И посем сошедшеся оба лика, поем на стиховне стихиры самогласны, — КиберПедия 

Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

И посем сошедшеся оба лика, поем на стиховне стихиры самогласны,

2021-10-05 42
И посем сошедшеся оба лика, поем на стиховне стихиры самогласны, 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

глас 3:

Ны́не в зна́мение всем я́ве язы́цы бы́ша, / иуде́и бо от ни́хже по пло́ти Христо́с, / неве́рием неду́говавше, Бо́жия благода́ти отпадо́ша, / и Боже́ственнаго све́та / су́щии от язы́ков сподо́бихомся, / утверди́вшеся словесы́ ученико́в, / веща́ющих сла́ву Благоде́теля всех Бо́га, / с ни́миже сердца́ с коле́нами прикло́нше, / ве́рою поклони́мся Свято́му Ду́ху, / утверди́вшеся Спаси́телем душ на́ших.

Стих: Се́рдце чи́сто сози́жди во мне Бо́же, и Дух Прав обнови́ во утро́бе мое́й.

Ны́не Уте́шительный Дух на вся́кую плоть излия́ся, / от апо́стольских бо лико́в наче́нший, / от тех по прича́стию ве́рным благода́ть простре́, / и уверя́ет Свое́ держа́вное наи́тие во о́гненном ви́де, / ученико́м раздая́й язы́ки в песнопе́ние и сла́ву Бо́жию. / Те́мже сердцы́ у́мно просвеща́еми, / в ве́ре утверди́вшеся Святы́м Ду́хом, мо́лимся / спасти́ся душа́м на́шим.

Стих: Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́, и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́.

Ны́не облача́тся держа́вою Христо́вою с высоты́ апо́столи, / обновля́ет бо их Уте́шитель, / в них обновля́яся та́инственным обновле́нием ра́зума, / и́же стра́нными гла́сы и высокоглаго́ливыми пропове́дающе / присносу́щное Естество́ же и про́стое, / триипоста́сное почита́ти, / Благоде́теля всех Бо́га. / Те́мже просвети́вшеся о́ных уче́ньми, / Отцу́ поклони́мся с Сы́ном и Ду́хом, / моля́щеся спасти́ся душа́м на́шим.

Слава, и ныне, глас 8: Прииди́те лю́дие, / триипоста́сному Божеству́ поклони́мся, / Сы́ну во Отце́, со Святы́м Ду́хом, / Оте́ц бо безле́тно роди́ / Сы́на соприсносу́щна и сопресто́льна, / и Дух Святы́й бе во Отце́ с Сы́ном прославля́емь, / еди́на Си́ла, еди́но Существо́, еди́но Божество́. / Ему́же покланя́ющеся вси глаго́лем: / Святы́й Бо́же, вся соде́явый Сы́ном, / соде́йством Свята́го Ду́ха, / Святы́й Кре́пкий, И́мже Отца́ позна́хом, / и Дух Святы́й прии́де в мир, / Святы́й Безсме́ртный, уте́шительный Ду́ше, / от Отца́ исходя́й и в Сы́не почива́яй, / Тро́ице Свята́я, сла́ва Тебе́.

Таже, Ны́не отпуща́еши: Трисвятое. Пресвята́я Тро́ице: О́тче наш:

Тропарь, глас 8:

Благослове́н еси́, Христе́ Бо́же наш, / И́же прему́дры ловцы́ явле́й, / низпосла́в им Ду́ха Свята́го, / и те́ми уловле́й вселе́нную, / Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Таже священник творит отпуст сице:

И́же от О́тчих и Боже́ственных недр истощи́вый Себе́, и с небесе́ на зе́млю соше́дый, и на́ше все восприе́мый естество́, и обожи́вый е́, по сих же на небеса́ па́ки возше́дый и одесну́ю се́дый Бо́га и Отца́, Боже́ственнаго же и Свята́го и единосу́щнаго, и единоси́льнаго, и единосла́внаго, и соприсносу́щнаго Ду́ха низпосла́вый на святы́я Своя́ ученики́ и апо́столы, и Сим просвети́вый у́бо их, те́ми же всю вселе́нную, Христо́с, и́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя и Пренепоро́чныя святы́я Своея́ Ма́тере, святы́х сла́вных, прехва́льных, богопропове́дников, и духоно́сных апо́столов, и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко Благ и Человеколю́бец.

Лик: Ами́нь.

В оглавление


В ПОНЕДЕЛЬНИК СВЯТАГО ДУХА

В ТУ ЖЕ НЕДЕЛЮ 8-Ю, НА ПОВЕЧЕРИИ

Поем канон Святому Духу. Глас 1. Творение Феофаново. Ирмос по дважды: тропари на 4. Егоже краестрочие: Ду́ха пою́ созда́вшаго всю тварь.

Песнь 1.

Ирмос: Го́рькия рабо́ты изба́влься Изра́иль, / непроходи́мое про́йде, я́ко су́шу, / врага́ зря потопля́ема, / песнь, я́ко Благоде́телю, пое́т Бо́гу, / чудоде́ющему мы́шцею высо́кою, / я́ко просла́вися.

Припев: Сла́ва Тебе́ Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Боже́ственный Ду́ше Святы́й, / И́же всем разделя́яй дарова́ния, и вся творя́й во́лею, / вдохни́ ми светоно́сное Твое́ дарова́ние, / я́ко да сла́влю Тя, Отцу́ и Сы́ну совокупля́ема.

И́же небе́сным си́лам свя́тостнаго дохнове́ния Твоего́ / благода́ть дая́й, Уте́шителю, / моего́ смы́сла, я́ко Благ, скве́рну исчи́стив, / свя́тости Твоея́ покажи́ испо́лнена.

Слава: Исто́чниче жи́зни ве́руемый, / и струя́ есте́ственныя бла́гости, / Ду́ше Бо́жий Святы́й, / ум мой умерщвле́нный оживотвори́в, Твои́м де́йством / возста́ви пе́ти Твое́ Божество́.

И ныне, Богородичен: Храм, Де́во, бы́вши Бо́жий, / наше́ствием Ду́ха, соде́тельною си́лою Его́, / си́лу да́рующа рожде́ственну, Благода́тная, / е́юже родила́ еси́ пло́тию Сло́во безнача́льное.

Песнь 3.

Ирмос: Пре́жде век от Отца́ рожде́нному нетле́нно Сы́ну, / и в после́дняя от Де́вы / воплоще́нному безсе́менно, / Христу́ Бо́гу возопии́м: / вознесы́й рог наш, Свят еси́, Го́споди.

Име́я по естеству́, хоте́ния си́лу сте́чну, / небе́сныя преми́рныя, я́ко Бог, соде́тельствуя, / Дух Святы́й непреста́нно учи́т вопи́ти: / Свят еси́, Го́споди.

Пе́сньми немо́лчными, облиста́вшую благода́ть Ду́ха / богоглаго́ливых апо́стол, в дыха́нии бу́рне, / согла́сно сла́вим, со безпло́тными вопию́ще ли́ки: / Свят еси́, Го́споди.

Слава: Еди́ну власть и Божество́ еди́но, и си́лу, / еди́но нача́ло и Ца́рство Святы́я Тро́ицы, / му́дрствующе пое́м, в трисвято́м гла́се вопию́ще: / Свят еси́, Го́споди.

И ныне, Богородичен: Колесни́це светоно́сная и све́тлое пребыва́лище, Всечи́стая, / херуви́м вы́шши су́щи, Бо́га бо на руку́ носи́вшая. / Те́мже Ти вси вопие́м, Чи́стая: / ра́дуйся, Всеблаже́нная.

Песнь 4.

Ирмос: Жезл из ко́рене Иессе́ова, / и цвет от него́, Христе́, / от Де́вы прозя́бл еси́, из горы́ хва́льный, / приосене́нныя ча́щи, / прише́л еси́ вопло́щся / от Неискусому́жныя невеще́ственный и Бо́же, / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Вели́кая да́руяй нам Дух Всесвяты́й, / на апо́столы на́йде, я́ко Боже́ствен, я́ко Благ, / я́ко исполня́я вся́ческая, я́ко боготворя́, я́ко освяща́я, / я́ко всех твори́телен, влады́ческий и самовла́стен.

На престо́ле, Христе́, Оте́ческом сед, / низпосла́л еси́ ученико́м Твои́м Уте́шителя, / я́коже обеща́лся еси́, Спа́се, я́ко Бо́га гряду́ща, / посыла́я же несопроти́вна, / я́ко всех Соде́теля, из Отца́ исходя́ща.

Слава: Глаго́лати язы́ки проро́к бу́дущая / научи́ Дух дре́вле Всесвяты́й, / язы́ки же прему́дрых апо́стол веща́ет / вели́чия Бо́жия во гла́се дыха́ния бу́рнейша, / ны́не су́щественне спребыва́яй.

И ныне, Богородичен: Врата́ у́мнаго све́та имену́ем Тебе́, Богома́ти, / и́миже вни́де к нам Христо́с, / красе́н яви́ся блиста́ньми Божества́, / в пло́тстем одея́нии покрове́н, неви́димь, я́ко Бог, / ны́не же по нам ви́димь.

Песнь 5.

Ирмос: Бог сый ми́ра, Оте́ц щедро́т, / вели́каго сове́та Твоего́ А́нгела, / мир подава́юща посла́л еси́ нам. / Тем богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся, / от но́щи у́тренююще, / славосло́вим Тя, Человеколю́бче.

О Ду́ше прему́дрости и стра́ха Бо́жия, / и́стины, сове́та и ра́зума, / мир подава́яй, всели́ся в ны, / я́ко да освяти́вшеся Твои́м вселе́нием, / из но́щи у́тренююще, славосло́вим Тя, Человеколю́бче.

И́же вся содержа́й, и всех сый Госпо́дь, / И́же тварь соблюда́яй непа́даему, / пода́ждь святьбу́ нам и просвеще́ние, / я́ко да насы́тившеся Твоего́ светода́тельства, / из но́щи у́тренююще, славосло́вим Тя, Человеколю́бче.

Слава: И́же дре́вле зако́н начерта́вый Моисе́ю, / но́ваго заве́та веле́ния, / и зако́н благода́ти излага́ет я́сно, / во апо́стольских сердца́х написа́в, / Боже́ственный Уте́шитель наше́д, я́ко Человеколю́бец.

И ныне, Богородичен: Кля́тву Е́вину всех ма́тере, / Твои́м Рождество́м, Де́во, упраздни́ла еси́, / ми́ру благослове́ние возсия́вши Христа́. / Те́мже ра́дующеся, усты́ и ра́зумом / Богоро́дицу вои́стинну Тя испове́дающе, блажи́м.

Песнь 6.

Ирмос: Из утро́бы Ио́ну младе́нца изблева́ морски́й зверь, / якова́ прия́т, / в Де́ву же все́льшееся Сло́во, / и плоть прие́мшее про́йде сохра́ншее нетле́нну. / Его́же бо не пострада́ истле́ния, / ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну.

Твои́м ученико́м исполня́я обеща́ние, / Ду́ха, Христе́, сим посла́л еси́, / де́йство вели́ких чуде́с да́рующа, / и язы́ки огнезра́чныя да́рствующа, / да Твоего́ позна́ния язы́к стада́ испо́лнят.

Прииди́ к нам, Ду́ше Святы́й, / прича́стники Твоея́ содева́я свя́тости, / и све́та невече́рняго, и Боже́ственныя жи́зни, и благоуха́ннейшаго раздая́ния: / Ты бо река́ Божества́, / из Отца́ Сы́ном происходя́щий.

Слава: Спаси́, Уте́шителю, ве́рно пою́щих боголе́пное прише́ствие Твое́, / и очи́сти от вся́кия скве́рны, я́ко благоутро́бен, / и покажи́ досто́йны Твоего́ осия́ния, / и све́том Твои́м богови́днейшим сотвори́ я́ нескве́рненна зерца́ла.

И ныне, Богородичен: Весь лик проро́ческий от Бо́га тайнонаучи́мь, предглаго́ла та́инство / неизрече́ннаго и Боже́ственнаго воплоще́ния Бо́га Сло́ва, / из Тебе́, Де́во Ма́ти, / Ты бо и́стиннейший и дре́вний сове́т яви́ла еси́.

Седален, глас 8. Подобен: Прему́дрости Сло́ва:

Всесвяты́й Дух ны́не соше́д на апо́столы, ви́дом о́гненным, / у́жасом испо́лни язы́ков собра́ния, / язы́ки бо глаго́лющих о́гненными, Человеколю́бче, / свою́ ки́йждо бесе́ду слы́шаше. / Те́мже и чу́до неве́рным, я́ко пия́нство, / ве́рным же спаси́тельное вои́стинну познава́шеся. / Сего́ ра́ди сла́вим держа́ву Твою́, Христе́ Бо́же, / прегреше́ний оставле́ния прося́ще низпосла́ти бога́тно рабо́м Твои́м.

Песнь 7.

Ирмос: О́троцы благоче́стию совоспита́ни, / злочести́ваго веле́ния небре́гше, / о́гненнаго преще́ния не убоя́шася, / но посреди́ пла́мене стоя́ще, поя́ху: / отце́в Бо́же, / благослове́н еси́.

Ны́не обетова́ния предложе́ние Христо́ва исполня́ется, / разделе́ния бо язы́ков Ду́ха прише́ствие показа́ ученико́м, / облиста́вшее от Тро́ицы еди́наго Пребоже́ственнаго.

Дре́вле у́бо раздели́ся согла́сие язы́ков безслове́сное, / ны́не же ко еди́ному сли́честву я́ве собра́шася, / самоде́йствующу Честно́му и Боже́ственному Ду́ху, / от Тро́ицы Пребоже́ственныя еди́ному.

Слава: Свы́ше носи́му дохнове́нию Свята́го Ду́ха, / вели́чия Бо́жия пресла́вно веща́ху апо́столи Христо́вы, согла́сно пою́ще: / отце́в Бо́же благослове́н еси́.

И ныне, Богородичен: О́браз Твоего́ Рождества́ трие́ о́троцы в пещи́ показа́ша, / я́ко бо пребы́ша огне́м невреди́ми, / сохрани́лася еси́ чиста́, / прие́мши во чре́ве огнь нестерпи́мый, / отце́в Бо́га Благослове́ннаго.

Песнь 8.

Ирмос: Чу́да преесте́ственнаго / росода́тельная изобрази́ пещь о́браз, / не бо я́же прия́т пали́т ю́ныя, / я́ко ниже́ огнь Божества́ Де́вы, / в ню́же вни́де утро́бу. / Тем воспева́юще, воспое́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки.

Святы́й Ду́ше происходя́й от Бо́га, / свя́тость всем пода́ждь в Тя ве́рующим, / Свят бо, и пода́телен челове́ком свя́тости, Ты еси́. / Тем воспева́юще воспое́м: / да благослови́т тварь вся́кая Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки.

Дае́ши пода́тельне, я́ко Благоде́тель, дар бла́гости, / Тебе́ пою́щим, Уте́шителю, / благи́х бо пода́телен еси́, и бла́гости пучи́на. / Тем воспева́юще, воспое́м: / да благослови́т тварь вся́кая Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки.

Слава: Госпо́дь животворя́щь есть Дух, / самодви́жимь, самовла́стен, / разделя́я я́коже хо́щет даро́в раздая́ния, / самовлады́чен, самоповели́телен, безнача́лен. / Тем воспева́юще, воспои́м: / да благослови́т тварь вся́кая Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки.

И ныне, Богородичен: Кто Твоему́ премно́жеству благоутро́бия не диви́тся, Безнача́льне Сло́ве? / Нас бо ра́ди обнища́л еси́ бога́т сый, / и во чре́ве Де́вы святы́я всели́лся еси́. / Тем воспева́юще, воспои́м: / да благослови́т тварь вся́кая Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Ра́дуйся, де́вственная похвало́, / ра́дуйся, Ма́ти Пречи́стая, / Ю́же вся тварь / боже́ственными пе́сньми велича́ем.

Се к нам Уте́шителя ино́го низпосла́л еси́, / единосу́щна Тебе́, Сло́ве, / и Отцу́ Твоему́ сопресто́льна.

Спаси́ от искуше́ния, Уте́шителю, Бо́га му́дрствующия Тя, / и славосло́вящия Твое́ преве́чное бытие́.

Слава: Прииди́ к нам, Уте́шителю, Твоего́ утеше́ния исполня́яй, / сла́вою Твое́ю неизрече́нною богосло́вящия.

И ныне, Богородичен: Неве́сто Бо́жия Всенепоро́чная, / славосло́вящия Тя и чту́щия досто́йно, / изба́ви от искуше́ний моли́твами Твои́ми.

Вместо Досто́йно: поем ирмос тойже.

По Трисвятом кондак праздника. глас 8:

Егда́ снизше́д язы́ки слия́, / разделя́ше язы́ки Вы́шний, / егда́ же о́гненныя язы́ки раздая́ше, / в соедине́ние вся призва́, / и согла́сно сла́вим Всесвята́го Ду́ха.

НА ПОЛУНОЩНИЦЕ

По 1-м Трисвятом глаголем тропарь праздника. По 2-м трисвятом глаголем кондак праздника. Го́споди поми́луй, 12. И отпуст. Молитвы же за упокой не глаголем.

НА УТРЕНИ

на Бог Госпо́дь: тропарь праздника, глас 8:

Благослове́н еси́, Христе́ Бо́же наш, / И́же прему́дры ловцы́ явле́й, / низпосла́в им Ду́ха Свята́го, / и те́ми уловле́й вселе́нную, / Человеколю́бче, сла́ва Тебе́. [Трижды.]

По 1-м стихословии, седален, глас 4. Подобен: Удиви́ся Ио́сиф:

Попра́зднственный, ве́рнии, и коне́чный пра́здник пра́зднуим све́тло, / сей есть Пятьдеся́тница, обеща́ния исполне́ние и предложе́ния, / в сей бо огнь Уте́шителев сни́де на зе́млю, я́ко в ви́де язы́к, / и ученики́ просвети́, / и сия́ неботаи́нники показа́. / Свет прии́де Уте́шителя и мiр просвети́. [Дважды.]

По 2-й кафисме седален, глас 8, подобен тойже:

Ду́ха исто́чник прише́д на зе́млю, / во о́гненныя ре́ки разделя́яся мы́сленно, / апо́столы ороша́ше просвеща́я, / и бысть им о́блак ороша́яй огнь, / просвеща́яй тех и одождя́яй пла́мень, / и́миже мы прия́хом благода́ть, огне́м же и водо́ю. / Свет прии́де Уте́шителя и мiр просвети́. [Дважды.]

Таже оба канона праздника: 7-го гласа, со ирмосом на 8, и 4-го гласа, со ирмосом на 6. Катавасия: Боже́ственным покрове́н: оба лика вкупе.

Канон, [егоже краестрочие: Пятдеся́тницу пра́зднуим.] Творение Космы монаха. Глас 7.

Песнь 1.

Ирмос: По́нтом покры́ / фарао́на с колесни́цами / сокруша́яй бра́ни мы́шцею высо́кою, / пои́м Ему́, я́ко просла́вися.

Де́лом, я́коже дре́вле ученико́м обеща́л еси́, / Уте́шителя Ду́ха посла́вый, Христе́, / возсия́л еси́ ми́ру свет, Человеколю́бче.

Зако́ном дре́вле пропове́данное и проро́ки, испо́лнися: / Боже́ственнаго бо Ду́ха днесь всем ве́рным благода́ть излия́ся.


Поделиться с друзьями:

Индивидуальные очистные сооружения: К классу индивидуальных очистных сооружений относят сооружения, пропускная способность которых...

Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьше­ния длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.052 с.