Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...
История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...
Топ:
Отражение на счетах бухгалтерского учета процесса приобретения: Процесс заготовления представляет систему экономических событий, включающих приобретение организацией у поставщиков сырья...
Теоретическая значимость работы: Описание теоретической значимости (ценности) результатов исследования должно присутствовать во введении...
Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов...
Интересное:
Искусственное повышение поверхности территории: Варианты искусственного повышения поверхности территории необходимо выбирать на основе анализа следующих характеристик защищаемой территории...
Лечение прогрессирующих форм рака: Одним из наиболее важных достижений экспериментальной химиотерапии опухолей, начатой в 60-х и реализованной в 70-х годах, является...
Аура как энергетическое поле: многослойную ауру человека можно представить себе подобным...
Дисциплины:
2017-10-16 | 335 |
5.00
из
|
Заказать работу |
Содержание книги
Поиск на нашем сайте
|
|
Ролевая игра.
Ситуация. Студенты A,B,C,D из разных стран выступают с докладами на международной конференции “The Role of Women in Different Countries”.
Раздел 4.4.
4.4.1. Письменно составьте утвердительные предложения из данных слов и словосочетаний. (Используйте таблицу «The Modal Verbs» на странице 104.)
It/can/you/now/do/. You can do it now. |
1. For her/the work/can/they/do/. 2. You/ this book/ take/ can. 3. Can/ run/ fast/ he. 4. English/ well/ my friends/ speak/ can.
4.4.2. Письменно составьте утвердительные предложения из данных слов и словосочетаний. (Используйте таблицу «The Modal Verbs» на странице 104.)
May/ take/ home/ these books/ you. You may take these books home. |
1. home/ you/ go/ may. 2. Them/ visit/ may/ on Sunday/ she. 3. It/ he/ do/ might/ yesterday/ it. 4. May/ here/ she/ stay/ till Monday.
4.4.3. Письменно составьте утвердительные предложения из данных слов и словосочетаний. (Используйте таблицу «The Modal Verbs» на странице 104.)
Must/answer/you/ today/ this/ letter. You must answer this letter today. |
1. Too/ must/ he/ stay/ here. 2. Must/ do/ you/ your homework/ today. 3. We/ the rules/ must/ obey.
4.4.4. Письменно составьте утвердительные предложения из данных слов и словосочетаний. (Используйте таблицу «The Modal Verbs» на странице 104.)
Ought/ to help/ you/ your younger sister. You ought to help your younger sister. |
1. Now/ ought/ the library/ to be open. 2. They/ to explain/ the rules/ ought/ to us. 3. You/ to prepare/ your report/ ought/ in time. 4. To take/ you/ exams/ ought/ in January.
4.4.5. Письменно составьте утвердительные предложения из данных слов и словосочетаний. (Используйте таблицу «The Modal Verbs» на странице 104.)
You/ in/ time/ come/ home/ should. You should come home in time. |
1. He/there/ should/ help/ his sister. 2. Louder/ speak/ should/ you. 3. Visit/ should/ the doctor/ you/ if you feel ill. 4. You/ do/ every day/ should/ your homework.
4.4.6. Письменно составьте общие вопросы.
My friendcan swim very well. Can we swim very well? – Yes, he can. No, he cannot (can’t). |
1. He can drive quite well. 2. You may look through this magazine. 3. The children may for a walk in the afternoon. 4. We must come later.
4.4.7. Письменно составьте специальные вопросы (кроме вопросов к подлежащему).
|
He may close the window. What may he close? What may he do? |
1. He may visit his friend. 2. We can finish our work today. 3. She must write the composition to get a mark. 4. You ought to take exams in January.
4.4.8. Письменно составьте вопросы к подлежащему.
I may take my exams in May. Who may take their exams in May? –I may. |
1. You may have a snack. 2. We must know all the details of this case. 3. He ought to do this work at once. 4. I can help them soon.
4.4.9. Напишите предложения, используя эквивалент модального глагола can- to be able to в Present Tense. (Используйте таблицу «The Modal Verbs» на странице 104 и «The Equivalents of Modals» на странице 105.)
Hecandoit today. He is able todo it today. |
1. Everybody can see that. 2. I can finish my report today. 3. You can do it without this book. 4. They can go there now.
4.4.10. Напишите предложения, используя эквивалент модального глагола can- to be able to в Past Tense.
He coulddo it yesterday. He was able todo it yesterday. |
1. He could speak German in childhood. 2. I could do it myself last Tuesday. 3. Marry could ski very well when she was younger. 4. She could lend me a dictionary two weeks ago.
4.4.11. Напишите предложения, используя эквивалент модального глагола can- to be able to в Future Tense.
He canspeakGerman soon. He will be able tospeak German soon. |
1. He can go there tomorrow. 2. Ann can read very fast if she tries hard. 3. Alex can ski well (soon). 4. She can invite her friends next week.
4.4.12. Напишите предложения, используя эквивалент модального глагола may – to be allowed to в Present Tense. (Используйте таблицу «The Modal Verbs» на странице 101 и «The Equivalents of Modals» на странице 105.)
They maylistento music now. They are allowed tolisten to music now. |
1. The children may go for a walk. 2. You may stay here. 3. She may open the window. 4. They may look up the new words in the dictionary.
4.4.13. Напишите предложения, используя эквивалент модального глагола may – to be allowed to в Past Tense.
They mightgoto the party (two days ago). They were allowed togoto the party two days ago. |
1.Students might take the books home for one term. 2. She might stay with us last Sunday. 3. He might visit his friends last Saturday. 4. We might invite our friends to a party last week.
4.4.14. Напишите предложения, используя эквивалент модального глагола may – to be allowed to в Future Tense.
He mayplay with the children in the garden (tomorrow). He will be allowed toplay with children in the garden. |
1. We may go on holiday after we pass our exams. 2. They may come to the classes later (tomorrow). 3. You may take this book home (tomorrow). 4. I may attend the lecture of this professor (tomorrow).
4.4.15. Напишите предложения, используя эквивалент модального глагола must – to have to в Present Tense. (Используйте таблицы «The Modal Verbs» на странице 104 и «The Equivalents of Modals» на странице 105.)
|
You mustanswer this letter at once. You have toanswer this letter at once. |
1. We must go there without delay. 2. I must text the answer at once. 3. I must send this telegram today. 4. You must revise these rules.
4.4.16. Напишите предложения, используя эквивалент модального глагола must – to have to в Past Tense.
I mustattend all the lectures (last week). I had toattend all the lectures last week. |
1. I must ask the chief to put off my report (I felt unwell last week). 2. I must cook dinner (my friends promised to visit me). 3. I must go to bed at once (I was tired after a long walk). 4. I must go to the shop (there was no coffee at home yesterday). 5. I must stay at school (we had extra classes in maths yesterday).
4.4.17. Напишите предложения, используя эквивалент модального глагола must – to have to в Future Tense.
We mustknow all the details about this case.(soon) We will have toknow all the details about this case soon. |
1. He must go home without any delay(after his call). 2. You must type this paper (if it is urgent). 3. We must do this work at once. 4. The students must revise these rules (before our exams).
4.4.18. Письменно составьте отрицательные предложения с эквивалентом модального глагола must – to have to в Present Tense.
I have to write my course paper at once. I don`t have towrite my course paper at once. |
1. We have to do this work without delay. 2. You have to tell me the truth. 3. He has to answer this letter today (it is not urgent). 4. She has to help her friend (there is no need).
4.4.19. Письменно составьте общие вопросы к данным предложениям.
|
1. We have to do this work without delay. 2. You have to tell me the truth. 3. He has to answer this letter today. 4. She has to help her friend.
4.4.20. Письменно составьте специальные вопросы (кроме вопросов к подлежащему).
I have to write my course paper. What do you have to write? |
1. We have to do this work without delay. 2. You have to tell me the truth. 3. He has to answer this letter today. 4. She has to help her friend.
4.4.21. Письменно составьте вопросы к подлежащему.
I have to write my course paper. Who has to write their course paper? I do. |
1. We have to do this work without delay. 2. You have to tell me the truth. 3. He has to answer this letter today. 4. She has to help her friend.
4.4.22. Напишите предложения, используя эквивалент модального глагола must – to be to в Present Tense. (Используйте таблицы «The Modal Verbs» на странице 104 «The equivalents of the Modals» на странице 105.)
She mustcome home in time. She is to come home in time. |
1. I must be in the office at 9 sharp. 2. We must begin the meeting at 2 p.m. 3. You must help them (you promised). 4. The student must return the books to the library (that is the rule).
4.4.23. Напишите предложения, используя эквивалент модального глагола must – to be to в Past Tense.
She mustcome home in time (yesterday) (she promised). She was to come home in time yesterday. |
1. I must be in the office at 9 sharp (yesterday). 2. We must begin the meeting at 2 p.m. (last Monday). 3. You must help them (last week). 4. The student must return the books to the library (in June last year).
|
4.4.24. Письменно составьте отрицательные предложения, используя эквивалент модального глагола must - to be to.
You are to attend the meeting. You are not to attend the meeting. |
1. You are to attend this lecture. 2. They are to help me. 3. I was to leave for London last Sunday. 4. We were to revise these rules yesterday
|
|
Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...
Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...
История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...
История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!