Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...
Кормораздатчик мобильный электрифицированный: схема и процесс работы устройства...
Топ:
Основы обеспечения единства измерений: Обеспечение единства измерений - деятельность метрологических служб, направленная на достижение...
Характеристика АТП и сварочно-жестяницкого участка: Транспорт в настоящее время является одной из важнейших отраслей народного...
Методика измерений сопротивления растеканию тока анодного заземления: Анодный заземлитель (анод) – проводник, погруженный в электролитическую среду (грунт, раствор электролита) и подключенный к положительному...
Интересное:
Уполаживание и террасирование склонов: Если глубина оврага более 5 м необходимо устройство берм. Варианты использования оврагов для градостроительных целей...
Как мы говорим и как мы слушаем: общение можно сравнить с огромным зонтиком, под которым скрыто все...
Принципы управления денежными потоками: одним из методов контроля за состоянием денежной наличности является...
Дисциплины:
2021-10-05 | 98 |
5.00
из
|
Заказать работу |
Содержание книги
Поиск на нашем сайте
|
|
1. ______ you see anything in this dark room?
2. ______ I borrow your rubber, please? Yes, of course you ______.
3. Kate______ speak English.
4. Mike has got many books so he______ read them.
5. ______ I borrow your pen?
6. Only a person who knows the language very well ______ answer such a question.
7. Most children______ slide on the ice very well.
8. You ______find any kind of information on the Internet.
9. British Parliament ______issue laws and form the budget.
10. ______ I try on this coat?
11. You ______not talk loudly in libraries.
12. He ______read and write in English.
TASK 5 Fill in the sentences with the correct form of Modal Verb Use must, mustn't, or don't have to. (5 min, 0.5 point)
I _________________ (1) go to school from Monday to Friday. We ___________________ (2) wear a uniform, so I normally wear sports clothes. We ___________________ (3) arrive late, and we ___________________ (4) go to every class. In class, we __________________ (5) shout, play or sing. We _____________________ (6) have lunch at school, so I sometimes go home. When school finishes, I ___________________ (7) look after my little sister. When my parents come home I ______________________ (8) stay in, so I usually go out with my friends. When I get home, I __________________ (9) do my homework. I ____________________ (10) go to bed late, except on Fridays, when I _________________ (11) go to bed before midnight.
TASK 6 Fill in the sentences with the correct form of Modal Verb Use . mustn’t / needn’t (5 min, 0.5 point)
1. Shall I turn on the light? — No, you ______. It is still light in the room.
2. You______ make your bed. I'll do it for you.
3. You ______buy mineral water, we have plenty.
4. We______ stay up late.
5. You______ take an umbrella today. The sun is shining.
6. It’s prohibited to go into that building. You______ go in.
7. The meeting is very important. We______ be late.
8. I______ forget my keys or I won’t get in.
9. You______ bring sandwiches. We can stop at a cafe.
10. Pupils______ smoke.
11. In this school pupils ______wear school uniform. They can wear jeans and T-shirts.
TASK 7 Fill in the sentences with the correct form of Modal Verb Use. must / can / need (5 min, 0.5 point)
1. Sonia ______ practise so much if she wants to take part in the marathon.
2. If you want to improve your English, you ______work very hard.
3. You ______not come to help them tomorrow: the work is done.
4. You ______not change the whole text as the beginning is all right.
5. John ______not tell us the rules of the game: we know them.
6. We ______not afford to pay the bill.
7. It is already six o’clock. We ______hurry if we don’t want to be late.
8. She ______decorate a room nicely.
9. You ______take care of your parents.
10. We ______stay with my brother when we are in Paris.
TASK 8 Stress the correst form of Modal Verb (15 min, 0.5 point)
1. You must / should / shouldn’t be 18 before you can drive in Spain.
|
2. You don’t have to / mustn’t / shouldn’t go to bed so late. It's not good for you.
3. You don’t have to / mustn’t / shouldn’t wear a school uniform in most Spanish state schools.
4. You must / mustn’t / need n’t come. I can do it without you.
5. You don’t have to /must / mustn’t copy during exams.
6. You don’t have to /mustn’t / shouldn’t be very tall to play football.
7. You must /mustn’t / needn’t be a good writer to win the Pulitzer Prize.
TASK 9 Fill in the sentences with the correct form of Modal Verb Use must / may / can. (5 min, 0.5 point)
1. You ______not smoke here.
2. ______you hear that strange noise?
3. He______come today or tomorrow.
4. My little brother______ count to ten.
5. This incident ______have serious consequences.
6. You ______have a valid permit to enter.
TASK 10 Fill in the sentences with the correct form of Modal Verb Use must / may. (5 min, 0.5 point)
1. I’m not sure but perhaps Roberto ______ leave for Australia soon.
2. You ______talk to your daughter about her future.
3. You ______ have a visa to travel to some countries.
4. You ______ stop smoking. It is bad for your health.
5. I ______make sure cargoes reach their destination.
6. However cold it ______ be, we’ll go skiing.
7. People ______ take care of future.
TASK 11 Fill in the sentences with the correct form of Modal Verb Use. must / could / ought / may (5 min, 0.5 point)
1. ______ Einstein speak English when he went to live in the USA?
2. Mary ______swim when she was three.
3. You ______be joking. No one buys two Rolls Royces.
4. They ______be tired. They’ve been travelling all night.
5. He ______to go to the dentist because he has toothache.
6. I ______ swim quite well when I was five years old.
7. ______ I ride your bicycle, please, Jane?
8. She ______be Scottish with a surname like McKenzie.
9. At your age you ______ to be earning your living.
10. You ______to feel some respect for your elders.
Вывод по практической работе:
I can speak about...________________________________________________
I learned that...___________________________________________________
I`d like to learn more about...________________________________________
Преподаватель: А.А. Колосова
Практическая работа 44
Тема: Повторении пройденного грамматического материала и выполнение грамматических упражнений.
Цель: Формирование навыков монологической речи при выполнении лексико-грамматических упражнений. Вовлечь в активную практическую деятельность. Способствовать формированию, ОК 1, ОК2, ОК5.
Актуализируются в работе ОК:
ОК 1. Понимать сущность и социальную значимость своей будущей профессии, проявлять к ней устойчивый интерес.
|
|
Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...
Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...
Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьшения длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...
Своеобразие русской архитектуры: Основной материал – дерево – быстрота постройки, но недолговечность и необходимость деления...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!