People can get post school education in private fee-paying primary or secondary schools. — КиберПедия 

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...

Кормораздатчик мобильный электрифицированный: схема и процесс работы устройства...

People can get post school education in private fee-paying primary or secondary schools.

2020-12-06 91
People can get post school education in private fee-paying primary or secondary schools. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

3. What are the main objectives of the Russian higher education system?

There are to decentralize the higher education system, to develop a new financial mechanism, to give more academic freedoms to faculties and students.

4. What do Russian institutions of higher education include?

It’s include a 4-year program of academic subjects for undergraduates in a variety of fields, as well as a post graduate course.

Задание 1.5 Переведите на английский язык.

1.Там они изучают академические предметы и получают специальное образование.

There they study academic subjects and receive special education.

2.Молодые люди могут продолжить образование в 10 и 11 классе или колледже, дающем углубленные знания по одному или нескольким предметам.

Young people can continue their education in grades 10 and 11 or in a College that provides advanced knowledge in one or more subjects.

3.Молодые люди, поступившие в институт или университет, учатся там 5 лет.

Young people who have entered an Institute or University study there for 5 years.

4.Студенты вечернего и заочного отделений могут получить образование, одновременно работая.

Evening and part-time students can get an education while working at the same time.

Задание 1.6 Поставьте вопросы к предложению:

а) к подлежащему, b) общий,

c) специальный, d) разделительный, к предложению

The Russian educational policy is a combination of economic and social objectives.

Where are educational policy is a combination of economic and social objectives?

What is included in educational policy in Russia?

Is educational policy in Russia is a combination of economic and social objectives?

The Russian educational policy is a combination of economic and social objectives, isn’t it?

 

ЗАДАНИЯ ПО ГРАММАТИКЕ

Задание 2.1 Добавьте один из суффиксов (-er, -r, -ian, -ist, -man) к словам, чтобы образовалось название профессии. Переведите образовавшиеся слова.

Напр: police (полиция) – policeman (полицейский)

2. electric (электрический)- electrician (электрик)

3. science (наука)- scientist (ученый)

4. art (искусство)- artists (художник)

5. sports (спорт)- sportsman (спортсмен)

Задание 2.2 Образуйте сложные слова и переведите их.

Например: clock (часы) + work (работа) = clockwork (часовой механизм)

Pocket (карман), washer (мойка), ball (мяч), dish (тарелка), foot (ступня), pick (вынимать)

Dish (тарелка)+ washer (мойка)= dishwasher (посудомоичная машина).

Foot (ступня)+ ball (мяч)= football (футбол).

Pick (вынимать)+ pocket (карман)= pickpocket (карманник).

Задание 2.3 Перефразируйте словосочетания, используя прилагательные с суффиксом – able.

Образец: 1. that can be prevented - preventable. 2. that can be drunk – drinkable.

That can be checked- checkable;

 That can be pronounced- pronounceable;

That can be understood- understandable;

 That can be broken- breakable.

Задание 2.4 Напишите единственное число существительных.

Women, feet, children, analyses, data, news, theses, means, series, glasses, leaves, knives, sheep, shorts, plays.

Woman, foot, child, analys, datum, new, thesis, mean, sery, glass, leaf, knife, sheep, short, play.

Задание 2.5 Переведите на русский язык.

Jessica’s job/work. 2. The doctor’s name 3. Frank’s car. 4. Anna’s television/TV set. 5. My sons’ computer. 6. Mark and Victoria’s daughter.

Работа Джессики. 2. Имя врача. 3. Машина Фрэнка. 4. Телевизор Анны. 5. Компьютер моего сына. 6. Дочь Марка и Виктории.

Задание 2.6 Вставьте артикли, где необходимо.

1.—Where did you go for _ holidays? — We went to __ Canada. These were the best holidays I’ve ever had.

2. Tom works as a  cleaner in the school.

3.My uncle went to the  hospital to visit my sister. She is in hospital after a car accident.

4. The apples are good for you.

5. I like _ skating but I still don’t do it well.

6. The most people believe that the marriage is an  essential part of every person’s life.

7.Do you know _ people living _ next door?

8. In my opinion government doesn’t do enough to help _ poor.

9. They should create something to help _ homeless and _ unemployed.

Задание 2.7 Задайте вопросы к предложениям

1.I can play football very well. (volley-ball)

Can you play volleyball?

2.Spanish is spoken in Spain. (LatinAmerica).

Is Spanish spoken in Latin America?

3.She will meet me at the platform. (Whattime)

What time  she will  meet me at the platform?

4.I was not ready to go through the test. (Why)

Why you’re not ready to go through the test?

5.Lily hasn’t answered the questions yet. (Who)


Поделиться с друзьями:

Наброски и зарисовки растений, плодов, цветов: Освоить конструктивное построение структуры дерева через зарисовки отдельных деревьев, группы деревьев...

Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...

Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...

Своеобразие русской архитектуры: Основной материал – дерево – быстрота постройки, но недолговечность и необходимость деления...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.01 с.