Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...
Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...
Топ:
Характеристика АТП и сварочно-жестяницкого участка: Транспорт в настоящее время является одной из важнейших отраслей народного...
Отражение на счетах бухгалтерского учета процесса приобретения: Процесс заготовления представляет систему экономических событий, включающих приобретение организацией у поставщиков сырья...
Установка замедленного коксования: Чем выше температура и ниже давление, тем место разрыва углеродной цепи всё больше смещается к её концу и значительно возрастает...
Интересное:
Мероприятия для защиты от морозного пучения грунтов: Инженерная защита от морозного (криогенного) пучения грунтов необходима для легких малоэтажных зданий и других сооружений...
Что нужно делать при лейкемии: Прежде всего, необходимо выяснить, не страдаете ли вы каким-либо душевным недугом...
Наиболее распространенные виды рака: Раковая опухоль — это самостоятельное новообразование, которое может возникнуть и от повышенного давления...
Дисциплины:
2020-11-19 | 179 |
5.00
из
|
Заказать работу |
Содержание книги
Поиск на нашем сайте
|
|
Внимательно изучите предложенный материал.
Поэтапно выполните задания. После заданий еще раз прочитайте материал. Повторите несколько раз.
Выполните тест. Надеюсь на вашу сознательность, проверьте правильность выполнения в конце урока.
Не пытайтесь просто подставить правильные ответы. Проверка - только после самостоятельного выполнения.
Желаю успехов.
Тема урока: Infinitive / + ing forms. Выполнение тренировочных упражнений
Цель урока: 1) Развитие коммуникативных способностей и навыков студентов,
закрепление лексического материала по теме «Среда обитания»
2) Введение новой грамматической темы, ее названия.
Развитие практических навыков при освоении грамматического материала.
Методы: 1) Систематизация новой грамматической темы (таблица) Инфинитив/+
ing после глаголов
2) Индивидуальный вид работы на уроке, а также в парах и группах.
Оборудование
урока: доска, учебник и рабочая тетрадь
Английский язык 10класс Учебник для общеобразовательных учреждений.), страницы учебника 30-31, грамматический справочник
План урока
I. Организационный момент.
Речевая беседа по ранее пройденной лексике по теме «My place» и ее закрепление.
T: Good morning, my dear friends! I am glad to welcome you at our lesson. Hope you are all fine today and ready to start our lesson. Before we start I’d like to find out if anybody is absent today. I see everybody is here. That’s nice. - Well, now let’s brush –up our memories and talk about our previous theme- places we can live- about our houses. What kind of buildings, which mean places to live, do you know?
P1: People can live in a block of flats in a large city
P2: The others choose cottages to live close to the city.
P3: Some people prefer living in private houses.
T: Thanks for your answers. As you see people can choose their own places to live in different ways. Some of them as it was mentioned before live in a block of flats; the others prefer to live in nice cottages or private houses. Different people have different tastes and possibilities.
|
And now I would like to find out about your preferences of living, for example,
-Vadim, could you tell us please what kind of house would you like to live?
V: - As for me, I would like to live in…because…
T: - Thanks. (записать на доске would like to…)
T: - Mary, what about you? Do you sometimes think to live in a nice modern building somewhere close to the sea?
Mary: - Well, to tell you the truth…
T: - Thank you Mary for your answer. (Записать на доске think to live)
T: - And you Igor, do you prefer living in a small village or in the city?
Igor: - I think I would prefer living….because.
T: - Thanks Igor. (Записать на доске prefer living)
T: - We have listened to three different answers and opinions, from it each of your classmates prefers living in different types of houses.
II Новый материал урока.
And now I want to attract your attention to the blackboard. Here you can see some verbs: the first one would like to and the second think to are followed by full infinitive and third verb, prefer living is followed by the +ing form.
Grammar Explanation in Russian
- А теперь хочу обратить ваше внимание на тему нашего сегодняшнего урока:
Infinitife / ing forms. Запишите, пожалуйста, название в своих тетрадях. Как вы видите, я записала на доске вот эти глаголы с разными окончаниями. В английском языке есть ряд глаголов, после которых употребляется инфинитив, например: would like to, want to ask to, promise to и т. д. Что такое Инфинитив? Инфинитив-это неопределенная форма глагола, или основная форм глагола V1, которая называет действие предмета to agree, to plan и другие. Также существует ряд глаголов, после которых употребляется + ing окончание: prefer living, avoid talking, appreciate being generous и так далее.
А некоторые глаголы в английском языке могут употребляться в обоих случаях иногда с разницей взначении, например, stop talking (I want you to stop talking forever!), stop to drink a cup of coffee (Just for a short time). -And now open your books please on page 30 and look at the exercise number 1. I want you to pay attention to the title of the given Grammar Theme- Infinitive. Also here next to the title you can see A Grammar Reference, which you can find at the end of the Student’s
book at page GR5 Module 2. It will help you to understand the theme better if there are any questions. And now we will have a look on this page. So you can see that Infinitive with to can be used after the following verbs (ask, decide and others). I think it is more comfortable and easy for you to make a table and replace the verbs in groups that they can be used. I willalso draw it in the blackboard and fill it with yоur help. Нарисовать также на доске табличку, и распределить глаголы в ней соответствующим образом, то есть по группам их употребления.
|
The Infinitive
The-ing form
Agree- соглашаться
Admit-принимать допускать
Begin- начинать
Arrange- улаживать
appreciate –ценить
continue-продолжать
let-позволять
ask- спрашивать
avoid- избегать
hate-ненавидеть
Make- заставлять
decide-решать
consider- полагать считать
love-любить
Should- должно бы следует
appear-появляться
continue- продолжать
forget-забывать
May(might), must(had to), should, can(could
hope-надеяться
deny- отрицать, запрещать
remember-помнить
expect-ожидать
fancу- думать, предполагать
prefer-предпочитать
plan-планировать
go- идти
advise-советовать
Promise-обещать
imagine- представлять, воображать
be intent- иметь желание хотеть
want-хотеть
mind- возражать
stop- останавливать прекращать
wish-желать
miss- пропустить, не услышать
А теперь вернемся на стр.GR 6, для ознакомления с глаголами, выражающими разницу в значении между инфинитивом с частицей to и ing –формой. Д. прочитайте, пожалуйста, нам эту главу.-После некоторых глаголов может употребляться как инфинитив с частицей to, так и ing –форма глагола с разницей в значениях.· forget + инфинитив с частицей to –забыть.She forgot to buy milk.- Она забыла купить молоко. forgot +ing –форма глагола – забывать (о событии в прошлом).I'll never forget visitingLondon for the first time.Я никогда не забуду свой первый визит Лондона.
remember+ инфинитив с частицей to –помнить, не забывать.
Did you remember to call Maria? Ты не забыл позвонить Марии?
· remember+ing-форма глагола - помнить о событии в прошлом.
I remember meeting her in Paris. - Я помню, как встретил ее в Париже.
Дома, пожалуйста, дополните нашу таблицу из данного грамматического раздела, чтобы она всегда была под рукой.Now we will practice our new grammar material. For this I want you to find Ex.1 on page 30. The text is about insects.
III Практикум
Развитие навыков распознавания и использования в речи инфинитива и форм глагола, развитиеумений ознакомительного и поискового чтения.Your task is first to read the text and after find infinitive with to and ing forms. Are you ready to call them now?-O… read them, please. And I will also write them on the blackboard.-O…These verbs are: to have difficulty in laying eggs (после выражения have difficulty (in), glad to find, like eating(в роли подлежащего после глагола like), can’t stand living (после выражения взначении не выносят), don’t let them live (после глагольных выражений let make в Активном залогеинфинитивная частица to не употребляется! Но: сравните данные предложения.
-My mother made me tide up the room yesterday.(Active voice – infinitive to is not used)
- I was made to tide up the whole flat yesterday. (Passive voice – infinitive to in this case is used). Remember this rule please. And write down the examples in your copy –book.
|
-Go on, please, O…
-The next is don’t expect to (после глаголов, обозначающих отношение к будущему действию другого лица)
Сan carry (Инфинитивная частица –to- никогда не употребляется после модальных глаголов). Но исключением употребления инфинитивной частицы to после модальных глаголов является глагол ought (аналог глагола should в значении следует)
-The manager should answer all the questions! (Управляющему следует ответить на все вопросы). Употребляется чаще, чем ought to и в основном в официальных заявлениях или объявлениях)
-You ought to find the solution. – Тебе следует найти решение.
-Thank you O. And now close your Student’s books just for a short time to make –up sentences about these insects using the phrases: have difficulty (in), glad to, like eating, can carry, don’t eat, don’t expect.-St.1 – You will have difficulty in getting rid of cockroaches.-St. 2- Cockroaches are glad to live in warm and dark places.-St. 3- Dust mites like eating dead skin and hair.-Thanks. And now as you have already learnt about infinitive and ing forms, we will also do exercise 3 on page 30. The task is: to fill in the gaps (заполнить пропуски) with the verbs in the brackets in the correct form. And after it you will have to do the quiz (опрос)answering each question Yes or No.Ex. 3 p. 30
Do you “bug” your family? (Ты надоедаешь своей семье?)
Студенты самостоятельно выполняют данное упражнение, развивая навыки распознавания и использования в речи инфинитива и ing форм глагола, а также развитие умений изучающего чтения (опираясь на грамматический справочник учебника).
После выполнения задания проверить ответы.
- And now let's check the answers of our exercise.- Can u start L.. please from the first one. The rest of you should be attentive to correct the mistakes.Ответы: 1) to get on; 2) to help; 3) doing; 4) helping; 5) playing; 6) do; 7) borrow; 8) asking; 9) having; 10) to do
Неличные формы глагола (инфинитив, герундий)
1. This information is very important. It may… by students for preparing for exams. a) be using b) to be used c) be used d) have used 2. You had better … more words and word expressions by heart if you want to understand English films. a) learn b) to learn c) to be learning d) have learned 3. I was sorry … as I couldn’t write my essay up to the end.
|
a) to bother b) to have been bothered c) to be bothering d) bother 4. She is likely … the content of the story very well. a) know b) has known c) knowing d) to know 5. We didn’t expect her … the best result among all students of the group. a) having b) have had c) to have d) have 6. He used … his friend even if he was not right. Now he gives him advice if he is wrong. a) support b) to support c) supporting d) have been supported
7. My son would … all people when he was a child. a) to trust b) trust c) has trusted d) trusting
8. Would you rather … conflicts or …?
a) avoiding, quarreling b) to avoid, to quarrel
c) avoid, quarrel d) have been avoided, have been quarreled
9. The student was happy … abroad.
a) to be sending b) been sent c) sent d) to have been sent
10. I don’t want the flight ….
a) to delay b) delayed c) delaying d) to be delayed
11. While reading jokes, I can’t help ….
a) to laugh b) laugh c) laughing d) be laughing
12. He was accused of … his friend.
a) betrayed b) betraying c) being betrayed d) having been betrayed
13. I advise you to avoid … unknown words in your speech.
a) using b) to use c) use d) being used
14. Would you mind … your boarding pass.
a) to show b) show c) showing d) being shown
15. Is the problem worth …?
a) discussing b) to discuss c) having been discussed d) having discussed
16. Two parties succeeded … resolving conflicts in a peaceful way. a) at b) in c) on d) with
17. I can’t stand communicating with him. He is pleased … criticizing people.
a) at b) with c) of d) from
18. The students were discussing something. They didn’t notice the lecturer … the room.
a) to enter b) entering c) has entered d) enter
19. I thanked my mum for … me yesterday.
a) helping b) help c) having helped d) being helped
20. Many pupils dream … getting higher education, but they don’t work hard at school.
a) about b) of c) in d) on
Ответы: 1 – c, 2 – a, 3 – b, 4 – d, 5 – c, 6 – b, 7 –b, 8 – c, 9 – d,10 – d, 11 – c, 12 – b, 13 – a, 14 – c, 15 – a, 16 – b, 17 – a, 18 – d, 19 –c, 20 – b
IV Заключительная часть.
-Well, at the end of our lesson I’d like to ask you- What new Grammar Theme have you learnt today?-St. – Today we’ve learnt about Infinitive and ing forms in use.-What useful things have you learnt from it?-St. – We have also learnt which verbs can be followed by infinitive to or ing forms
Внимательно изучите предложенный материал.
Поэтапно выполните задания. После заданий еще раз прочитайте материал. Повторите несколько раз.
|
|
Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...
Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...
Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...
Индивидуальные очистные сооружения: К классу индивидуальных очистных сооружений относят сооружения, пропускная способность которых...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!