Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьшения длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...
Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...
Топ:
Определение места расположения распределительного центра: Фирма реализует продукцию на рынках сбыта и имеет постоянных поставщиков в разных регионах. Увеличение объема продаж...
Отражение на счетах бухгалтерского учета процесса приобретения: Процесс заготовления представляет систему экономических событий, включающих приобретение организацией у поставщиков сырья...
Интересное:
Как мы говорим и как мы слушаем: общение можно сравнить с огромным зонтиком, под которым скрыто все...
Подходы к решению темы фильма: Существует три основных типа исторического фильма, имеющих между собой много общего...
Распространение рака на другие отдаленные от желудка органы: Характерных симптомов рака желудка не существует. Выраженные симптомы появляются, когда опухоль...
Дисциплины:
2020-11-19 | 119 |
5.00
из
|
Заказать работу |
|
|
Greetings Good morning. How are you? I hope you are all feeling well. Introduction Let me introduce myself. Transition to work So, we are speaking English today. Listen to my questions and try to talk with me creating a micro dialogue. It's time to start now. Jane, answer my question, please. Controlling a class Could I have your attention, please? Not so much noise, please. Silence, please. Get on with your work quietly. Don't keep turning around. Approval and encouragement 1. 1. Good. That's the way. Excellent. That's correct. You've got the idea. Well done. Very fine. Jolly good (Only in England). You made a very good job. | 2. That’s (much) (a lot) better. You are improving. You have made a lot of progress. 3. Not quite right, try it again. Have a guess if you don't know. 4. Not to worry, it'll improve. What if I give you a clue? I'll help you if you get stuck. Criticizing a student That wasn't very good. That was rather disappointing. You can do better than that. Ending a class All right! That's all for today, thank you. That will do for today. You can go now. Saying goodbye See you again on Tuesday. See you again tomorrow afternoon. Have a good weekend. Enjoy your weekend. |
Listening & Speaking
18. Prepare retelling of the text “About myself” (Ex.13) according to the model and present it to the class. Get ready to answer your group mates’ questions creating a micro dialogue using (See chart 3.)
About myself
E.g. Good morning everyone.
My name … Edward and today I would like … …. about...
I … of the University of …
I am from ….
My future profession …
The architect …
This job is … because I …
I am also …
It is very important for ….
To add to this, I am a …
I am never … and I …
I am good … ….. …… but I have …
My favourite subject …
It is interesting for me …
As for his hobby,I …
I am fond of …
Unfortunately,
It is important for me …. …. …. ….. because my future …. …..
Writing & Speaking
18. Make up questions concerning the topic “About myself” in writing. Think of the reaction on the questions and write down the micro dialogues. Then project yourself (перевоплотиться) into a character of an English teacher and ask the students the questions. Get ready to communicate with your students creating a micro dialogue. Chart 2 will be useful.
Unit 3
MY STUDIES
Warming up (Разминка)
Listening & Speaking
1. Pair work. Reflect on the proverb “ A good beginning makes a good ending ” and answer the question “What is the proverb about?” The following lexis can be helpful.
E.g. This proverb is about people who work hard at the start”.
at the beginning/at first/ at the start | вначале/ сначала, на первых порах/ поначалу |
to work hard | трудиться, много работать |
to be serious about | серьёзно относиться (к чему-л.) |
to be lazy | лениться |
to think about the future | задумываться о будущем |
to get good results | получить хорошие результаты |
Finally/ at the end | в конце/ на завершающей стадии |
to be successful | иметь успех |
Evocation (Вызов)
|
Useful terms and phrases
2. Listen and repeat after the teacher the following terms and phrases, mind their pronunciation:
a full-time student | студент дневного отделения |
a part-time student | студент заочного отделения |
a first-year student | первокурсник |
the University of Architecture and Civil Engineering | Архитектурно-строительный университет |
to study | учиться, изучать |
the faculty of Architecture and Design | Факультет архитектуры и дизайна |
to want | хотеть |
course of studies | курс обучения |
run (for) | длиться, продолжаться |
to do/study a subject | изучать предмет |
to have classes, lectures and seminars | иметь практические занятия, лекции и семинары |
to spend time | проводить время |
to work hard/ labour | трудиться |
to try | cтараться, пытаться |
to attend classes | посещать занятия |
to miss classes | пропускать занятия |
with a reasonable excuse | по уважительной причине |
without a reasonable excuse | без уважительной причины |
to do well in a subject | успевать по предмету |
to pass an exam (a test) in | сдать экзамен (зачёт) по |
to take exams in | сдавать экзамены по |
to hope | надеяться |
to get a mark | получить оценку |
Lpto do one’s best | делать всё возможное |
to become a qualified specialist | стать квалифицированным специалистом |
to work by fits and starts | работать урывками, нерегулярно |
to fall behind the group | отстать от группы |
to catch up with the group | догнать группу |
to graduate from the university | закончить университет |
After graduation | после окончания учебного заведения |
to take / make notes at a lecture on | делать записи на лекции по |
to discuss problems | обсуждать проблемы |
a group mate | одногруппник |
a time – table | расписание |
to give a mark (a credit) | поставить оценку (зачёт) |
to revise/study for an exam | готовиться к экзамену |
to resit an exam | пересдавать экзамен |
to dismiss a student | отчислить студента |
educational subject | общеобразовательный предмет |
profession-oriented subject | профильный предмет |
to trouble somebody (Mathematics troubles me.) (Mathematics doesn’t trouble me at all) | даваться с трудом (Математика даётся мне с трудом); (Математика даётся мне легко) |
material science | материаловедение |
to project | делать проект |
to make a sketch | делать эскизный чертёж |
landscape style | стиль ландшафтного дизайна |
Geodesy | Геодезия |
Botany | Ботаника |
Landslcape design | архитектурно-ландшафтное проектирование |
to make a successful career | сделать успешную карьеру |
3. Match the words and phrases to their translation:
|
aa.
a full - time student | проводить время |
a part – time student | после окончания учебного заведения |
the University of Architecture and Civil Engineering | курс обучения |
a first-year student | изучать предмет |
the faculty of Architecture and Design | тяжёлая работа |
after graduation | студент дневного отделения |
the course of studies | студент заочного отделения |
to do/study a subject | Архитектурно-строительный университет |
hard work | первокурсник |
1to spend time | Факультет архитектуры и градостроительства |
b.
to work hard/ labour | успевать по предмету |
to try | сдавать экзамены |
to attend classes | найти престижную работу |
to miss classes | Я делаю всё возможное |
to do well in a subject | квалифицированный специалист |
to take exams | работать урывками |
to get a mark | трудиться |
I do my best | cтараться, пытаться |
a qualified specialist | посещать занятия |
to work by fits and starts | пропускать занятия |
to find a prestigious job | получить оценку |
c.
to fall behind the group | одногруппник |
to catch up with the group | сделать успешную карьеру |
to make notes at a lecture | готовиться к экзамену |
to be good at a subject | закончить университет |
a group mate | пересдавать экзамен |
to give a mark (a credit) | отчислить студента |
to revise/study for an exam | отстать от группы |
to graduate from the university | догнать группу |
to resit an exam | делать записи на лекции |
to dismiss a student | хорошо знать предмет |
to make a successful career | поставить оценку (зачёт) |
4. Group work. Reflect on the following questions making assumptions (делая предположения) about “Alex’s studies” and share your ideas with the group:
1. What is the text, called “Alex’s studies” about?
2. Who is the main character of this text? Describe this person (personal qualities, appearance) and draw him or her?
3. Where does he/she study?
4. What does she/he study?
5. What is his/her attitude to studies?
6. What is his/her future?
5. Group work. Report your ideas to the class
6. Structure the received information in the form of the “ cluster ” (графическая организация материала, показывающая смысловые поля того или иного понятия):
7. Prepare a presentation about studies of the made-up character (вымышленный герой) and deliver the presentation to the class. Get ready to ask questions creating a micro dialogue.
|
|
Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...
Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...
Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...
Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!