Стих : Помяну имя Твое/ во всяком роде и роде. — КиберПедия 

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...

Эмиссия газов от очистных сооружений канализации: В последние годы внимание мирового сообщества сосредоточено на экологических проблемах...

Стих : Помяну имя Твое/ во всяком роде и роде.

2021-01-29 87
Стих : Помяну имя Твое/ во всяком роде и роде. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Отложи́м, вернии, печаль:/ се бо вторая неопали́мая купина́, икона Богоматере,/ и́ноки афонскими зримая,/ на очищение грешных является.

Стих: Слыши, Дщи, и виждь,/ и приклони ухо Твое.

Назна́менующи во странствии житейстем Твое нам води́тельство, являешися, Богомати, в столпе огненне,/ да нас, блуждающих,/ путево́диши к вечным обителем.

Слава, и ныне, глас 5:

Прииди́те, вси мона́си и мирсти́и,/ прославим Пречистую Деву Богородицу:/ Днесь бо, ради священныя иконы,/ в мори путие́ Ея и стези́ Ея в вода́х многих:/ от Нике́и бо в столпе́ огненне понт морски́й ко Афону преходит/ и дар пришествием Своим верным подае́т./ Мы же, просвещаеми лучами благодати,/ Хода́таицу спасения нашего ублажаем.

Тропа́рь, глас 1:

Д е́рзость ненави́дящих о́браз Госпо́день/ и держа́ва нечести́вых безбо́жно в Нике́ю прии́де,/ и по́сланнии безчелове́чно вдови́цу,/ благоче́стно чту́щую ико́ну Богома́тери, истязу́ют,/ но та́я но́щию с сы́ном ико́ну в мо́ре пусти́, вопию́щи:/ сла́ва Тебе́, Чи́стая,/ я́ко непроходи́мое мо́ре плещи́ своя́ подаде́,/ сла́ва правоше́ствию Твоему́, Еди́на Нетле́нная.

На у́трени

На «Бог Господь» – тропарь Богородицы, глас 1-й (дважды). «Слава, и ныне» – тот же тропарь.

Кафизмы 4-я и 5-я. Малые ектении.

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 1.

Пресветлаго зра́ка Твоего явление/ радость приносит всем верующим/ и обители Иверстей да́рует стра́жа неусыпна/ и от бед избавление./ Темже поем Ти, Пречистая:/ покрыва́й нас присно Покро́вом Твоим.

Слава, и ныне, глас 8:

Сей день Господень, радуйтеся, людие,/ се бо светоносный облак на возду́се чу́дно простира́ется,/ и столпо́м о́гненным пред Афоном явлется/ Едина и Единаго на руках Ма́терних держащи Христа,/ Зижди́теля вселенныя,/ во спасение душ наших

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 3.

Веселятся Днесь све́тло Афона па́ствы,/ пе́сней множество слагают,/ любовию Непорочную почитающе,/ величеством благодати крася́щеся,/ юже прияша пришествием иконы Всенопорочныя Отроковицы,/ зарями Богове́дения благочестно поющих озаряющия.

Слава, и ныне, глас 5:

Чудо преславное зри́тся Днесь:/ в вода́х бо огнено́сная Богоотрокови́цы икона показу́ется,/ и зна́мения лучи испуща́ет,/ и пребывание по́стников чудом спасает./ Сего ради благодарственно вопием:/ радуйся, Благодатная.

Величание:

Величаем Тя,/ Пресвятая Дево,/ Богоизбранная Отроковице,/ и чтим образ Твой святый,/ имже то́чиши исцеления/ всем, с верою притекающим.

Псалом избра́нный: Помяни, Господи, Давида и всю кротость его.

По полиеле́и седа́лен, глас 8.

Величие Твое кто испове́сть, Богородице,/ явлением бо Твоея иконы удивила еси вся православныя,/ многия неду́ги врачу́ющи и болезни исцеля́ющи./ О Всемилостивая Владычице,/ не лиши нас и ныне Твоего заступления,/ но молитвами Твоими защити́ и спаси православныя люди/ и силою Твоею огради́,/ да Тобою хва́лящеся/ и все упование на Тя возлага́юще,/ не постыдимся во веки.

Слава, и ныне, тойже.

Степенна – 1-й антифон 4-го гласа.

Прокимен, глас 4: Помяну имя Твое во всяком роде и роде.

Стих: Отры́гну сердце мое слово благо. Всякое дыхание да хвалит Господа.

Стих: Хвалите Бога во святых Его.

Евангелие от Луки, зачало 4.

По 50-м псалме: Слава: Молитвами Богородицы,/ Милостиве, очисти/ множества согрешений наших. И ныне: тойже. Помилуй мя, Боже.

Стихи́ра по 50-м псалме́, глас 6. Самогласна:

Егда явление чу́днаго Твоего образа приспе́,/ тогда афонстии отцы,/ столп огненный на мо́ри зряще,/ страхом одержи́ми, недоумева́ху./ Гаврии́л же, яко вторы́й Петр, по мо́рю ходя,/ со слезами вопия́ше Тебе:/ о Пресвятая,/ прииди́ и сохрани достояние Твое от враг ненаве́тно.

Канон Богородицы со ирмосом на 8 (ирмосы по дважды).

Библейские песни «Поем Господеви…». Катавасия «Отверзу уста моя…».

Кано́н умили́тельный ко Пресвяте́й Влады́чице на́шей Богоро́дице. Творе́ние мона́ха Гера́сима. Глас 8.

Песнь 1

Ирмо́с: Колесницегонителя фарао́ня погрузи́,/ чудотворя́й иногда́/ Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в,/ и раздели́в мо́ре,/ Изра́иля же, беглеца́, пешеходца спа́се,/ песнь Богови воспевающа.

Дважды.

От скверных устен хваление приими́, Всенепорочная,/ якоже прежде Сын Твой, Бог же мой и Господь, прият две ле́пты вдовицы,/ и разрешение прегрешений моих подаждь,/ яко да по долгу величаю Тя. Дважды.

Ангельское пение подоба́ше Тебе, Матери Божией,/ Творца бо сих родила́ еси странно./ Но и от нас приими́, Владычице, смиренныя сия молитвы,/ да поем Го́сподеви:/ славно просла́вися в нашей немощи. Дважды.

Огусте́ша во́ды, огусте́ша и волны посреде́ моря,/ нося́щя Твою, Богомати, икону./ Утверди и мое подви́гшееся сердце на камени заповедей Христовых.

Помощница и Покровительница была еси, Дево, обители Иверския,/ во́ев Амиры с корабли их в мори погрузивши,/ но потопи́ в пучи́не милосердия Сына Твоего/ вся моя душевныя страсти и безчисленная моя прегрешения.

Песнь 3

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле Небеса́ ра́зумом,/ и зе́млю на вода́х основа́вый,/ на ка́мени мя, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́,/ я́ко несть свят, па́че Тебе́, Едине Человеколю́бче. Дважды.

Утверди сердце мое во уповании на Тя, Богомати,/ изми́ всякую гордыню и превозношение из помраченнаго ума моего, да вопию́:/ несть свят, яко Господь, и несть праведен, яко Бог наш. Дважды.

Ты, о Богомати, немощствующия препоясу́еши силою,/ алчущия насыщаеши;/ посети и мою немощь/ и алчущаго и жаждущаго мене насы́ти Животнаго Хле́ба,/ чрез Твою девственную утробу сшедшаго с Небесе на землю. Дважды.

Возста́ви, Владычице, от земли́ мене, убогаго,/ и от гно́ища греховнаго воздви́гни, нищаго,/ даждь молитву мне, молящемуся,/ да, велича́я, пою Твое заступление.

Непло́дствующий мой ум плодоно́сен покажи, Блага́я Дево,/ от непло́дове рождшаяся:/ Ты бо плодоно́сие всех благ явлением иконы Твоея подае́ши.

Седа́лен, глас 4:

Светлое Днесь Заступницы нашея наста́ торжество./ Да взыгра́ется тварь,/ да ликовству́ют человечестии собори,/ созывает бо нас Святая Богородица видети огнено́сную икону Свою,/ лучами милости верныя просвещающую. Темже, радующеся, вопие́м:/ спаси, Госпоже, от глада, огня, меча и бед вся почитающия явление иконы Твоея.

Песнь 4

Ирмо́с: Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ Ты моя́ и си́ла,/ Ты мой Бог,/ Ты мое́ ра́дование,/ не оста́вль не́дра Отча,/ и на́шу нищету́ посети́в./ Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче. Дважды.

Покры́ Небеса доброде́тель Твоя, Богомати,/ и хвалы Твоея испо́лнися земля,/ но положи́ любовь держа́вную крепости Твоея и на мне, отча́янном. Дважды.

Уготовля́ющи шествие чу́дней иконе Твоей, даде́ бездна глас свой,/ воздвижеся солнце, и сияние ея яко свет бысть,/ но Ты изшла́ еси на спасение людей,/ спасти́ Твое насле́дие пришла еси. Дважды.

Услы́шавше слух пришествия Твоего, иноцы убои́шася;/ уразуме́вше же дела Твоя, ужасо́шася,/ но внегда́ смути́тися души́ моей, милость Твою помяни, Владычице, да взываю:/ слава заступлению Твоему, Богомати.

Ты еси моя крепость и сила, Богородице,/ Тобою почи́ю в день скорби моея,/ и из страны́ прише́льствия взы́ду Тобою в Небесное наследие,/ и возрадуюся о Господе и Бозе, Спасе моем.

Песнь 5

Ирмо́с: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый,/ и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго,/ но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.   Дважды.

Виждь, Чистая, от но́щи у́тренюющия люди паствы Твоея,/ икону Твою Богохва́льную обстоящии,/ разрешения же грехов просящия, и жития исправления, и Божественныя славы причастия:/ не отри́ни убо нас от лица Твоего, Света незаходимаго Мати. Дважды.

Всею душею и мыслию в па́стве Твоей вси слику́юще,/ псалмы, и пе́сньми духовными, и пением Божественным икону Твою почитают,/ прощения грехов просяще и душ спасения./ Ты же, исцеление наше сущи, сия вся подаждь, Владычице Богоневесто. Дважды.

 

Храм Твой, Дево, яко рай други́й показа́ся ныне,/ яко древо жизни имея икону красоты́ Твоея,/ ю́же вси усердно со благоговением и любовию целующе, взываем:/ Владычице, мир даждь нам,/ Владычице, стяжи́ нас,/ иного бо разве Тебе утешения не ве́мы.

Ре́ку Тя сладкую и пото́к насыще́ния,/ манну Небесную, изобилие и благодать приснотекущую во обители Твоей живущии стяжавше,/ поют Рождество Твое, Отроковице.

Песнь 6

Ирмо́с: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя́,/ и из глубины́ зол возведи́, молюся:/ к Тебе́ бо возопи́х, и усль́ппи мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.   Дважды.

В скорби се́рдца вопию́ ти, Владычице,/ житейскаго мо́ря потопля́ем бу́рею,/ к Тебе, яко тихому пристанищу, прибегаю:/ возведи от тли живот мой.

Бездна последняя грехов обы́де мя, и исчезает дух мой,/ но простри, Владычице, высокую Твою мышцу/ и, яко Гаврии́ла, и мене, ко Твоей иконе прибега́юща, невредима сотвори.

Не отри́ни мене до конца от лица Твоего, Мати незаходимаго Света,/ не попусти́ мне погря́знути в пучи́не беззаконий,/ но возведи мене от бла́та страсте́й, да взыдет из нетления живот мой/ и пожру́ Тебе со гла́сом хваления и испове́дания.

Храм нося́й телесный весь оскверне́н,/ Тебе, Пречистому храму Вечнаго Сло́ва,/ дерзаю в честно́м храме Твоем, пред Твоею святою иконою приносити смиренныя моя молитвы./ Ты же, яко Милостивая, очисти мя Твоим благоутробием.

Кондак, глас 8:

Аще и в море вве́ржена бысть святая икона Твоя, Богородице,/ от вдовицы, не могу́щия спасти сию от врагов,/ но явилася есть хранительница Афона/ и врата́рница обители Иверския, враги устрашающая/ и в православней Российстей стране/ чтущия Тя от всех бед и напа́стей избавля́ющая.

Икос:

В столпе́ о́гненне явльшуюся Богоматере икону видевше,/ возопи́ша по́стников иверских лицы:/ о Владыко, сподоби нас прияти икону Матере Твоея во утешение странствия нашего;/ ты же, Гаврии́ле, дерзай и вни́ди в море,/ и приими́ во объятия твоя сокровище, нам являемое,/ да будет нам страж неусыпный, покров же, и радость всем христианом,/ и хранительница, от бед и напастей избавляющая.

Песнь 7

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния/ огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́,/ сего́ ра́ди отроцы в пе́щи ра́дованною ного́ю,/ я́ко во цве́тнице лику́юще, поя́ху:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших. Дважды.

Согреши́хом, беззако́нновахом, непра́вдовахом пред Господем,/ но, Владычице моя Богородице,/ яко Благая угаси огнь Его праведнаго гнева Твоим теплым хода́тайством, да поем Ему:/ отец наших Боже, благословен еси. Дважды.

В пещи́ искушений и бед опаляемыя ороси́, Богомати, струя́ми Твоих щедрот,/ да посрамя́тся врази́ наши и да разумеют вси,/ яко Ты едина еси Владычица Богородица, по всей вселенней славимая. Дважды.

Престоле Царя Славы, Честнейшая Херувим, одушевленный хра́ме, в немже всели́ся Господь,/ твердь Небесная, на нейже возсия́ Солнце правды, Христос,/ Тя поем, Богомати, и превозносим во вся веки.

Ты еси веселие и в пусты́нях живущим,/ Ты еси и стольнаго града утешение и похвала, Дево Марие,/ препетая и превозносимая во веки.

Песнь 8

Ирмо́с: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучитель,/ Богочести́вым неистовно разжже,/ си́лою же лу́чшею, спасе́ны сия́ ви́дев,/ Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки. Дважды.

Поют Тя Ангельския силы, превозносит человеческий род,/ благословя́т Тя вся тварь, Пречистая Дево Богородице./ Приими́ и от Мене, недостойнаго, приносимое Тебе хваление. Дважды.

Пойте, иноцы Афона,/ благословляй, земле Иверская,/ превозноси, вся стране́ Российская, Благу́ю Владычицу,/ реки чудес от Своея чудотворныя иконы источающую./ Хва́лим, благослови́м, покланяемся Ти, Богородице, пою́ще и превознося́ще во вся веки. Дважды.

Подобием иконы Иверския не то́чию святый Афон просвещается,/ но и стольный град Москва украшается,/ от того чудесную помощь прие́мля и источник утешения в нем обретая.

Еще и страна Новгородская и ини́и гра́ды и ве́си/ подобием Иверския иконы Твоея, Владычице, освяти́шася и чудесы просветишася, вопиюще:/ Господа пойте и превозносите во вся веки.

Песнь 9

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м Не́бо,/ и земли́ удиви́шася концы́,/ я́ко Бог явися челове́ком пло́тски,/ и чре́во Твое́ бысть простра́ннейшее Небе́с./ Тем Тя, Богоро́дицу,/ А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют. Дважды.

Тайна глубины́ Рождества Твоего ум Ангельский ужасает, Дево,/ и пречистая икона Твоя демоны прогоняет,/ не терпя́ще бо взирати на силу ея, бегают и исчезают./ Мы же той любезно покланя́емся и облобыза́ем и Тя, Богородицу, величаем. Дважды.

Прииди́те вси, поклони́мся, припаде́м и возвеличим Божию Матерь,/ призре́вшую на нас, смиренных, алчущия исполняющую благ/ и положившую с нами завет милости во явлении Своея дивныя иконы. Дважды.

Богородице Дево, упование христианом,/ проба́ви и нашему роду милости Твоя, бывшая отцем нашим,/ покрый и соблюди нас от всякаго зла.

О Всемилостивая христианом Помощнице,/ не может Тя воспети достойно язык человеческий и Ангельский,/ яко всея твари честне́йшую и земных сла́внейшую,/ но приими́ милостивно сие приносимое Тебе от нас моление/ и спасай нас всегда, на Тя бо упование возложи́хом.

Ексапостиларий.

Икону Твою всечестну́ю прии́м Гаврии́л во объятия, вопия́ше Тебе, Владычице:/ о сладкая Мати Царя Христа,/ бу́ди покров Твоей обители,/ радость же всем Христианом и Споручница жизни вечныя.

На хвалитех стихиры на 4, глас 4:

О, несказанныя благости!/ О, славнаго явления иконы Богоматере,/ яже сияет чудесы и просвещает благодатию верно приходящия!/ Юже с веселием приемлюще,/ Чистую Богоотрокови́цу/ достодо́лжно пе́сньми почитаем и ублажаем.

О, преславнаго Твоего о нас, Владычице, промышле́ния!/ Чу́дную бо Твою икону Афону посылаеши/ и яко стража нам неусы́пна ту́ю подае́ши милостивно/ и утешение странствию нашему./ Темже, познавше Твоя честна́я чудеса, песньми Тя величаем.

О, преславнаго чудесе́!/ Како огнено́сная икона на волна́х морских, яко на колеснице но́сится,/ светлыми лучами благодати умы просвещающи;/ ея́же торжество песньми почитающе радостно,/ славу возсылаем Богороди́тельнице.

Слава, и ныне:

Твой глагол исполняя, Богомати,/ праведный Гаврии́л немо́кренно по воде морсте́й пешеше́ствова/ и, восприим священную икону Твою,/ лик пе́сненный состави/ и торжество с по́стники афонскими совокупи́./ Темже и мы, удивляющеся, вопием Первовино́вному:/ слава Тебе, сотворшему дивная,/ Единому Царю и Богу, молитв ради Богородицы!/ Сохрани люди христианския/ и победы на враги даруй, яко Всесилен.

Славосло́вие вели́кое.

Тропа́рь Богородицы, глас 1:

Де́рзость ненавидящих образ Господень/ и держава нечестивых безбожно в Никею прии́де,/ и по́сланнии безчеловечно вдовицу,/ благочестно чтущую икону Богоматере, истязу́ют,/ но та́я нощию с сыном икону в море пусти́, вопию́щи:/ слава Тебе, Чистая,/ яко непроходимое море плещи́ своя подаде́,/ слава правоше́ствию Твоему, Едина Нетленная.

Отпу́ст

На Литургии:


Поделиться с друзьями:

Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...

Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...

Своеобразие русской архитектуры: Основной материал – дерево – быстрота постройки, но недолговечность и необходимость деления...

История создания датчика движения: Первый прибор для обнаружения движения был изобретен немецким физиком Генрихом Герцем...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.046 с.