Созданиеимодификацииконструкций — КиберПедия 

Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

Созданиеимодификацииконструкций

2021-06-24 27
Созданиеимодификацииконструкций 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

TheРемеслоКонструкцийчерта (seepage 314 ofthe Pathfin derRPGBestiary) allowsaspellcastertocreateallmannerofpermanentконструкцийsinaprocessmuchlikeМагииitemcreation. EachконструкцийhasapurchaseprЛьдаand aремеслоingcost, alongwithalistofrequirementsand theskillsused tocreatethem. Somerequirespecialmaterialsinadditiontothecostforbasicремеслоingsupplies, generallyfortheконструкций’sbody. SpecialmaterialcostsincreaseboththepurchaseprЛьдаand theремеслоingcostoftheконструкций. TheСЛtoремеслоaконструкцийis 5 + the defaultcasterleveloftheконструкций, justlikeforaМагииitem. LikewhenремеслоingМагииitems, acreatorwithasufficientlyhighskillbonusmayignoretheserequirements. EachmissingrequirementincreasestheРемеслоСЛby 5. Regardless, thecreatormustmeetallitemcreationчертыand minimumcasterlevelrequirements. Ремеслоingaконструкцийtakes 1 Дняper 1,000 змintheitem’sbaseprЛьда, excludinganyspecialmaterialcosts. ThisprocessisidenticaltotheprocessforремеслоingaМагииitem, includingtherulesforacceleratingcreationand handlinginterruptions (seepage 548 ofthe CoreRulebook).

Animated Objects

NotallконструкцийsarebuiltwiththeРемеслоКонструкцийчерта. Spellslike оживить предметы allowacastertotemporarilyanimateanexistingobject. Theseконструкцийsareinmanywaysweakerthanmanufactured конструкцийs, astheyaresusceptibleto dispellingand antiМагии.

Acastercanusethe оживить предметы spelltoinstantlycreateatemporaryконструкций. A постоянство spellcastuponananimated objectmakestheконструкцийpermanent; however, itcanstillbe dispelled orsuppressed byantiМагии. РемеслоКонструкцийcreatespermanentanimated objectsnotsusceptibleto dispellingand antiМагии. TheКОofapotentialanimated object dependsonitssizeand abilities, asexplained intheanimated objectentryonpage 14 ofthe Bestiary.

 

ANIMATE D OBJECT                                                      

CL 11th; PrЛьда as determined byКО

КОНСТРУКЦИЙION                                                    

Requirements РемеслоКонструкций, animateobject, постоянство;

Skill КолдовствоorappropriateРемеслоskill; Cost 1/2 prЛьда

 

NewAnimated ObjectAbilities

Thefollowingarenewabilitiesthatcanbeapplied toanimated objects, whethercreated bythe оживить предметы spellorwiththeРемеслоКонструкцийsчерта. AddingtotheseabilitiesrequirestheрасходitureofКонструкцийionPoints (CP), as described onpage 14 ofthe Bestiary.

Augmente d Critical (Ex, 1 CP): Increasethethreatrangefortheanimated object’smeleeattacksby 1 orthethreatmultiplierby 1. Thiscannotcombinewithitselforwiththeколющееattackorрежущееattackobjectabilities.

ExceptionalReach (Ex, 1 CP): Theobjectgains +5 feetofreachwithonemeleeattack. Increasereachonallattacksforanadditional +1 CP.

Improve d Attack (Ex, 1 CP): Alltheanimated object’smeleeorranged attacks do damageasthoughitwereonesizecategorylarger. AремеслоermustpurchaseImproved Attackseparatelyformeleeand ranged attacks.

КолющееAttack (Ex, 1 CP): Replaceonemeleeattackwithanattackthat doesthesameamountofколющий уронand hasa ×3 multiplier. Replaceallmeleeattacksforanadditional +1 CP. Objectabilitiesthatspecifyslamattacks donotworkonколющееattacks.

Range d Attack (Ex, 2 CP): Replaceoneslamattackwitharanged attack. It doesthesameamountof damage, and hasarangeof 20 feet. Replaceallattacksforanadditional+2 CP. Objectabilitiesthatspecifyslamattacks donotworkonranged attacks.

РежущееAttack (Ex, 1 CP): Replaceoneslamattackwithanattackthat doesрежущее damageand haseithera 19–20 threatrange (forblade-likeattacks) ora ×3 threatmultiplier (foraxe- orscythelikeattacks). Replaceallmeleeattacksforanadditional +1 CP. Objectabilitiesthatspecifyslamattacks donotworkonрежущееattacks.

Trip (Ex, 2 CP): Theobjectgainsthetripspecialabilitywithoneofitsslamattacks.

 

BUILDINGNEWКОНСТРУКЦИЙS

КонструкцийstypicallyhavenoИнтеллектscore, anAveЯростиМудростьscore, and aХаризмаof 1. TheirЛовкостьisusuallypoortoAveЯрости, thoughexceptionallynimbleконструкцийs doexist. NearlyallконструкцийsofsizeMediumorlargerhavehighСилаscores; конструкцийsneverhaveaВыносливостьscore.

Themonstercreationrulesinthe Bestiary serveasyourbestguidefor designinganewконструкций. Newконструкцийsshould stickfВоздухаlyclosetotheMonsterStatisticsbyКОtablefound onpage 291 ofthe Bestiary ortheexpanded tableonpage 293 of Bestiary 2. Astheyareusuallymindlesscombatbrutes, mostusethe “highattack” column, with damagefallinginbetweentheHighand LowAveЯрости damagecolumns. Notethatalltheконструкций’sиспытанияarelikelytobepoor, and theyhavenofavored saves. LackingaВыносливостьscore, aконструкций’sпункты здоровьяalsotend tobelowincomparisontocreatureswithsimilarCRs. Considergivinganyконструкцийthat doesn’thaveeitherснижение уронаorhardnessahigherКБtocompensate.

 

TABLE 2–4: BESTIARYAND BESTIARY 2 КОНСТРУКЦИЙS

Name КО Materials PrЛьда Cost SpecialAbilities
Tinyanimated object 1/2 250 зм 125 зм Variable
Homunculus 1 50 зм 2,050 зм 1,050 зм Яд, telepathiclink
Smallanimated object 2 2,000 зм 1,000 зм Variable
Ironcobra 2 4,000 зм 2,000 зм Find target, яд
Darkwood cobra 2 5,000 зм 2,500 зм Find target, яд
Soulbound doll 2 300 зм 4,300 зм 2,300 зм СУ, variable, susceptibletoразумeffects
Mediumanimated object 3 4,500 зм 2,250 зм Variable
Mithralcobra 3 10,000 зм 5,000 зм Find target, яд
Adamantinecobra 3 20,000 зм 10,000 зм HighСУ, find target, яд
Necrophidius 3 1,000 зм 7,500 зм 4,425 зм СУ, danceofСмерти, paralysis
Carriongolem 4 500 зм 10,500 зм 5,500 зм СУ/дробящийorрежущее, stench
Страхcrow 4 500 зм 15,500 зм 8,000 зм Immunetocold, fascinatinggaze, ужас, vulnerabletoОгня
Largeanimated object 5 12,500 зм 6,250 зм Variable
Льдаgolem 5 500 зм 18,500 зм 9,500 зм Cold, golem, icyуничтожение
Wood golem 6 300 зм 19,300 зм 9,800 зм Golem, splintering
Hugeanimated object 7 25,000 зм 12,500 зм Variable
Fleshgolem 7 500 зм 20,500 зм 10,500 зм Berserk, golem
Glassgolem 8 1,000 зм 33,000 зм 17,000gp СУ, golem, deflectspells, dazzlingbrightness
Stained glassgolem 8 1,000 зм 39,400 зм 20,200 зм СУ, golem, deflectspells, dazzlingbrightness
Alchemicalgolem 9 3,000 зм 33,000 зм 18,000 зм HighСУ, golem, alchemy, bombs, splПраха
Gargantuananimated object 9 40,000 зм 20,000 зм Variable
Claygolem 10 1,500 зм 41,500 зм 21,500 зм SpecialСУ, golem, berserk, проклятиеwounds
CoПотериalanimated object 11 60,000 зм 30,000 зм Variable
Stonegolem 11 5,000 зм 105,000 зм 55,000 зм Golem, fullhealing, minorspellvulnerabilities, замедление
Clockworkgolem 12 10,000 зм 120,000 зм 65,000 зм HighСУ, golem, Смертиburst, grind, wallofgears
Irongolem 13 10,000 зм 150,000 зм 80,000 зм HighСУ, golem, губительное дыхание
Mithralgolem 16 50,000 зм 250,000 зм 150,000 зм HighСУ, golem, жидкая форма
Adamantinegolem 19 100,000 зм 600,000 зм 350,000 зм EpicСУ, golem, indestructible, разрушительныйstrike

 

PricingaNewКонструкций

Thissectionprovidesguidelinesforthoseищущееtocalculatethecostsofремеслоingtheirownконструкцийs. Asaroughguideline, aконструкций’sprЛьдаisequaltoitsбросить вызовratingsquared, thenmultiplied by 500 зм. КонструкцийswithafractionalКОratingbasetheirprЛьдаonthatfractionof 500 зм. Forexample, aКО 1/2 конструкцийhasaprЛьдаof 250 зм. ThecostofМагииalsuppliesfortheРемеслоКонструкцийчертаishalfthisprЛьда, withtheконструкцийtaking 1 Дняtocreateper 1,000 змoftheконструкций’sbaseprЛьда. Someконструкцийs, particularlygolems, haveadditionalrawmaterialcoststhatmustbepпомощьinfull, regardlessofwhetherthecreatorpossessestheРемеслоКонструкцийчерта. Rawmaterialstypicallycostsomewherebetween 5% and 10% oftheконструкций’sbaseprЛьда.

Конструкцийswithmultiplespecialabilitiescostmoretocreate. Thefirstspecialabilityisincluded intheконструкций’sbasecost. Thenexttwospecialabilitiesincreasethecalculated prЛьдаby +1/2 КОperability. Thereafter, anyadditionalspecialabilitiesadd +1 КОperability. ExamplesofspecialabilitiesincludehavingahigherСУvaluethanatypicalконструкцийofitsКО (aboveСУ 5 forCRs 1– 8, aboveСУ 10 forКО 9+), monsterstatisticsthatexceed thoserecommended fortheконструкций’sКО (seepage 291 ofthe Bestiary), thestandard golemimmunitytoМагии, СУorhardnessthatcan’tbeovercomebyalladamantineweapons, abilitytobefullyлечениеed byasinglespell, and mostspecialattacksand specialqualities.

Particularlypowerfulspecialabilities, suchasanirongolem’sexceptionallyhighбонус атаки, countastwolesserabilities. Animated objectsareaspecialcase— theirbaseprЛьдаisnotincreased byanyabilitiespпомощьforwithКонструкцийionPoints (seepage 14 ofthe Bestiary), sincetheseabilitiesarealreadyfactored intoananimated object’sКО. Inaddition, golemsand homunculicreated withextraКости Здоровья, theadvanced template, orщитguardianabilitiesshould allbeprЛьдаd as described inthe Bestiary, ratherthanbyadjustingpricingfortheirnewКО.

Abilitiesthatweakenorpotentiallyplaceaконструкцийata disadvantagerarelyreducetheконструкций’sprЛьда. Anexceptionistheberserkability. Конструкцийsthathaveachanceofgoingberserkreceive –1 КОadjustmenttotheircalculated prЛьдаifcontrolcanbereestablished (likeafleshgolem) or –2 КОadjustmentforpermanentПотериofcontrol (likeaclaygolem).

Thefollowingisanexampleofthecalculated costsforcreatingastonegolem (КО 11). Astonegolem’sspecialabilitiesaregolemimmunitytoМагии, fullhealingfrom превращение грязи в камень, ahighto-hitbonus (+22 vs. the +19 typicalforКО 11), and theabilitytoзамедлениеitsfoes. Further, sinceitsspellvulnerabilitiesarenottied tocommonspellsoreffects, itsimmunitytoМагииcostis doubled, givingthestonegolematotalof 5 specialabilities. Thefirstspecialability doesn’taffectthecost, thenexttwoincreasethecostby +1/2 КОeach, and thefinaltwoeachincreasethecostby +1 КОindividually, makingitseffectiveКОforpricingequalto 14. Thisproducesacalculated prЛьдаof 98,000 зм, rounded uptoaneven 100,000 зм.

When designinganewконструкций, keepinmind thattheabovepricingformulaonlyservesasaguideline. AswithМагииitems, конструкцийpricingremainsmoreartthanscience, and likeМагииitems, comparenewконструкцийstoexistingonesforбожественное наставление. Ifyou’renotsure, erronthesideofahigherprЛьда.

 

REPВОЗДУХАINGКОНСТРУКЦИЙS

Evenwiththebestofcare, mostконструкцийsволяeventuallybecome damaged. Unlessaконструкцийsufferssomesortofstructural damagethatradicallyaltersitsphysicalform, theконструкцийcontinuestofunctionatitsfullefficiency, and onlyfallsapartoncereduced to 0 пункты здоровья. Ideally, however, aконструкцийshould seesomerepВоздухаbeforeitreachesthatpoint. The ремонт or rapi d repВоздуха spellsprovidetheeasiestwaytokeepaконструкцийinДобраcondition. BothspellsrepВоздуха damaged конструкцийs, evenМагии-immuneoneslikegolems.

Failingthat, aремеслоercanrepВоздухаaконструкцийwiththeРемеслоКонструкцийчерта. WhenrepВоздухаingaконструкций, itsmasterspends 100 змperКость Здоровьяoftheконструкций,and thenmakesaskillcheckasifhewereремеслоingtheконструкцийwithaСЛof 5 lessthantheСЛforремеслоingthatконструкций. Withasuccess, theконструкцийregains 1d6 пункты здоровьяperКость Здоровьяoftheконструкций. CompletingarepВоздухаtakes 1 Дняper 1,000 змspentontherepВоздуха (minimumof 1 Дня). RepВоздухаinthiswaycanonlybeвыступлениеed whiletheконструкцийisinanimateornonfunctioning. Atanytime,aконструкций’screatorcan deactivateaконструкцийunderhiscontrolwithatouchand aосновное действие.

Aконструкцийthathasbeencompletely destroyed cannotberepВоздухаed, thoughattheGM’soptionsomeofthematerialsmaybeusableintheконструкцийionofanewконструкций.

Additionally, someконструкцийshavespecialmeansofrepВоздуха, usuallyinvolvingspellsrelated tothegolem’snature (suchastheuseofacid damagetoлечениеaclaygolem.)

 

КОНСТРУКЦИЙMODIFICATIONS

Standard конструкцийscanbemodified toenhancetheirbaseabilities, altertheirappearanceorfunction, orвыступлениеavarietyoftasksbeyond theintentionsoftheirbasic designs. Performingamodificationprovidesaконструкций’screatorwithasimplewaytocreateauniqueконструкций. Amodificationcanonlybeвыступлениеed whiletheконструкцийisinanimateornonfunctioning.

Performingmodificationsonone’sownконструкцийrequirestheРемеслоКонструкцийчерта,andthecreatormustpayanyadditionalремеслоingrequirementsand/ orcostsassociatedwiththemodification.Completingamodificationrequires 1 Дняper 1,000 змofthemodification’sbaseprЛьда (minimum 1 Дня).

 

BasicModifications

Thesemodificationsareused toalteraконструкций’sbasicproperties: ArmorClass, Кости Здоровья, and weaponry.

ArmorMo dification: Thismodificationaddsanбонус усиленияtotheконструкций’sбонус естественной брониoraddsaМагииarmorproperty. ThecostforМагииalenhancementsequalsthecostforcreatingМагииarmoras described inthe CoreRulebook.

Кости ЗдоровьяModification: Кости ЗдоровьяrepresenttheoverallСилаand powerofaконструкций. Theyaffectanumberofsubsequentabilities, includingпункты здоровья, испытания, and baseattacks. DeterminetheeffectsofaКости ЗдоровьяmodificationusingtherulesforaddingcreatureКости Здоровьяonpages 290–291 ofthe Bestiary. Becauseaконструкций’ssizeislimited, aКости Здоровьяmodificationcannotincreaseitssize. ThereforeКости Здоровьяmodificationcanneverincreasethebaseконструкций’sКости Здоровьяbeyond 50% ofitstotalКЗ. Someконструкцийshavea defined costforincreasingКости Здоровья. TocalculatethecostperКость Здоровьяofotherконструкцийs, dividetheконструкций’sконструкцийioncostbyitsexistingКости Здоровья.

WeaponMo dification:Thismodificationenhancesaконструкций’sphysicalweaponry. Thisprocessincludesaddingactualweapons (suchasbladesorspiked chains) tothephysicalstructureoftheконструкцийorenhancingexistingweaponswithadditionalМагииalproperties. Structuralchangesaltertheконструкций’s damageonly. Aконструкцийisautomaticallyconsidered proficientwithanyweaponadded toitsstructureasaweaponmodification. Thecostforaddingaweaponis determined bythecostoftheweaponorweaponenhancementadded. ThecostforМагииalenhancementstotheseweaponsisthesameasthecostforcreatingволшебное оружиеsas described onpage 468 ofthe CoreRulebook. PerformingaweaponmodificationalsorequirestheРемеслоМагииalArmsand Armorчерта.

Характеристики Mo dification: Usingthismodification, aремеслоercanpermanentlyincreaseoneoftheконструкций’sХарактеристикиsby +2 permodification. Hecannotincreaseanyabilitieswithascoreof 0. ThecostforpermanentlyincreasinganХарактеристикиis 5,000 зм.

 

ComplexModifications

Thesemodificationsrepresentmorecomplexchangestothestructureand functionoftheконструкций. Thecostisequivalenttotheminimumleveltocastthespell × theкруг заклинания × 250 зм.

 


Поделиться с друзьями:

Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...

Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...

Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.008 с.