Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...

Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...

Игровое поле для игры «Морской бой»;

2022-02-10 82
Игровое поле для игры «Морской бой»; 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Вверх
Содержание
Поиск

Компьютер и проектор;

презентация к заданиям.

Ход мероприятия
1. Начало мероприятия.
Teacher: Good morning, boys and girls! I am glad to see you.
2. Вступительное слово учителя.
Teacher: Today we have an unusual lesson. I think everyone knows the game that is called “Sea Battle”. Today we’ll play this game together with you. Girls and boys, what do you know about this game? Let’s remember some rules that are connected with it.
Teacher: Look at the blackboard. You can see a game field there.
Учитель привлекает внимание детей к игровому полю, заранее вывешенному на доске, и напоминает правила игры «Морской бой». Учащиеся делятся на две команды и выбирают себе названия. Ребята по очереди открывают клетки игрового поля, на котором расположено 10 кораблей. Каждый корабль занимает 1 клетку игрового поля. Если ученик назвал номер клетки, на которой расположен корабль, обе команды выполняют задание. Команда, выполнившая задание лучше и успешнее, получает корабль. Выигрывают ребята, которые «захватили» больше кораблей.

Примерное игровое поле

  A B C D E
1      
2      
3        
4      
5        
6      



Teacher: Is everything clear? Are you ready? So let’s start. Igor, start please.
Pupil 1: I’d like to open 1-A.
Teacher: (учитель открывает названную ячейку) No, you are wrong. There is no ship there. Let’s try again. Marina, try please.
Pupil 2: I’d like to open B-3.
Teacher: Just a moment. Look, you are right. Good for you. And now, both teams listen to me very attentively. I want to explain you the task that you should do to take this ship.

Корабль B3
Teacher: I want you to read the letter from Matroskin. But unfortunately some words are missed. You must fill in the gaps.

Dear friends. My name … Matroskin. I … a cat. I … kind, clever and brave. I … not English. I … in Prostokvashino. I … not got a horse. But I … a bird, a dog and a cow. My pets … nice. My favourite pet … Sharic. He … not brave. He likes bacon and sausages. I want you to visit our Prostokvashino. That’s all. Good buy. Your Matroskin.


(Приложение слайды 2-3)

Teacher: Well done. This time team number one was a bit faster and they get this ship. Let’s continue our game. (Далее ученики по очереди продолжают открывать номера ячеек на игровом поле и выполнять задания).

Корабль В 6
Teacher: The names of these countries are divided into two parts. Join two parts and write a full name of each country.

Wa land Ire les land
Scot sia Eng Rus land


Корабль A2
Teacher: Which word is it? Read and translate it.
(слайд 4)

Корабль A4
Teacher: Write the words beginning with these letters.
(дети пишут известные им слова, начинающиеся из букв данного слова)

s i g h t s e e i n g



Корабль C1

Teacher: Fill in the gaps with words from the list:
America, England, Scottish, Wales, Russian, Irish.

Name Nationality Country
Linda Wayne Tom Nelly Olga Stuart English Welsh ………………………… ………………………… ………………………… America ……………………….. ……………………….. Scotland Ireland Russia ………………………….


(слайды 5-6)

Корабль C4
Teacher: Find out 5 words in this snake.Найдите все знакомые вам слова в этой змейке.
(слайд 7)

Корабль D2
Teacher: Mix two colours and say what colour is come in.

1. Yellow and blue
a) black
b) green
c) grey

2. Red and blue
a) brown
b) purple
c) green

3. Yellow and red
a) orange
b) pink
c) brown

4. Black and white
a) brown
b) grey
c) purple

5. Blue and yellow
a) green
b) purple
c) orange
(слайды 8-9)

Корабль D5

Teacher: Find 10 animals in the magic box (найдите название 10 животных)

p g m o u s e
i c o w b q s
g i r l i u r
c a t a r i o
o b a t d r h
c h i c k e n
k i t t e n s


(слайд 10)

Корабль E-3

Teacher: Choose the correct answer.
The capital of the UK is _________?
1) London
2) Russia
3) America

The countries of the UK Are______?
Italy, Russia, France, Wales, England, America, Ireland, Scotland.

Pushkin is a ______ writer and poet?
1) Russian
2) American
3) English

Mowgli is a character of________ book?
Frank Baum
Lewis Carroll
Rudyard Kipling

New York is in______?
1) England
2) Scotland
3) America

British dishes are:_____
1) pelmeni
2) cereal with milk
3) blini with jam
4) scones with jam
5) bacon and eggs
6) tea with lemon
(слайд 11-12)

(Если предыдущие задания можно менять местами и использовать в любом порядке, то это задание носит четко определенный порядок. Оно должно быть на последнем угаданном корабле и, соответственно, должно выполнятся последним).
Корабль E-6
Teacher: And now, girls and boys, our last ship and our last task. You should be very attentive. You should decipher this letter with the help of the code that you can see on the blackboard. (Учащиеся должны расшифровать письмо. Для этого им нужно вписать буквы в клетки под их номерами).

12 4 2 3 1 7 2 5 11 9 14 2 10 12 4 1 8 6 15 9 13


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
a e g h i k m n o r s t u v y





Teacher: Thank you, children. The game is over. All of you are winners today. Do you like it?
Our lesson is over. Good bye children.

                                                                                    Приложение № 9

«Winnie-the-Pooh visits his friend Rabbit.»

 

Действуюшие лица:

1. Narrator

2. Pooh

3. Rabbit

4. Christopher

 

Scene 1.

Narrator (стоит справа или слева):

Winnie-the-Pooh, or Pooh for short, is walking through the forest. He is humming proudly for himself. He has made up a little hum this morning.

Pooh (радостно):

Стих:

Tra-la-la, tra-la-la,

Tra-la-la, tra-la-la,

Rum-tum-tiddle-um-tum,

Tiddle-iddle, tiddle-iddle,

Tiddle-iddle, tiddle-iddle,

Rum-tum-tum-tiddle-um.

(задумчиво) What is everybody doing, I wonder?

Narrator (когда Винни-Пух подходит к норе Кролика):

Suddenly he comes to a sandy bank, and in the bank is a large hole.

Pooh (рассматривая нору):

If I know anything about anything, that hole means Rabbit.

(немного задумавшись) And Rabbit means company.

(радостно) And company means food and listening to-me-humming. Rum-tum-tum-tiddle-um. (заглядывая в нору) Is anybody at home?

Rabbit (голос за сценой, кролика не видно):

Nobody.

Pooh (рассуждает):

There must be somebody there. Hello, Rabbit, isn’t that you?

Rabbit (с раздражением):

No!

Pooh (с недоумением):

But isn’t that Rabbit’s voice?

Rabbit (ещё более раздражённо):

I don’t think so!

Pooh (вежливо):

Well, could you very kindly tell me where Rabbit is!

Rabbit (сердито):

He has gone to see his friend Pooh Bear, who is a great friend of his.

Pooh (c удивлением и радостью):

But this is me!

Rabbit (всё ещё сердито):

What sort of me?

Pooh (громко):

Pooh Bear.

Rabbit (сердито):

Are you sure?

Pooh (уверенно):

Quite, quite sure.

Rabbit (с сожалением):

Oh, well then, come in!

Scene 2.

Rabbit (c сожалением):

It is you… Glad to see you.

Pooh (радостно):

Glad to see you too!

Rabbit (Жестом приглашает Винни-Пуха к столу):

What about a mouthful of something?

Винни-Пух быстро садится за стол и оглядывает припасы кролика.

Narrator: Pooh always likes a little something at eleven o’clock in the morning. He is glad to see that Rabbit is getting out of the plates and mugs.

Rabbit (накладывает из горшков мёд, потом сгущёнку):

Honey or condensed milk with bread?

Pooh (довольно улыбаясь):

Both. But don’t bother about the bread, please!

(Кролик садится рядом с Пухом за стол и с удивлением наблюдает, как Пух мгновенно съедает мёд, потом всю сгущёнку. Пух ставит на стол пустую посуду и протягивает Кролику лапу в знак благодарности. Кролик радостно её пожимает, надеясь, что Пух сейчас уйдёт.)

Rabbit (с радостью):

Well good-by, if you don’t want to have any more.

Pooh (с надеждой, облизываясь):

Is there any more?

Rabbit (со вздохом):

No, there isn’t.

Pooh (с сожалением):

Well, good-by. I must go now.

(Пух направляется к двери, пытается выйти на улицу и застревает.)

Pooh (кричит):

Oh, help! I can’t go back and I can’t go on!

(Кролик выскакивает на улицу через вторую дверь в противоположном конце норы и подходит к Пуху со стороны улицы)

Rabbit (обречённо):

The fact is you are stuck! Well, well, I’ll go and fetch Christopher Robin. (Кролик уходит)

Narrator:

Do you remember that Christopher Robin is their friend. He lives at the other end of the forest.

(Появляется Кролик и Кристофер Робин)

Christopher (подходит к Пуху):

Silly Bear! There is only one thing you can do. You must get thin!

Pooh (испуганно):

How long does it take to get thin?

Сhristopher (с напускной серьёзностью):

About a week, I think.

Pooh (с ужасом):

A week! What about meals?

Сhristopher (голосом, не допускающим возражения):

I’m afraid no meals. But we’ll read you!

Narrator:

So for a week Christopher Robin reads a book and Pooh is getting thinner and thinner.

Сhristopher (откладывая в сторону книгу):

Now!

(Подходит к Пуху со стороны улицы, берёт его за обе лапы и тянет на себя. Пух вываливается из узкой двери.)

Pooh (радостно):

Ow! Oh! Thank you! (Быстро убегает)

Сhristopher (смотрит ему вслед и качает головой):

Silly Bear!

 

                                                                               

                                                                                           Приложение № 1 0


Поделиться с друзьями:

Наброски и зарисовки растений, плодов, цветов: Освоить конструктивное построение структуры дерева через зарисовки отдельных деревьев, группы деревьев...

Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьше­ния длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...

Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...

Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.045 с.