Эмиссия газов от очистных сооружений канализации: В последние годы внимание мирового сообщества сосредоточено на экологических проблемах...
Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...
Топ:
Установка замедленного коксования: Чем выше температура и ниже давление, тем место разрыва углеродной цепи всё больше смещается к её концу и значительно возрастает...
Генеалогическое древо Султанов Османской империи: Османские правители, вначале, будучи еще бейлербеями Анатолии, женились на дочерях византийских императоров...
Характеристика АТП и сварочно-жестяницкого участка: Транспорт в настоящее время является одной из важнейших отраслей народного хозяйства...
Интересное:
Мероприятия для защиты от морозного пучения грунтов: Инженерная защита от морозного (криогенного) пучения грунтов необходима для легких малоэтажных зданий и других сооружений...
Лечение прогрессирующих форм рака: Одним из наиболее важных достижений экспериментальной химиотерапии опухолей, начатой в 60-х и реализованной в 70-х годах, является...
Как мы говорим и как мы слушаем: общение можно сравнить с огромным зонтиком, под которым скрыто все...
Дисциплины:
2021-06-24 | 71 |
5.00
из
|
Заказать работу |
Содержание книги
Поиск на нашем сайте
|
|
1. Заполните пропуски необходимыми по смыслу личными местоимениями в объектном падеже:
1. Take this book and read ______at home, please.
2. Is he going to speak to _________about his new work?
3. These are very good books. Where do you get _________?
4. My sister knows English well. I often do my homework with _______.
5. Read these words and lean ______well.
6. I don’t know ______. What’s his name?
2. Поставьте следующие предложения в отрицательную и вопросительную формы:
1. I often meet this violinist here.
2. You go to the university every day.
3. I read English books every morning.
4. His sisters always give me books to read.
5. They often go there.
6. I usually read the newspaper at home.
7. They do their homework every day.
8. We play the piano at home in the evening.
3. Измените предложения, заменяя местоимение I на she/he:
1. I work at school.
2. I go to the musical school every day.
3. I write many English exercises every day.
4. I study musical psychology.
5. I get much information from my teachers.
6. I don’t like pizza.
7. I usually watch TV in the evening.
8. I never wake up at 6 at the weekend.
9. I always go to bed at 9.30 p.m.
10. I play the guitar very well.
4. Задайте общий вопрос к данным утверждениям:
1. The students read many books.
2. Mr. Brown speaks very fast.
3. My friend always gets good marks.
4. You sleep very much!
5. Children ask a lot of questions.
6. They know many French words.
7. My sister flies to the USA ever year.
8. He understands that lesson.
9. He drives to the office every morning.
10. They spend a lot of money.
5. Скажите как часто вы:
o listen to music
o watch TV
o play computer games
o visit your granny
o go to a club
o speak English
o smile
o cry
o see UFOs
o go to the university
o enjoy your life
Используйте: once (a day, a week, a month, a year), twice (a day, a week, a month, a year), never, every day, sometimes, from time to time.
6. Инсценируйте диалоги:
§ 1.
- Do you like coffee, Betty?
- Yes, I do.
- Do you want a cup?
- Yes, please, Jane.
- Do you want any sugar?
- Yes, please.
- Do you want any milk?
- No, thank you. I don’t like milk in my coffee. I like black coffee.
- Do you like biscuits?
- Yes, I do.
- Do you want one?
- Yes, please.
§ 2.
- I haven’t any small music books. I only have large ones. Do you want one?
- Yes, please. I want a large box of chalk, too.
- I only have small boxes. Do you want one?
- No, thank you.
7. Прочитайте текст и ответьте на вопрос: Is Anna a very busy person?
Слово | Транскрипция | Перевод | Пример |
a timetable | ['taɪmˌteɪbl] | расписание | Do you know the timetable for today? |
to go to bed | [gəu tə bed] | ложиться спать | I usually go to bed at midnight. |
to get up | [get ʌp] | вставать | I don’t like to get up early. |
a major duty | ['meɪʤə 'djuːtɪ] | главная обязанность | What is the major duty of a teacher? |
to take a shower | [teɪk ə 'ʃəuə] | принимать прохладный душ | Do you often take a cool shower in the morning? |
jogging | ['ʤɔgɪŋ] | пробежка | My friend and I go jogging every day |
to do some exercises. | [duː sʌm 'eksəsaɪzɪz] | делать зарядку | They never do exercises |
to have breakfast | [hæv 'brekfəst] | завтракать | What time do you have breakfast at the weekend? |
to leave home | [liːv həum] | уходить из дома | When do you leave home? |
to get to the university by | [get tə ðə ˌjuːnɪ'vɜːsətɪ baɪ] | добираться до университета на… | Do you get to university by car or by bus? |
spare time | [spɛə taɪm] | свободное время | I don’t have much spare time |
to surf the Net | [sɜːf ðə net] | бродить по сети | I surf the Internet every evening |
except | [ɪk'sept] | кроме | At my university I like everything except classes |
to rehearse | [rɪ'hɜːs] | репетировать | When do you rehearse with your band? |
|
My day
As many people I have different timetables on weekdays and weekends. I think that it is very important to go to bed before midnight and to get up quite early in the morning, especially (особенно) on weekdays. So you can do everything you plan to do. My major duty is to study at the university. My classes usually begin at 8.30 o'clock.
Every day I get up at half past six. I take a cool shower then go jogging to the park near my place. So I do jogging for about thirty minutes and then do some exercises.
I return home at about 7.15, take a shower and then have breakfast. I like to talk with my parents while having breakfast.
After breakfast I put all the necessary books into my bag and get dressed. I leave home at 8.05. I get to my university by tram. My classes usually finish at 3.30 p.m. When classes are over I go to the music teacher and take guitar lessons.
I come home at 6 o'clock. I have dinner and start doing my homework at 7 o'clock. If I have some spare time after doing homework, I play the guitar, read some books or surf the Net. I go to bed at about half past eleven. On weekends I usually get up at 8 o'clock and do the same things I do on weekdays except going to the university. At 12 o'clock I rehearse with the rock band where I play the guitar. Our rehearsal ends in the evening.
On weekends I can stay at home and read books, or go somewhere with my friends.
8. Подставьте подходящее по смыслу слово из словаря к тексту:
1. Does he know the train ______________?
2. Oh, they play so well! How often do they ___________?
3. When she ___________________, she usually tries to find some information about celebrities.
|
4. Does she __________in the morning or only wash her face?
5. I like all the subjects we study at university ________Math.
6. If you ___ late, it’s very difficult to _______ in the morning.
7. If you ____________________, we could go to the cinema.
8. Where does she _______________________?
9. Задайте вопросы по тексту и ответьте на них. Что Анна делает в:
o 12 o'clock on Sunday;
o 9 o'clock on Wednesday;
o 4 p.m. on Monday;
o 6.30 on Tuesday;
o 7 o’clock on Friday;
o 8 o'clock on Sunday
10. Следуя тексту, поставьте пункты плана в правильном порядке:
v guitar lessons
v going to university
v morning exercises
v classes
v evening activities
Is it Anna’s plan for a weekend or weekday?
11. Опираясь на предложенный план, расскажите о своем распорядке дня.
12. Пройди тест: “ Are you a sleepy sloth ” и прокомментируй результат:
Sloths are very lazy animals. They spend most of their time sleeping and move very slowly.
1. How many hours do you sleep every night?
a) 11-12 hours (2)
b) 8-10 (3)
c) 6-7 (4)
2. Do you remember your dreams?
a) Yes (4)
b) No (3)
3. At the university, what do you do during classes in the afternoon?
a) You are bored, but you try and do your work (3).
b) You fall asleep on your desk (2).
c) You work hard because you are very interested (4).
4. What’s your ideal Saturday evening activity?
a) Going out with your friends to a disco or skateboarding (snowboarding) (4).
b) Lying on the sofa watching TV (2).
c) Going to your friend’s house to play computer games (3).
5. Which is your favourite animal?
a) Giraffe (4).
b) Koala (2).
c) Cat (3).
KEY:
17-20 points: You are NOT a sloth. You are very active and you always like to be outside doing sport and activities.
13-16 points: You are often active, but sometimes you act like a sloth. Don’t get too lazy!
10-12 points: You are as sleepy as a sloth. You are VERY lazy and always prefer to sleep and lie down than be active.
13. Из материала ниже узнайте, как произносить email и website addresses:
darina@mail.ru
Значок @ будет произноситься «at».
www.music-love.com
Точка произносится «dot»
Знак «-» называется hyphen
www.bestsongs.org/index/html
Знак «/» называется slash
bestsongs – all one word (одно слово)
14. Поработайте в парах. Студент А диктует адреса и названия сайтов из первой колонки, студент Б записывает их, не глядя в книгу. Затем поменяйтесь. Студент А записывает вторую колонку:
www.bbc.co.uk
www.goodpianomusic.com www.onepageenglishstory.net/
www.geocities.com/index melnikovaevgenia@e1.ru
ruby.tuesday@hotmail.com
maryannwhite@socksareus.net www.aol.co.uk/msgview.adp
Test yourself
1. Используя таблицу, составьте как можно больше предложений. Обратите внимание на употребление местоимений:
I We You They |
often | ask tell |
me
us
you
them
him
her
|
about |
my
our
your
his
her
their | country work University faculty traditions city family | |
He She | asks tells | ||||||
I We They He She |
Introduced | ||||||
to | future profession friend parents wife children teacher |
20 |
2. Заполните пропуски соответствующей формой местоимений:
|
1. I usually ask (их) ______ about ______ work.
2. She often tells (нам) _____ about (ее) ______ music studies.
3. Take this book and read (ее) ____ at home.
4. He often speaks with (ними) ______ about new songs.
5. I see (ее) _____ every day.
6. Introduce (меня) _____ to (своей) _____ girl-friend, please.
6 |
MODULE 5
Текст: Свободное время
|
|
Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...
Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...
История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...
Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!