Task 3. Spell the words. 1 point. 15 min — КиберПедия 

Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...

Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...

Task 3. Spell the words. 1 point. 15 min

2021-11-24 40
Task 3. Spell the words. 1 point. 15 min 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

1).Father, money, which, quarter, seem, jam, gust, peck, next, zebra, capital.

2).Cat, finger, mother, bird, love, not, drama, club, tradition, phonetics.

Task 4. Write the transcription of the words. 1 point. 10 min

Surname, librarian, pretty, parents, language, vacant, group, junior, lepton.

Task 5. Read the words right. 0,5 point. 10 min


Lead- lid

Beat-bit

Kill-keel

Did-deed

Pit-peat

It-eat

Mill-meal

Steal-still

Part-shark

Car-bar

Date-late

Tape-hate


Tear-year

Hike-here


Task 6. Read and remember. 0,5 point. 10 min

Wealth is nothing without health

Don’t trouble troubles till trouble troubles you

Why do you want me to work twice a week?

A dog, a hot dog, a big hot dog, a nice big hot dog!

Task 7. Match the intonation in the poem.1 point. 10 min

There was an old man of Khartoum,

Who kept two black sheep in his room

”To remind me”, he said,

”Of someone who is dead”.

But he never would tell us of whom.

Task 8. Match the intonation in the sentences. 1 point. 10 min

1. My father is a farmer.

2. Have they any friends in London?

3. Is there a farm beyond the forest?

4. I live on a farm in the North of Scotland.

5. He plays tennis.

6. I met my old fiend.

7. What are you doing now?

8. I am glad to see you.

9. She is reading now.

10. There are many flowers in the vase.

11. Mary, come to the blackboard.

Вывод по практической работе:

I can speak about...________________________________________________

I learned that...___________________________________________________

I`d like to learn more about...________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Преподаватель: Кикавская Л.П.

 

 

Практическая работа №2

Тема: Формирование базовых правил грамматики на основе рассмотрения глаголов to be, to have.

Цель: Обобщить материал как систему знаний о базовых правилах грамматики, на основе рассмотрения глаголов to be, to have. Вовлечь в активную коммуникативную деятельность. Способствовать формированию ОК1-3.

Обучающиеся должны овладеть:

ОК 1. Понимать сущность и социальную значимость своей будущей профессии, проявлять к ней устойчивый интерес.

ОК 2. Организовать собственную деятельность, выбирает типовые методы и способы выполнения профессиональных задач, оценивать их эффективность и качество.

ОК 3. Принимает решение в стандартных и нестандартных ситуациях и несет за них ответственность.

уметь: общаться устно на иностранном языке на профессиональные и повседневные темы;

знать: Грамматический минимум, необходимый для чтения и перевода (со словарем) иностранных текстов профессиональной направленности

Информационное обеспечение: рабочая тетрадь для выполнения практических работ, англо-русский словарь И.Р. Гальперина

Материально-техническое оснащение: компьютер, плазменная панель

Ход работы

Task 1. Translate into Russian. 1 point. 20 min.

Example. - Вы счастливы?- Да, я счастлив. Я доволен.

– Are you happy?
– Yes, I’m happy, I’m satisfied.

1. – Are you hungry?
– Yes, I am hungry, it is 2 PM already.

2. – What time is it?
– It’s 6 AM.
– It’s so early!

3. – How are you?
– I’m fine, thanks. But I’m sorry, I’m late.

4. – Where is it?
– It’s in Africa. It’s not here.

5. – Yes, you are right. She is so beautiful.
– And what about him? He is so cute and strong. It’s amazing, I’m crazy about him.

6. – What’s up? What’s going on here?
– Nothing, everything is fine. Don’t worry.

7. – Just a second, I’m busy now.
– What is the problem?

8. – Are you still here? What a good chance! How is it going? Are you OK?
– Yes, I’m fine. But I’m busy now.
– OK, till next time. Good luck!

9. – Where are you? Are you at home? Are you really online now? Because you are in “do not disturb” mode in skype.

10. – Where are you from?
– I’m from Russia. I am married, I’m 35 years old. I’m interested in computers and medicine. Computers are my job. I am not a vegetarian, meat is my favorite food:) But I am not fat. My sister is the McDonald’s fan. She is not sporty. But for me healthy food is very important. That’s why I visit the gym. To be honest it’s not easy. I’m a bit worried about my weight.

11. – How long are you here?
– I’m here only one week.
– And, is it OK for you?
– Yes, it is really good. It’s a very nice place here. It’s quiet, the mall is opposite, the parking lot is next to the mall. And what about your job?
– Oh. This job is exactly for me. That’s why I’m here.

12. – This course is free for you, really. It’s not a joke.

13. – Bless you! What happened? Are you sick?
– Yes, I am sick.
– OK, get well soon.

Task 2. Fill in the blanks the right form to be. 1 point. 10 min. Example. She was a teacher in the high school.

1. She ___________ a teacher in the high school.

2. Our friends Hans and Dietrich ___________Germans.

3. I _____________friendly and quiet.

4. Where __________you from?

5. What __________your name?

6. Who ____________I?

7. How tall ___________Mary?

8. They ___________musicians.

9. Where ___________Peter?

10. When ____________you free?


Поделиться с друзьями:

Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...

Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...

Семя – орган полового размножения и расселения растений: наружи у семян имеется плотный покров – кожура...

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.012 с.