История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...
Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...
Топ:
Характеристика АТП и сварочно-жестяницкого участка: Транспорт в настоящее время является одной из важнейших отраслей народного...
Установка замедленного коксования: Чем выше температура и ниже давление, тем место разрыва углеродной цепи всё больше смещается к её концу и значительно возрастает...
Генеалогическое древо Султанов Османской империи: Османские правители, вначале, будучи еще бейлербеями Анатолии, женились на дочерях византийских императоров...
Интересное:
Берегоукрепление оползневых склонов: На прибрежных склонах основной причиной развития оползневых процессов является подмыв водами рек естественных склонов...
Аура как энергетическое поле: многослойную ауру человека можно представить себе подобным...
Влияние предпринимательской среды на эффективное функционирование предприятия: Предпринимательская среда – это совокупность внешних и внутренних факторов, оказывающих влияние на функционирование фирмы...
Дисциплины:
2017-09-01 | 980 |
5.00
из
|
Заказать работу |
Содержание книги
Поиск на нашем сайте
|
|
1 Chocolate is good for you.
2 White chocolate is not real chocolate.
3 Chocolate contains 'happy chemicals'.
4 Dark chocolate is healthier than milk chocolate.
5 A piece of chocolate is a good treat for a dog.
6 Americans are the world's biggest per capita chocolate consumers.
7 The average person will consume 10,000 chocolate bars in a lifetime.
8 A fifty gram bar of chocolate contains the same amount of caffeine as a cup of coffee.
9 American and Russian space flights have always had several bars of chocolate on board.
10 In Alfred Hitchcock's film, Psycho, chocolate syrup was used for blood in the famous shower scene.
5. Look at the first statement from Chocolate trivia. Replace chocolate with each word in the box to make new statements. Use plural forms if the words are countable.
Chocolate is good for you. Chips are good for you.
chip crisp fish fruit milk salt sleep sugar travel vegetable vitamin work
Work with a partner. Discuss which statements you agree/disagree with
VOCABULARY
Match words from column A with words from column В to make common collocations.
A a) a bar of b) a bowl of c) a box of d) a bunch of e) a jar of f) a packet of | B 1. bananas / flowers 2. chocolate / soap 3. cigarettes / crisps 4. honey / instant coffee 5. chocolates / matches 6. fruit / sugar |
Work with a partner. Add the words in the box to column В to make more collocations.
biscuits cereal grapes keys marmalade raspberry jam rice seeds soup spaghetti tea tissues tools |
Tell your partner how often you buy, consume or use these items.
SPEAKING
Add the names of different people in the class. Try to make true sentences.
a) is a vegetarian. b) is a good cook. c) always has a big breakfast. d) drinks a lot of coffee. | e) doesn't like fish. f) always has lunch in the same place. g) often eats fast food. h) usually has wine with dinner. |
10. Ask questions to check your ideas.
LESSON 2
VOCABULARY AND PRONUNCIATION
Look at the photograph. How many items of food can you name?
Look at the lists. What types of food do the colours represent?
a) veal cod limes trout beans tuna
b) leeks plums hake tigs prawns peaches
c) turkey olives mussels melons mushrooms sardines
d) garlic cherries lobster onions grapefruits courgettes
e) peppers bacon salmon spinach mangoes cauliflower
f) sausages lettuces cabbages oranges radishes potatoes
g) aubergines strawberries cucumbers celery raspberries tomatoes
Complete the questions with the most appropriate contrasting word from the box.
Сooked draught /draft/ frozen heavy mild sweet weak white
a) Raw or cooked vegetables? b) Light meals or meals? c) Red meat or meat? d) Fresh fish or fish? | e) Strong coffee or coffee? f) Strong cheese or cheese? g) Bottled beer or beer? h) Dry wine or wine? |
Ask the questions and find out your partner's preferences.
|
LISTENING
Work with a partner. Look at the pictures of different things that people eat around the world. What do you imagine they taste like?
Listen to an interview with somebody who has tried all these things. Match each dish (a-f) with the adjectives (1-6) he uses to describe them.
a) baked cobra in China ______ b) fried grasshoppers in Thailand c) roasted cockroaches in Indonesia d) boiled and sundried caterpillars in Africa e) roasted chocolate ants in Colombia f) deep-fried Mars Bar in Scotland | 1) dry, bland 2) crunchy, sweet, fruity 3) greasy, sweet, disgusting 4) crisp, tasty 5) meaty, tough, chewy, delicious 6) sweet, crisp |
|
|
Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...
Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...
Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...
Биохимия спиртового брожения: Основу технологии получения пива составляет спиртовое брожение, - при котором сахар превращается...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!