Воскресна служба 6-го гласа. — КиберПедия 

Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Воскресна служба 6-го гласа.

2021-04-18 56
Воскресна служба 6-го гласа. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

В субботу вечера на велицей вечерни.

На Го́споди, воззвах, поставим стихов 10. И поем настоящия воскресны стихиры. Глас 6-й.

Изведи ́ из темни ́ цы ду ́ шу мою ́, / испове ́ датися И ́ мене Твоему ́.

Побе́ду име́я, Христе́, ю́же на а́да, / на Крест возше́л еси́: / да во  тьме сме́рти седя́щия воскреси́ши с Собо́ю, / И́же в ме́ртвых Свобо́дь, / Источа́яй живо́т от Своего́ све́та, / Всеси́льне Спа́се, поми́луй нас.

Мене ́ ждут пра ́ ведницы, / до ́ ндеже возда ́ си мне.

Днесь Христо́с смерть попра́в,  / я́коже рече́, воскре́се, / и ра́дование мирови дарова́, / да вси взыва́юще, песнь та́ко рцем: / Исто́чниче жи́зни, Непристу́пный Све́те, / Всеси́льне Спа́се, поми́луй нас.

Из глубины ́ воззва ́ х к Тебе ́, Го ́ споди, / Го ́ споди, услы ́ ши глас мой.

Тебе́, Го́споди, Су́щаго по всей тва́ри, / гре́шнии ка́мо бежи́м; / на Небеси́ Сам живе́ши, / во а́де попра́л еси́ смерть. / Во глубины́ морски́я; / та́мо рука́ Твоя́, Влады́ко. / К Тебе́ прибега́ем, / Тебе́ припа́дающе мо́лимся: / Воскресы́й из ме́ртвых, поми́луй нас.

Ины стихиры Анатолиевы, глас тойже:

Да бу ́ дут у ́ ши Твои ́ / вне ́ млюще гла ́ су моле ́ ния моего ́.

Кресто́м Твои́м, Христе́, хва́лимся, / и воскресе́ние Твое́ пое́м и сла́вим: / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́зве Тебе́ ина́го не ве́мы.

А ́ ще беззако ́ ния на ́ зриши, Го ́ споди, Го ́ споди, кто постои ́ т; / я ́ ко у Тебе ́ очище ́ ние есть.

Вы́ну благословя́ще Го́спода, / пое́м воскресе́ние Его́: / Крест бо Претерпе́в, / сме́ртию смерть погуби́.

И ́ мене ра ́ ди Твоего ́ потерпе ́ х Тя, Го ́ споди, потерпе ́ душа ́ моя ́ в сло ́ во Твое ́, / упова ́ душа ́ моя ́ на Го ́ спода.

Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди, / я́ко упраздни́л еси́ держа́ву иму́щаго сме́рти: / обнови́л еси́ нас Кресто́м Твои́м, / да́руя нам живо́т и нетле́ние.

От стра ́ жи у ́ тренния до но ́ щи, от стра ́ жи у ́ тренния, / да упова ́ ет Изра ́ иль на Го ́ спода.

Погребе́ние Твое́, Го́споди, / у́зы а́довы сокруши́вшее растерза́, / е́же из ме́ртвых воскресе́нием мир просвети́, / Го́споди сла́ва Тебе́.

Слава, и ныне, Богородичен: Кто Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во; / кто ли не воспое́т Твоего́ Пречи́стаго Рождества́; / безле́тно бо от Отца́ Возсия́вый Сын Единоро́дный, / То́йже от Тебе́, Чи́стыя, про́йде, / неизрече́нно вопло́щься, / естество́м Бог сый, / и естество́м быв Челове́к нас ра́ди, / не во двою́ лицу́ Разделя́емый, / но во Двою́ Естеству́ / несли́тно Познава́емый. / Того́ моли́, Чи́стая, Всеблаже́нная, / поми́ловатися душа́м на́шим.

Таже, Све́те Ти́хий: Прокимен: Госпо́дь воцари́ся: и прочая по обычаю.

На стиховне стихиры, глас 6-й:

Воскресе́ние Твое́, Христе́ Спа́се, / А́нгели пою́т на Небесе́х, / и нас на земли́ сподо́би, / чи́стым се́рдцем / Тебе́ сла́вити.

По алфавиту

Стих: Госпо ́ дь воцари ́ ся, / в ле ́ поту облече ́ ся.

Врата́ сокруши́в ме́дная, / и вереи́ а́довы сотры́й, / я́ко Бог всеси́лен, / род челове́ческий па́дший воскреси́л еси́. / Сего́ ра́ди и мы согла́сно вопие́м: / Воскресы́й из ме́ртвых, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Стих: И ́ бо утверди ́ вселе ́ нную, / я ́ же не подви ́ жется.

Тле́ния нас дре́вняго Христо́с испра́вити хотя́, / на Кресте́ пригвожда́ется, / и во гро́бе полага́ется. / Его́же мироно́сицы жены́ со слеза́ми иска́ху, пла́чуща глаго́лаху: / увы́ нам, Спа́се всех, / ка́ко изво́лил еси́ во гро́бе всели́тися; / Всели́выйся же хотя́, ка́ко укра́ден был еси́; / ка́ко преложи́лся еси́; / ко́е же ме́сто Твое́ Живоно́сное сокры́ Те́ло; / но, Влады́ко, я́ко обеща́лся еси́ нам яви́ся, / и утоли́ от нас рыда́ние слез. / Пла́чущимся же им, А́нгел к ним возопи́: / от пла́ча преста́вша Апо́столом рцы́те, я́ко воскре́се Госпо́дь, / мирови да́руя очище́ние и ве́лию ми́лость.

Стих: До ́ му Твоему ́ подоба ́ ет святы ́ ня, / Го ́ споди, в долготу ́ дний.

Распны́йся я́ко восхоте́л еси́, Христе́, / и смерть погребе́нием Твои́м Плени́вый, / тридне́вен воскре́сл еси́, я́ко Бог, со сла́вою, / мирови да́руя безконе́чную жизнь, / и ве́лию ми́лость.

Слава, и ныне, Богородичен: Творе́ц и Изба́витель мой, Пречи́стая, / Христо́с Госпо́дь из Твои́х ложе́сн проше́д, / в мя Оболки́йся, / пе́рвыя кля́твы Ада́ма свободи́. / Те́мже Ти, Всечи́стая, / я́ко Бо́жии Ма́тери же и Де́ве, / вои́стинну вопие́м немо́лчно: / ра́дуйся А́нгельски, ра́дуйся, Влады́чице, / Предста́тельство и Покро́ве, / и Спасе́ние душ на́ших.

Таже, Ны́не отпуща́еши: и Трисвятое. По О́тче наш:

Тропарь, глас 6-й:

А́нгельския Си́лы на гро́бе Твое́м, / и стрегу́щии омертве́ша; / и стоя́ше Мари́я во гро́бе, / и́щущи Пречи́стаго Те́ла Твоего́. / Плени́л еси́ ад, не искуси́вся от него́; / сре́тил еси́ Де́ву, да́руяй живо́т. / Воскресы́й из ме́ртвых, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Слава, и ныне, Богородичен: Благослове́нную нареки́й Твою́ Ма́терь, / прише́л еси́ на страсть во́льным хоте́нием, / возсия́в на Кресте́, взыска́ти хотя́ Ада́ма, / глаго́ля а́нгелом: сра́дуйтеся Мне, / я́ко обре́теся поги́бшая дра́хма. / Вся му́дре  устро́ивый, Бо́же наш, сла́ва Тебе́!

И отпуст.

В неделю на утрени,

По екса псалмех, Бог Госпо́дь, и яви́ся: на глас 6, и глаголем тропарь: А́нгельския си́лы на гро́бе Твое́м: [Дважды.] Сла́ва, и ны́не: Благослове́нную нареки́й Твою́ Ма́терь: И обычное стихословие псалтира.

По 1-м стихословии, седальны воскресны, глас 6:

Гро́бу отве́рсту, а́ду пла́чущуся, / Мари́я вопия́ше ко скры́вшимся апо́столом: / изыди́те виногра́да де́лателие, / пропове́дите воскресе́ния сло́во: / воскре́се Госпо́дь, подая́ ми́рови ве́лию ми́лость.

Стих: Воскресни ́ Го ́ споди Бо ́ же мой, да вознесе ́ тся рука ́ Твоя ́, / не забу ́ ди убо ́ гих Твои ́ х до конца ́.

Го́споди, предстоя́ше гро́бу Твоему́ Мари́я Магдали́на, / и пла́каше вопию́щи, вертогра́даря Тя мня́щи, глаго́лаше: / где сокры́л еси́ ве́чный живо́т? / Где положи́л еси́, И́же на престо́ле херуви́мстем; / стрегу́щии бо сего́, от стра́ха омертве́ша. / Или́ Го́спода моего́  дади́те ми, / или́ со мно́ю возопи́йте: / И́же в ме́ртвых быв, и ме́ртвыя воскреси́в, сла́ва Тебе́.

Слава, и ныне, Богородичен: Преднапису́ет Гедео́н зача́тие, / и сказу́ет Дави́д рождество́ Твое́, Богоро́дице: / сни́де бо  я́ко дождь на руно́, Сло́во во чре́во Твое́, / и прозябла́ еси́ без се́мене, / земле́ свята́я, ми́рови Спасе́ние, / Христа́ Бо́га на́шего, Благода́тная.

По 2-м стихословии седальны воскресны, глас 6:

Живо́т во гро́бе возлежа́ше, и печа́ть на ка́мени надлежа́ше: / я́ко царя́ спя́ща во́ини стрежа́ху Христа́, / и враги́ Своя́ неви́димо порази́вый, воскре́се Госпо́дь.

Стих: Испове ́ мся Тебе ́ Го ́ споди всем се ́ рдцем мои ́ м, / пове ́ м вся чудеса ́ Твоя ́.

Преднапису́ет Ио́на гроб твой, / и сказу́ет Симео́н воста́ние Боже́ственное, безсме́ртне Го́споди: / соше́л бо еси́ я́ко мертв во гроб, разруши́вый а́дова врата́. / Воскре́сл же еси́ кроме́ тле́ния, я́ко Влады́ка, / во Спасе́ние мира, Христе́ Бо́же наш, / просвети́вый су́щия во тьме.

Слава, и ныне, Богородичен: Богоро́дице Де́во, моли́ Сы́на Твоего́, / во́лею пригвожде́ннаго на Кресте́, / и воскре́сшаго из ме́ртвых Христа́ Бо́га на́шего, / спасти́ся душа́м на́шим.

По непорочных, ипакои, глас 6:

Во́льною и животворя́щею Твое́ю сме́ртию, Христе́, / врата́ а́дова сокруши́в, я́ко Бог, / отве́рзл еси́ нам дре́вний рай, и воскре́с из ме́ртвых, / изба́вил еси́ от тле́ния живо́т наш.

Таже степенна, глас 6.
Антифон 1, ихже повторяюще поем.

На не́бо о́чи мои́ возвожу́, к Тебе́, Сло́ве: / уще́дри мя, да живу́ Тебе́.

Поми́луй нас уничиже́нных, / устроя́я благопотре́бныя Твоя́ сосу́ды, Сло́ве.

Слава: Свято́му Ду́ху, вся́кая всеспаси́тельная вина́, / а́ще ко́ему сей по достоя́нию дхнет, / ско́ро взе́млет от земны́х: восперя́ет, возраща́ет, устроя́ет горе́.

И ныне, тойже.

Антифон 2:

А́ще не Госпо́дь бы был в нас, / никто́же от нас проти́ву возмо́гл бы вра́жиим бра́нем одоле́ти: / побежда́ющии бо от зде возно́сятся.

Зубы́ их да не я́та бу́дет душа́ моя́ я́ко птене́ц, Сло́ве: / увы́ мне, ка́ко и́мам от врага́ избы́ти, грехолюби́в сый!

Слава: Святы́м Ду́хом обоже́ние всем, / благоволе́ние, ра́зум, мир и благослове́ние: / равноде́телен бо есть Отцу́ и Сло́ву.

И ныне, тойже.

Антифон 3:

Наде́ющиися на Го́спода враго́м стра́шни, и всем ди́вни: / горе́ бо зрят.

В беззако́ния рук свои́х, пра́ведных жре́бий, / помо́щника Тя име́я Спа́се, не простира́ет.

Слава: Свята́го Ду́ха держа́ва на всех: / Ему́же Вы́шняя во́инства покланя́ются, / со вся́ким дыха́нием до́льным.

И ныне, тойже.

Прокимен, глас 6:

Го́споди, воздви́гни си́лу Твою́, / и прииди́ во е́же спасти́ нас. Стих: Пасы́й Изра́иля вонми́, наставля́яй я́ко овча́ Ио́сифа.

Таже, Вся́кое дыха́ние: Стих: Хвали́те Бо́га во святы́х Его́: Евангелие воскресно, и прочее по ряду. Воскресе́ние Христо́во: псалом 50.

Канон воскресн. Глас 6
Песнь 1

Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль / по без́дне стопа́ми, / гони́теля фарао́на / ви́дя потопля́ема, / Бо́гу / побе́дную песнь / пои́м, вопия́ше.

Припев: Сла ́ ва Го ́ споди, свято ́ му Воскресе ́ нию Твоему ́.

Распросте́ртыма дла́ньма на кресте́, / оте́ческаго испо́лнил еси́ благоволе́ния, благи́й Иису́се, вся́ческая. / те́мже побе́дную песнь Тебе́ вси пои́м.

Стра́хом к Тебе́, я́ко рабы́ня, смерть / повеле́на приступи́ Влады́це живота́, / то́ю подаю́щему нам безконе́чный живо́т и воскресе́ние.

Богородичен: Своего́ прие́мши Соде́теля, я́ко Сам восхоте́, / от безсе́меннаго Твоего́ чре́ва, па́че ума́ воплоща́ема, Чи́стая, / тва́рей вои́стинну яви́лася еси́, Влады́чица.

Ин канон, крестовоскресн
Песнь 1

Ирмос: Волно́ю морско́ю:

Суди́лищу Пила́тову предстои́т хотя́ / беззако́нному суду́, я́ко суди́мь, Судия́, / и от руки́  непра́вды по лицу́ зауша́ется Бог, / его́же трепе́щут земля́, и небе́сная.

Просте́рл еси́ боже́ственнеи дла́ни Твои́, Спа́се, / на пречи́стем Твое́м и живоно́снем Кресте́: / и собра́л еси́ язы́ки в позна́ние Твое́, Влады́ко, / покланя́ющияся, Го́споди, сла́вному Твоему́ распя́тию.

Крестобогородичен: Стоя́ше, слез исто́чники испуща́ющи, Пренепоро́чная / при Кресте́ Твое́м, Спа́се, / я́же от ребра́ Твоего́ ка́пли крове́й зря́щи, Христе́, / и Твою́ безприкла́дную ми́лость сла́вящи.

Ин канон Пресвятей Богородице,
[егоже краестрочие: Ма́ти Бо́жия, незави́стную ми даждь благода́ть.]

Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль:

Прича́щшися Е́ва саду́, преслуша́ннаго бра́шна, кля́тву введе́: / но сию́ разреши́ла еси́, Чи́стая, / благослове́ния нача́ток Христа́ ро́ждши.

Я́же би́сера от боже́ственныя мо́лнии Христа́ ро́ждши, / страсте́й мои́х мглу, и прегреше́ний смуще́ние, Чи́стая, / разжени́ све́том Твоея́ све́тлости.

Язы́ков ча́яние, Иа́ков из Тебе́ воплоща́емаго / предзря́ше та́йно у́мныма очи́ма Бо́га, / изба́вльшаго нас хода́тайством Твои́м.

Оскуде́вшим князе́м от коле́на Иу́дова, Пречи́стая, / Сын Твой и Бог, / проше́д вождь, над концы́ земны́ми / ны́не вои́стинну воцари́ся.

Катавасиа: Отве́рзу уста́ моя́:

Песнь 3

Ирмос: Несть свят, / я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой, / вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же, / и утверди́вый нас на ка́мени / испове́дания Твоего́.

Бо́га распина́ема пло́тию зря́щи тварь, растаява́шеся стра́хом: / но содержи́тельною дла́нию нас ра́ди Распя́таго, кре́пко держи́ма бе.

Сме́ртию смерть разоре́на лежи́т окая́нная без дыха́ния: / Живота́ бо не  терпя́щи боже́ственнаго прираже́ния, / умерщвля́ется кре́пкий, и да́руется всем воскресе́ние.

Богородичен: Боже́ственнаго рождества́ Твоего́, Чи́стая, / вся́кий естества́ чин превосхо́дит чу́до: / Бо́га бо преесте́ственне зачала́ еси́ во чре́ве, / и ро́ждши пребыва́еши при́сно Де́ва.

Ин, ирмос: Тебе́ на вода́х:

Во гро́бе тридне́вствовавый / воскреси́л еси́ животворя́щим воста́нием Твои́м пре́жде умерщвле́нныя, / и осужде́ния разреши́вшеся, ра́достно веселя́хуся, / се избавле́ние прише́л еси́, Го́споди, взыва́юще.

Сла́ва Твоему́ воста́нию, Спа́се наш, / я́ко нас от а́да тле́ния, и сме́рти изба́вил еси́, я́ко Всеси́лен, / и пою́ще глаго́лем: / несть свят ра́зве Тебе́, Го́споди Человеколю́бче.

Богородичен: Ты от Тебе́ ро́ждшагося я́ко ви́дела еси́ уя́звлена копие́м, / уязви́лася еси́ се́рдцем, Пресвята́я всенепоро́чная, / и ужаса́ющися глаго́лала еси́: / что Тебе́ воздаде́, Ча́до, наро́д пребеззако́нный?

Ин, ирмос: Несть свят, я́коже Ты:

Тле́нную мою́ плоть и сме́ртную, Всечи́стая Богома́ти, / из чре́ва Твоего́ несказа́нно прие́м Благи́й, / и обезтле́нив сию́, ве́чне Себе́ связа́л есть.

Бо́га воплоща́ема из Тебе́ зря́ще, Де́во, / ужаса́хуся стра́хом ли́цы а́нгельстии, / и я́ко Ма́терь Бо́жию немо́лчными пе́сньми Тя почита́ют.

Ужасе́ся, го́ру у́мную ви́дев Тя проро́к Дании́л, / из нея́же ка́мень отсече́ся кроме́ рук: / и де́монская ка́пища,  Богома́ти, кре́пко сокруши́.

Не мо́жет сло́во Тя челове́ческое, / ниже́ язы́к, Де́во, похвали́ти досто́йно: / из Тебе́ бо без се́мене / жизнода́вец Христо́с воплоти́тися, Пречи́стая, благоволи́.

Песнь 4

Ирмос: Христо́с моя́ си́ла, / Бог и Госпо́дь, / честна́я Це́рковь / Боголе́пно пое́т, взыва́ющи, / от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Дре́во процвело́ есть, Христе́, и́стинныя жи́зни: / крест бо водрузи́ся, / и напое́н быв кро́вию и водо́ю от нетле́ннаго Твоего́ ребра́, / живо́т нам прозябе́.

Не ктому́ змий мне ло́жне обоже́ние подлага́ет: / Христо́с бо богоде́латель челове́ческаго естества́, / ны́не невозбра́нно стезю́ живота́ мне отве́рзе.

Богородичен: Я́ко вои́стинну неизвеща́нна и непостижи́ма, / я́же Твоего́ боголе́пнаго, Богоро́дице, суть рождества́, / су́щим на земли́ и на небеси́, Присноде́во, та́инства.

Ин, ирмос: На кресте́ Твое́ Боже́ственное истоща́ние:

Честны́й крест Твой почита́ем, и гво́зди, Христе́, / и свято́е копие́ с тро́стию, вене́ц и́же от те́рний, / и́миже от а́дова истле́ния изба́вихомся.

Гроб, Спа́се, Тя подъя́т во́лею ме́ртва о нас я́вльшагося, / но ника́коже возмо́же, Сло́ве, удержа́ти: / я́ко Бог бо воскре́сл еси́, спаса́я род наш.

Крестобогородичен: Богороди́тельнице Присноде́во, / Спа́са Христа́ челове́ком ро́ждшая, / от бед и мук изба́ви нас, / прибега́ющих ве́рою к боже́ственному покро́ву Твоему́.

Ин, ирмос: Христо́с моя́ си́ла:

Пое́м, Пречи́стая, Тебе́ Всенепоро́чную, / и́же Тобо́ю спа́сшиися, / и благоче́стно пою́ще взыва́ем: / благослове́нна, я́же Бо́га, Присноде́во, ро́ждшая.

Свет незаходи́мый, Де́во, родила́ еси́, / су́щим во тьме жития́, / пло́тию светя́щ, Всеблаже́нная, и пою́щим Тя, / ра́дость, Присноде́во, источи́ла еси́.

Благода́ть процвете́, зако́н преста́ Тобо́ю, Всесвята́я: / Ты бо, Чи́стая, родила́ еси́ Го́спода, / подаю́щаго нам, Присноде́во, оставле́ние.

Ме́ртва мя показа́ сада́ вкуше́ние, / жи́зни же дре́во из Тебе́ я́вльшееся, Пречи́стая, воскреси́, / и ра́йския сла́дости насле́дника мя устро́и.

Песнь 5

Ирмос: Бо́жиим / све́том Твои́м, Бла́же, / у́треннюющих Ти ду́ши / любо́вию озари́, молю́ся, / Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий, / и́стиннаго Бо́га, / от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Уступа́ют мне херуви́ми ны́не, / и пла́менное ору́жие, Влады́ко, плещи́ мне дае́т, / Тя  ви́девше, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, / разбо́йнику путь сотво́ршаго в рай.

Не ктому́ бою́ся, е́же в зе́млю, Влады́ко Христе́, возвраще́ния: / Ты бо от земли́ мя возве́л еси́ забве́нна, / благоутро́бия ра́ди мно́гаго, / к высоте́ нетле́ния воскресе́нием Твои́м.

Богородичен: И́же Богоро́дицу Тя от души́, Влады́чице ми́ра блага́я, / испове́дающих спаси́: / Тебе́ бо предста́тельство непобори́мое и́мамы, / и́стинную Богороди́тельницу.

Ин, ирмос: Богоявле́ния Твоего́ Христе́:

Сне́дию дре́ва во Еде́ме прельсти́выйся, в тлю поползе́ родонача́льник, / преслу́шавый, Го́споди, за́поведи Твоя́, Преблаги́й: / но сего́ Кресто́м па́ки возве́л еси́ в пе́рвую добро́ту, / послушли́в  Отцу́, Спа́се, бы́вый.

Твое́ю сме́ртию, Бла́же, сме́рти потреби́ся держа́ва, / исто́чник жи́зни нам источи́, и безсме́ртие дарова́ся: / сего́ ра́ди погребе́нию Твоему́ и воскресе́нию ве́рою покланя́емся, / и́мже, я́ко Бог, мир весь просвети́л еси́.

Крестобогородичен: Живы́й на небесе́х и Творе́ц всех Госпо́дь, / во Твою́, Всенепоро́чная, всели́ся неизрече́нно утро́бу, / просла́вивый Тя, превы́шшую небе́с, / и святе́йшую чино́в невеще́ственных: / те́мже ны́не, и́же на земли́, Тя ублажа́ем.

Ин, ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м:

Чистото́ю возсия́вши све́тло, / Боже́ственное пребыва́ние Влады́ки, Всепе́тая, была́ еси́. / Ты бо еди́на Ма́ти Бо́жия яви́лася еси́, / во объя́тиих,  я́ко младе́нца, Сего́ носи́вши.

Нося́щи добро́ту у́мную, красне́йшия Твоея́ души́, / Неве́ста Бо́жия была́ еси́, / запеча́тствована де́вством, Чи́стая, / и све́том чистоты́ мир просвеща́ющи.

Да рыда́ет собра́ние злочести́вых, /  не пропове́дающих Тя я́ве Чи́стую Богома́терь: / Ты бо врата́ Бо́жия све́та яви́лася еси́ нам, / мрак прегреше́ний разгоня́ющи.

Песнь 6

Ирмос: Жите́йское мо́ре, / воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, / к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: / возведи́ от тли живо́т мой, / Многоми́лостиве.

Распина́емь, Влады́ко, гвоздьми́ у́бо, / кля́тву ю́же на нас потреби́л еси́: / копие́м же пробода́емь в ребро́, / ада́мово рукописа́ние растерза́в, мир свободи́л еси́.

Ада́м низведе́ся, ле́стию запя́т быв, ко а́дове про́пасти: / но и́же естество́м Бог же и ми́лостив, / сшел еси́ на взыска́ние, / и на ра́му поне́с, совоскреси́л еси́.

Богородичен: Пречи́стая Влады́чице, / ро́ждшая челове́ком ко́рмчию Го́спода, / страсте́й мои́х непостоя́нное и лю́тое утоли́ смуще́ние, / и тишину́ пода́ждь се́рдцу моему́.

Ин, ирмос: Ят бысть:

Христоуби́йца и пророкоуби́йца бысть евре́йское мно́жество: / я́ко бо  проро́ки дре́вле, и́стины су́щия та́йныя лучи́, уби́ти не убоя́ся: / си́це и ны́не Го́спода, его́же пропове́даху они́ тогда́, / за́вистию влеко́ми уби́ша, / но нам бысть живо́т умерщвле́ние Его́.

Ят был еси́, но не удержа́н, Спа́се, во гро́бе, / а́ще бо и во́лею вкуси́л еси́ сме́рти, Сло́ве, / но воскре́сл еси́, я́ко Бог безсме́ртен, / совоздви́гнувый у́зники су́щия во а́де, / и ра́дость жена́м вме́сто печа́ли пре́жния, па́ки премени́вый.

Богородичен: Безче́стен Твой и ску́ден яви́ся вид плотски́й / па́че челове́ков, во вре́мя стра́сти: / и́бо Божества́ существо́м, красе́н добро́тою Дави́ду показа́ся: / но жезло́м Твоего́ ца́рствия враго́в сотры́й кре́пость, глаго́лаше Чи́стая: / о Сы́не мой и Бо́же, от гро́ба воста́ни.

Ин, ирмос: Жите́йское мо́ре:

Вели́кий преднаписа́ во проро́цех Моисе́й Тя, / ковче́г, и трапе́зу, и све́щник, и ру́чку, / обра́зно назна́менуя воплоще́ние, / е́же из Тебе́ Вы́шняго, Ма́ти Де́во.

Умерщвля́ется смерть, и тле́ние упражня́ется / Ада́мова осужде́ния, о Влады́чице! / Плоду́ Твоему́ прирази́вшееся: / Жизнь бо родила́ еси́, / от истле́ния избавля́ющую пою́щих Тя.

Зако́н изнемо́же, и сень ми́мо и́де, / па́че ума́ и смы́сла я́вльшейся ми благода́ти, / е́же от Тебе́, Де́во, рождества́, / Бо́га и Спа́са, многопе́тая.

Кондак, глас 6:

Живонача́льною дла́нию / уме́ршия от мра́чных удо́лий, / Жизнода́вец  воскреси́в всех Христо́с Бог, / воскресе́ние подаде́ челове́ческому ро́ду: / есть бо всех Спаси́тель, / Воскресе́ние и Живо́т, и Бог всех.

Икос: Крест и погребе́ние Твое́, Жизнода́вче, воспева́ем ве́рнии, и покланя́емся, / я́ко ад связа́л еси́, Безсме́ртне, я́ко Бог всеси́льный: / и ме́ртвыя совоскреси́л еси́, и врата́ сме́ртная сокруши́л еси́, / и держа́ву а́дову низложи́л еси́, я́ко Бог. / Те́мже земноро́днии славосло́вим Тя любо́вию, воскре́сшаго, / и низложи́вшаго вра́жию держа́ву всепа́губную, / и всех воскреси́вшаго в Тя ве́ровавших, / и мир изба́вльшаго от стрел змии́ных, / и от пре́лести вра́жия, я́ко Бог всех.

Песнь 7

Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь / соде́ла А́нгел / преподо́бным отроко́м, / халде́и же опаля́ющее / веле́ние Бо́жие / мучи́теля увеща́ вопи́ти: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Рыда́ющее во стра́сти Твое́й со́лнце, во мрак облече́ся, / и во дни по всей, Влады́ко, земли́ свет поме́рче, вопия́: / благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.

Облеко́шася Христе́ схожде́нием Твои́м во свет преиспо́дняя, / пра́отец же весе́лия испо́лнь, яви́ся ликовству́я, взыгра́ся, вопия́: / благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богородичен: Тобо́ю, Ма́ти Де́во, / свет возсия́ всей вселе́нней све́тлый: / Зижди́теля бо Ты всех родила́ еси́ Бо́га, / Его́же проси́, Всечи́стая, / нам низпосла́ти ве́рным ве́лию ми́лость.

Ин,  ирмос: Неизрече́нное чу́до:

О стра́ннаго о́браза! / Изра́иля Избавле́й от рабо́ты фарао́нския, / распина́ется во́лею от него́, / и разреша́ет вери́ги согреше́ний. / Ему́же ве́рою пое́м: / изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Тебе́, Спа́са, на ло́бнем распя́ша пребеззако́нных о́троцы нечести́вии, / врата́ ме́дная и вереи́ сломи́вшаго, / во спасе́ние нас, пою́щих: / изба́вителю Бо́же, благослове́н, еси́.

Богородичен: Е́вы дре́вния свобожде́ние, ро́ждшая, от кля́твы, / разреша́еши Ада́ма, Де́во Чи́стая. / Те́мже со а́нгелы Тя, с Сы́ном Твои́м пое́м и вопие́м: / изба́вителю Бо́же, благослове́н еси́.

Ин, ирмос: Росода́тельну у́бо пещь:

Ю́нош трие́х пещь не опали́, рождество́ прообразу́ющих Твое́: / боже́ственный бо огнь Тебе́ не опали́в, всели́ся в Тя, / и вся научи́ вопи́ти: / благослове́н еси́, Бо́же отец на́ших.

Блажа́т концы́ Тя, Всечи́стая Ма́ти, я́коже прорекла́ еси́, / просвеща́еми светолу́чными сия́ньми Твои́ми, / и благода́тию пою́ще, вопию́т: / благослове́н еси́, Бо́же отец на́ших.

Па́губныя у́бо зу́бы в мя вонзе́ змий лука́внейший: / но сам Твой, Богома́ти, сокруши́ Сын, / кре́пость же мне даде́ вопи́ти: / благослове́н еси́, Бо́же отец на́ших.

Очисти́лище естества́ Ты еси́ еди́на, богоблаже́нная, / на ра́му бо херуви́мску седя́щаго Бо́га / во объя́тиих нося́щи, вопие́ши: / благослове́н еси́, Бо́же отец на́ших.

Песнь 8

Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́, / и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: / вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. / Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Иуде́йския дре́вле пророкоуби́йцы лю́ди, / богоуби́йцы за́висть ны́не соде́ла, / Тебе́ на крест возне́сшия, Сло́ве Бо́жий: / Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

Небе́снаго кру́га не оста́вил еси́, / и во ад соше́д, всего́ совоздви́гл еси́ / лежа́щаго во гно́ищи, Христе́, челове́ка, / Тя превознося́ща во вся ве́ки.

Богородичен: От Све́та Светода́вца Сло́ва зачала́ еси́, / и ро́ждши неизрече́нно Сего́, просла́вилася еси́: / Дух бо в Тя, Отрокови́це, Бо́жий всели́ся. / Те́мже Тя пое́м во вся ве́ки.

Ин, ирмос: Ужасни́ся боя́йся не́бо:

Ужасе́ся всяк слух, / ка́ко Вы́шний во́лею прии́де на зе́млю, / а́дову кре́пость разруши́ти кресто́м и погребе́нием, / и вся воздви́гнути зва́ти: / о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, / лю́дие превозноси́те во вся ве́ки.

Преста́ а́дово мучи́тельство, / и ца́рство уничижи́ся про́чее, / на кресте́ бо на земли́ водрузи́вся, и́же над все́ми Бог, / сего́ могу́тство низложи́. / Его́же о́троцы благослови́те, свяще́нницы воспо́йте, / лю́дие превозноси́те во вся ве́ки.

О неизрече́ннаго Твоего́, Христе́, человеколю́бия, и неизглаго́ланных благ! / Мене́ бо ви́дя погиба́юща во а́дове темни́це, / стра́сти претерпе́вый изба́вил еси́. / Те́мже Тя благослови́м, всех Влады́ку, / и превозно́сим во вся ве́ки.

Ин, ирмос: Из пла́мене преподо́бным:

Позлаще́ною ри́зою, я́коже Цари́цу, Сын Твой просвети́в заре́ю Ду́ха, / Тебе́ одесну́ю Себе́ поста́ви, Пречи́стая: / Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

И́же хоте́нием еди́ным мир водрузи́вый, / от пречи́стыя Твоея́ утро́бы плоть взе́млет, / свы́ше сию́ назда́ти хотя́: / Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

Счета́нием Сло́ва ко мне, челове́ку, / Боже́ственное жили́ще была́ еси́, Пречи́стая, / просия́вши я́ве де́вства све́тлостию: / те́мже Тя пое́м во вся ве́ки.

Златоза́рный Тя све́щник предвообрази́, / прие́мшую несказа́нно Свет Непристу́пный, / ра́зумом Свои́м озаря́ющ вся́ческая. / Те́мже Тя пое́м, Чи́стая, во ве́ки.

Таже, песнь Богородицы: Вели́чит душа́ моя́ Го́спода: с припевом: Честне́йшую херуви́м:

Песнь 9

Ирмос: Бо́га / челове́ком не возмо́жно ви́дети, / на Него́ же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти; / Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком / Сло́во воплоще́нно, / Его́ же велича́юще, / с Небе́сными во́и / Тя ублажа́ем.

Страсте́й неприча́стен Ты пребы́л еси́, Сло́ве Бо́жий, / пло́тию приобщи́вся страсте́м: / но реши́ши от страсте́й челове́ка, / страсте́м быв страсть, Спа́се наш: / еди́н бо еси́ безстра́стен, и всеси́лен.

Тлю сме́ртную прие́м, тле́ния соблю́л еси́ те́ло Твое́ невку́сно, / Твоя́ же животворя́щая  и боже́ственная, Влады́ко, душа́, во а́де не оста́влена бысть: / но я́коже от сна воскре́с, нас совоздви́гл еси́.

Троичен: Бо́га Отца́, Сы́на собезначальна, / вси человецы устнами у́бо чистыми сла́вим, / неизреченную же и преславную Ду́ха Всесвятаго силу чтим: / едина бо еси́ всесильная Троица неразлучная.

Ин, ирмос: Не рыда́й Мене́ Ма́ти:

А́ще и во гроб соше́л еси́ я́ко мертв, Жизнода́вче, / но а́дову кре́пость разруши́л еси́, Христе́, / совоздви́гнув ме́ртвыя, я́же и поглоти́, / и воскресе́ние всем по́дал еси́, я́ко Бог, / ве́рою и любо́вию Тя велича́ющим.

Да ра́дуется тварь, и да процвете́т я́ко крин: / Христо́с бо от ме́ртвых воста́, я́ко Бог. / Где Твое́, сме́рте, ны́не жа́ло, воззове́м? / Где Твоя́, а́де, побе́да? / Низложи́ Тя в зе́млю, / Возвы́сивый рог наш, я́ко благоутро́бен.

Крестобогородичен: Но́сиши Нося́щаго вся, / и держи́ши, я́ко Младе́нца, в рука́х, / из руки́ избавля́ющаго нас бори́теля врага́, Пречи́стая Влады́чице, / и ви́диши на крест дре́ва возвыша́ема, / от ро́ва зло́бы нас возвы́сивша.

Ин, ирмос: Бо́га челове́ком не возмо́жно:

Звезда́ сия́ющи заря́ми Божества́ от Иа́кова, / от мра́ка содержи́мым возсия́: / Тобо́ю бо, Всечи́стая, Христо́с Бог Сло́во воплоще́нно: / И́мже просвеща́еми, с небе́сными во́и Тя ублажа́ем.

Укре́плься си́лою Твое́ю и благода́тию, / Тебе́ песнь усе́рдно от се́рдца возложи́х: / но сию́ приими́, Де́во Чи́стая, / благода́ть воздаю́щи Твою́ многосве́тлую, / от нетле́нных сокро́вищ, богоблаже́нная.

Поста́в показа́лася еси́ я́ве Божества́, / в не́мже ри́зу телесе́ Сло́во истка́, / богосоде́лав мой,  Де́во, зрак: / в него́же обле́кся, всех Спа́се, / от смы́сла чи́ста Тебе́ велича́ющих.

Ме́ртвым воскресе́ние ны́не дарова́ся, / Твои́м несказа́нным и неизрече́нным рождество́м, Богоро́дице Всечи́стая: / жизнь бо из Тебе́ пло́тию обле́кшися, всем возсия́, / и сме́ртную дря́хлость я́ве разруши́.

По катавасии, ектениа малая. Таже, Свят Госпо́дь Бог наш. Посем ексапостиларий утренний.

На хвалитех стихиры воскресны, глас 6:

Сотвори ́ ти в них суд напи ́ сан: / сла ́ ва сия ́ бу ́ дет всем преподо ́ бным Его ́.

Крест Твой, Го́споди, / жизнь и воскресе́ние лю́дем Твои́м есть, / и наде́ющеся нань, / Тебе́ воскре́сшаго Бо́га на́шего пое́м: поми́луй нас.

Хвали ́ те Бо ́ га во святы ́ х Его ́, /  хвали ́ те Его ́ в утверже ́ нии си ́ лы Его ́.

Погребе́ние Твое́, Влады́ко, / рай отве́рзе ро́ду челове́ческому: / и от истле́ния изба́вльшеся, / Тебе́ воскре́сшаго Бо́га на́шего пое́м: поми́луй нас.

Хвали ́ те Его ́ на си ́ лах Его, / хвали ́ те Его ́ по мно ́ жеству вели ́ чествия Его ́.

Со Отце́м и Ду́хом Христа́ воспои́м, / воскре́сшаго из ме́ртвых, / и к Нему́ вопии́м: / Ты Живо́т еси́ наш и Воскресе́ние, поми́луй нас.

Хвали ́ те Его ́ во гла ́ се тру ́ бнем: / хвали ́ те Его ́ во псалти ́ ри и гу ́ слех.

Тридне́вен воскре́сл еси́, Христе, от гро́ба / я́коже пи́сано есть, / совоздви́гнувый пра́отца на́шего. / Те́мже Тя и сла́вит род челове́ческий, / и воспева́ет Твое́ воскресе́ние.

Ины стихиры Анатолиевы.

Хвали ́ те Его ́ в тимпа ́ не и ли ́ це, / хвали ́ те Его ́ во стру ́ нах и орга ́ не.

Го́споди, ве́лие и стра́шно есть / Твоего́ воскресе́ния та́инство: / та́ко бо произше́л еси́ от гро́ба, / я́ко жени́х от черто́га, / сме́ртию смерть разруши́вый, / да Ада́ма свободи́ши. / Те́мже на Небесе́х А́нгели ликовству́ют, / и на земли́ челове́цы сла́вят, / е́же на нас бы́вшее благоутро́бие Твое́, Человеколю́бче.

Хвали ́ те Его ́ в кимва ́ лех доброгла ́ сных, хвали ́ те Его ́ в кимва ́ лех восклица ́ ния: / вся ́ кое дыха ́ ние да хва ́ лит Го ́ спода.

О пребеззако́ннии иуде́е, / где суть печа́ти и сре́бреницы, я́же да́сте во́ином? / Не укра́дено бысть сокро́вище, / но воскре́се, я́ко си́лен: / са́ми же посрами́стеся отве́ргшиися Христа́, Го́спода сла́вы, / пострада́вша и погребе́нна, и воскре́сша из ме́ртвых: / Тому́ поклони́мся.

Воскресни ́ Го ́ споди Бо ́ же мой, да вознесе ́ тся рука ́ Твоя ́, / не забу ́ ди убо ́ гих Твои ́ х до конца ́.

Запеча́тану гро́бу, / ка́ко окра́дени бы́сте иуде́е, / стра́жи поста́вльше, и зна́мения поло́жше, / две́рем заключе́нным про́йде Царь? / Или́ я́ко ме́ртва предста́вите, / или́ я́ко Бо́гу поклони́теся, с на́ми  пою́ще: / сла́ва, Го́споди, Кресту́ Твоему́, и воскресе́нию Твоему́.

Испове ́ мся Тебе ́ Го ́ споди всем се ́ рдцем мои ́ м, / пове ́ м вся чудеса ́ Твоя


Поделиться с друзьями:

Своеобразие русской архитектуры: Основной материал – дерево – быстрота постройки, но недолговечность и необходимость деления...

История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...

Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.196 с.