На стиховне стихира воскресна, глас 8. — КиберПедия 

Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...

На стиховне стихира воскресна, глас 8.

2020-06-02 206
На стиховне стихира воскресна, глас 8. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Возше́л еси́ на Крест, Иису́се, / снизше́дый с Небесе́, / прише́л еси́ на смерть, Животе́ Безсме́ртный, / к су́щим во тьме Свет и́стинный, / к па́дшым всех Воскресе́ние, / просвеще́ние, и Спа́се наш, сла́ва Тебе́.

Таже Богородичны, подобны 3. Глас 8:
О пресла́внаго чудесе́!

Стих: Помяну́ и́мя Твое́ / во вся́ком ро́де и ро́де.

Ра́дуйся, Богоро́дице всепе́тая. / Ра́дуйся, исто́чниче, жизнь ве́рным источа́ющий. / Ра́дуйся, всех Влады́чице и Госпоже́ тва́ри Благослове́нная. / Ра́дуйся, Всенепоро́чная, Препросла́вленная. / Ра́дуйся, Всепречи́стая. / Ра́дуйся, пала́то. / Ра́дуйся, Боже́ственное селе́ние. / Ра́дуйся, Чи́стая. Ра́дуйся, Ма́ти Де́во. / Ра́дуйся Богоневе́сто.

Стих: Слы́ши Дщи и виждь, / и приклони́ у́хо Твое́.

Ра́дуйся, Богома́ти Пречи́стая. / Ра́дуйся, ве́рных наде́жде. / Ра́дуйся, ми́ра очище́ние. / Ра́дуйся, вся́кия ско́рби избавля́ющи рабы́ Твоя́. / Ра́дуйся, челове́ков утеше́ние живоно́сное. / Ра́дуйся, заступле́ние. / Ра́дуйся, предсто́лпие призыва́ющим Тя. / Ра́дуйся, Бо́жие Боже́ственное пребыва́ние, / и горо́ свята́я.

Стих: Лицу́ Твоему́ помо́лятся / бога́тии лю́дстии.

Ра́дуйся, Богоро́дице, Ма́ти Христо́ва. / Ра́дуйся, еди́на наде́жде, / челове́ков заступле́ние. / Ра́дуйся, прибе́жище. / Ра́дуйся, све́щниче све́та све́тлый. / Ра́дуйся, свеще́ освяще́нная. / Ра́дуйся, пала́то. / Ра́дуйся, раю́. / Ра́дуйся, Боже́ственное селе́ние. / Ра́дуйся, исто́чниче, / источа́ющь во́ды притека́ющим к Тебе́.

Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже: Его́же не́бо не вмести́, Де́во Богоро́дице, / во чре́ве Твое́м нетесноме́стно вмести́ся, / и пребыла́ еси́, Чи́стая, сло́вом неизрече́нным, / ничи́мже де́вству оскве́рншуся. / Ты бо еди́на была́ еси́ в жена́х, и Ма́ти, и Де́ва, / и Ты, еди́на Пречи́стая, воздои́ла еси́ Сы́на Живода́вца, / и на объя́тиях Твои́х носи́ла еси́ недре́млющее О́ко. / Но не оста́ви не́дра О́тча, / я́коже пре́жде век предбы́сть, / но горе́ весь Бог со а́нгелы, / до́ле весь из Тебе́ с челове́ки, / и везде́ несказа́нно. / Того́ моли́, Всесвята́я Влады́чице, спасти́ся / правосла́вно Богоро́дицу Чи́стую испове́дающим Тя.

По Ны́не отпуща́еши: И по О́тче наш:

Тропарь воскресный, глас 8.

С высоты́ снизше́л еси́, Благоутро́бне, / погребе́ние прия́л еси́ тридне́вное, / да нас свободи́ши страсте́й, / Животе́ и Воскресе́ние на́ше, Го́споди, сла́ва Тебе́!

Слава, и ныне, Богородичен: И́же нас ра́ди рожде́йся от Де́вы / и распя́тие претерпе́в, Благи́й, / испрове́ргий сме́ртию смерть, / и воскресе́ние явле́й, я́ко Бог, / не пре́зри, я́же созда́л еси́ руко́ю Твое́ю; / яви́ человеколю́бие Твое́, Ми́лостиве, / приими́ ро́ждшую Тя Богоро́дицу, моля́щуюся за ны, / и спаси́, Спа́се наш, лю́ди отча́янныя.

Ектении. И отпуст.

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

По обычном псалме первую кафисму всю.

На Го́споди воззва́х: поставим стихов 10.
И поем стихиры воскресны 3, и восточны 3, и святых 4.
Стихиры воскресны, глас 8:

Вече́рнюю песнь, / и слове́сную слу́жбу, / Тебе́, Христе́, прино́сим, / я́ко благоволи́л еси́ / поми́ловати нас Воскресе́нием.

Го́споди, Го́споди, / не отве́ржи нас от Твоего́ лица́, / но благоволи́ поми́ловати нас Воскресе́нием.

Ра́дуйся, Сио́не Святы́й, / ма́ти церкве́й, Бо́жие жили́ще, / Ты бо прия́л еси́ пе́рвый, / оставле́ние грехо́в, Воскресе́нием.

Восточны [Анатолиевы]:

Е́же от Бо́га Отца́ Сло́во, / пре́жде век Ро́ждшееся, / в после́дняя же времена́, / То́ежде от Неискусобра́чныя вопло́щшееся во́лею, / распя́тие сме́ртное претерпе́ / и дре́вле умерщвле́ннаго челове́ка спасе́ / Свои́м Воскресе́нием.

Е́же из ме́ртвых Твое́ Воскресе́ние славосло́вим Христе́, / и́мже свободи́л еси́ Ада́мский род от а́дова мучи́тельства, / и дарова́л еси́ мíрови я́ко Бог жизнь ве́чную / и ве́лию ми́лость.

Сла́ва Тебе́, Христе́ Спа́се, / Сы́не Бо́жий Единоро́дный, / пригвозди́выйся на Кресте́, / и воскресы́й из гро́ба тридне́вен.

Стихиры всем святым, глас 6.
Подобен: Всю отложи́вше:

Духо́внии вети́и, ученицы́ Спа́совы, / Ду́ху орга́ни бы́вше ве́рою, / разсе́яшася в концы́ земли́, / честно́е пропове́дание правосла́вне се́юще, / от ни́хже прозябо́ша боже́ственным земледе́лием, / и благода́тию му́ченик во́инства, / страсть честну́ю образу́юща, / многообра́зными раздробле́ний ра́нами и огне́м, / и со дерзнове́нием мо́лятся о душа́х на́ших.

Огне́м воспаля́еми Госпо́дни любве́, огня́ презре́ша, / и я́ко боже́ственное у́глие возжига́еми / честни́и му́ченицы во Христе́, / попали́ша хвра́стное ле́сти шата́ние, / звере́й же загради́ша уста́ честны́м призыва́нием, / и во главы́ усека́еми, / посеко́ша врага́ вся ополче́ния, / и крове́й пролива́юще пото́ки терпели́вно, / Це́рковь напои́ша ве́рою просвеща́ему.

Со зверьми́ бра́вшеся, бие́ми мече́м, / ноготьми́ растерза́еми, рука́ми отъе́млеми, / и му́чими тве́рдии му́ченицы, / и огне́м веще́ственным неща́дно пали́ми, / и пробода́еми, и соста́вы ссеца́еми, / претерпе́ша тверде́йше, / упокое́ние предви́деша бу́дущее, / и нетле́нныя венцы́, и сла́ву Христа́, / Ему́же со дерзнове́нием мо́лятся о душа́х на́ших.

Во всех конце́х страда́вшия ве́рно / апо́столы, му́ченики, свяще́нники богому́дрыя, / честны́х жен свяще́нное стека́ние, / свяще́нными пе́сньми по до́лгу восхва́лим, / я́ко соедини́шася небе́сным земни́и, / и страстьми́ безстра́стие благода́тию Христо́вою прия́ша, / и ны́не, я́ко зве́зды све́тлыя, озаря́юще нас, / со дерзнове́нием мо́лятся о душа́х на́ших.

Слава, глас тойже: Му́ченик боже́ственный лик, / Це́ркви основа́ние, / благове́стию сконча́ние, / вы де́лом Спа́сова глаго́лания испо́лнисте, / ва́ми бо врата́ а́дова, на Це́рковь отве́рзшаяся, заключи́шася, / кро́ве ва́шея ли́тие и́дольския же́ртвы изсуши́, / закла́ние ва́ше породи́ Церко́вное исполне́ние, / безпло́тных удиви́сте, / Бо́гу венцено́сцы предстоите́, / Его́же непреста́нно моли́те о душа́х на́ших.

И ныне, Богородичен, глас 8: Царь Небе́сный / за человеколю́бие на земли́ яви́ся, / и с челове́ки поживе́, / от Де́вы бо Чи́стыя плоть прие́мый, / и из Нея́ проше́дый с восприя́тием. / Еди́н есть Сын, сугу́б естество́м, / но не Ипоста́сию. / Те́мже соверше́нна Того́ Бо́га / и соверше́нна Челове́ка вои́стину пропове́дающе, / испове́дуем Христа́ Бо́га на́шего, / Его́же моли́, Ма́ти Безневе́стная, / поми́ловатися душа́м на́шим.

Вход. Све́те ти́хий: Прокимен дне: Госпо́дь воцари́ся: и чтения.

Пророчества Исаиина чтение. [Глава 43.]

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: вси язы́цы собра́шася вку́пе, и соберу́тся кня́зи от них. Кто возвести́т сия́; или́ я́же от нача́ла, кто слы́шана сотвори́т вам? Да приведу́т свиде́тели своя́, и оправдя́тся, и да услы́шат, и да реку́т и́стину. Бу́дите Ми свиде́тели, и Аз свиде́тель, глаго́лет Госпо́дь Бог, и О́трок его́же избра́х, да позна́ете, и ве́руете Ми, и разуме́ете, я́ко Аз есмь, пре́жде Мене́ не бысть ин бог, и по Мне не бу́дет. Аз есмь Бог, и несть ра́зве Мене́ спаса́яй. Аз возвести́х и спасо́х, уничижи́х, и не бе в вас чу́ждий. Вы Мне свиде́тели, и Аз Госпо́дь Бог, и еще́ от нача́ла Аз есмь, и несть от рук Мои́х избавля́яй, сотворю́, и кто отврати́т то? Си́це глаго́лет Госпо́дь Бог, избавля́яй вас Святы́й Изра́илев.

Премудрости Соломони чтение. [Глава 3.]

Пра́ведных ду́ши в руце́ Бо́жией, и не прико́снется их му́ка. Непщева́ни бы́ша во очесе́х безу́мных умре́ти, и вмени́ся озлобле́ние исхо́д их. И е́же от нас ше́ствие сокруше́ние, они́ же суть в ми́ре. И́бо пред лице́м челове́ческим, а́ще и му́ку прии́мут, упова́ние их безсме́ртия испо́лнено. И в ма́ле нака́зани бы́вше, вели́кими благоде́тельствовани бу́дут, я́ко Бог искуси́ я́, и обре́те их досто́йны Себе́. Я́ко зла́то в горни́ле искуси́ их и я́ко всепло́дие же́ртвенное прия́т я́. И во вре́мя посеще́ния их возсия́ют, и я́ко и́скры по сте́блию потеку́т. Су́дят язы́ком и облада́ют людьми́, и воцари́тся Госпо́дь в них во ве́ки. Наде́ющиися Нань разуме́ют и́стину, и ве́рнии в любви́ пребу́дут Ему́. Я́ко благода́ть и ми́лость в преподо́бных Его́, и посеще́ние во избра́нных Его́.

Премудрости Соломони чтение. [Глава 5.]

Пра́ведницы во ве́ки живу́т, и в Го́споде мзда их, попече́ние их у Вы́шняго. Сего́ ра́ди прии́мут ца́рствие благоле́пия, и вене́ц добро́ты от руки́ Госпо́дни, зане́ десни́цею покры́ет я́, и мы́шцею защити́т их. Прии́мет всеору́жие рве́ние Свое́, и вооружи́т тварь в месть враго́м. Облече́тся в броня́ пра́вды, и возложи́т шлем, суд нелицеме́рен. Прии́мет щит непобеди́мый, преподо́бие, поостри́т же напра́сный гнев ору́жие, спобо́рет же с Ним мир на безу́мныя. По́йдут праволу́чныя стре́лы мо́лниины, и я́ко от благокру́гла лу́ка облако́в, на наме́рение полетя́т. И от каменоме́тныя я́рости, испо́лнь паду́т гра́ды. Вознегоду́ет на них вода́ морска́я, ре́ки же потопя́т я́ на́гло. Сопроти́в ста́нет им дух си́лы, и я́ко ви́хор разве́ет их, и опустоши́т всю зе́млю беззако́ние, и злоде́йство преврати́т престо́лы си́льных. Слы́шите у́бо ца́рие и разуме́йте, навы́кните судии́ конце́в земли́. Внуши́те держа́щии мно́жества, и гордя́щиися о наро́дех язы́к. Я́ко дана́ есть от Го́спода держа́ва вам, и си́ла от Вы́шняго.

На литии стихира храма.
Таже самогласны святых всех. Глас 1:

Ве́ры согла́сием мирско́е торжество́, / от ве́ка Бо́гу благоугоди́вших, / патриа́рхов честно́е и проро́ков сосло́вие, / апо́столов удобре́ние, му́чеников собра́ние, по́стников похвалу́, / всех святы́х па́мять духо́вне пра́зднуим, / мо́лят бо ся непреста́нно, / дарова́тися ми́ру ми́рови, / и душа́м на́шим ве́лией ми́лости.

Прииди́те, вси вернии, / святы́х всех всесла́вную па́мять, / во псалме́х, пе́ниих и пе́снех духо́вных восхва́лим, / Крести́теля Спаси́телева, / апо́столы, проро́ки и му́ченики, / священнонача́льники, учи́тели же и преподо́бныя, / по́стники и пра́ведныя, и святы́х жен боголю́бное состоя́ние, / че́стно ублажа́юще, согла́сно возопии́м: / Преблаги́й Христе́ Бо́же наш, / тех моли́твами пода́ждь мир Це́рквам Твои́м, / побе́ды на враги́ христолюби́вым лю́дем, / и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Прииди́те вси духо́вне возвесели́мся о па́мяти святы́х, / се бо прии́де богатотво́рная нам дарова́ния принося́щи. / Те́мже во гла́се ра́дости и чи́стей со́вести / возопии́м, глаго́люще: / ра́дуйтеся, проро́ков сосло́вие, / и́же прише́ствие Христо́во ми́рови пропове́давше, / и я́же издале́ча, я́ко бли́зу предви́девше. / Ра́дуйтеся, апо́стольский ли́че, / язы́ков мре́жницы и ловцы́ челове́ков. / Ра́дуйтеся, му́чеников собо́ре, / от коне́ц земли́ собра́вшиися во еди́ну ве́ру, / и о той мук томле́ния претерпе́вшии, / и соверше́нне страда́ния вене́ц прие́мшии. / Ра́дуйтеся, отце́в наслажде́ние, / своя́ телеса́ поще́нием иста́явше, / и умертви́вше стра́сти плотски́я, / ум боже́ственным раче́нием впери́сте, / на небеса́ возлете́сте, и со а́нгелы водворя́ющеся, / восприе́млете ве́чная блага́я. / Но о проро́цы, апо́столи, и му́ченицы с по́стники, / вас Венча́вшаго приле́жно моли́те, / изба́витися от враг ви́димых и неви́димых, / в ве́ре и любви́ соверша́ющим при́сно / честну́ю па́мять ва́шу.

Слава, глас 5: Ны́нешнему торжеству́ стеце́мся ве́рнии, / предлага́ется и нам духо́вная трапе́за, / и ча́ша та́инственная от сла́дких бра́шен, / весе́лия испо́лнена му́ченических доброде́телей. / Си́и бо терпеливоду́шнии от коне́ц земли́, / теле́сное всеразли́чным преда́вше ра́нам, / Бо́гу принесо́ша же́ртву слове́сну, вся́кий во́зраст, / о́ви у́бо во главы́ усека́еми, / о́вии же по хребту́ стру́жеми, / друзи́и же рук отсече́ние и всех удо́в, / вси вку́пе святи́и Христо́вым страда́нием о́бщницы бы́ша. / Но венцы́ тем возме́здие мук пода́вый, Го́споди, / во след тех жи́тельствовати сподо́би нас, / я́ко Человеколю́бец.

И ныне, Богородичен, глас тойже: Храм и Дверь еси́, / Пала́та и Престо́л Царе́в, / Де́во Всечестна́я, / Е́юже Изба́витель мой, Христо́с Госпо́дь, / во тьме спя́щим яви́ся, / Со́лнце Сый пра́вды, / просвети́ти хотя́, я́же созда́ по о́бразу Своему́ руко́ю Свое́ю. / Те́мже, Всепе́тая, / я́ко Ма́терне дерзнове́ние к Нему́ стяжа́вшая, / непреста́нно моли́ / спасти́ся душа́м на́шым.

На стиховне стихиры воскресны. Глас 8:

Возше́л еси́ на Крест, Иису́се, / снизше́дый с Небесе́, / прише́л еси́ на смерть, Животе́ Безсме́ртный, / к су́щим во тьме Свет и́стинный, / к па́дшым всех Воскресе́ние, / просвеще́ние, и Спа́се наш, сла́ва Тебе́.

Ины стихиры восточны [Анатолиевы] по алфавиту.

Стих: Госпо́дь воцари́ся, / в ле́поту облече́ся.

Христа́ славосло́вим, воскре́сшаго от ме́ртвых, / ду́шу бо и те́ло прие́м, / стра́сти отъобою́ду отсече́, / пречи́стей у́бо души́ во ад соше́дшей, / его́же и плени́, / во гро́бе же истле́ния не ви́де свято́е те́ло, / Изба́вителя душ на́ших.

Стих: И́бо утверди́ вселе́нную, / я́же не подви́жется.

Псалмы́ и пе́сньми славосло́вим, Христе́, / от ме́ртвых Твое́ Воскресе́ние, / и́мже нас свободи́л еси́ мучи́тельства а́дова, / и я́ко Бог дарова́л еси́ жизнь ве́чную, / и ве́лию ми́лость.

Стих: До́му Твоему́ подоба́ет святы́ня, / Го́споди, в долготу́ дний.

О Влады́ко всех Непостижи́ме, / Тво́рче небесе́ и земли́, / кресто́м пострада́вый, мне безстра́стие источи́л еси́, / погребе́ние же прие́м и воскре́с во сла́ве, / совоскреси́л еси́ Ада́ма руко́ю всеси́льною. / Сла́ва Твоему́ тридне́вному воста́нию, / и́мже дарова́л еси́ нам ве́чную жизнь, / и очище́ние грехо́в, / я́ко Еди́н Благоутро́бен.

Слава, глас 6: Прииди́те, ве́рнии, / днесь лик совокупи́вше, / благоче́стно торжеству́им, / и всех святы́х пресла́вную и честну́ю па́мять / сла́вно почти́м, глаго́люще: / ра́дуйтеся, апо́столи сла́внии, / проро́цы, и му́ченицы, и священнонача́льницы. / Ра́дуйтеся, преподо́бных собо́ре и пра́ведных. / Ра́дуйтеся, честны́х жен ли́че, / и Христа́ о мiре моли́те, / побе́ды на сопроти́вныя дарова́ти, / и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

И ныне, Богородичен: Творе́ц и Изба́витель мой, Пречи́стая, / Христо́с Госпо́дь из Твои́х ложе́сн проше́д, / в мя Оболки́йся, / пе́рвыя кля́твы Ада́ма свободи́. / Те́мже Ти, Всечи́стая, / я́ко Бо́жии Ма́тери же и Де́ве, / вои́стинну вопие́м немо́лчно: / ра́дуйся А́нгельски, ра́дуйся, Влады́чице, / Предста́тельство и Покро́ве, / и Спасе́ние душ на́ших.

По Трисвятом тропарь: Богоро́дице Де́во ра́дуйся: дважды. И святых единощи. И благословение хлебов. И чтение Послания соборнаго Иаковля.

Аще ли убо не творится бдение, на Го́споди воззва́х: воскресны 3: и восточен [анатолиев] един, и святых на 6. Подобен: Отложивше:

По Трисвятом тропарь воскресен: Сла́ва: святым: И ны́не: Богородичен: писаны в начале Утрени. И отпуст. На Полунощнице канон Троичный от Октоиха, гласа.

В НЕДЕЛЮ ВСЕХ СВЯТЫХ
НА УТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропарь воскресный, глас 8.

С высоты́ снизше́л еси́, Благоутро́бне, / погребе́ние прия́л еси́ тридне́вное, / да нас свободи́ши страсте́й, / Животе́ и Воскресе́ние на́ше, Го́споди, сла́ва Тебе́! [Дважды.]

Слава, святым тропарь, глас 4:

И́же во всем ми́ре му́ченик Твои́х, / я́ко багряни́цею и ви́ссом, / кровьми́ Це́рковь Твоя́ украси́вшися, / те́ми вопие́т Ти, Христе́ Бо́же, / лю́дем Твои́м щедро́ты Твоя́ низпосли́, / мир жи́тельству Твоему́ да́руй, / и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

И ныне, Богородичен: Е́же от ве́ка утае́ное / и А́нгелом несве́домое та́инство, / Тобо́ю, Богоро́дице, су́щим на земли́ яви́ся Бог, / в несли́тном соедине́нии воплоща́емь, / и Крест во́лею нас ра́ди восприи́м, / и́мже воскреси́в первозда́ннаго, / спасе́ от сме́рти ду́ши на́ша.

По 1-м стихословии
седален воскресен, глас 8:

Воскре́сл еси́ из ме́ртвых, Животе́ всех, / и а́нгел све́тел жена́м вопия́ше: преста́ните от слез, / апо́столом благовести́те, возопи́йте пою́ща, / я́ко воскре́се Христо́с Госпо́дь, / благоволи́вый спасти́, я́ко Бог, род челове́ческий.

Стих: Воскресни́ Го́споди Бо́же мой, да вознесе́тся рука́ Твоя́, / не забу́ди убо́гих Твои́х до конца́.

Челове́цы, Спа́се, гроб Твой запеча́таша, / А́нгел ка́мень от двере́й отвали́, / жены́ ви́деша воста́вша из ме́ртвых, / и ты́я благовести́ша ученико́м Твои́м в Сио́не, / я́ко воскре́сл еси́, Животе́ всех, и разреши́шася у́зы сме́ртныя, / Го́споди, сла́ва Тебе́.

Слава, и ныне, Богородичен: И́же нас ра́ди рожде́йся от Де́вы / и распя́тие претерпе́в, Благи́й, / испрове́ргий сме́ртию смерть, / и воскресе́ние явле́й, я́ко Бог, / не пре́зри, я́же созда́л еси́ руко́ю Твое́ю; / яви́ человеколю́бие Твое́, Ми́лостиве, / приими́ ро́ждшую Тя Богоро́дицу, моля́щуюся за ны, / и спаси́, Спа́се наш, лю́ди отча́янныя.

И чтение во Евангелии толковом.

По 2-м стихословии седален, глас 8.
Подобен: Повеле́нное та́йно:

Белонося́й Гаврии́л све́тел предста́, / я́ко в ви́де мо́лнии, Христо́ву гро́бу, / и ка́мень отвали́ от гро́ба, / и страх ве́лий содержа́ше Твоя́ стра́жи, / и внеза́пу пребы́ша вси а́ки ме́ртви. / От гро́ба страже́й, и ка́мене печа́ти устыди́теся, пребеззако́ннии, / разуме́йте, я́ко воскре́се Христо́с.

Другий седален.
Подобен: Прему́дрости Сло́ва:

Воскре́с от гро́ба, я́ко вои́стинну, / преподо́бным повеле́л еси́ жена́м / пропове́дати воста́ние апо́столом, я́коже пи́сано есть, / и ско́рый Петр предста́ гро́бу, и свет во гро́бе зря ужаса́шеся. / Те́мже и ви́дев плащани́цы еди́ны, / кроме́ Боже́ственнаго те́ла, в нем лежа́щия, / со стра́хом возопи́: сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, / я́ко спаса́еши вся, Спа́се наш, О́тчее бо еси́ сия́ние.

Слава, и ныне, Богородичен,
[не седяще поем, но стояще и со страхом
и благоговением глаголем] настоящий:

О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная, вся́кая тварь, / а́нгельский собо́р, и челове́ческий род, / освяще́нный хра́ме, и раю́ слове́сный, де́вственная похвало́, / из Нея́же Бог воплоти́ся, и Младе́нец бысть, / пре́жде век сый Бог наш, / ложесна́ бо Твоя́ престо́л сотвори́, / и чре́во Твое́ простра́ннее небе́с соде́ла. / О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная, вся́кая тварь, сла́ва Тебе́.

И чтение во Евангелии толковом.

По Непорочнах тропари: А́нгельский собо́р:

И по них ипакои, глас 8:

Мvроно́сицы Жизнода́вца предстоя́ща гро́бу, / Влады́ку иска́ху в ме́ртвых, Безсме́ртнаго, / и ра́дость благове́щения от А́нгела прие́мша, апо́столом возвеща́ху, / я́ко воскре́се Христо́с Бог, / подая́й ми́рови ве́лию ми́лость.

Степенна, глас 8. Антифон 1:

От ю́ности моея́ враг мя искуша́ет, сластьми́ пали́т мя, / аз же наде́яся на Тя, Го́споди, побежда́ю сего́.

Ненави́дящии Сио́на, / да бу́дут у́бо пре́жде исторже́ния я́ко трава́, / ссе́чет бо Христо́с вы́я их, усече́нием мук.

Слава: Святы́м Ду́хом, Е́же жи́ти вся́ческим, / Свет от Све́та, Бог Вели́к, / со Отце́м пое́м Ему́, и с Сло́вом.

И ныне, тойже.

Антифон 2:

Се́рдце мое́ стра́хом Твои́м да покры́ется смиренному́дрствующее, / да не возне́сшееся отпаде́т от Тебе́, Всеще́дре.

На Го́спода име́вый наде́жду, не устраши́тся тогда́, / егда́ огне́м вся суди́ти и́мать, и му́кою.

Слава: Святы́м Ду́хом, всяк кто боже́ственный ви́дит, и предглаго́лет, / чудоде́йствует вы́шняя, в Трие́х Еди́наго Бо́га поя́: / а́ще бо и трисия́ет, единонача́льствует Божество́.

И ныне, тойже.

Антифон 3:

Воззва́х Тебе́, Го́споди, вонми́, / приклони́ ми у́хо Твое́, вопию́щу, / и очи́сти, пре́жде да́же не во́змеши мене́ отсю́ду.

К ма́тери свое́й земли́ отходя́й всяк, па́ки разреша́ется, / прия́ти му́ки, или́ по́чести пожи́вших.

Слава: Святы́м Ду́хом, богосло́вие Еди́ница Трисвята́я, / Оте́ц бо безнача́лен, от Него́же роди́ся Сын безле́тно, и Дух сопресто́лен, / сообра́зен, от Отца́ спросия́вший.

И ныне, тойже.

Антифон 4:

Се ны́не что добро, или́ что красно́, но е́же жи́ти бра́тии вку́пе? / В сем бо Госпо́дь обеща́ живо́т ве́чный.

О ри́зе свое́й, И́же кри́ны се́льныя украша́яй повелева́ет, / я́ко не подоба́ет пещи́ся.

Слава: Святы́м Ду́хом, единови́дною вино́ю, вся содержа́тся миропода́тельне, / Бог бо Сей есть, Отцу́ же и Сы́нови единосу́щен госпо́дственне.

И ныне, тойже.

Прокимен, глас 8:

Воцари́тся Госпо́дь во век, / Бог твой Сио́не, в род и род. Стих: Хвали́, душе́ моя́, Го́спода, восхвалю́ Го́спода в животе́ мое́м.

Таже другий прокимен: Вся́кое дыха́ние / да хва́лит Го́спода. Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.

Евангелие от Матфеа воскресно, 1 утреннее,
зачало 116. [Мф. 28, 16 – 20.]

Во вре́мя о́но, единиина́десять ученицы́ идо́ша в Галиле́ю, в го́ру, а́може повеле́ им Иису́с. И ви́девше Его́, поклони́шася Ему́, о́ви же усумне́шася. И присту́пль Иису́с, рече́ им, глаго́ля: даде́ся Ми вся́ка власть на небеси́ и на земли́. Ше́дше научи́те вся язы́ки, крестя́ще их во и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, уча́ще их блюсти́ вся, ели́ка запове́дах вам. И се, Аз с ва́ми есмь во вся дни, до сконча́ния ве́ка. Ами́нь.

От сего убо дне утренняя Евангелиа воскресна начинаем чести по ряду.

Таже глаголем:

Воскресе́ние Христо́во ви́девше, / поклони́мся Свято́му Го́споду Иису́су, / еди́ному безгре́шному, / Кресту́ Твоему́ покланя́емся, Христе́, / и свято́е Воскресе́ние Твое́ пое́м и сла́вим. / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́зве Тебе́ ино́го не зна́ем, / и́мя Твое́ имену́ем. / Прииди́те вси ве́рнии, / поклони́мся Свято́му Христо́ву Воскресе́нию, / се бо прии́де Кресто́м ра́дость всему́ ми́ру. / Всегда́ благословя́ще Го́спода, / пое́м Воскресе́ние Его́, / распя́тие бо претерпе́в, / сме́ртию смерть разруши́.

И псалом 50. Слава: Моли́твами святы́х апо́столов: И ныне: Моли́твами Богоро́дицы: Стихира, глас 6: Воскре́с Иису́с от гро́ба:

Каноны 4: воскресен со ирмосом на 4, крестовоскресен на два, и Богородице на два, и всем святым на 6.

Канон воскресен, глас 8.
Песнь 1.

Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ / чудотворя́й иногда́ / Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в, / и раздели́в мо́ре, / Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, / песнь Бо́гови воспева́юща.

Припев: Сла́ва Го́споди, свято́му Воскресе́нию Твоему́.

Всеси́льну Христо́ву Божеству́ ка́ко не диви́мся; / от страсте́й у́бо всем ве́рным, безстра́стие и нетле́ние точа́щу, / от ребра́ же Свята́го исто́чник безсме́ртия иска́пающу, / и Живо́т из гро́ба Присносу́щный.

Я́ко благоле́пен жена́м А́нгел ны́не яви́ся, / све́тлыя нося́ о́бразы есте́ственныя невеще́ственныя чистоты́, / зра́ком же возвеща́я свет воскресе́ния, зовы́й: воскре́се Госпо́дь.

Богородичен: Пресла́вная возглаго́лашася о Тебе́ в роде́х родо́в, / Бо́га Сло́ва во чре́ве вме́щшая, / чиста́ же пребы́вши Богоро́дице Мари́е. / Те́мже Тя вси почита́ем, су́щее по Бо́зе заступле́ние на́ше.

Канон крестовоскресен.

Ирмос: Во́ду проше́д я́ко су́шу:

Взя́шася врата́ боле́зненная, / и ужасо́шася вра́тницы а́довы, / зря́ще в преиспо́днейшая Соше́дшаго, / И́же на высоте́ всех превы́ше естества́.

Удиви́шася чи́ни а́нгельстии, / зря́ще на престо́ле посажде́но О́тчи, / отпа́дшее естество́ челове́ческое, / затворе́ное в преиспо́дних земли́.


Поделиться с друзьями:

Поперечные профили набережных и береговой полосы: На городских территориях берегоукрепление проектируют с учетом технических и экономических требований, но особое значение придают эстетическим...

История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...

Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...

Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.108 с.