Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...
Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...
Топ:
Основы обеспечения единства измерений: Обеспечение единства измерений - деятельность метрологических служб, направленная на достижение...
Методика измерений сопротивления растеканию тока анодного заземления: Анодный заземлитель (анод) – проводник, погруженный в электролитическую среду (грунт, раствор электролита) и подключенный к положительному...
Характеристика АТП и сварочно-жестяницкого участка: Транспорт в настоящее время является одной из важнейших отраслей народного...
Интересное:
Распространение рака на другие отдаленные от желудка органы: Характерных симптомов рака желудка не существует. Выраженные симптомы появляются, когда опухоль...
Инженерная защита территорий, зданий и сооружений от опасных геологических процессов: Изучение оползневых явлений, оценка устойчивости склонов и проектирование противооползневых сооружений — актуальнейшие задачи, стоящие перед отечественными...
Лечение прогрессирующих форм рака: Одним из наиболее важных достижений экспериментальной химиотерапии опухолей, начатой в 60-х и реализованной в 70-х годах, является...
Дисциплины:
2022-09-15 | 113 |
5.00
из
|
Заказать работу |
Содержание книги
Поиск на нашем сайте
|
|
1. We haven’t got … (some/any/no) toilet paper.
2. I am going to buy … (some/any/something) olive oil for the salad.
3. Is there … (some/any/anything) petrol in our car?
4. Sorry. We don’t have … (some/any/no) free time now.
5. Would you like … (something/anything/nothing) to drink?
6. Is there … (somebody/anybody/everybody) in the house?
7. You can wish … (something/anything/nothing) you want on your birthday.
8. … (somebody/everybody/nobody) knows that two plus two is four.
9. Does … (someone/anyone/nobody) know the name of this film?
10. It’s very cold here, so … (somebody/anybody/nobody) wants an ice-cream.
11. … (somebody/anybody/everybody) phoned you while you were in the bathroom.
12. Your face seems familiar to me. Have I seen you … (somewhere/anywhere/nowhere) before?
13. The café is closed. Can we eat … (somewhere/anywhere/nowhere) else?
14. What would you like for dessert? - … (something/anything/nothing). I don’t mind.
15. It was raining cats and dogs. … (somebody/anybody/nobody) was outside.
21. Задайте общие вопросы по образцу.
e.g. There are some roses in the vase. -Are there any roses in the vase?
There is some wine in the glass. - Is there any wine in the glass?
1. There are some letters for Ann. 2. There is some noise (шум) in the corridor. 3. There are some children in the garden. 4. There are some cars in the street. 5. There is some fish in the fridge. 6. There is some ice-cream on the 7. There are some books on the shelf. 8. There are some old shoes under the bed.
Измените предложения по образцу, употребляя отрицательное местоимение no.
e.g. There aren't any boys there. - There are no boys there.
1. There isn't any coffee in the cup. 2. There aren't any students in the class-room. 3. There aren't any cars in the street. 4. He hasn't any friends. 5. They haven't any money. 6. We haven't any meat for supper. 7. That country hasn't any coffee to export.
Вставьте some, no или any.
1. There are … students in the library. 2. There isn't … light in the room. 3. Mary has got two sisters but she hasn't got … brothers. 4. I don't like popular music but … people like it. 5. Has Mother … meat for dinner? – Yes, she has …. 6. Are there … mistakes in Nick's dictation? – No, there are not …. 7. Has Max … friends here? – Yes, he has …. 8. Has Bess … interesting books to read? – No, she hasn't …. 9. Would you like … coffee? 10. Can I have … tea, please?
Test
Pronouns
Task 1. Fill in the blanks with personal pronouns.
Model: I see a girl, I see her.
1. I see a teacher, I see ________.
2. Please, read this letter, read ______.
3. I know the boy, I know ____.
4. I’m glad to meet both Tom and Ann, I’m glad to meet ______.
|
5. Give me the books, please, give ______ to me.
6. I don’t like Ann’s brother, I don’t like _____.
7. This task was given to you and me, it was given to _____.
8. I left my umbrella at home, I left ____.
9. I often run into my neighbor in the morning, I run into ____.
10. On occasions the Browns have a walk in the city parks, they have a walk in ____.
Task 2. Paraphrase the following sentences. Pay attention to the indefinite article before nouns in the singular.
Model: He is my cousin. – He is a cousin of mine.
They are our friends. – They are friends of ours.
1. She is their relative.
2. He is her friend.
3. We are your former students.
4. She is his niece.
5. I am your colleague.
6. They are her children.
7. She is our neighbor.
8. He is her ex-boss.
9. I am his student.
10. It’s her office.
Task 3. Choose the right variant of the pronouns.
1.They may be (our, ours) dictionaries.
2. He hasn’t read a line of (your, yours). How can he criticize (your, yours) poems?
3. His compositions much more interesting than (your, yours) or (my, mine).
4. (Their, theirs) knowledge of the subject is not much superior to (our, ours).
5. I’m afraid they will take (her, hers) advice not (your, yours).
6. All (our, ours) clothes were extremely dirty, and (my, mine) especially so.
7. Will you help me to sort out things? I can’t tell which are (your, yours) and which are (my, mine).
8. This is (your, yours) notebook. But where is (my, mine)?
9. She makes all (her, hers) clothes herself.
10. He patted Jess heartily on (her, hers) shoulder.
Task 4. Translate the sentences.
1.Машина нашего дяди старая, а наша – новая.
2. Этот велосипед не мой, а их.
3. Её родители пенсионеры, а его – инженеры.
4. Я знаю, кто дал вам мой адрес.
5. Тот, кто учиться усердно, успешно сдает экзамены.
6. Эта спальня небольшая, но окна в ней достаточно большие.
7. Где твоя младшая сестра? – Она в кабинете.
8. Которая из этих книг их?
Task 5. Insert the right form of a reflexive pronoun.
1.He shaves __ every other day.
2. Go and wash __.
3. She washed quickly __ and went to prepare breakfast.
4. Behave __!
5. He corrected the mistakes __.
6. He thinks too much of __.
7. We want to repair the bike __.
8. I want to know more about you. Tell me about __.
9. Did they cook breakfast __?
10. She likes to do the flat __.
Total: 60 points
|
|
Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...
Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...
Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...
Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!