Другий канон слепаго, глас 5. — КиберПедия 

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...

Другий канон слепаго, глас 5.

2021-10-05 83
Другий канон слепаго, глас 5. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Песнь 1.

Ирмос: Зе́млю, на ню́же не возсия́, ни ви́де со́лнце когда́, / бе́здну, ю́же не ви́де на́гу, широта́ небе́сная, / Изра́иль про́йде невла́жно, Го́споди, / и ввел еси́ его́ в го́ру святы́ни Твоея́, / хва́ляща и пою́ща побе́дную песнь.

Распя́тие во́льное восприи́м, Спа́се, пло́тию, / источи́л еси́ благослове́ние, и жизнь ми́рови, Влады́ко, / еди́не Всеблагослове́нне, и всех Соде́телю. / Те́мже благослови́м Тя, пое́м и сла́вим, пою́ще, / воспева́юще побе́дную песнь.

В ро́ве Тя преиспо́днейшем ме́ртва бы́вша, Христе́, / положи́ благообра́зный Ио́сиф, / и привали́ к две́рем гро́ба ка́мень, Долготерпели́ве. / Но воскре́сл еси́ сла́вне, и мiр совозста́вил еси́ пою́щий, / воспева́ющий побе́дную песнь.

Мv́ра что прино́сите со слеза́ми вы, / глаго́лаше честны́м жена́м А́нгел явле́йся? / Христо́с воста́, / те́кше рцы́те богови́дцем ученико́м, рыда́ющим и пла́чущим, / я́ко да взыгра́ют и ликовству́ют све́тло.

Чудеса́ пресла́вная сотворя́я, Изба́витель / исцели́ и сле́па от рожде́ния, / бре́нием пома́зав, и рек: / иди́ умы́йся в Силоа́ме, / я́ко да позна́еши Мя, Бо́га, / по земли́ ше́ствующа, плоть нося́ща, / за милосе́рдие щедро́т.

Слава, Троичен: Еди́но Триипоста́сное Существо́ почита́юще ве́рнии, / просла́вим Отца́, и Сы́на, и Ду́ха пра́ваго, / Творца́, и Го́спода, и Изба́вителя всех, еди́наго несозда́ннаго Бога, / со безпло́тными взыва́юще: / Свят, Свят, Свят еси́ Царю́.

И ныне, Богородичен: Во утро́бу неискусобра́чную Твою́ / всели́ся, Чи́стая, Госпо́дь, за милосе́рдие щедро́т, / спасти́ хотя́ челове́ка истле́вшаго козньми́ вра́жиими. / Того́ у́бо моли́, град сей спасти́ / от вся́каго плене́ния и враго́в наше́ствия.

Катавасия: Спаси́телю Бо́гу, / в мо́ри лю́ди немо́крыми нога́ми наста́вльшему, / и фарао́на со всево́инством пото́пльшему, / Тому́ еди́ному пои́м, / я́ко просла́вися.

Песнь 3.

Ирмос: Прииди́те, пи́во пие́м но́вое, / не от ка́мене непло́дна чудоде́емое, / но нетле́ния исто́чник / из гро́ба одожди́вша Христа́, / в Не́мже утвержда́емся.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Ны́не вся испо́лнишася све́та, / не́бо же и земля́, и преиспо́дняя: / да пра́зднует у́бо вся тварь / воста́ние Христо́во, / в не́мже утвержда́ется.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Вчера́ спогребо́хся Тебе́ Христе́, / совостаю́ днесь / воскре́сшу Тебе́, / сраспина́хся Тебе́ вчера́, / Сам мя спросла́ви Спа́се во Ца́рствии Твое́м.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

На нетле́нную жизнь прихожду́ днесь / бла́гостию ро́ждшагося из Тебе́, Чи́стая, / и всем конце́м свет облиста́вшаго.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Бо́га, Его́же родила́ еси́ пло́тию, / из ме́ртвых, я́коже рече́, / воста́вша ви́девши, Чи́стая, лику́й, / и Сего́ я́ко Бо́га Пречи́стая возвелича́й.

Ин. Ирмос: Дви́жимое се́рдце мое́, Го́споди, / волна́ми жите́йскими, / утверди́, во приста́нище ти́хое / наставля́я я́ко Бог.

Коле́блющихся сердца́ утверди́л еси́, / зе́млю всю поколеба́в, Долготерпели́ве, / честны́м распя́тием Твои́м / е́же претерпе́л еси́ пло́тию.

В но́вем гро́бе Тебе́ положи́, Ще́дре, Ио́сиф благообра́зный, / воскре́сл же еси́ из ме́ртвых тридне́вен, новосотвори́вый нас.

Что я́ко ме́ртва и́щете Го́спода? / Воскре́се, я́коже рече́, / А́нгел жена́м веща́ше, / блиста́яся боже́ственным зра́ком.

Сле́па иногда́ от рожде́ния, присту́пльша к Тебе́ / исцели́л еси́ Всеще́дре, / сла́вяща смотре́ние Твое́ и чудеса́.

Слава, Троичен: Бо́гу Отцу́ покланя́емся пребезнача́льному, и Сы́ну, и Боже́ственному Ду́ху, / тринесозда́нному Естеству́, Триипоста́сному, еди́ному Бо́гу всех.

И ныне, Богородичен: Из чре́ва деви́ческа родила́ еси́ Бо́га воплоще́нна, / Ему́же моли́ся, Всесвята́я Влады́чице, уще́дрити нас.

Катавасия: Си́лою Креста́ Твоего́, Христе́, / утверди́ мое́ помышле́ние, / во е́же пе́ти и сла́вити / спаси́тельное Твое́ Вознесе́ние.

Кондак и икос Пасце, глас 8:

А́ще и во гроб снизше́л еси́, Безсме́ртне, / но а́дову разруши́л еси́ си́лу, / и воскре́сл еси́, я́ко победитель, Христе́ Бо́же, / жена́м мироно́сицам веща́вый: ра́дуйтеся, / и Твои́м апо́столом мир да́руяй, / па́дшим подая́й воскресе́ние.

Икос: Е́же пре́жде со́лнца Со́лнце заше́дшее иногда́ во гроб, / предвари́ша ко у́тру, и́щущия я́ко дне мvроно́сицы де́вы, / и друга́ ко друзе́й вопия́ху: / о други́ни! Прииди́те, воня́ми пома́жем те́ло живоно́сное и погребе́ное, / плоть воскреси́вшаго па́дшаго Ада́ма, лежа́щую во гро́бе. / И́дем, потщи́мся я́коже волсви́, и поклони́мся, / и принесе́м мv́ра я́ко да́ры, не в пелена́х, но в плащани́це обви́тому, / и пла́чим, и возопии́м: о Влады́ко, воста́ни, / па́дшим подая́й воскресе́ние.

Таже седален, глас 8: Подобен: Прему́дрости:

Всех Влады́ка и Творе́ц преходя́, / обре́те на пути́ сле́па седя́ща, пла́чуща и глаго́люща: / не ви́дех в житии́ со́лнца сия́юща, / ниже́ луны́ све́та озаря́ющаго. / Те́мже вопию́ Ти: / рожде́йся от Де́вы, просвеще́й вся́ческая, / просвети́ мя, я́ко благоутро́бен, / да зову́ припа́дая Тебе́, Влады́ко Христе́ Бо́же: / прегреше́ний оставле́ние да́руй, / за мно́жество ми́лости нам, Человеколю́бче.

Слава, и ныне: тойже. И чтение.

Песнь 4.

Ирмос: На Боже́ственней стра́жи / богоглаго́ливый Авваку́м / да ста́нет с на́ми и пока́жет / светоно́сна А́нгела / я́сно глаго́люща: / днесь спасе́ние ми́ру, / я́ко воскре́се Христо́с, / я́ко всеси́лен.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Му́жеский у́бо пол, / я́ко разве́рзый де́вственную утро́бу, / яви́ся Христо́с, / я́ко челове́к же, / А́гнец нарече́ся, / непоро́чен же, / я́ко невку́сен скве́рны, / на́ша Па́сха, / и я́ко Бог и́стинен / соверше́н рече́ся.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Я́ко единоле́тный а́гнец, / благослове́нный нам вене́ц Христо́с, / во́лею за всех закла́н бысть, / Па́сха чисти́тельная, / и па́ки из гро́ба кра́сное / пра́вды нам возсия́ Со́лнце.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Богооте́ц у́бо Дави́д / пред се́нным ковче́гом скака́ше игра́я, / лю́дие же Бо́жии святи́и, / образо́в сбытие́ зря́ще, / весели́мся Боже́ственне, / я́ко воскре́се Христо́с, / я́ко Всеси́лен.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Созда́вый Ада́ма, Твоего́ пра́отца, Чи́стая, / зи́ждется от Тебе́, / и сме́ртное жили́ще разори́ Свое́ю сме́ртию днесь, / и озари́ вся / боже́ственными блиста́ньми воскресе́ния.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Его́же родила́ еси́ Христа́, / прекра́сно из ме́ртвых возсия́вша, Чи́стая, зря́щи, / до́брая и непоро́чная в жена́х и кра́сная, / днесь во спасе́ние всех, / со апо́столы ра́дующися, Того́ прославля́й.

Ин. Ирмос: Услы́шах, Го́споди, слух Твой и убоя́хся, / разуме́х смотре́ние Твое́ и просла́вих Тя, / еди́не Человеколю́бче.

Уме́рша мя дре́вом, пожре́н быв, Спа́се мой, / жизнь сый, оживи́л еси́ за вели́кую ми́лость, / сего́ ра́ди, Сло́ве, сла́влю Тя.

Ученико́м, Го́споди, соводворя́яся пресла́вно, / сим глаго́лал еси́: иди́те, / пропове́дите всю́ду Мое́ Воскресе́ние.

Уверя́я, Го́споди, воста́ние Твое́, е́же из гро́ба, / лю́бящим Тя, Христе́, / во дни мно́ги соводвори́лся еси́, ра́дость творя́ им.

Воочи́л еси́, Го́споди, сле́па из утро́бы рожде́нна, рек: / иди́, умы́йся, и прозри́, Мое́ сла́вя Божество́.

Слава, Троичен: Единоче́стная, безнача́льная Тро́ице, / неразде́льная Существо́м, разде́льна Ипоста́сьми, / спаса́й вся, ве́рно Тя стра́хом сла́вящия.

И ныне, Богородичен: Рождество́ Твое́, Чи́стая е́же па́че естества́ / славосло́вим, блажа́ще ве́рно Тебе́, Пренепоро́чная, / я́ко Бо́га всех Роди́тельницу.

Катавасия: Услы́шах слух си́лы Креста́, / я́ко рай отве́рзеся им, / и возопи́х: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Песнь 5.

Ирмос: У́тренюем у́треннюю глубоку́, / и вме́сто ми́ра песнь принесе́м Влады́це, / и Христа́ у́зрим / пра́вды Со́лнце, / всем жизнь возсия́юща.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Безме́рное Твое́ благоутро́бие, / а́довыми у́зами содержи́мии зря́ще, / к све́ту идя́ху, Христе́, / весе́лыми нога́ми, / Па́сху хва́ляще ве́чную.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Присту́пим свещено́снии, / исходя́щу Христу́ из гро́ба, я́ко жениху́, / и спра́зднуем любопра́зднственными чи́нми / Па́сху Бо́жию спаси́тельную.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Просвеща́ется боже́ственными луча́ми и живоно́сными / воскресе́ния Сы́на Твоего́, / Богома́ти Пречи́стая, / и ра́дости исполня́ется благочести́вых собра́ние.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Не разве́рзл еси́ врата́ де́вства в воплоще́нии, / гро́ба не разруши́л еси́ печа́тей, Царю́ созда́ния, / отону́дуже воскре́сшаго Тя зря́щи, Ма́ти, ра́довашеся.

Ин. Ирмос: Окая́нную ду́шу мою́, нощеборю́щуюся со тьмо́ю страсте́й, / предвари́в уще́дри, и возсия́й мы́сленное со́лнце, / днесве́тлыя звезды́ во мне, / во е́же раздели́ти нощь от све́та.

Возне́слся еси́ на Дре́во, Ще́дре, / и совозне́сл еси́ вся челове́ки, / и бори́теля зми́я умертви́л еси́, / и оживи́л еси́ созда́ние рук Твои́х, я́ко еди́н Бог всех.

Положи́лся еси́ во гро́бе во́лею, Царю́ Безсме́ртне, / и ца́рствия а́дова вся истощи́л еси́, / ме́ртвыя Воскресе́нием Твои́м воздви́гнув.

Чудеса́ ве́лия соде́ловающаго, Сло́ве, на земли́, / лю́дие уби́ша Тя, беззако́ннии, / но Сам Го́споди, еди́н всеси́лен сый, я́коже предре́кл еси́, / из ме́ртвых воскре́сл еси́, Христе́.

О́чи отве́рзл неви́девшаго свет чу́вственный, / души́ просвети́л еси́ зе́ницы, / и сла́вити сотвори́л еси́ сего́, позна́вша Тя, Творца́, / за благоутро́бие яви́вшася челове́ка.

Слава, Троичен: Тро́ицу во Еди́нице, / и в Тро́ице Еди́ницу, ве́рнии, славосло́вим вси, / Отца́ и Сы́на, и Ду́ха Пра́ваго, / еди́наго Бо́га, Соде́теля всех вои́стинну.

И ныне, Богородичен: Ка́ко родила́ еси́, богоблагода́тная Де́во, Ма́ти Чи́стая, / не позна́вши иску́са му́жеска? / Ка́ко пита́еши Пита́ющаго всю тварь? / Я́коже един весть Сам, всех Творе́ц и Бог.

Катавасия: У́тренююще вопие́м Ти: / Го́споди, спаси́ ны, / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́зве бо Тебе́ ино́го не зна́ем.

Песнь 6.

Ирмос: Снизше́л еси́ в преиспо́дняя земли́, / и сокруши́л еси́ вереи́ ве́чныя, / содержа́щия свя́занныя, Христе́, / и тридне́вен, я́ко от ки́та Ио́на, / воскре́сл еси́ от гро́ба.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Сохрани́в це́ла зна́мения Христе́, / воскре́сл еси́ от гро́ба, / ключи́ Де́вы не вреди́вый в рождестве́ Твое́м, / и отве́рзл еси́ нам ра́йския две́ри.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Спа́се мой, / живо́е же и неже́ртвенное заколе́ние, / я́ко Бог Сам Себе́ / во́лею приве́л Отцу́, / совоскреси́л еси́ всеро́днаго Ада́ма, / воскре́с от гро́ба.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Возведе́ся дре́вле держи́мое сме́ртию и тле́нием, / воплоти́вшимся от Твоего́ пречи́стаго чре́ва, / к нетле́нней и присносу́щней жи́зни, / Богоро́дице Де́во.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Сни́де в преиспо́дняя земли́, / в ложесна́ Твоя́, Чи́стая, сше́дый, / и всели́выйся и воплоти́выйся па́че ума́, / и воздви́же с Собо́ю Ада́ма, / воскре́с от гро́ба.

Ин. Ирмос: Я́коже проро́ка от зве́ря изба́вил еси́, Го́споди, / и мене́ из глубины́ несодержи́мых страсте́й возведи́, молю́ся, / да приложу́ призре́ти ми ко хра́му свято́му Твоему́.

Распны́йся с разбо́йники, Влады́ко, / изба́вил еси́ от разбо́йник лука́вых, душетле́нных страсте́й, Человеколю́бче Го́споди, / вся пою́щия Твое́ распя́тие и воста́ние согла́сно.

Положи́ша без дыха́ния Тебе́ ме́ртва, Христе́, во гро́бе, / всем ме́ртвым вдыха́юща жизнь, / воскре́сл же еси́, Го́споди, вся истощи́вый, Сло́ве, гро́бы, / Боже́ственною Твое́ю си́лою.

По воста́нии, Христе́, друго́м глаго́лал еси́: / седи́те у́бо во Иерусали́ме, / до́ндеже облече́теся си́лою свы́ше непобеди́мою, и изве́стною по́мощию.

Бре́ние сотво́рь, о́чи слепа́го от рожде́ния пома́зал еси́, / и дарова́л еси́ ему́ прозре́ти, / пою́щу Твою́, Сло́ве, неизрече́нную си́лу, е́юже спасл еси́ мир.

Слава, Троичен: Триипоста́сная Еди́нице, / О́тче нерожде́нне, Сы́не рожде́нне и Ду́ше исхо́дне, / Трисвяты́й Го́споди, еди́но Существо́ и си́ла, / спаса́й вся лю́ди Твоя́.

И ныне, Богородичен: Вели́чия Твоя́, Чи́стая, кто испове́сть? / Бо́га бо пло́тию родила́ еси́ преесте́ственно, / мир Тобо́ю избавля́ющаго, Де́во Всенепоро́чная, от вся́каго греха́.

Катавасия: Обы́де мя бе́здна, / гроб мне кит бысть, / аз же возопи́х к Тебе́, Человеколю́бцу, / и спасе́ мя десни́ца Твоя́, Го́споди.

Кондак, глас 4. Подобен: Яви́лся еси́ днесь:

Душе́вныма очи́ма ослепле́н, / к Тебе́, Христе́, прихожду́, / я́коже слепы́й от рожде́ния, / покая́нием зову́ Ти: / Ты су́щих во тьме Свет пресве́тлый.

Икос: Струю́ ми да́руй, Христе́, прему́дрости неизрече́нныя и ра́зума го́рняго, / све́те су́щих во тьме, и прельща́емых наста́вниче, / да возмогу́ чудеса́ Твоя́ пове́дати, окая́нный, / я́же боже́ственная кни́га научи́ Ева́нгелиа ми́ра, / си́есть, слепа́го чудотворе́ние, / я́ко от рожде́ния слеп сый, / о́чи чу́вственныя прие́млет и душе́вныя, ве́рою взыва́я: / Ты су́щих во тьме свет пресве́тлый.

Синаксарь Минеи. Таже Триоди.

Песнь 7.

Ирмос: О́троки от пе́щи изба́вивый, / быв Челове́к, / стра́ждет я́ко сме́ртен, / и стра́стию сме́ртное, / в нетле́ния облачи́т благоле́пие, / Еди́н благослове́н / отце́в Бог, и препросла́влен.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Жены́ с ми́ры богому́дрыя в след Тебе́ теча́ху, / Его́же, я́ко ме́ртва, со слеза́ми иска́ху, / поклони́шася ра́дующияся Живо́му Бо́гу, / и Па́сху та́йную / Твои́м, Христе́, ученико́м благовести́ша.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Сме́рти пра́зднуем умерщвле́ние, / а́дово разруше́ние, / ино́го жития́ ве́чнаго нача́ло, / и игра́юще пое́м Вино́внаго, / Еди́наго благослове́ннаго / отце́в Бо́га, и препросла́вленнаго.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Я́ко вои́стинну свяще́нная, / и всепра́зднственная сия́ спаси́тельная нощь, / и светоза́рная, / светоно́снаго дне, / воста́ния су́щи провозве́стница, / в не́йже безле́тный Свет из гро́ба пло́тски всем возсия́.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Умертви́в Сын Твой смерть, Всенепоро́чная, днесь, / всем сме́ртным пребыва́ющий живо́т / во ве́ки веко́в дарова́, / еди́н благослове́нный / отце́в Бог и препросла́вленный.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Всем ца́рствуяй созда́нием, быв челове́к, / всели́ся в Твою́, Богоблагода́тная, утро́бу, / и распя́тие претерпе́в и смерть, / воскре́се боголе́пно, / совозста́вив нас я́ко всеси́лен.

Ин. Ирмос: Огня́ гаси́лище отроко́в моли́тва, ороша́ющая пещь, / пропове́дница чудесе́, не опаля́ющи, ниже́ сожига́ющи, / песносло́вцы Бо́га оте́ц на́ших.

Возди́жену Тебе́ на Дре́во, Спа́се, / погасе́ со́лнце, земля́ волну́яшеся, колеба́шеся тварь вся, / и от гроб ме́ртвии востая́ху.

Воста́вшу Ти из ме́ртвых, Царю́, / ду́ши совозста́ша та́мо спя́щия, / сла́вящия си́лу Твою́. / Е́юже сме́ртныя у́зы разреши́шася.

Ра́но миропома́зати Тя же́нский прии́де лик, / уве́девше же, Го́споди, воста́вша Тя, / ра́довахуся со свяще́нными ученики́, / и́миже пода́ждь нам очище́ние зол.

Бре́нием пома́зал еси́ о́чи слепа́го, / и сему́ повеле́л еси́ к Силоа́му ити́, / омы́вся же, прозре́, / песносло́вя Тя, Христе́, Царю́ всех.

Слава, Троичен: Отца́ безначальна, собезначальна же Сы́на и Ду́ха Пресвятаго песнословим: / Свят, Свят, Свят еси́, Бо́же, Царю́ всех.

И ныне, Богородичен: По рождестве́ Де́ва яви́лася еси́, Чи́стая, / Бо́га бо родила́ еси́, / обнови́вшаго естества́, Пречи́стая, си́лою Свое́ю, / Его́же моли́ спасти́ся всем нам.

Катавасия: В пещи́ о́гненней / песносло́вцы спасы́й о́троки, / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Песнь 8.

Ирмос: Сей нарече́нный и святы́й день, / Еди́н суббо́т Царь и Госпо́дь, / пра́здников пра́здник / и торжество́ есть торже́ств, / во́ньже благослови́м Христа́ во ве́ки.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Прииди́те, но́ваго виногра́да рожде́ния, / Боже́ственнаго весе́лия, / в наро́читом дни Воскресе́ния, / Ца́рствия Христо́ва приобщи́мся, / пою́ще Его́, / я́ко Бо́га, во ве́ки.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

Возведи́ о́крест о́чи твои́, Сио́не, и виждь: / се бо приидо́ша к тебе́, / я́ко богосве́тлая свети́ла, / от за́пада, и се́вера, и мо́ря, / и восто́ка ча́да твоя́, / в тебе́ благословя́щая Христа́ во ве́ки.

Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Троичен: О́тче Вседержи́телю, и Сло́ве, и Ду́ше, / треми́ соединя́емое во Ипоста́сех Естество́, / Пресу́щественне и Пребоже́ственне, / в Тя крести́хомся, / и Тя благослови́м во вся ве́ки.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Прии́де Тобо́ю в мир Госпо́дь, Де́во Богоро́дице, / и чре́во а́дово расто́рг, / сме́ртным нам воскресе́ние дарова́, / те́мже благослови́м Его́ во ве́ки.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Всю низложи́в сме́рти держа́ву Сын Твой, Де́во, / Свои́м воскресе́нием, / я́ко Бог кре́пкий совознесе́ нас и обожи́, / те́мже воспева́ем Его́ во ве́ки.

Ин. Ирмос: Ангелов сонм, человеков собор, / Царя́ и Зиждителя всех, / священницы, по́йте, благослови́те, левити, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

А́нгельстии чи́нове на Кресте́ Тя ви́девше ви́сима, Христе́ Всецарю́, / и тварь всю изменя́юща стра́хом, / ужасо́шася, пою́ще Твое́ человеколю́бие.

Ад до́ле Тебе́ ви́дев, стеня́ше, / и подава́ше ско́ро ме́ртвыя, / от ве́ка та́мо храни́мыя, Христе́, / песносло́вящия Твое́ человеколю́бие.

Сотворя́я чудеса́, Христе́, изря́дная, / во́лею воздви́жен был еси́ на Крест, / и с ме́ртвыми совокупи́лся еси́, умертви́вый а́да, / и вся му́жеством отреши́л еси́ у́зники.

Слепа́го воочи́л еси́ к Тебе́ приступи́вша, Христе́, / сему́ повеле́вый в Силоа́мову купе́ль ити́, / омы́тися и прозре́ти, и Бо́га Тя пропове́дати, / пло́тию яви́вшагося во спасе́ние мiра.

Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Троичен: Тро́ице неразде́льная, Еди́нице неслия́нная, / Бо́же вся́ческих и Зижди́телю всех, / песносло́вящия и ве́рно покланя́ющияся держа́ве Твое́й, / от вся́ких искуше́ний спаса́й.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Богородичен: Де́во Пречи́стая, богоблагода́тная, / Твоего́ моли́ Сы́на всегда́, / да не посрами́т мя в день осужде́ния, но сочте́т избра́нным овца́м.

Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.

Катавасия: Из Отца́ пре́жде век рожде́ннаго Сы́на и Бо́га, / и в после́дняя ле́та воплоще́ннаго от Де́вы Ма́тере, / свяще́нницы по́йте, / лю́дие превозноси́те во вся ве́ки.

Честне́йшую: не поем.

Песнь 9.

Ирмос: Свети́ся, свети́ся, / но́вый Иерусали́ме, / сла́ва бо Госпо́дня / на тебе́ возсия́. / Лику́й ны́не / и весели́ся, Сио́не. / Ты же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, / о воста́нии Рождества́ Твоего́.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

О Боже́ственнаго, о любе́знаго, / о сладча́йшаго Твоего́ гла́са! / С на́ми бо нело́жно / обеща́лся еси́ бы́ти, / до сконча́ния ве́ка, Христе́, / Его́же, ве́рнии, / утвержде́ние наде́жди иму́ще, ра́дуемся.

Припев: Христо́с воскре́се из ме́ртвых.

О Па́сха ве́лия и свяще́ннейшая, Христе́! / О му́дросте, и Сло́ве Бо́жий, и си́ло! / Подава́й нам и́стее Тебе́ причаща́тися, / в невече́рнем дни Ца́рствия Твоего́.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Согла́сно, Де́во, Тебе́ блажи́м ве́рнии: / ра́дуйся, две́ре Госпо́дня, / ра́дуйся, гра́де одушевле́нный, / ра́дуйся, Ея́же ра́ди нам ны́не возсия́ свет, / из Тебе́ Рожде́ннаго из ме́ртвых Воскресе́ния.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Весели́ся и ра́дуйся, боже́ственная две́ре Све́та, / заше́дый бо Иису́с во гроб возсия́, / просия́в со́лнца светле́е, / и ве́рныя вся озари́в, / Богора́дованная Влады́чице.

Ин. Ирмос: Я́ко сотвори́ Тебе́ вели́чия Си́льный, / Де́ву явль Тя чи́сту по рождестве́, / я́ко ро́ждшую без се́мене Своего́ Творца́, / тем Тя, Богоро́дице, велича́ем.

На Дре́ве кре́стнем пригвозди́лся еси́, Христе́ Бо́же, / и вся победи́л еси́ вра́жия сопроти́вная нача́ла, / и пе́рвую кля́тву потреби́л еси́, Спа́се, / те́мже Тя по до́лгу велича́ем.

Я́ко ви́де Тя, Сло́ве, ад до́ле с душе́ю, воздохну́, / и вся ме́ртвыя стра́хом отреши́, / позна́вшия держа́ву вла́сти Твоея́, / те́мже Тя по до́лгу велича́ем.

Зна́мения сотворя́юща и чудеса́ стра́шная, / собо́р евре́йский зря, за́вистию уби́, / плени́вшаго ад Воскресе́нием Свои́м, / и всех, я́ко си́лен, возставля́ющаго.

Воста́л еси́, я́коже рекл еси́, Животода́вче, из ме́ртвых, / и яви́лся еси́ святы́м ученико́м по воста́нии, / зна́мения сотвори́вый, и воочи́вый слепы́я, / с ни́миже Тя во ве́ки велича́ем.

Слава, Троичен: Свет Отца́ чту, Свет сла́влю и Сы́на, Свет воспева́ю Ду́ха Пра́ваго, / еди́н Свет неразде́льный, в трие́х Ли́цех разумева́емый, / Бо́га Царя́ всея́ тва́ри.

И ныне, Богородичен: Яви́вшися простра́ннейшая небе́с, Де́во Чи́стая, / вмести́ла еси́ пло́тию Бо́га неопи́саннаго, / и родила́ еси́ всех Избавле́ние, / ве́рою несумне́нною воспева́ющих Тя.

Катавасия: Тя па́че ума́ и словесе́ Ма́терь Бо́жию, / в ле́то Безле́тнаго неизрече́нно ро́ждшую, / ве́рнии единому́дренно велича́ем.

Ексапостиларий праздника. Самогласен:

Пло́тию усну́в, / я́ко мертв, / Царю́ и Го́споди, / тридне́вен воскре́сл еси́, / Ада́ма воздви́г от тли, / и упраздни́в смерть, / Па́сха нетле́ния, / ми́ра спасе́ние.

Слава, слепаго. Подобен:

У́мныя мои́ о́чи, / ослепле́нныя, Го́споди, от мра́чнаго греха́, Ты просвети́, / вложи́в, Ще́дре, смире́ние, / и покая́ния омы́й слеза́ми.

И ныне: Подобен: Жены́ услы́шите:

Мимоиды́й Спас наш, обре́те сле́па без о́чию, / плю́нув на зе́млю и сотвори́в бре́ние, пома́за его́, / к Силоа́му посла́ ити́ и умы́тися. / Он же умы́вся, прии́де, ви́дя свет Твой, Христе́ мой.

На хвалитех поставим стихов 8. И поем стихиры воскресны, глас 5:

Го́споди, запеча́тану гро́бу от беззако́нников, / проше́л еси́ из гро́ба, / я́коже роди́лся еси́ от Богоро́дицы, / не уразуме́ша, ка́ко воплоти́лся еси́, безпло́тнии Твои́ а́нгели, / не чу́вствоваша, когда́ воскре́сл еси́, стрегу́щии Тя во́ини. / Обоя́ бо запечатле́стася испыту́ющим, / яви́шася же чудеса́ кла́няющимся ве́рою та́инству, / е́же воспева́ющим, / возда́ждь нам ра́дость и ве́лию ми́лость.

Го́споди, вереи́ ве́чныя сокруши́в, / и у́зы растерза́в, от гро́ба воскре́сл еси́, / оста́вль Твоя́ погреба́льная, / во свиде́тельство и́стиннаго тридне́внаго Твоего́ погребе́ния, / и предвари́л еси́ в Галиле́и, в пеще́ре стрего́мый. / Ве́лия Твоя́ ми́лость, Непостижи́ме Спа́се, / поми́луй и спаси́ нас.

Го́споди, жены́ теко́ша на гроб, / ви́дети Тя, Христа́, нас ра́ди пострада́вшаго, / и прише́дша, обрето́ша а́нгела на ка́мени седя́ща, / стра́хом отва́льшемся, / и к ним возопи́, глаго́ля: / воскре́се Госпо́дь, рцы́те ученико́м, / я́ко воскре́се от ме́ртвых, / спаса́яй ду́ши на́ша.

Го́споди, я́коже изше́л еси́ от запеча́таннаго гро́ба, / та́ко вшел еси́ и две́рем заключе́ным ко ученико́м Твои́м, / показу́я им теле́сная страда́ния, / я́же подъя́л еси́, Спа́се Долготерпели́вый, / я́ко от се́мене Дави́дова я́звы претерпе́л еси́, / я́ко Сын же Бо́жий, мiр свободи́л еси́. / Ве́лия Твоя́ ми́лость, Непостижи́ме Спа́се, / поми́луй и спаси́ нас.

Ины стихиры Анатолиевы.

Го́споди, Царю́ веко́в и Тво́рче всех, / нас ра́ди распя́тие и погребе́ние пло́тию прии́мый, / да нас от а́да свободи́ши всех. / Ты еси́ Бог наш, / ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы.

Го́споди, пресия́ющая Твоя́ чудеса́ кто испове́сть? / Или́ кто возвести́т стра́шная Твоя́ та́инства? / Вочелове́чивыйся бо нас ра́ди, я́ко Сам восхоте́л еси́, / держа́ву яви́л еси́ си́лы Твоея́, / Кресто́м бо Твои́м разбо́йнику рай отве́рзл еси́, / и погребе́нием Твои́м вереи́ а́довы сокруши́л еси́, / Воскресе́нием же Твои́м вся́ческая обогати́л еси́. / Благоутро́бне Го́споди, сла́ва Тебе́.

Мироно́сицы жены́ гро́ба Твоего́ дости́гше, / зело́ ра́но иска́ху Тебе́ мv́ры пома́зати, / Безсме́ртнаго Сло́ва и Бо́га, / и а́нгела глаго́лы огласи́вшеся, / возвраща́хуся ра́достию апо́столом возвести́ти я́ве, / я́ко воскре́сл еси́, Животе́ всех, / и по́дал еси́ мiрови очище́ние и ве́лию ми́лость.

Стих: При́зри на мя, / и поми́луй мя.

Самогласен слепаго, глас 8:

За милосе́рдие ми́лости воплоти́выйся, Христе́ Бо́же, / све́та лише́ннаго от утро́бы, / милосе́рдием неизре́ченных щедро́т, / сия́ния Боже́ственнаго сподо́бил еси́, / сего́ зе́ницам пе́рстию / созда́тельными пе́рсты Твои́ми прикосну́выйся. / Сам и ны́не, Светода́телю, / и на́ша озари́ душе́вная чу́вства, / я́ко еди́н независтнода́тель.

Слава, глас 8: Кто возглаго́лет си́лы Твоя́, Христе́? / Или́ кто изочте́т чуде́с Твои́х мно́жества? / Сугу́б бо я́ко ви́ден был еси́ на земли́ за бла́гость, / сугу́бы и цельбы́ неду́гующим подава́л еси́, / не то́чию бо теле́сныя о́чи отве́рзл еси́, / и́же от утро́бы слепо́му, / но и душе́вныя. / Те́мже Бо́га Тя испове́даше тая́щагося, / и всем подаю́ща ве́лию ми́лость.

И ныне: Преблагослове́нна еси́: Славословие великое, и отпуст.

Стихира утренняя, глас 8:

Мари́ины сле́зы не всу́е пролива́ются те́пле, / се бо сподо́бися и уча́щих А́нгелов, / и виде́ния Самого́ Иису́са. / Но еще́ земна́я му́дрствует, я́ко жена́ немощна́я, / те́мже и отсыла́ется не прикаса́тися Христу́. / Но оба́че пропове́дница посыла́ется Твои́м ученико́м, / и́мже благовествова́ние нося́щи, / е́же ко Оте́ческому жре́бию восхо́д возвеща́ющи. / С не́юже сподо́би и нас явле́ния Твоего́, Влады́ко Го́споди.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженна, гласа его:

Разбо́йник на кресте́ Бо́га Тя бы́ти ве́ровав, Христе́, / испове́да Тя чи́сте от се́рдца, / помяни́ мя, Го́споди, вопия́, во Ца́рствии Твое́м.

И́же на Дре́ве Кре́стнем / жизнь процве́тшаго ро́ду на́шему, / и изсуши́вша ю́же от дре́ва кля́тву, / я́ко Спа́са и Соде́теля согла́сно воспои́м.

Распе́ншу Ти ся, Христе́, посреде́ двою́ осужде́нною разбо́йнику, / еди́н у́бо ху́ля Тя, осужде́н бысть пра́ведне, / други́й же испове́дая Тя, в рай всели́ся.

Ко апо́столов ли́ку прише́дша жены́ честны́я, / возопи́ша: Христо́с воскре́се, / я́ко Влады́це и Соде́телю Тому́ поклони́мся.

И от канона слепаго, песнь 6:

Распны́йся с разбо́йники, Влады́ко, / изба́вил еси́ от разбо́йник лука́вых, душетле́нных страсте́й, Человеколю́бче Го́споди, / вся пою́щия Твое́ распя́тие и воста́ние согла́сно.

Положи́ша без дыха́ния Тебе́ ме́ртва, Христе́, во гро́бе, / всем ме́ртвым вдыха́юща жизнь: / воскре́сл же еси́, Го́споди, вся истощи́вый, Сло́ве, гро́бы, / Боже́ственною Твое́ю си́лою.

По воста́нии, Христе́, друго́м глаго́лал еси́: / седи́те у́бо во Иерусали́ме, / до́ндеже облече́теся си́лою свы́ше непобеди́мою, и изве́стною по́мощию.

Бре́ние сотво́рь, о́чи слепа́го от рожде́ния пома́зал еси́, / и дарова́л еси́ ему́ прозре́ти, / пою́щу Твою́, Сло́ве, неизрече́нную си́лу, е́юже спасл еси́ мир.

Слава: Триипоста́сная Еди́нице, / О́тче нерожде́нне, Сы́не рожде́нне и Ду́ше исхо́дне, / Трисвяты́й Го́споди, еди́но Существо́ и си́ла, / спаса́й вся лю́ди Твоя́.

И ныне: Вели́чия Твоя́, Чи́стая, кто испове́сть? / Бо́га бо пло́тию родила́ еси́ преесте́ственно, / мир Тобо́ю избавля́ющаго, Де́во Всенепоро́чная, от вся́каго греха́.

По входе тропарь воскресен, глас 5:

Собезнача́льное Сло́во Отцу́ и Ду́хови, / от Де́вы ро́ждшееся на Спасе́ние на́ше, / воспои́м, ве́рнии, и поклони́мся, / я́ко благоволи́ Пло́тию взы́ти на Крест, / и смерть претерпе́ти, / и воскреси́ти уме́ршия / сла́вным воскресе́нием Свои́м.


Поделиться с друзьями:

Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...

Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...

Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...

Кормораздатчик мобильный электрифицированный: схема и процесс работы устройства...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.147 с.