will have completed the youth centre by the end of March. By May they will have finished work on the new stadium. All young people in our town will take part in the construction. Many of my friends will be taking part in discussions, meetings, sports events and concerts.
|
Questions:
1. What is the town preparing for?
2. Is the festival an important event for the town?
3. Why do you think so?
4. Why will they be building a new hotel and a youth centre?
5. By when will they have completed the construction of the youth centre?
6. Why will they be building a new stadium and a swimming pool?
7. Will all young people in the town take part in the construction?
8. Who will be taking part in discussions, meetings, sports events and concerts?
Revision Exercises on Future Tenses:
Exercise 1. Translate the following into English.
1. Том пойдет на вечеринку, когда выполнит домашнюю работу. Она пойдет обедать, когда наступит обеденный перерыв. Как только он приедет в Москву, то сразу же пошлет Вам телеграмму. Они вернутся в город до того, как начнется осень. Если у меня будет свободное время, я зайду в магазин купить продукты. Если погода будет хорошая, они поедут кататься на лыжах в воскресенье. Завтра в это время я буду читать интересную книгу. Я закончу читать эту книгу к концу недели. Когда я сегодня приду домой, мои родители будут ужинать. К семи часам я уже закончу ужинать.
2. Молодая деревенская девушка направляется в город продавать молоко, неся его на голове. «Когда я приду в город», думает она, «Я продам молоко. Как только я продам молоко, я куплю яиц. У меня будет 12 цыплят. После того, как я продам цыплят, я куплю красивое голубое платье. Когда я надену это платье, я пройдусь в нем по центральной улице города. Как только люди увидят меня, они скажут «Какая красивая девушка!» И если я услышу эти слова, я не скажу ничего, а только встряхну головой. И она встряхивает головой, и молоко выливается на землю.
3. К концу года студенты прочитают несколько книг английских авторов в оригинале. Они уедут из деревни прежде, чем ты их увидишь. К концу месяца он даст определенный ответ. К 6 часам они будут ехать в поезде в течение 3-х суток. К концу этого семестра мы будем изучать английский уже 2 года. В этом году они будут жить вместе уже 50 лет. Когда ты прибудешь в отель, она будет там жить уже неделю.
4. Я должен идти, так как мой друг будет ждать меня. Когда она придет домой, её мама будет играть на пианино, отец будет читать газету, а брат будет смотреть любимую программу по телевизору. Бабушка будет пить чай в кухне.
Exercise 2. Answer the questions.
I. 1. When will you take your exams?
2. How will you be preparing for them?
3. Will you pass your exams well, if you don’t work hard?
4. How many exams will you have passed by the end of June? (January?)
5. Which of the exams will be the most difficult one?
6. Do you hope you will be a success?
|
II. 1. Will you go to your friend’s party?
2. What will you be wearing?
3. What will you have done before the party?
4. What music will you be listening to at the party?
5. Will the guests be dancing when you come?
6. How long will you be staying there?
7. By what time will the party have been over?
III. 1. What will you do in summer?
2. Will you go anywhere by train?
3. Will you be carrying much luggage?
4. Will you have packed your things beforehand?
5. What will you be doing when you arrive at the station?
6. What will you have done by the time your train starts?
7. Will you be chattering with the passengers during the journey?
IV. 1. What will you do if the weather is fine tomorrow?
2. What will you do when you come home?
3. What will you do if the door is locked?
4. What will you do if it starts raining?
5. What will you do as soon as you feel hungry?
6. What will you do when you fall ill?
7. What will you be doing at this time on Sunday?
V. 1. Will you have read this book by the end of the week?
2. By what time will they have closed shop?
3. What will they have done by the end of the day?
4. What will they have seen by the end of the excursion?
5. The students will have finished the composition by the end of the lesson, won’t he?
6. Will all the students have come by the beginning of the lecture?
7. The lecturer will have answered all the questions by the end of the lecture, won’t he?
Exercise 3. Open the brackets using Future Simple or Future Continuous.
- She (to wear) a blue pullover and jeans.
Exercise 4. Insert a suitable form of Future Perfect or Future Perfect Continuous.
1. By this time next week they (to leave) the town.
2. By the time we get there it (to stop) raining.
3. When you see her next she (to pass) her last exam.
4. By the time she graduates I (to teach) English for two years.
5. When his daughter goes to school they (to live) here for over five years.
6. I shall see her on Monday. She already (to type) your article.
7. We shall get there at 8.30. They (to wait) for over an hour. Our father will be every cross.
8. When you see Nick he (to play) the piano for two hours.
9. They (to finish) the work by the end of the year.
10. Come to the office at 7 o’clock. I think the typist (to type) your documents by this time.
Exercise 5. Insert Future Simple, Future Perfect, Future Continuous.
1. He (to sleep) when you come back tonight.
2. By the time Jack comes home his parents (to have dinner).
3. It is snowing heavily. I hope it (to stop) snowing by tomorrow morning.
4. My sister (to know) the result of her exam in History in two days.
5. Let’s meet at the station at 5 o’clock, OK.I (to wait) for you there.
6. Call at me at 7 0’clock.I am sure they (to leave) by then.
7. I am afraid he (to post) the letter by the time the come.
8. I expect we (to see) a lot of each other.
9. In a week you (to drive) with this woman in the park. She (to be) your constant guest, your dearest friend.
10. The whole day tomorrow they (to work) at the report.
11. Bart and your mothers (to come) to dinner.
12. If you (to mention) her name again. I (to knock) you down.
13. When you (to come) our people (to wait) for you at the entrance.
14. I (to think) of you day and night.
15. By the time you (to get) free I (to finish) my work.
16. You won’t be alone, Jane! I always (to come) to see you, Tom always (to come) too!
|
|
Эмиссия газов от очистных сооружений канализации: В последние годы внимание мирового сообщества сосредоточено на экологических проблемах...
Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...
Своеобразие русской архитектуры: Основной материал – дерево – быстрота постройки, но недолговечность и необходимость деления...
Опора деревянной одностоечной и способы укрепление угловых опор: Опоры ВЛ - конструкции, предназначенные для поддерживания проводов на необходимой высоте над землей, водой...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!