Таже стихиры Пасце с припевы их. Глас 5. — КиберПедия 

Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...

Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...

Таже стихиры Пасце с припевы их. Глас 5.

2020-06-02 217
Таже стихиры Пасце с припевы их. Глас 5. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Стих: Да воскре́снет Бог, / и расточа́тся врази́ Его́.

Па́сха / свяще́нная нам днесь показа́ся; / Па́сха но́ва свята́я; / Па́сха та́инственная; / Па́сха всечестна́я. / Па́сха Христо́с Изба́витель; / Па́сха непоро́чная; / Па́сха вели́кая; / Па́сха ве́рных. / Па́сха две́ри ра́йския нам отверза́ющая. / Па́сха всех освяща́ющая ве́рных.

Стих: Я́ко исчеза́ет дым, / да исче́знут.

Прииди́те / от виде́ния жены́ благове́стницы, / и Сио́ну рцы́те: / приими́ / от нас ра́дости благове́щения, Воскресе́ния Христо́ва: / красу́йся, лику́й / и ра́дуйся, Иерусали́ме, / Царя́ Христа́ узре́в из гро́ба, / я́ко жениха́ происходя́ща.

Стих: Та́ко да поги́бнут гре́шницы от Лица́ Бо́жия, / а пра́ведницы да возвеселя́тся.

Мироно́сицы жены́, / у́тру глубоку́, / предста́вша гро́бу Живода́вца, / обрето́ша А́нгела / на ка́мени седя́ща, / и той провеща́в им, / си́це глаго́лаше: / что и́щете Жива́го с ме́ртвыми; / что пла́чете Нетле́ннаго во тли? / Ше́дше, пропове́дите ученико́м Его́.

Стих: Сей день, его́же сотвори Госпо́дь, / возра́дуемся и возвесели́мся в онь.

Па́сха кра́сная, / Па́сха, Госпо́дня Па́сха! / Па́сха всечестна́я / нам возсия́. Па́сха, / ра́достию друг дру́га обы́мем. / О Па́сха! / Избавле́ние ско́рби, / и́бо из гро́ба днесь, / я́ко от черто́га / возсия́в Христо́с, / жены́ ра́дости испо́лни, глаго́ля: / пропове́дите апо́столом.

Слава, глас 8: Пра́вды со́лнце мы́сленное, Христе́ Бо́же, / из утро́бы све́та лише́ннаго, / Твои́м пречи́стым прикоснове́нием просвети́вшее обою́ду, / и на́ши о́чи душе́вныя озари́вшее, / сы́ны дне покажи́, / да ве́рою вопие́м Ти: / мно́гое Твое́ и неизрече́нное, е́же на нас благоутро́бие, / Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

И ныне, глас 5: Воскресе́ния день, / и просвети́мся торжество́м, / и друг дру́га обы́мем. / Рцем бра́тие, / и ненави́дящим нас, / прости́м вся Воскресе́нием, / и та́ко возопии́м: / Христо́с воскре́се из ме́ртвых, / сме́ртию смерть попра́в, / и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в.

И прочее, якоже предписася в мимошедшия Недели.

Таже отпустительный тропарь, глас 5:

Собезнача́льное Сло́во Отцу́ и Ду́хови, / от Де́вы ро́ждшееся на Спасе́ние на́ше, / воспои́м, ве́рнии, и поклони́мся, / я́ко благоволи́ Пло́тию взы́ти на Крест, / и смерть претерпе́ти, / и воскреси́ти уме́ршия / сла́вным воскресе́нием Свои́м.

Богородичен: Ра́дуйся, Две́ре Госпо́дня непроходи́мая, / ра́дуйся, стено́ и покро́ве притека́ющим к Тебе́. / Ра́дуйся, необурева́емое приста́нище и неискусобра́чная, / ро́ждшая пло́тию Творца́ Твоего́ и Бо́га. / Моля́щи не оскудева́й о воспева́ющих / и кла́няющихся рождеству́ Твоему́.

В Неделю на Полунощнице поем канон Троичен во Октоихе гласа. Таже, Досто́йно есть: и прочее, яко обычай, и отпуст.

НА УТРЕНИ

На Бог Госпо́дь:
тропарь воскресен дважды, глас 5:

Собезнача́льное Сло́во Отцу́ и Ду́хови, / от Де́вы ро́ждшееся на Спасе́ние на́ше, / воспои́м, ве́рнии, и поклони́мся, / я́ко благоволи́ Пло́тию взы́ти на Крест, / и смерть претерпе́ти, / и воскреси́ти уме́ршия / сла́вным воскресе́нием Свои́м.

Слава, и ныне: Богородичен: Ра́дуйся, Две́ре Госпо́дня непроходи́мая, / ра́дуйся, стено́ и покро́ве притека́ющим к Тебе́. / Ра́дуйся, необурева́емое приста́нище и неискусобра́чная, / ро́ждшая пло́тию Творца́ Твоего́ и Бо́га. / Моля́щи не оскудева́й о воспева́ющих / и кла́няющихся рождеству́ Твоему́.

По 1-м стихословии,
седальны воскресны, глас 5:

Крест Госпо́день похва́лим, / погребе́ние Свято́е пе́сньми почти́м, / и Воскресе́ние Его́ препросла́вим, / я́ко совозста́ви ме́ртвыя от гроб, я́ко Бог, / плени́в сме́рти держа́ву, и кре́пость диа́волю, / и су́щим во а́де свет возсия́.

Стих: Воскресни́ Го́споди Бо́же мой, да вознесе́тся рука́ Твоя́, / не забу́ди убо́гих Твои́х до конца́.

Го́споди мертв наре́клся еси́, умертви́вый смерть, / во гро́бе положи́лся еси́, истощи́вый гро́бы: / горе́ во́ини гро́ба стрежа́ху, / до́ле от ве́ка ме́ртвыя воскреси́л еси́. / Всеси́льне и Непостижи́ме Го́споди, сла́ва Тебе́.

Слава, и ныне, Богородичен: Ра́дуйся, Свята́я Горо́ и Богопрохо́дная, / ра́дуйся, одушевле́нная купино́ и неопали́мая. / Ра́дуйся, Еди́на к Бо́гу мiрови Мо́сте, / преводя́й сме́ртныя к Ве́чному Животу́. / Ра́дуйся, Нетле́нная Отрокови́це, / неискусому́жно ро́ждшая Спасе́ние душ на́ших.

По 2-м стихословии седален, глас 5:

Го́споди, посреде́ Тя осужде́нных пригвозди́ша беззако́ннии, / и копие́м ребро́ Твое́ прободо́ша. / О Ми́лостиве! / Погребе́ние бо прия́л еси́, / разруши́вый а́дова врата́, и воскре́сл еси́ тридне́вно. / Притеко́ша жены́ ви́дети Тя, и возвести́ша апо́столом воста́ние. / Превозноси́мый Спа́се, Его́же пою́т а́нгели, благослове́нный Го́споди, сла́ва Тебе́.

Стих: Испове́мся Тебе́ Го́споди всем се́рдцем мои́м, / пове́м вся чудеса́ Твоя́.

Стра́нное Твое́ Спа́се мой, та́инство, ми́рови спасе́ние бысть: / воскре́с бо от гро́ба боголе́пно, / истле́вших совоздви́гл еси́ я́ко Бог, / всех Животе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Слава, и ныне, Богородичен: Неискусобра́чная Неве́сто Богороди́тельнице, / Я́же Е́вину печа́ль радостотвори́вшая, / воспева́ем ве́рнии и покланя́емся Тебе́, / я́ко возвела́ еси́ нас от дре́вния кля́твы, / и ны́не моли́ непреста́нно, Всепе́тая, Пресвята́я, / во е́же спасти́ся нам.

И чтение в толковании Евангелиа, еже от Иоанна, слово 56, 57, и 58: По Непорочнах тропари: А́нгельский собо́р: и прочее яко обычно.

И абие ипакои, глас 5:

А́нгельским зра́ком ум смуща́юща, / и Боже́ственным воста́нием душе́ю просвеща́емы, / мvроно́сицы апо́столом благовествова́ху: / возвести́те во язы́цех Воскресе́ние, / Го́споду соде́йствующу чудесы́, / подаю́щему нам ве́лию ми́лость.

Степенна, глас 5.
Антифон 1:

Внегда́ скорбе́ти мне, / Дави́дски пою́ Тебе́, Спа́се мой: / изба́ви ду́шу мою́ от язы́ка льсти́ваго.

Пусты́нным живо́т блаже́н есть, / Боже́ственным раче́нием воскриля́ющимся.

Слава: Святы́м Ду́хом одержа́тся вся, / ви́димая же с неви́димыми: / Самодержа́вен бо сый, / Тро́ицы Еди́н есть нело́жно.

И ныне, тойже.

Антифон 2:

На го́ры душе́, воздви́гнемся, / гряди́ та́мо, отню́дуже по́мощь и́дет.

Десна́я Твоя́ рука́, и мене́, Христе́, каса́ющися, / от ле́сти вся́кия да сохрани́т.

Слава: Свято́му Ду́ху богосло́вяще рцем: / Ты еси́ Бог, Живо́т, Раче́ние, Свет, Ум: / Ты Благосты́ня, Ты ца́рствуеши во ве́ки.

И ныне, тойже.

Антифон 3:

О ре́кших мне: во дворы́ вни́дем Госпо́дня: / ра́дости мно́гия испо́лнен быв, моли́твы возсыла́ю.

В дому́ Дави́дове стра́шная соверша́ются: / огнь бо та́мо паля́ всяк сра́мный ум.

Слава: Свято́му Ду́ху живонача́льное досто́инство, / от Него́же вся́кое живо́тно одушевля́ется, / я́ко во Отце́, ку́пно же и Сло́ве.

И ныне, тойже.

Прокимен, глас 5:

Воскресни́, Го́споди Бо́же мой, да вознесе́тся рука́ Твоя́, / я́ко Ты ца́рствуеши во ве́ки. Стих: Испове́мся Тебе́, Го́споди, всем се́рдцем мои́м, пове́м вся чудеса́ Твоя́.

Таже другий прокимен: Вся́кое дыха́ние / да хва́лит Го́спода. Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́, хвали́те Его́ в утверже́нии си́лы Его́.

Евангелие воскресно утреннее 8-е,
от Иоанна, зачало 64. [Ин. 20, 11–18.]

Во вре́мя о́но, Мари́я стоя́ше у гро́ба вне пла́чущи. Я́коже пла́кашеся, прини́че во гроб и ви́де два а́нгела в бе́лых ри́зах седя́ща, еди́наго у главы́ и еди́наго у ногу́, иде́же бе лежа́ло те́ло Иису́сово. И глаго́ласта ей о́на: же́но, что пла́чешися? Глаго́ла и́ма: я́ко взя́ша Го́спода моего́, и не вем, где положи́ша Его́. И сия́ ре́кши обрати́ся вспять и ви́де Иису́са стоя́ща, и не ве́дяше, я́ко Иису́с есть. Глаго́ла ей Иису́с: же́но, что пла́чеши, кого́ и́щеши? Она́ же мня́щи, я́ко вертогра́дарь есть, глаго́ла Ему́: го́споди, а́ще ты еси́ взял Его́, пове́ждь ми, где еси́ положи́л Его́, и аз возму́ Его́. Глаго́ла ей Иису́с: Мари́е. Она́ же обра́щшися глаго́ла Ему́: Раввуни́, е́же глаго́лется, Учи́телю. Глаго́ла ей Иису́с: не прикаса́йся Мне, не у бо взыдо́х ко Отцу́ Моему́: иди́ же ко бра́тии Мое́й и рцы им: восхожду́ ко Отцу́ Моему́ и Отцу́ ва́шему, и Бо́гу Моему́ и Бо́гу ва́шему. Прии́де же Мари́я Магдали́на пове́дающи ученико́м, я́ко ви́де Го́спода, и сия́ рече́ ей.

Таже глаголем трижды:

Воскресе́ние Христо́во ви́девше, / поклони́мся Свято́му Го́споду Иису́су, / еди́ному безгре́шному, / Кресту́ Твоему́ покланя́емся, Христе́, / и свято́е Воскресе́ние Твое́ пое́м и сла́вим. / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́зве Тебе́ ино́го не зна́ем, / и́мя Твое́ имену́ем. / Прииди́те вси ве́рнии, / поклони́мся Свято́му Христо́ву Воскресе́нию, / се бо прии́де Кресто́м ра́дость всему́ ми́ру. / Всегда́ благословя́ще Го́спода, / пое́м Воскресе́ние Его́: / распя́тие бо претерпе́в, / сме́ртию смерть разруши́.

Псалом 50. И целование Евангелиа.

Таже глаголем
по 50-м псалме, по обычаю:

Слава: Моли́твами апо́столов, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.

Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.

Посем стихира: Воскре́с Иису́с от гро́ба, / я́коже прорече́, / даде́ нам живо́т ве́чный / и ве́лию ми́лость.

Таже, Спаси́ Бо́же лю́ди Твоя́:

Канон Пасце, со ирмосы и с Богородичнами на 8, и слепаго на 6.

Канон Пасхи. Глас 1.
Песнь 1.

Ирмос: Воскресе́ния день, / просвети́мся, лю́дие. / Па́сха, Госпо́дня Па́сха, / от сме́рти бо к жи́зни, / и от земли́ к небеси́, / Христо́с Бог нас преведе́, / побе́дную пою́щия.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Очи́стим чу́вствия, и у́зрим / непристу́пным све́том / Воскресе́ния, Христа́ / блиста́ющася, / и ра́дуйтеся, реку́ща, / я́сно да услы́шим, / побе́дную пою́ще.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Небеса́ у́бо досто́йно да веселя́тся, / земля́ же да ра́дуется, / да пра́зднует же мир, / ви́димый же весь и неви́димый: / Христо́с бо воста́, / весе́лие ве́чное.

Иный канон Богородичен, подобен.
Егоже краестрочие на первых тропарех: Феофа́нус. Глас тойже.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Умерщвле́ния преде́л сломи́ла еси́, / ве́чную жизнь ро́ждшая Христа́, / из гро́ба возсия́вшаго днесь, / Де́во Всенепоро́чная, / и мир просвети́вшаго.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Воскре́сшаго ви́девши Сы́на Твоего́ и Бо́га, / ра́дуйся со апо́столы Богоблагода́тная Чи́стая: / и е́же ра́дуйся пе́рвее, / я́ко всех ра́дости вина́, восприя́ла еси́, / Богома́ти Всенепоро́чная.

Другий канон слепаго, глас 5.
Песнь 1.

Ирмос: Зе́млю, на ню́же не возсия́, ни ви́де со́лнце когда́, / бе́здну, ю́же не ви́де на́гу, широта́ небе́сная, / Изра́иль про́йде невла́жно, Го́споди, / и ввел еси́ его́ в го́ру святы́ни Твоея́, / хва́ляща и пою́ща побе́дную песнь.

Распя́тие во́льное восприи́м, Спа́се, пло́тию, / источи́л еси́ благослове́ние, и жизнь ми́рови, Влады́ко, / еди́не Всеблагослове́нне, и всех Соде́телю. / Те́мже благослови́м Тя, пое́м и сла́вим, пою́ще, / воспева́юще побе́дную песнь.

В ро́ве Тя преиспо́днейшем ме́ртва бы́вша, Христе́, / положи́ благообра́зный Ио́сиф, / и привали́ к две́рем гро́ба ка́мень, Долготерпели́ве. / Но воскре́сл еси́ сла́вне, и мiр совозста́вил еси́ пою́щий, / воспева́ющий побе́дную песнь.

Мv́ра что прино́сите со слеза́ми вы, / глаго́лаше честны́м жена́м А́нгел явле́йся? / Христо́с воста́, / те́кше рцы́те богови́дцем ученико́м, рыда́ющим и пла́чущим, / я́ко да взыгра́ют и ликовству́ют све́тло.

Чудеса́ пресла́вная сотворя́я, Изба́витель / исцели́ и сле́па от рожде́ния, / бре́нием пома́зав, и рек: / иди́ умы́йся в Силоа́ме, / я́ко да позна́еши Мя, Бо́га, / по земли́ ше́ствующа, плоть нося́ща, / за милосе́рдие щедро́т.

Слава, Троичен: Еди́но Триипоста́сное Существо́ почита́юще ве́рнии, / просла́вим Отца́, и Сы́на, и Ду́ха пра́ваго, / Творца́, и Го́спода, и Изба́вителя всех, еди́наго несозда́ннаго Бога, / со безпло́тными взыва́юще: / Свят, Свят, Свят еси́ Царю́.

И ныне, Богородичен: Во утро́бу неискусобра́чную Твою́ / всели́ся, Чи́стая, Госпо́дь, за милосе́рдие щедро́т, / спасти́ хотя́ челове́ка истле́вшаго козньми́ вра́жиими. / Того́ у́бо моли́, град сей спасти́ / от вся́каго плене́ния и враго́в наше́ствия.

Катавасия: Спаси́телю Бо́гу, / в мо́ри лю́ди немо́крыми нога́ми наста́вльшему, / и фарао́на со всево́инством пото́пльшему, / Тому́ еди́ному пои́м, / я́ко просла́вися.

Песнь 3.

Ирмос: Прииди́те, пи́во пие́м но́вое, / не от ка́мене непло́дна чудоде́емое, / но нетле́ния исто́чник / из гро́ба одожди́вша Христа́, / в Не́мже утвержда́емся.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Ны́не вся испо́лнишася све́та, / не́бо же и земля́, и преиспо́дняя: / да пра́зднует у́бо вся тварь / воста́ние Христо́во, / в не́мже утвержда́ется.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Вчера́ спогребо́хся Тебе́ Христе́, / совостаю́ днесь / воскре́сшу Тебе́, / сраспина́хся Тебе́ вчера́, / Сам мя спросла́ви Спа́се во Ца́рствии Твое́м.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

На нетле́нную жизнь прихожду́ днесь / бла́гостию ро́ждшагося из Тебе́, Чи́стая, / и всем конце́м свет облиста́вшаго.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Бо́га, Его́же родила́ еси́ пло́тию, / из ме́ртвых, я́коже рече́, / воста́вша ви́девши, Чи́стая, лику́й, / и Сего́ я́ко Бо́га Пречи́стая возвелича́й.

 

Ин. Ирмос: Дви́жимое се́рдце мое́, Го́споди, / волна́ми жите́йскими, / утверди́, во приста́нище ти́хое / наставля́я я́ко Бог.

Коле́блющихся сердца́ утверди́л еси́, / зе́млю всю поколеба́в, Долготерпели́ве, / честны́м распя́тием Твои́м / е́же претерпе́л еси́ пло́тию.

В но́вем гро́бе Тебе́ положи́, Ще́дре, Ио́сиф благообра́зный, / воскре́сл же еси́ из ме́ртвых тридне́вен, новосотвори́вый нас.

Что я́ко ме́ртва и́щете Го́спода? / Воскре́се, я́коже рече́, / А́нгел жена́м веща́ше, / блиста́яся боже́ственным зра́ком.

Сле́па иногда́ от рожде́ния, присту́пльша к Тебе́ / исцели́л еси́ Всеще́дре, / сла́вяща смотре́ние Твое́ и чудеса́.

Слава, Троичен: Бо́гу Отцу́ покланя́емся пребезнача́льному, и Сы́ну, и Боже́ственному Ду́ху, / тринесозда́нному Естеству́, Триипоста́сному, еди́ному Бо́гу всех.

И ныне, Богородичен: Из чре́ва деви́ческа родила́ еси́ Бо́га воплоще́нна, / Ему́же моли́ся, Всесвята́я Влады́чице, уще́дрити нас.

Катавасия: Си́лою Креста́ Твоего́, Христе́, / утверди́ мое́ помышле́ние, / во е́же пе́ти и сла́вити / спаси́тельное Твое́ Вознесе́ние.

Кондак и икос Пасце, глас 8:

А́ще и во гроб снизше́л еси́, Безсме́ртне, / но а́дову разруши́л еси́ си́лу, / и воскре́сл еси́, я́ко победитель, Христе́ Бо́же, / жена́м мироно́сицам веща́вый: ра́дуйтеся, / и Твои́м апо́столом мир да́руяй, / па́дшим подая́й воскресе́ние.

Икос: Е́же пре́жде со́лнца Со́лнце заше́дшее иногда́ во гроб, / предвари́ша ко у́тру, и́щущия я́ко дне мvроно́сицы де́вы, / и друга́ ко друзе́й вопия́ху: / о други́ни! Прииди́те, воня́ми пома́жем те́ло живоно́сное и погребе́ное, / плоть воскреси́вшаго па́дшаго Ада́ма, лежа́щую во гро́бе. / И́дем, потщи́мся я́коже волсви́, и поклони́мся, / и принесе́м мv́ра я́ко да́ры, не в пелена́х, но в плащани́це обви́тому, / и пла́чим, и возопии́м: о Влады́ко, воста́ни, / па́дшим подая́й воскресе́ние.

Таже седален, глас 8:
Подобен: Прему́дрости:

Всех Влады́ка и Творе́ц преходя́, / обре́те на пути́ сле́па седя́ща, пла́чуща и глаго́люща: / не ви́дех в житии́ со́лнца сия́юща, / ниже́ луны́ све́та озаря́ющаго. / Те́мже вопию́ Ти: / рожде́йся от Де́вы, просвеще́й вся́ческая, / просвети́ мя, я́ко благоутро́бен, / да зову́ припа́дая Тебе́, Влады́ко Христе́ Бо́же: / прегреше́ний оставле́ние да́руй, / за мно́жество ми́лости нам, Человеколю́бче.

Слава, и ныне: тойже. И чтение.

Песнь 4.

Ирмос: На Боже́ственней стра́жи / богоглаго́ливый Авваку́м / да ста́нет с на́ми и пока́жет / светоно́сна А́нгела / я́сно глаго́люща: / днесь спасе́ние ми́ру, / я́ко воскре́се Христо́с, / я́ко всеси́лен.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Му́жеский у́бо пол, / я́ко разве́рзый де́вственную утро́бу, / яви́ся Христо́с, / я́ко челове́к же, / А́гнец нарече́ся, / непоро́чен же, / я́ко невку́сен скве́рны, / на́ша Па́сха, / и я́ко Бог и́стинен / соверше́н рече́ся.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Я́ко единоле́тный а́гнец, / благослове́нный нам вене́ц Христо́с, / во́лею за всех закла́н бысть, / Па́сха чисти́тельная, / и па́ки из гро́ба кра́сное / пра́вды нам возсия́ Со́лнце.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Богооте́ц у́бо Дави́д / пред се́нным ковче́гом скака́ше игра́я, / лю́дие же Бо́жии святи́и, / образо́в сбытие́ зря́ще, / весели́мся Боже́ственне, / я́ко воскре́се Христо́с, / я́ко Всеси́лен.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Созда́вый Ада́ма, Твоего́ пра́отца, Чи́стая, / зи́ждется от Тебе́, / и сме́ртное жили́ще разори́ Свое́ю сме́ртию днесь, / и озари́ вся / боже́ственными блиста́ньми воскресе́ния.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Его́же родила́ еси́ Христа́, / прекра́сно из ме́ртвых возсия́вша, Чи́стая, зря́щи, / до́брая и непоро́чная в жена́х и кра́сная, / днесь во спасе́ние всех, / со апо́столы ра́дующися, Того́ прославля́й.

 

Ин. Ирмос: Услы́шах, Го́споди, слух Твой и убоя́хся, / разуме́х смотре́ние Твое́ и просла́вих Тя, / еди́не Человеколю́бче.

Уме́рша мя дре́вом, пожре́н быв, Спа́се мой, / жизнь сый, оживи́л еси́ за вели́кую ми́лость, / сего́ ра́ди, Сло́ве, сла́влю Тя.

Ученико́м, Го́споди, соводворя́яся пресла́вно, / сим глаго́лал еси́: иди́те, / пропове́дите всю́ду Мое́ Воскресе́ние.

Уверя́я, Го́споди, воста́ние Твое́, е́же из гро́ба, / лю́бящим Тя, Христе́, / во дни мно́ги соводвори́лся еси́, ра́дость творя́ им.

Воочи́л еси́, Го́споди, сле́па из утро́бы рожде́нна, рек: / иди́, умы́йся, и прозри́, Мое́ сла́вя Божество́.

Слава, Троичен: Единоче́стная, безнача́льная Тро́ице, / неразде́льная Существо́м, разде́льна Ипоста́сьми, / спаса́й вся, ве́рно Тя стра́хом сла́вящия.

И ныне, Богородичен: Рождество́ Твое́, Чи́стая е́же па́че естества́ / славосло́вим, блажа́ще ве́рно Тебе́, Пренепоро́чная, / я́ко Бо́га всех Роди́тельницу.

Катавасия: Услы́шах слух си́лы Креста́, / я́ко рай отве́рзеся им, / и возопи́х: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Песнь 5.

Ирмос: У́тренюем у́треннюю глубоку́, / и вме́сто ми́ра песнь принесе́м Влады́це, / и Христа́ у́зрим / пра́вды Со́лнце, / всем жизнь возсия́юща.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Безме́рное Твое́ благоутро́бие, / а́довыми у́зами содержи́мии зря́ще, / к све́ту идя́ху, Христе́, / весе́лыми нога́ми, / Па́сху хва́ляще ве́чную.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Присту́пим свещено́снии, / исходя́щу Христу́ из гро́ба, я́ко жениху́, / и спра́зднуем любопра́зднственными чи́нми / Па́сху Бо́жию спаси́тельную.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Просвеща́ется боже́ственными луча́ми и живоно́сными / воскресе́ния Сы́на Твоего́, / Богома́ти Пречи́стая, / и ра́дости исполня́ется благочести́вых собра́ние.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Не разве́рзл еси́ врата́ де́вства в воплоще́нии, / гро́ба не разруши́л еси́ печа́тей, Царю́ созда́ния, / отону́дуже воскре́сшаго Тя зря́щи, Ма́ти, ра́довашеся.

 

Ин. Ирмос: Окая́нную ду́шу мою́, нощеборю́щуюся со тьмо́ю страсте́й, / предвари́в уще́дри, и возсия́й мы́сленное со́лнце, / днесве́тлыя звезды́ во мне, / во е́же раздели́ти нощь от све́та.

Возне́слся еси́ на Дре́во, Ще́дре, / и совозне́сл еси́ вся челове́ки, / и бори́теля зми́я умертви́л еси́, / и оживи́л еси́ созда́ние рук Твои́х, я́ко еди́н Бог всех.

Положи́лся еси́ во гро́бе во́лею, Царю́ Безсме́ртне, / и ца́рствия а́дова вся истощи́л еси́, / ме́ртвыя Воскресе́нием Твои́м воздви́гнув.

Чудеса́ ве́лия соде́ловающаго, Сло́ве, на земли́, / лю́дие уби́ша Тя, беззако́ннии, / но Сам Го́споди, еди́н всеси́лен сый, я́коже предре́кл еси́, / из ме́ртвых воскре́сл еси́, Христе́.

О́чи отве́рзл неви́девшаго свет чу́вственный, / души́ просвети́л еси́ зе́ницы, / и сла́вити сотвори́л еси́ сего́, позна́вша Тя, Творца́, / за благоутро́бие яви́вшася челове́ка.

Слава, Троичен: Тро́ицу во Еди́нице, / и в Тро́ице Еди́ницу, ве́рнии, славосло́вим вси, / Отца́ и Сы́на, и Ду́ха Пра́ваго, / еди́наго Бо́га, Соде́теля всех вои́стинну.

И ныне, Богородичен: Ка́ко родила́ еси́, богоблагода́тная Де́во, Ма́ти Чи́стая, / не позна́вши иску́са му́жеска? / Ка́ко пита́еши Пита́ющаго всю тварь? / Я́коже един весть Сам, всех Творе́ц и Бог.

Катавасия: У́тренююще вопие́м Ти: / Го́споди, спаси́ ны, / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́зве бо Тебе́ ино́го не зна́ем.

Песнь 6.

Ирмос: Снизше́л еси́ в преиспо́дняя земли́, / и сокруши́л еси́ вереи́ ве́чныя, / содержа́щия свя́занныя, Христе́, / и тридне́вен, я́ко от ки́та Ио́на, / воскре́сл еси́ от гро́ба.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Сохрани́в це́ла зна́мения Христе́, / воскре́сл еси́ от гро́ба, / ключи́ Де́вы не вреди́вый в рождестве́ Твое́м, / и отве́рзл еси́ нам ра́йския две́ри.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Спа́се мой, / живо́е же и неже́ртвенное заколе́ние, / я́ко Бог Сам Себе́ / во́лею приве́л Отцу́, / совоскреси́л еси́ всеро́днаго Ада́ма, / воскре́с от гро́ба.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Возведе́ся дре́вле держи́мое сме́ртию и тле́нием, / воплоти́вшимся от Твоего́ пречи́стаго чре́ва, / к нетле́нней и присносу́щней жи́зни, / Богоро́дице Де́во.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Сни́де в преиспо́дняя земли́, / в ложесна́ Твоя́, Чи́стая, сше́дый, / и всели́выйся и воплоти́выйся па́че ума́, / и воздви́же с Собо́ю Ада́ма, / воскре́с от гро́ба.

 

Ин. Ирмос: Я́коже проро́ка от зве́ря изба́вил еси́, Го́споди, / и мене́ из глубины́ несодержи́мых страсте́й возведи́, молю́ся, / да приложу́ призре́ти ми ко хра́му свято́му Твоему́.

Распны́йся с разбо́йники, Влады́ко, / изба́вил еси́ от разбо́йник лука́вых, душетле́нных страсте́й, Человеколю́бче Го́споди, / вся пою́щия Твое́ распя́тие и воста́ние согла́сно.

Положи́ша без дыха́ния Тебе́ ме́ртва, Христе́, во гро́бе, / всем ме́ртвым вдыха́юща жизнь, / воскре́сл же еси́, Го́споди, вся истощи́вый, Сло́ве, гро́бы, / Боже́ственною Твое́ю си́лою.

По воста́нии, Христе́, друго́м глаго́лал еси́: / седи́те у́бо во Иерусали́ме, / до́ндеже облече́теся си́лою свы́ше непобеди́мою, и изве́стною по́мощию.

Бре́ние сотво́рь, о́чи слепа́го от рожде́ния пома́зал еси́, / и дарова́л еси́ ему́ прозре́ти, / пою́щу Твою́, Сло́ве, неизрече́нную си́лу, е́юже спасл еси́ мир.

Слава, Троичен: Триипоста́сная Еди́нице, / О́тче нерожде́нне, Сы́не рожде́нне и Ду́ше исхо́дне, / Трисвяты́й Го́споди, еди́но Существо́ и си́ла, / спаса́й вся лю́ди Твоя́.

И ныне, Богородичен: Вели́чия Твоя́, Чи́стая, кто испове́сть? / Бо́га бо пло́тию родила́ еси́ преесте́ственно, / мир Тобо́ю избавля́ющаго, Де́во Всенепоро́чная, от вся́каго греха́.

Катавасия: Обы́де мя бе́здна, / гроб мне кит бысть, / аз же возопи́х к Тебе́, Человеколю́бцу, / и спасе́ мя десни́ца Твоя́, Го́споди.

Кондак, глас 4.
Подобен: Яви́лся еси́ днесь:

Душе́вныма очи́ма ослепле́н, / к Тебе́, Христе́, прихожду́, / я́коже слепы́й от рожде́ния, / покая́нием зову́ Ти: / Ты су́щих во тьме Свет пресве́тлый.

Икос: Струю́ ми да́руй, Христе́, прему́дрости неизрече́нныя и ра́зума го́рняго, / све́те су́щих во тьме, и прельща́емых наста́вниче, / да возмогу́ чудеса́ Твоя́ пове́дати, окая́нный, / я́же боже́ственная кни́га научи́ Ева́нгелиа ми́ра, / си́есть, слепа́го чудотворе́ние, / я́ко от рожде́ния слеп сый, / о́чи чу́вственныя прие́млет и душе́вныя, ве́рою взыва́я: / Ты су́щих во тьме свет пресве́тлый.

Синаксарь Минеи. Таже Триоди.

Песнь 7.

Ирмос: О́троки от пе́щи изба́вивый, / быв Челове́к, / стра́ждет я́ко сме́ртен, / и стра́стию сме́ртное, / в нетле́ния облачи́т благоле́пие, / Еди́н благослове́н / отце́в Бог, и препросла́влен.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Жены́ с ми́ры богому́дрыя в след Тебе́ теча́ху, / Его́же, я́ко ме́ртва, со слеза́ми иска́ху, / поклони́шася ра́дующияся Живо́му Бо́гу, / и Па́сху та́йную / Твои́м, Христе́, ученико́м благовести́ша.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Сме́рти пра́зднуем умерщвле́ние, / а́дово разруше́ние, / ино́го жития́ ве́чнаго нача́ло, / и игра́юще пое́м Вино́внаго, / Еди́наго благослове́ннаго / отце́в Бо́га, и препросла́вленнаго.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Я́ко вои́стинну свяще́нная, / и всепра́зднственная сия́ спаси́тельная нощь, / и светоза́рная, / светоно́снаго дне, / воста́ния су́щи провозве́стница, / в не́йже безле́тный Свет из гро́ба пло́тски всем возсия́.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Умертви́в Сын Твой смерть, Всенепоро́чная, днесь, / всем сме́ртным пребыва́ющий живо́т / во ве́ки веко́в дарова́, / еди́н благослове́нный / отце́в Бог и препросла́вленный.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Всем ца́рствуяй созда́нием, быв челове́к, / всели́ся в Твою́, Богоблагода́тная, утро́бу, / и распя́тие претерпе́в и смерть, / воскре́се боголе́пно, / совозста́вив нас я́ко всеси́лен.

 

Ин. Ирмос: Огня́ гаси́лище отроко́в моли́тва, ороша́ющая пещь, / пропове́дница чудесе́, не опаля́ющи, ниже́ сожига́ющи, / песносло́вцы Бо́га оте́ц на́ших.

Возди́жену Тебе́ на Дре́во, Спа́се, / погасе́ со́лнце, земля́ волну́яшеся, колеба́шеся тварь вся, / и от гроб ме́ртвии востая́ху.

Воста́вшу Ти из ме́ртвых, Царю́, / ду́ши совозста́ша та́мо спя́щия, / сла́вящия си́лу Твою́. / Е́юже сме́ртныя у́зы разреши́шася.

Ра́но миропома́зати Тя же́нский прии́де лик, / уве́девше же, Го́споди, воста́вша Тя, / ра́довахуся со свяще́нными ученики́, / и́миже пода́ждь нам очище́ние зол.

Бре́нием пома́зал еси́ о́чи слепа́го, / и сему́ повеле́л еси́ к Силоа́му ити́, / омы́вся же, прозре́, / песносло́вя Тя, Христе́, Царю́ всех.

Слава, Троичен: Отца́ безначальна, собезначальна же Сы́на и Ду́ха Пресвятаго песнословим: / Свят, Свят, Свят еси́, Бо́же, Царю́ всех.

И ныне, Богородичен: По рождестве́ Де́ва яви́лася еси́, Чи́стая, / Бо́га бо родила́ еси́, / обнови́вшаго естества́, Пречи́стая, си́лою Свое́ю, / Его́же моли́ спасти́ся всем нам.

Катавасия: В пещи́ о́гненней / песносло́вцы спасы́й о́троки, / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Песнь 8.

Ирмос: Сей нарече́нный и святы́й день, / Еди́н суббо́т Царь и Госпо́дь, / пра́здников пра́здник / и торжество́ есть торже́ств, / во́ньже благослови́м Христа́ во ве́ки.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Прииди́те, но́ваго виногра́да рожде́ния, / Боже́ственнаго весе́лия, / в наро́читом дни Воскресе́ния, / Ца́рствия Христо́ва приобщи́мся, / пою́ще Его́, / я́ко Бо́га, во ве́ки.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Возведи́ о́крест о́чи твои́, Сио́не, и виждь: / се бо приидо́ша к тебе́, / я́ко богосве́тлая свети́ла, / от за́пада, и се́вера, и мо́ря, / и восто́ка ча́да твоя́, / в тебе́ благословя́щая Христа́ во ве́ки.

Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Троичен: О́тче Вседержи́телю, и Сло́ве, и Ду́ше, / треми́ соединя́емое во Ипоста́сех Естество́, / Пресу́щественне и Пребоже́ственне, / в Тя крести́хомся, / и Тя благослови́м во вся ве́ки.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Прии́де Тобо́ю в мир Госпо́дь, Де́во Богоро́дице, / и чре́во а́дово расто́рг, / сме́ртным нам воскресе́ние дарова́, / те́мже благослови́м Его́ во ве́ки.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Всю низложи́в сме́рти держа́ву Сын Твой, Де́во, / Свои́м воскресе́нием, / я́ко Бог кре́пкий совознесе́ нас и обожи́, / те́мже воспева́ем Его́ во ве́ки.

 

Ин. Ирмос: Ангелов сонм, человеков собор, / Царя́ и Зиждителя всех, / священницы, по́йте, благослови́те, левити, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

А́нгельстии чи́нове на Кресте́ Тя ви́девше ви́сима, Христе́ Всецарю́, / и тварь всю изменя́юща стра́хом, / ужасо́шася, пою́ще Твое́ человеколю́бие.

Ад до́ле Тебе́ ви́дев, стеня́ше, / и подава́ше ско́ро ме́ртвыя, / от ве́ка та́мо храни́мыя, Христе́, / песносло́вящия Твое́ человеколю́бие.

Сотворя́я чудеса́, Христе́, изря́дная, / во́лею воздви́жен был еси́ на Крест, / и с ме́ртвыми совокупи́лся еси́, умертви́вый а́да, / и вся му́жеством отреши́л еси́ у́зники.

Слепа́го воочи́л еси́ к Тебе́ приступи́вша, Христе́, / сему́ повеле́вый в Силоа́мову купе́ль ити́, / омы́тися и прозре́ти, и Бо́га Тя пропове́дати, / пло́тию яви́вшагося во спасе́ние мiра.

Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Троичен: Тро́ице неразде́льная, Еди́нице неслия́нная, / Бо́же вся́ческих и Зижди́телю всех, / песносло́вящия и ве́рно покланя́ющияся держа́ве Твое́й, / от вся́ких искуше́ний спаса́й.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Богородичен: Де́во Пречи́стая, богоблагода́тная, / Твоего́ моли́ Сы́на всегда́, / да не посрами́т мя в день осужде́ния, но сочте́т избра́нным овца́м.

Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.

Катавасия: Из Отца́ пре́жде век рожде́ннаго Сы́на и Бо́га, / и в после́дняя ле́та воплоще́ннаго от Де́вы Ма́тере, / свяще́нницы по́йте, / лю́дие превозноси́те во вся ве́ки.

Честне́йшую: не поем.

Песнь 9.

Ирмос: Свети́ся, свети́ся, / но́вый Иерусали́ме, / сла́ва бо Госпо́дня / на тебе́ возсия́. / Лику́й ны́не / и весели́ся, Сио́не. / Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, / о воста́нии Рождества́ Твоего́.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

О Боже́ственнаго, о любе́знаго, / о сладча́йшаго Твоего́ гла́са! / С на́ми бо нело́жно / обеща́лся еси́ бы́ти, / до сконча́ния ве́ка, Христе́, / Его́же, ве́рнии, / утвержде́ние наде́жди иму́ще, ра́дуемся.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

О Па́сха ве́лия и свяще́ннейшая, Христе́! / О му́дросте, и Сло́ве Бо́жий, и си́ло! / Подава́й нам и́стее Тебе́ причаща́тися, / в невече́рнем дни Ца́рствия Твоего́.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Согла́сно, Де́во, Тебе́ блажи́м ве́рнии: / ра́дуйся, две́ре Госпо́дня, / ра́дуйся, гра́де одушевле́нный, / ра́дуйся, Ея́же ра́ди нам ны́не возсия́ свет, / из Тебе́ Рожде́ннаго из ме́ртвых Воскресе́ния.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Весели́ся и ра́дуйся, боже́ственная две́ре Све́та, / заше́дый бо Иису́с во гроб возсия́, / просия́в со́лнца светле́е, / и ве́рныя вся озари́в, / Богора́д


Поделиться с друзьями:

Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьше­ния длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...

Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...

История создания датчика движения: Первый прибор для обнаружения движения был изобретен немецким физиком Генрихом Герцем...

Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.186 с.