Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...
История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...
Топ:
Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов...
Основы обеспечения единства измерений: Обеспечение единства измерений - деятельность метрологических служб, направленная на достижение...
Марксистская теория происхождения государства: По мнению Маркса и Энгельса, в основе развития общества, происходящих в нем изменений лежит...
Интересное:
Как мы говорим и как мы слушаем: общение можно сравнить с огромным зонтиком, под которым скрыто все...
Национальное богатство страны и его составляющие: для оценки элементов национального богатства используются...
Лечение прогрессирующих форм рака: Одним из наиболее важных достижений экспериментальной химиотерапии опухолей, начатой в 60-х и реализованной в 70-х годах, является...
Дисциплины:
2021-06-24 | 27 |
5.00
из
|
Заказать работу |
TheРемеслоКонструкцийчерта (seepage 314 ofthe Pathfin derRPGBestiary) allowsaspellcastertocreateallmannerofpermanentконструкцийsinaprocessmuchlikeМагииitemcreation. EachконструкцийhasapurchaseprЛьдаand aремеслоingcost, alongwithalistofrequirementsand theskillsused tocreatethem. Somerequirespecialmaterialsinadditiontothecostforbasicремеслоingsupplies, generallyfortheконструкций’sbody. SpecialmaterialcostsincreaseboththepurchaseprЛьдаand theремеслоingcostoftheконструкций. TheСЛtoремеслоaконструкцийis 5 + the defaultcasterleveloftheконструкций, justlikeforaМагииitem. LikewhenремеслоingМагииitems, acreatorwithasufficientlyhighskillbonusmayignoretheserequirements. EachmissingrequirementincreasestheРемеслоСЛby 5. Regardless, thecreatormustmeetallitemcreationчертыand minimumcasterlevelrequirements. Ремеслоingaконструкцийtakes 1 Дняper 1,000 змintheitem’sbaseprЛьда, excludinganyspecialmaterialcosts. ThisprocessisidenticaltotheprocessforремеслоingaМагииitem, includingtherulesforacceleratingcreationand handlinginterruptions (seepage 548 ofthe CoreRulebook).
Animated Objects
NotallконструкцийsarebuiltwiththeРемеслоКонструкцийчерта. Spellslike оживить предметы allowacastertotemporarilyanimateanexistingobject. Theseконструкцийsareinmanywaysweakerthanmanufactured конструкцийs, astheyaresusceptibleto dispellingand antiМагии.
Acastercanusethe оживить предметы spelltoinstantlycreateatemporaryконструкций. A постоянство spellcastuponananimated objectmakestheконструкцийpermanent; however, itcanstillbe dispelled orsuppressed byantiМагии. РемеслоКонструкцийcreatespermanentanimated objectsnotsusceptibleto dispellingand antiМагии. TheКОofapotentialanimated object dependsonitssizeand abilities, asexplained intheanimated objectentryonpage 14 ofthe Bestiary.
ANIMATE D OBJECT
CL 11th; PrЛьда as determined byКО
КОНСТРУКЦИЙION
Requirements РемеслоКонструкций, animateobject, постоянство;
Skill КолдовствоorappropriateРемеслоskill; Cost 1/2 prЛьда
NewAnimated ObjectAbilities
Thefollowingarenewabilitiesthatcanbeapplied toanimated objects, whethercreated bythe оживить предметы spellorwiththeРемеслоКонструкцийsчерта. AddingtotheseabilitiesrequirestheрасходitureofКонструкцийionPoints (CP), as described onpage 14 ofthe Bestiary.
Augmente d Critical (Ex, 1 CP): Increasethethreatrangefortheanimated object’smeleeattacksby 1 orthethreatmultiplierby 1. Thiscannotcombinewithitselforwiththeколющееattackorрежущееattackobjectabilities.
ExceptionalReach (Ex, 1 CP): Theobjectgains +5 feetofreachwithonemeleeattack. Increasereachonallattacksforanadditional +1 CP.
Improve d Attack (Ex, 1 CP): Alltheanimated object’smeleeorranged attacks do damageasthoughitwereonesizecategorylarger. AремеслоermustpurchaseImproved Attackseparatelyformeleeand ranged attacks.
КолющееAttack (Ex, 1 CP): Replaceonemeleeattackwithanattackthat doesthesameamountofколющий уронand hasa ×3 multiplier. Replaceallmeleeattacksforanadditional +1 CP. Objectabilitiesthatspecifyslamattacks donotworkonколющееattacks.
Range d Attack (Ex, 2 CP): Replaceoneslamattackwitharanged attack. It doesthesameamountof damage, and hasarangeof 20 feet. Replaceallattacksforanadditional+2 CP. Objectabilitiesthatspecifyslamattacks donotworkonranged attacks.
РежущееAttack (Ex, 1 CP): Replaceoneslamattackwithanattackthat doesрежущее damageand haseithera 19–20 threatrange (forblade-likeattacks) ora ×3 threatmultiplier (foraxe- orscythelikeattacks). Replaceallmeleeattacksforanadditional +1 CP. Objectabilitiesthatspecifyslamattacks donotworkonрежущееattacks.
Trip (Ex, 2 CP): Theobjectgainsthetripspecialabilitywithoneofitsslamattacks.
BUILDINGNEWКОНСТРУКЦИЙS
КонструкцийstypicallyhavenoИнтеллектscore, anAveЯростиМудростьscore, and aХаризмаof 1. TheirЛовкостьisusuallypoortoAveЯрости, thoughexceptionallynimbleконструкцийs doexist. NearlyallконструкцийsofsizeMediumorlargerhavehighСилаscores; конструкцийsneverhaveaВыносливостьscore.
Themonstercreationrulesinthe Bestiary serveasyourbestguidefor designinganewконструкций. Newконструкцийsshould stickfВоздухаlyclosetotheMonsterStatisticsbyКОtablefound onpage 291 ofthe Bestiary ortheexpanded tableonpage 293 of Bestiary 2. Astheyareusuallymindlesscombatbrutes, mostusethe “highattack” column, with damagefallinginbetweentheHighand LowAveЯрости damagecolumns. Notethatalltheконструкций’sиспытанияarelikelytobepoor, and theyhavenofavored saves. LackingaВыносливостьscore, aконструкций’sпункты здоровьяalsotend tobelowincomparisontocreatureswithsimilarCRs. Considergivinganyконструкцийthat doesn’thaveeitherснижение уронаorhardnessahigherКБtocompensate.
TABLE 2–4: BESTIARYAND BESTIARY 2 КОНСТРУКЦИЙS
Name | КО | Materials | PrЛьда | Cost | SpecialAbilities |
Tinyanimated object | 1/2 | — | 250 зм | 125 зм | Variable |
Homunculus | 1 | 50 зм | 2,050 зм | 1,050 зм | Яд, telepathiclink |
Smallanimated object | 2 | — | 2,000 зм | 1,000 зм | Variable |
Ironcobra | 2 | — | 4,000 зм | 2,000 зм | Find target, яд |
Darkwood cobra | 2 | — | 5,000 зм | 2,500 зм | Find target, яд |
Soulbound doll | 2 | 300 зм | 4,300 зм | 2,300 зм | СУ, variable, susceptibletoразумeffects |
Mediumanimated object | 3 | — | 4,500 зм | 2,250 зм | Variable |
Mithralcobra | 3 | — | 10,000 зм | 5,000 зм | Find target, яд |
Adamantinecobra | 3 | — | 20,000 зм | 10,000 зм | HighСУ, find target, яд |
Necrophidius | 3 | 1,000 зм | 7,500 зм | 4,425 зм | СУ, danceofСмерти, paralysis |
Carriongolem | 4 | 500 зм | 10,500 зм | 5,500 зм | СУ/дробящийorрежущее, stench |
Страхcrow | 4 | 500 зм | 15,500 зм | 8,000 зм | Immunetocold, fascinatinggaze, ужас, vulnerabletoОгня |
Largeanimated object | 5 | — | 12,500 зм | 6,250 зм | Variable |
Льдаgolem | 5 | 500 зм | 18,500 зм | 9,500 зм | Cold, golem, icyуничтожение |
Wood golem | 6 | 300 зм | 19,300 зм | 9,800 зм | Golem, splintering |
Hugeanimated object | 7 | — | 25,000 зм | 12,500 зм | Variable |
Fleshgolem | 7 | 500 зм | 20,500 зм | 10,500 зм | Berserk, golem |
Glassgolem | 8 | 1,000 зм | 33,000 зм | 17,000gp | СУ, golem, deflectspells, dazzlingbrightness |
Stained glassgolem | 8 | 1,000 зм | 39,400 зм | 20,200 зм | СУ, golem, deflectspells, dazzlingbrightness |
Alchemicalgolem | 9 | 3,000 зм | 33,000 зм | 18,000 зм | HighСУ, golem, alchemy, bombs, splПраха |
Gargantuananimated object | 9 | — | 40,000 зм | 20,000 зм | Variable |
Claygolem | 10 | 1,500 зм | 41,500 зм | 21,500 зм | SpecialСУ, golem, berserk, проклятиеwounds |
CoПотериalanimated object | 11 | — | 60,000 зм | 30,000 зм | Variable |
Stonegolem | 11 | 5,000 зм | 105,000 зм | 55,000 зм | Golem, fullhealing, minorspellvulnerabilities, замедление |
Clockworkgolem | 12 | 10,000 зм | 120,000 зм | 65,000 зм | HighСУ, golem, Смертиburst, grind, wallofgears |
Irongolem | 13 | 10,000 зм | 150,000 зм | 80,000 зм | HighСУ, golem, губительное дыхание |
Mithralgolem | 16 | 50,000 зм | 250,000 зм | 150,000 зм | HighСУ, golem, жидкая форма |
Adamantinegolem | 19 | 100,000 зм | 600,000 зм | 350,000 зм | EpicСУ, golem, indestructible, разрушительныйstrike |
PricingaNewКонструкций
Thissectionprovidesguidelinesforthoseищущееtocalculatethecostsofремеслоingtheirownконструкцийs. Asaroughguideline, aконструкций’sprЛьдаisequaltoitsбросить вызовratingsquared, thenmultiplied by 500 зм. КонструкцийswithafractionalКОratingbasetheirprЛьдаonthatfractionof 500 зм. Forexample, aКО 1/2 конструкцийhasaprЛьдаof 250 зм. ThecostofМагииalsuppliesfortheРемеслоКонструкцийчертаishalfthisprЛьда, withtheконструкцийtaking 1 Дняtocreateper 1,000 змoftheконструкций’sbaseprЛьда. Someконструкцийs, particularlygolems, haveadditionalrawmaterialcoststhatmustbepпомощьinfull, regardlessofwhetherthecreatorpossessestheРемеслоКонструкцийчерта. Rawmaterialstypicallycostsomewherebetween 5% and 10% oftheконструкций’sbaseprЛьда.
Конструкцийswithmultiplespecialabilitiescostmoretocreate. Thefirstspecialabilityisincluded intheконструкций’sbasecost. Thenexttwospecialabilitiesincreasethecalculated prЛьдаby +1/2 КОperability. Thereafter, anyadditionalspecialabilitiesadd +1 КОperability. ExamplesofspecialabilitiesincludehavingahigherСУvaluethanatypicalконструкцийofitsКО (aboveСУ 5 forCRs 1– 8, aboveСУ 10 forКО 9+), monsterstatisticsthatexceed thoserecommended fortheконструкций’sКО (seepage 291 ofthe Bestiary), thestandard golemimmunitytoМагии, СУorhardnessthatcan’tbeovercomebyalladamantineweapons, abilitytobefullyлечениеed byasinglespell, and mostspecialattacksand specialqualities.
Particularlypowerfulspecialabilities, suchasanirongolem’sexceptionallyhighбонус атаки, countastwolesserabilities. Animated objectsareaspecialcase— theirbaseprЛьдаisnotincreased byanyabilitiespпомощьforwithКонструкцийionPoints (seepage 14 ofthe Bestiary), sincetheseabilitiesarealreadyfactored intoananimated object’sКО. Inaddition, golemsand homunculicreated withextraКости Здоровья, theadvanced template, orщитguardianabilitiesshould allbeprЛьдаd as described inthe Bestiary, ratherthanbyadjustingpricingfortheirnewКО.
Abilitiesthatweakenorpotentiallyplaceaконструкцийata disadvantagerarelyreducetheконструкций’sprЛьда. Anexceptionistheberserkability. Конструкцийsthathaveachanceofgoingberserkreceive –1 КОadjustmenttotheircalculated prЛьдаifcontrolcanbereestablished (likeafleshgolem) or –2 КОadjustmentforpermanentПотериofcontrol (likeaclaygolem).
Thefollowingisanexampleofthecalculated costsforcreatingastonegolem (КО 11). Astonegolem’sspecialabilitiesaregolemimmunitytoМагии, fullhealingfrom превращение грязи в камень, ahighto-hitbonus (+22 vs. the +19 typicalforКО 11), and theabilitytoзамедлениеitsfoes. Further, sinceitsspellvulnerabilitiesarenottied tocommonspellsoreffects, itsimmunitytoМагииcostis doubled, givingthestonegolematotalof 5 specialabilities. Thefirstspecialability doesn’taffectthecost, thenexttwoincreasethecostby +1/2 КОeach, and thefinaltwoeachincreasethecostby +1 КОindividually, makingitseffectiveКОforpricingequalto 14. Thisproducesacalculated prЛьдаof 98,000 зм, rounded uptoaneven 100,000 зм.
When designinganewконструкций, keepinmind thattheabovepricingformulaonlyservesasaguideline. AswithМагииitems, конструкцийpricingremainsmoreartthanscience, and likeМагииitems, comparenewконструкцийstoexistingonesforбожественное наставление. Ifyou’renotsure, erronthesideofahigherprЛьда.
REPВОЗДУХАINGКОНСТРУКЦИЙS
Evenwiththebestofcare, mostконструкцийsволяeventuallybecome damaged. Unlessaконструкцийsufferssomesortofstructural damagethatradicallyaltersitsphysicalform, theконструкцийcontinuestofunctionatitsfullefficiency, and onlyfallsapartoncereduced to 0 пункты здоровья. Ideally, however, aконструкцийshould seesomerepВоздухаbeforeitreachesthatpoint. The ремонт or rapi d repВоздуха spellsprovidetheeasiestwaytokeepaконструкцийinДобраcondition. BothspellsrepВоздуха damaged конструкцийs, evenМагии-immuneoneslikegolems.
Failingthat, aремеслоercanrepВоздухаaконструкцийwiththeРемеслоКонструкцийчерта. WhenrepВоздухаingaконструкций, itsmasterspends 100 змperКость Здоровьяoftheконструкций,and thenmakesaskillcheckasifhewereремеслоingtheконструкцийwithaСЛof 5 lessthantheСЛforремеслоingthatконструкций. Withasuccess, theконструкцийregains 1d6 пункты здоровьяperКость Здоровьяoftheконструкций. CompletingarepВоздухаtakes 1 Дняper 1,000 змspentontherepВоздуха (minimumof 1 Дня). RepВоздухаinthiswaycanonlybeвыступлениеed whiletheконструкцийisinanimateornonfunctioning. Atanytime,aконструкций’screatorcan deactivateaконструкцийunderhiscontrolwithatouchand aосновное действие.
Aконструкцийthathasbeencompletely destroyed cannotberepВоздухаed, thoughattheGM’soptionsomeofthematerialsmaybeusableintheконструкцийionofanewконструкций.
Additionally, someконструкцийshavespecialmeansofrepВоздуха, usuallyinvolvingspellsrelated tothegolem’snature (suchastheuseofacid damagetoлечениеaclaygolem.)
КОНСТРУКЦИЙMODIFICATIONS
Standard конструкцийscanbemodified toenhancetheirbaseabilities, altertheirappearanceorfunction, orвыступлениеavarietyoftasksbeyond theintentionsoftheirbasic designs. Performingamodificationprovidesaконструкций’screatorwithasimplewaytocreateauniqueконструкций. Amodificationcanonlybeвыступлениеed whiletheконструкцийisinanimateornonfunctioning.
Performingmodificationsonone’sownконструкцийrequirestheРемеслоКонструкцийчерта,andthecreatormustpayanyadditionalремеслоingrequirementsand/ orcostsassociatedwiththemodification.Completingamodificationrequires 1 Дняper 1,000 змofthemodification’sbaseprЛьда (minimum 1 Дня).
BasicModifications
Thesemodificationsareused toalteraконструкций’sbasicproperties: ArmorClass, Кости Здоровья, and weaponry.
ArmorMo dification: Thismodificationaddsanбонус усиленияtotheконструкций’sбонус естественной брониoraddsaМагииarmorproperty. ThecostforМагииalenhancementsequalsthecostforcreatingМагииarmoras described inthe CoreRulebook.
Кости ЗдоровьяModification: Кости ЗдоровьяrepresenttheoverallСилаand powerofaконструкций. Theyaffectanumberofsubsequentabilities, includingпункты здоровья, испытания, and baseattacks. DeterminetheeffectsofaКости ЗдоровьяmodificationusingtherulesforaddingcreatureКости Здоровьяonpages 290–291 ofthe Bestiary. Becauseaконструкций’ssizeislimited, aКости Здоровьяmodificationcannotincreaseitssize. ThereforeКости Здоровьяmodificationcanneverincreasethebaseконструкций’sКости Здоровьяbeyond 50% ofitstotalКЗ. Someконструкцийshavea defined costforincreasingКости Здоровья. TocalculatethecostperКость Здоровьяofotherконструкцийs, dividetheконструкций’sконструкцийioncostbyitsexistingКости Здоровья.
WeaponMo dification:Thismodificationenhancesaконструкций’sphysicalweaponry. Thisprocessincludesaddingactualweapons (suchasbladesorspiked chains) tothephysicalstructureoftheконструкцийorenhancingexistingweaponswithadditionalМагииalproperties. Structuralchangesaltertheконструкций’s damageonly. Aконструкцийisautomaticallyconsidered proficientwithanyweaponadded toitsstructureasaweaponmodification. Thecostforaddingaweaponis determined bythecostoftheweaponorweaponenhancementadded. ThecostforМагииalenhancementstotheseweaponsisthesameasthecostforcreatingволшебное оружиеsas described onpage 468 ofthe CoreRulebook. PerformingaweaponmodificationalsorequirestheРемеслоМагииalArmsand Armorчерта.
Характеристики Mo dification: Usingthismodification, aремеслоercanpermanentlyincreaseoneoftheконструкций’sХарактеристикиsby +2 permodification. Hecannotincreaseanyabilitieswithascoreof 0. ThecostforpermanentlyincreasinganХарактеристикиis 5,000 зм.
ComplexModifications
Thesemodificationsrepresentmorecomplexchangestothestructureand functionoftheконструкций. Thecostisequivalenttotheminimumleveltocastthespell × theкруг заклинания × 250 зм.
Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...
Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...
Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...
Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!