Никифора Цареградскаго правило, 17. — КиберПедия 

Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...

Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...

Никифора Цареградскаго правило, 17.

2017-06-09 526
Никифора Цареградскаго правило, 17. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Правило 112.

Три главизны изгонят инок из монастыря их. первое, аще еретик есть игумен. второе, аще путь есть женам. третие, аще учатся мирстии дети. Некто же от старец рече, яко древнии отцы нескоро отхождаху от места своего. разве триех сих вин. Первая, аще кто имать некоего скорбяща нань. и много творя еже угодити ему, не можаше преложити и. вторая аще прилучишеся от мнозех славитися. третия, егда случися во искушение блудное впасти.

Правило 113.

Глаголет Великии Василии, аще кии инок, в коем любо словеси ко спасению его изглаголанному, сопротивится игумену своему, или старцу, иди духовному отцу, яко соперник Божии обретается.

Правило 114.

Иже разоряет устав, духовнаго отца своего самою подстрекаем злобою, при животе и при смерти, повинен будет.

Такожде и родителей своих, в коей вещи благочестивой преслушаяи.

Василия Великаго.

Правило 115.

Аще хощеши оставити обитель. в ней же еси зван был, и отца, и братию, кроме ереси, но за укоризну и язву, или яко видел еси на час смутившуюся обитель. или бдения ради, и низу легания, и неумывания, или яко мнии еси всех, и яко желаеши мира и яже в мире, или яко огорчи тя отец твой игумен, или брат твой. и сего ради хощеши изыти, горе тебе, кому тя уподоблю. токмо Июде предателю, отлучившуся Христа, и ученик Его.

От святых апостол.

Правило 116.

Аще кии муж, или жена, отдавше своя. церкви, или монастырю, или за душу раздавше своя си, послежде раскаявшеся о отдании, восхощут взяти нечто от тех. аще убо в неведении суть, да запретятся, ниже во ум сие приимати. аще ли в разуме, и не повинуются, да отриновени будут, яко же Анания и Сапфира от апостола Петра. единою бо преданная церкви, недвижима суть, и недостоит двизати. зане писано есть и инде. иже отдаст село, несть господин селу.

От постных словес Великаго Василия.

Правило 117.

Аще подобает что, в братстве свое имети. сие сопротивно есть, еже в деяниих о веровавших свидетельству, в них же писано есть, яко ниже един что от имении глаголаше свое быти. тем же, и глаголяи быти что свое во общем житии сам себе чюжда Божия церкви сотвори, Господня любве, учащаго словом и делом. душу свою полагати по друзех, а не яже внешняя. тожде шестое правило. второперваго собора возбраняет.

Втораго собора иже в Никеи, правило, 20. яко не подобает иноком в женском монастыри быти.

Отселе заповедаем не быти сугубу монастырю, яко соблазн и претыкание быти многим. аще ли нецыи соближники изволят отврещися. и мнишескому житию возследоваша. мужем убо подобно в мужескии отъити монастырь. а женам внити в женскии монастырь. сие убо угодно бывает Богу. сущии же до ныне сугубии, да держатся по каноном святаго отца Василия. и по повелению его тако воображени будут, да не пребывают во едином монастыри, мниси и черноризица. любодейство бо посреди пребывает и приемлет. да не имеет мних дерзновения к черноризицы внити. и черноризица ко мнихом. едина бо воследования, да не совокупляется мних в женьстем монастыри. и да яст черноризица едина. и егда нужная жития от мужеския части кождо им приносится. вне врат сия да приимет игумения, женьскаго монастыря, старицею некою черницею. аще ли ключится и ближика коего мниха видети, то при пришествии игумении, да беседует малыми краткими словесы к нему. и вскоре от нея да отъидет.

[ Толкование ].

Всяко утвержение положиша отцы, да не приложится порок никии же ко мнишескому житию. и повелеша черньцем и черницам не жити во едином монастыри. ни вкупе ясти, ни особно беседовати. но аще кто и сродницу свою черноризицу хощет видети, то при игумении да беседует с нею. аще что и от нужных потреб от мужескаго монастыря принесет мних черноризицам, вне монастыря стоя да предаст игумении.

Тогожде.

Правило 118.

Аще кто имать что во общем житии, внутрь монастыря. или вне монастыря, да пребудет непричащен.

Правило 119.

Духовник иного духовника, суд решити и вязати власти не имать. аще убо ин связа, а другии разреши, разделение есть. Христос же не разделися. не достоит, да связавыи и разрешит, по тридесят второму правилу, святых апостол.

Духовники же глаголем в правду, и по истине законныя духовники, иже по Бозе, о спасении человечестем промышляют, а не тщеславныя, неискусныя невежа, и ложныя, иже купечьством сквернаго ради прибытка, во образе духовнем, врачевание наводят. тыя бо суть убиица, яко душа человеческия убивающии, за нерадение и неискусство свое. обаче архиереови достоит разсудити.

Седьмаго собора.

Правило 120.

Духовныи отец, аще кому грех исповесть исповедавшагося. имать епитемию, три лета да есть празден, токмо да причащается в месяц единою, и да творит на всяк день поклонов сто. гражданскии же закон глаголет. ископати язык сзади сицевому.

Аще епископ или иерей исповесть грех на сына своего духовнаго, на исповеди от него слышаныи, никако же подобает верити сицевому свидетельству, по правилу 133-го, собора Карфагенскаго. Святейшии патриарх Лука запрещение положи, на игумена обители Гиротрофия, сущаго архиепископа Ираклийскаго еже не литургисати. зане свидетельствова на духовное свое чадо. Арменополь книга, 3. собора, 1-го. глава, 7.

О отлучении безсловеснем.

Отречено есть епископом отлучати когождо от святаго причастия, кроме благословныя вины, отлучаяи же безсловесне, лето едино от святаго причастия возбраняется.

Четвертаго собора.

Правило 121.

Яко недостоит просту человеку, укорити священника, или запрещати, или поношати, или клеветати, или обличати в лице, аще негде и истинна суть. аще же постигнет сие сотворити простолюдин, сиречь простыи человек, да есть анафема, и да изгнан будет из церкви, отлучен бо есть от Святыя Троицы, и послан будет во Июдино место. Писано бо есть, князю людии своих да не речеши зла. такожде, и настоятеля безчествуяи.

Седьмаго собора.

Правило 122.

Яко неподобает простым людем, да повелевают священнику внити во святилище, или в кую любо вещь, даже и до мала. но своею волею, егда восхощет изволитися ему литургисати и пети.

Правило 123.

Аще кто имать вражду на кого, в церковь да не входит, ниже приносы его приемлются, дондеже примирится. ибо молитва его в клятву, и грех вменяется, да творит же, на всяк день, поклонов пятьдесят.

Правило 124.

Аще кто во время причастия печаль имея на брата, и не даст ему мира, да есть отлучен. аще ли священник со враждою литургисает, да будет празден, шестьдесят дней.

Правило 125.

Укаряяи и проклинаяи искреняго, прежде да смирится пред ним, таже ла отлучится три дни сухоядыи с водою. Писано бо есть глаголяи брату своему ракка, или уроде, повинен есть геенне огненей.

Правило 126.

Аще ли кто укорит священника, да запретится лето едино. аще даст ему заушение, или древом ударит, да запретится три лета. аще и священник простит ему согрешения.

Правило 127.

Аще кто имать с некоим вражду, и преставится едина часть, да запретится другая, о умершем лето едино, и канон отходя на гроб, скончавшагося днии четыредесят. и глаголя в себе, прости ми брате, и Бог да тя простит.

Правило 128.

Писано бо есть, аще кто досадит отцу или матери своей, смертию да умрет. Аще ли покается о том еже содела, да запретится яко же подобает. аще простит ему, и досаду приемыи родитель. аще ли двигнет древо, и ударит их. да отсечена будет рука. аще ли покается, яко же изволит архиерей, да ему даст канон.

Правило 129.

Аще кто своя чада, яко между себе воспитана любя, и неравно им свое имение разделяяи, яко чадо ненавистник, не причастится божественых таин, донележе от церкве отлучится, и исправится.

Правило 130.

Аще кто за еже иночествовати сыну своему, лишит его части и наследия. такожде и той да отлучится, по 53, главе. 30, титла.

Правило 131.

Иже яст мертвечину. или зверохищное, сиречь, волком снедаемое. или птицею пораженое, сиречь от крагуя, или от иноя птицы. или кровь, или удавлену, обретаемая в тенетах, или от тех яко же удавляют латини. священник убо да извержется. людин же да отлучится, по 63-му правилу святых апостол. сиречь да не причастится лета два, и канон.

Правило 132.

Такожде и ядыи мясо или сыр, в великую четыредесятницу, или в среду и в пяток, лета два да не причастится, и поклоны.

Правило 133.

Аще кто пойдет на праздник варьварскии, или еретическии, и снесть в той день с ними от них жремая за душу их, или спразднует им. лета два да не причастится, по седмому правилу, иже во Агкире святаго собора. аще ли священник есть да извержется, по седмьдесятому правилу святых апостол. Но и от них жремая не подобает ясти, аще и приносят нам. возбранибося от тридесят осмаго, 39-го и 40-го правила, иже в Лаодикии собора.

Правило 134.

Правило же 11, шестаго собора, иже в Трулле повелевает. аще кто в болезни дерзнет призвати евреина врача. или немчина или от иных вер еретических или русскаго ведуна или шепотника или баб богомерских ворожей или кудесниц, тако же и лопарей и самоядь и от него врачюется, или и со июдеи в бани мыется. аще убо священник есть, да извержется. людин же да отлучится.

Правило 135.

Священник ловец, или птицоятель, да есть празден три месяца.

Правило 136.

Клирик или людин аще из церкви возмет воск, или елей, да отлучится по 72-му правилу, святых апостол.

Правило 137.

Епископ или священник или диякон лихву взимая, или да престанет, или да извержется, по четыредесят четвертому правилу, святых апостол.

Правило 138.

Инок же или инокиня лихву взимающе, да отлучатся. и от причастия, да возбранятся, дондеже престанут.

Правило 139.

Священник упиваяся, или блюя, или куплю дея. или да престанет, или да извержется, по четыредесят второму правилу, святых апостол.

Правило 140.

Священник аще поищет златицу, или что ино, причастия ради, да извержется по двадесят третиему правилу, еже в Трулле.

Правило 141.

Священник аще послет чтеца, или иного кого, да причастит человека. да отлучится, по четыренадесятому правилу, еже в Лаодикии собора.

Правило 142.

Четвертое правило собора Гангрскаго, сего иже отвращается мирскаго священника, и глаголет, яко ему литургисающу неподобает от него причаститися, анафеме предает.

Правило 143.

Священник в кой день литургисаше, и аще изблюет, от многаго пития, шестьдесят днии да будет празден, по святому Иоанну Постнику. Аще ли без литургии изблюет, от многопития, пол сих. аще ли ходит в корчемницу, или да престанет, или да отлучится. людин же аще изблюет по причащении, четыредесят дний запрещается. творя на всяк день поклонов сто. и да чтет, псалом, 50. Помилуй мя Боже.

Правило 144.

Аще кто удержит причастие во устех своих, и повержет е в скоты. или в пчелы своя, четыри лета да не причастится.

Правило 145.

Аще причетницы имуще прю между себе, и оставльше епископа своего, на мирское судище идут, канонному запрещению да подлежат, по 9-му правилу, еже в Халкидоне собора.

Правило 146.

Священник аще сотворит клятву с латины, или собор на епископа, или ино что за мирскую вину, или камения собрание, да извержется, по осмьдесятому правилу, иже в Халкидоне святаго собора. и по тридесят четвертому правилу, еже в Трулле. мирстии же, да отлучатся.

Правило 147.

Священник от своего епископа за леность некую и прегрешение отлучен быв, и дерзнет литургисати, прежде даже будет испытано прегрешение его, и простит ему епископ, да судится яко сам противо себе изнесе осуждения изречение, по тридесят второму правилу, еже в Карфагене святаго собора. Правило же сто тридесят третие и четвертое тогожде собора, запрещению подлагает епископы, иже отлучают кого без благословныя вины.

Правило 148.

Аще кии архиерей приемлет праздна священника от инаго архиерея, или причетника, и сообщится ему, и литургисает, да будут извержени, по второму надесять правилу святых апостол.

Правило 149.

Правило тридесят третие, святых апостол возбраняет приимати странныя священники без писания.

Такожде и седмь надесятое правило, еже в Трулле, извержению подлагает епископа приемшаго страннаго священника без книги отпустные, своего ему епископа.

А по извержении явственных ради грехов литургисавыи епископ, или священник, или диякон, конечно да отсечется от церькви, по двадесят осмому правилу святых апостол.

Правило 150.

Аще кии от причетник съслужит ему, и той да будет извержен, по 11-му правилу святых апостол.

Правило 151.

Священник аще приимет жертву еретическую, или крещает турчину детищ, или приимет жертву его, или яко приемника детищу возмет и, или друга жениха на брак, да извержется, по четыредесят шестому правилу, святых апостол. кая бо часть верному с неверным, или кое общение свету ко тме, по божественому апостолу.

Правило 152.

Правило шестьдесят четвертое святых апостол глаголет. иже кто дерзнет внити в сонмище жидовское, или еретическое капище еже помолитися, аще убо священник есть, да извержется. аще ли же людянин, да отлучится.

Правило 153.

Святыи же Тимофей Александрийскии, в девятой главе своих правил содержит. яко еже не приимати еретика в церковь благочестивых помолитися. аще не обещается покаятися. яко же бо преподобнии освящают, тако мерзъцыи оскверняют. Правило же тридесят третие, иже в Лаодикии собора, возбраняет с ними молитися, или ясти, или приимати что от благословения их, сиречь милостыню.

Правило 154.

Правило же девятое святых апостол повелевает, яко моляися со отлученными, аще и не в церкви. ни в дому, да будет отлучен, и той такожде.

О тайнах пролияных.

Правило 155.

Священник аще по действу сопротивничу пролиет святая, шесть месяц да есть празден, по единонадесятому правилу святаго Иоанна епископа Китру. аще ли самохотне пролиет я, да извержется. обаче должен есть собрати святая добре, и стругав землю, идеже падоша, да изнурит ю огнем, и водою. сиречь первее да вложит ю в огнь, посем да ввержет в реку, или в море.

Правило 156.

Священник аще литургисает, и низпадает звезда с дискоса, да есть празден днии осм.

Правило 157.

Аще случится святым даром просмрадитися, и не может во снедение приятися, ниже съжещи достоит, ниже поврещи, но с вином сладце устроити чашу, и изнурити, сиречь снести.

Правило 158.

Священнику искусившуся во сне, недостоит литургисати в той день, кроме великия нужды. аще и вельми безстрастен бысть, по тридесятому правилу святаго Иоанна епископа Китру, и по второму надесять Тимофея Александрийскаго.

Правило 159.

В неделях, и в праздники завещавай не делати, но приходити в церковь, яко же подобает християном. аще ли кто делает в тыя дни, да отлучится.

Должен же есть священник в недели и в праздники слово Божие проповедати, и люди о вере и житии учити, по правилу 58-му святых апостол, и девятому.

Шестаго вселенскаго собора. не точию бо молитися должни, но и слова Божия послушати. глаголет убо в притчах, уклонивыи ухо свое не послушати закона, сей молитву свою омерзил есть. аще же иерей не проповедает слова Божия, и люди о вере и житии еже о Бозе не учит. да извержется, по 58-му правилу святых апостол.

Правило 160.

Маслосвящение не бывает за канон, сиречь за епитемию разве точию за недужных, по апостольскому уставу.

Правило 161.

Над умершим же маслосвящения, да не дерзаеши творити отнюд.

Правило 162.

Такожде и братотворения, да не твориши, законопреступна бо суть сия.

Правило 163.

Аще умирает человек, аще и яде да причастится, точию исповесться, по девятому правилу святаго Никифора Цареградскаго. беснуяися егда изтрезвится от беса при смерти то да причастится.

Правило 164.

Тело мертво да не приемлет причастия, по осмьдесят четвертому правилу, еже в Трулле.

Правило 165.

Аще кто сведе согрешающаго, и могии возбранити греху а не возбранит, или обличен быв от епископа, скры. толико время и той запрещен да будет, елико же и грех сотворивыи, по седмьдесятому правилу Великаго Василия.

Пристежение [ сиречь извещение ].

Сеже разумно да будет, яко иже людини, или духовныи, иже от сожительства и пребывания вкупе, сведят или слышат прочиих грехи и беззакония, вреды и тщету творящих. тогда любовию исправления и спасения ради ближняго, должни суть предстателем и старейшинам известити, да препнутся от греха и зла оного, да убо утаенныя грехи души не погубят, ниже падежа какова наведут. но творяй грех, исправлен же сыи, да спасется.

Сие же Василии Великии глаголет в главе, 39. Всяко согрешение воспоминати подобает настоящему, или от самого согрешившаго, или от познавших. лучше же обличение со дерзновением крыемыя дружбы. ниже убо ин иному да сокрывает, да не братоубиица вместо братолюбца будет. А во Арменополи книга, 2. в главе 8. от Валсамона о монастырех патриаших глаголет. християнин убо человек должен есть, егда что слышит сбывшееся противное, да речет сие общему духовному отцу и архиерееви, да прегрешения душевная не пребудут не обличена и не исправлена.

Знаменай.

Не оклеветание се будет ниже осуждение, но любовь и поболение, еже брата от греха избавити, и на путь спасения исправити. точию не пред коим любо, но пред старейшим емуже власть и начало есть вручено да извещает, извещаяи же да будет покровен.

Должен же есть и друг друга воспоминати, рече убо некто от отец, аще увидиши брата согрешающа, и не речеши, да познает грех свой, от рук твоих взыщется кровь его. аще же по обличении пребудет, он во гресе своем умрет.

Василии же Великии в правиле седмьдесятом. тожде сокрывающим грехи, еже и согрешающим запрещение подает.


Поделиться с друзьями:

Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...

Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...

Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...

Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.053 с.