Чюдо святаго о беснующемся юноше. — КиберПедия 

Индивидуальные очистные сооружения: К классу индивидуальных очистных сооружений относят сооружения, пропускная способность которых...

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Чюдо святаго о беснующемся юноше.

2017-07-09 216
Чюдо святаго о беснующемся юноше. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Юноша некый именем Алексеи, Яковлев сын, веси тоя, глаголемыя Слободы, жилище имея на речке, на Халуе, недалече обители святаго, яко три поприща. Сему же случися бесом обладану быти и мучиму зле, связан руцами по руце и по нозе. И едва от многых удержим бываше, и гласы некыя страшныя испущаше, и теми устрашая человекы. И тако всеми видимо – велик и ужасен позор бяше зрети и всякиа грозы исполнено, зрением убо человек, рыканием убо различным и многым рыкая, аки скот, иногда ревый, аки зверь, овогда выяше, аки волк, и иногда же звиздая, аки змий. И сего ближнии его приведоша в монастырь и молят игумена молебная воздати о нем. Игумен же со тщанием вскоре молебнаа свершает и повеле его вести во притвор ко Александрову гробу и тамо//(л. 86 об.) затворити. И пребысть тамо два дни и две нощи, не ядый, ни пиа, но и тамо много зла пострада от бесов, и потом начат кротети. И пакы позна себе здрава, яко ничто же пострадавша, и оттоле бысть здрав и смыслен, яко же и преже, и отиде в дом свои, велие благодарение Богу воздая, и Пречистой Богородици, и годнику их блаженному Александру.

Чюдо святаго о ином целовеце, такоже беснующемся.

Ин же человек тоя же веси, глаголемыя слободы Григории имянем, Иванов сын, жилище имея близ обители святаго яко полпоприща. И сему убо отроку за небрежение случися ему от деиства диавольска лукавым духом одержиму быти, яко же всегда бывает грех ради наших, яко же глаголют о нем. Празднику убо приспевшу Пречистыя Богородица Честнаго Еа Успениа, всии же людие поидоша в монастырь на праздник тои.//(л. 87) Он же, шед в гумно свое, и взлеже почити в некоеи храмине, идеже плевы собирають, и в забытии ума своего ни молитвы сотвори, ни перекрестися, ниже имяни Пречистыя Богородица воспомяну, и пакы усну твердо. Ненавидеи же добра враг диавол, иже всегда пакости дея роду человеческому и уловляя своими сетми, оного напастми, ового же печалми, другаго же недугом тяшкым, и всегда тщится, коим бы ухищрением от Бога отлучити и ко своеи пагубе привлещи. Они же, не разумеюще кознеи диаволих и оставя Божию помощь, и ходять к волхвом, и тем от Бога удаляются, тако же и сему случися. Егда же уснувшу ему, и внезапу порази его нечистыи дух, и смятеся умом, и начат несмыслити, неподобная дея. И зле вяжем //(л. 87 об.) бываше и, растерзая, бегаше, не веде камо, и многажы от одежь своих совлачашеся, и пометаше и, отбегая, и многажды же во храмине затворяше его. Он же и тамо многы пакости дея и тако, на много время сему бывающу, и многы призваша врача, никоея же обрете помощи. Кто бо может помощи разве Бога? Видевши же сердоболие его, и глаголаху, яко от Божиа попущениа бысть се грех ради наших.

И помянуша чюдеса преподобнаго Александра, и приведоша и в монастырь, и приложиша его ко гробу святаго и молебная певше, и святою водою того покропивше. И абие в том часе отиде от него нечистыи дух молитвами святаго отца нашего Александра и, исцелевшу юноши и смыслену бышу, яко николиже болев, и отиде в дом свои радуяся, славя и благодаря Господа Бога о бывшем чюдеси святаго// (л. 88).

О игумене Максиме

Игумен же Максим пребысть в монастыре лета доволна, велико тщание сотвори и великы труды и подвигы показа, много деревень от христолюбець к монасты присовокупи, и много угодие пожень к монастырю притяжа, своима рукама делаа, древеса посекаа, и хврастие собирая, и огню предаа, и пожни углажаа. Бе бо человек возрастом немал, телом крепок, неутомлен, иже во многых мало обретаются, яко же сеи. Се же творяше сего ради, дабы потове и подвигы пребыли во прочаа лета по смерти его, еже он приплоди к монастырю. И того ради тружаяся, дабы тем трудом обрести вечныи покои, и своеи душе спасение получити, и мздовоздание от Бога прияти. И не хощу много глаголати о сем тродолюбнем мужи, еже он показа труды, толико Бог весть, како потрудися в юне взрасте: тело трудом и страдою утоми, еже бы чисто соблюсти от скверны, и душю свою схранити от греха, и уневестити//(л. 88 об.) жениху своему Христу; и в свершенне мужестве молитвою и постом телесное ражжение угаси; в старости мастите бдением и слезами душю свою спасе. И жив же игумен Максим в всяком вздержании, никоеа же сладости кроме братии усладився, и потом от житиа своего исходить, держа монастыря того настоятельство лет 40 и 2 и полтретьяго, и добрым исповеданием дух свои предасть Господеви. И бысть же в то время прежепомянуты Корнилии священник, священьствуя в обители, не приим благословениа от архиепископа игуменьства, ни почтен бысть саном настоятельства.

По времяни же некоем прииде в обитель некый старець, а саном священник именем Маркел от иных монастыреи, прият бысть и начат оболщати братию. Неци же крамолници от братиа всхотеша его игуменом, еже и бысть. Инии же от братиа не начаша им прекословити за смирение. Маркел же, ехав в Великый Нов//(л. 89) град и от архиепископа взем благословение настоятельства, игуменьства сан, и взвратися в обитель, и привезе же с собою черньца пришелца некоего. И малу времяни минувшу, Маркел же игумен начат негодовати на Корнилиа, на священника. Корнилии же начат прекословити Маркелу-игумену, и бысть роптание ею ради в братие. Священник же прочее отиде.

Игумен же Маркел пакы начат оболщати братию: «Аз, братие, хощу ехати к Москве плакатися и бити челом царю государю великому князю просити милостыни». Те же крамолници начаша братии глаголати, яко «Бог посла нам отца игумена и строителя, попечение имееть о монастыре, а человек добр, речист, жилец московскои, и весь обычаи ведаеть». Игумен же черньца оного пришелца, иже с ним из Нова града прииде, и слугу тако же пришелца исгласивше с ними заедино, и поят их с собою. Братиа же, избравше старца некоего имянем Иону, и со игуменом послаша. Взят же игумен(л. 89 об.)// с собою от конеи три мерины лучших, выбрав от стада и казны монастырьскыя сребра два десять рублев, от всякаго запасу от хлеба, и от рыбы доволно, и от вещеи церковных, от книг и от риз, яко же прорече святый: «начнут расточати и разнашати». И яко же преже рехом, аще и писаниа божественаа ведуще, а горши неверных творяще, и книгу писанную, еже о житии, и о чюдесех, и о пророчестве преподобнаго Александра, с собою взят и рече: «Аз сиа писаниа пресвященному митрополиту взвещу и покажу. Он же царю и государю великому князю сиа явит». Се же глаголя, льстяще, яко же пророк рече: «Неправду умысли язык твои, яко бритва изощренна, створил еси лесть. Возлюбил еси злобу паче благостыня» (Пс 51:4-5) и прочаа: «Сего ради разрушит тя Бог до конца» (Пс 51:7), яко же и преже рехом, аще кто чюжаа всхищает неправдою, и своя с ними погубит, а ин же и живота зле гонзнеть. Иже //(л. 90) последи и бысть тако.

Игумен же, братию лестьным целованием лобзав, пути касаеться. Братия же, с любовию проводивше его, возвратишася. Игумен же иде в путь свои и, доехав некоего места великого Вожеезера, и начат старца во обитель взвращати. Оному же хотевшу, Маркел же рече ему: «Аще не послушаеши, то скоро умреши, во езере погрузим тя». И вся же отяша у него и, поверьгше его, отбегше. Маркел же, доехав до некоего места, от мужеи кровии злу кончину приат, иже последи инем поведают, а по смерти муку вечную наследит, яко же пророк рече: «Обратится болезнь его на главу его, и верх его вся неправда его сниде» (Пс 7:17).

Старец же Иона возвратися во обитель, и велика скорбь бысть братии о том, яко книгу писаную свезе от них. Они же таковаго дара лишени быша, оставшимся беспаметным житиа и чюдес святаго, и оттоле пребысть без написаниа. Неции же от братиа, иже крамолы деюще, начаша роптати на старца на Иону. Он же, не мога терпети, прочее отиде, но //(л. 90 об.) понеже не мощно бяше обители без настоятеля быти, прииде же во обитель из новогородскыя державы священник саном имянем Васиан, и прияша его, и бысть им игуменом. И сие убо о сем есть.


Поделиться с друзьями:

Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьше­ния длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...

Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...

Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.012 с.