История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...
Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...
Топ:
Характеристика АТП и сварочно-жестяницкого участка: Транспорт в настоящее время является одной из важнейших отраслей народного хозяйства...
Генеалогическое древо Султанов Османской империи: Османские правители, вначале, будучи еще бейлербеями Анатолии, женились на дочерях византийских императоров...
Интересное:
Как мы говорим и как мы слушаем: общение можно сравнить с огромным зонтиком, под которым скрыто все...
Национальное богатство страны и его составляющие: для оценки элементов национального богатства используются...
Отражение на счетах бухгалтерского учета процесса приобретения: Процесс заготовления представляет систему экономических событий, включающих приобретение организацией у поставщиков сырья...
Дисциплины:
2017-07-09 | 246 |
5.00
из
|
Заказать работу |
|
|
И потом начаша приходити от окрестных стран ереи и диакони, священнодеиствоваху клирици же и иноци; страннии пришелци приходяще овогда един, иногда два и три, хотяще пребывати с ним, ревнующе добродетельному его исправьлению. Преподобныи же помысли и рече, в псалме писанная вспоминая: «Ничто же ино взможно похвалити разве сего, еже жити братии вкупе» (Пс 132:1) и еже и Господь рече: «Идеже будут два или трие собрани во имя мое, ту есми посреди их» (Мф 18:20). Вся же сиа вспоминаа блаженныи, яко чадолюбивы отець всех с радостию приимаше, и любовию утешаше, и телесны покои подаваше. Они же во всем повиновахуся ему, зряще чюднаго ему пребываниа, и начаша ке//(л. 54)лии ставити по чину: и поварню, и хлебню, и ина, елика потребна суть братии ко устроению монастырьскому. И все имуще изобильство и по чину уставному изрядно зело.
Весь чин положи по типику Иерусалимскому во всем монастыри, преже украси церковь иконами и книгами, яко же рещи «свята церкви твоя дивная вправду» (Пс 64:5—6). И по том поставляет братию по службам: первие – типика, потом – пономарха, и келаря, и казначея, иного же в хлебню, а иного в поварню. Вся же сиа устрои чюдыи отець наш чин монастырьскыи: трапеза всем равна, и одеяние, и обувение, и пища, и питие. Заповедает же преподобныи ничто же своим звати, но вся обща, по апостолу, имети (Ср.: Деян 4:32); в церкви никому друг с другом не глаголати, но всем кождо их в своем чину пребывати, молчаще. Тако же и ко Евангелию и ко святым иконам поклонение по уставу//(л. 54 об.) старчества сблюдаху, и к местом исхожаху, и к трапезе идуще по старчеству. На трапезе же кождо их на своих местех седяше, мольчаще, никого же слышати бяху, токмо четца единого. Вставше же от трапезы, отхожаху в келиа своя с молчанием, благодаряще Бога. Тако же и в келиах никако же празным пребывати, но коиждо свое попечение имеяше о келеином правиле и о рукоделии; в время же пениа в церкви обретатися, тако же и на дело монастырьское, идеже аще прилучашеся итти, или на службу, всегда псалмы Давыдовы во устех имети или молитва Иисусова, то и дело благословится и душа освятится. И не бяше в них ни котораго празднословиа и в стретение вашем покланяитеся брат брату, яко же лепо есть мниху. И по павечернеи же молитве никакоже бесед творити. Сице же учаше, глаголаше им: «Братие, о нем же изы//(л. 55)досте, о том и подвизаитеся на всяк бо час подобает нам бодрым быти. “Бдите бо и молитеся, да не внидите в напасть” (Пс 26:41)». Боятися присно и пещися о часе смертнем, ужасатися и трепетати прещениа огня вечнаго утешаше их, глаголя: «Чадо, да не устрашит вас помысл, яко места пустыная и нужная. Весте бо, яко “подобает нам многыми скорбьми внитти в царство небесное” (Деян 14:22). “Нужно есть царство небесное, и нужници всхищают е” (Мф 11:12). Сии суть пощение, молитва от чистота сердца, смирение к всем, яко же Христос глаголя: “Блаженни смиряющеся, блажени алчюще» (Ср. Мф 5:3, Лк 6:20), и любовь по Бозе нелицемерная, яко пишется: «Любы Бог есть” (1 Ин 4:8). Иоанн Богослов глаголеть: “Любяи брата, любит и Бога, а не любяи брата, и Бога не любит” (Ср. 1 Ин 2), милостыня, еже к нищим, “блаженни милостивии есте” (Мф 5:7), и еже посещати странных братию. И сие Христос глагола: “В темнице бех, приидосте ко мне” (Мф 25:36)».
|
И сиа глагола к ним преподобныи, и понужая их на благоразумие, рече:// (л. 55 об.) «Молю же вы, братие, подвигнемся в малое время, постом и молитвою попецемся о спасении душ наших, отступим от путеи лукавых, еже есть сии: любодеяния, татбы, клеветы, пианьство, обьядение, братоненавидение. Сих, братие, уклонимся, сих взгнушаемся. Не оскверним же сими душа своеа, но поидем по путю Господню, ведущему ны в жизнь вечную, и взыщем Бога рыданием и слезами, пощением и молитвами, бдением и покорением, терпением и послушанием, да тако обрящем милость от Него. Темже и мы, братие, отрекшеся суетнаго мира сего, отвержемся и сущих в нем, взненавидим же всяку неправду, и ктому мирьскых не творим, и не обратимся на первыя грехи, аки пси на своя блевотины (2 Петра 2:22). Како же мы убежим мукы бесконечныя, кончевающе время свое в лености, не имущи покаяния, еже по вся дни каятися грехов своих? Покаяние бо есть путь, //(л. 56) проводя к Небесному Царствию. Покаяние есть ключ царствию, бес того бо неудобь внити в не, покание есть путь, вводя в породу. Того пути, братие, держимся, на том пригвоздим плесне наша. К тому пути не приближается змеи лукавыи. Того пути шествие суть скорбна ныне, последи же радостна и утешна. Тем же подвигнемся, братие, пред не оного, да получим благая она и избегнем всех хотящих быти на ленивых и не в покании живущих».
|
Святы бо сии наставник сице творяше и учаше братию. Они же, яко благоплоднаа земля, приемлющи семяна, приимаху слово его, приносяще трудов своих плоды к Богу, ов же сто, другый шестьдесят, ин же тридесят, коижда по мера дарованиа Божиа и своих трудов (Ср. Мф 13:23). Нам же сиа почетше, оставлеше в преди писаная, обрящем полезнее первых.
|
|
Эмиссия газов от очистных сооружений канализации: В последние годы внимание мирового сообщества сосредоточено на экологических проблемах...
Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...
Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...
История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!