Both with no(very little) change in meaning — КиберПедия 

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...

Эмиссия газов от очистных сооружений канализации: В последние годы внимание мирового сообщества сосредоточено на экологических проблемах...

Both with no(very little) change in meaning

2020-11-19 137
Both with no(very little) change in meaning 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Both(to /ing) are never used

Agree- соглашаться

Admit-принимать допускать

Begin- начинать

See, hear,watch, notice,feel

Arrange- улаживать

appreciate –ценить

continue-продолжать

let-позволять

ask- спрашивать

avoid- избегать

hate-ненавидеть

Make- заставлять

decide-решать

consider- полагать считать

love-любить

Should- должно бы следует

appear-появляться

continue- продолжать

forget-забывать

May(might), must(had to), should, can(could

hope-надеяться

deny- отрицать, запрещать

remember-помнить

expect-ожидать

fancу- думать, предполагать

prefer-предпочитать

plan-планировать

go- идти

advise-советовать

Promise-обещать

imagine- представлять, воображать

 

be intent- иметь желание хотеть

want-хотеть

mind- возражать

stop- останавливать прекращать

wish-желать

miss- пропустить, не услышать

 

А теперь вернемся на стр.GR 6, для ознакомления с глаголами, выражающими разницу в значении между инфинитивом с частицей to и ing –формой. Д. прочитайте, пожалуйста, нам эту главу.-После некоторых глаголов может употребляться как инфинитив с частицей to, так и ing –форма глагола с разницей в значениях.· forget + инфинитив с частицей to –забыть.She forgot to buy milk.- Она забыла купить молоко. forgot +ing –форма глагола – забывать (о событии в прошлом).I'll never forget visitingLondon for the first time.Я никогда не забуду свой первый визит Лондона.

remember+ инфинитив с частицей to –помнить, не забывать.

Did you remember to call Maria? Ты не забыл позвонить Марии?

· remember+ing-форма глагола - помнить о событии в прошлом.

I remember meeting her in Paris. - Я помню, как встретил ее в Париже.

Дома, пожалуйста, дополните нашу таблицу из данного грамматического раздела, чтобы она всегда была под рукой.Now we will practice our new grammar material. For this I want you to find Ex.1 on page 30. The text is about insects.

 III Практикум

Развитие навыков распознавания и использования в речи инфинитива и форм глагола, развитиеумений ознакомительного и поискового чтения.Your task is first to read the text and after find infinitive with to and ing forms. Are you ready to call them now?-O… read them, please. And I will also write them on the blackboard.-O…These verbs are: to have difficulty in laying eggs (после выражения have difficulty (in), glad to find, like eating(в роли подлежащего после глагола like), can’t stand living (после выражения взначении не выносят), don’t let them live (после глагольных выражений let make в Активном залогеинфинитивная частица to не употребляется! Но: сравните данные предложения.

-My mother made me tide up the room yesterday.(Active voice – infinitive to is not used)

- I was made to tide up the whole flat yesterday. (Passive voice – infinitive to in this case is used). Remember this rule please. And write down the examples in your copy –book.

-Go on, please, O…

-The next is don’t expect to (после глаголов, обозначающих отношение к будущему действию другого лица)

Сan carry (Инфинитивная частица –to- никогда не употребляется после модальных глаголов). Но исключением употребления инфинитивной частицы to после модальных глаголов является глагол ought (аналог глагола should в значении следует)

-The manager should answer all the questions! (Управляющему следует ответить на все вопросы). Употребляется чаще, чем ought to и в основном в официальных заявлениях или объявлениях)

-You ought to find the solution. – Тебе следует найти решение.

-Thank you O. And now close your Student’s books just for a short time to make –up sentences about these insects using the phrases: have difficulty (in), glad to, like eating, can carry, don’t eat, don’t expect.-St.1 – You will have difficulty in getting rid of cockroaches.-St. 2- Cockroaches are glad to live in warm and dark places.-St. 3- Dust mites like eating dead skin and hair.-Thanks. And now as you have already learnt about infinitive and ing forms, we will also do exercise 3 on page 30. The task is: to fill in the gaps (заполнить пропуски) with the verbs in the brackets in the correct form. And after it you will have to do the quiz (опрос)answering each question Yes or No.Ex. 3 p. 30

Do you “bug” your family? (Ты надоедаешь своей семье?)

Студенты самостоятельно выполняют данное упражнение, развивая навыки распознавания и использования в речи инфинитива и ing форм глагола, а также развитие умений изучающего чтения (опираясь на грамматический справочник учебника).

После выполнения задания проверить ответы.

- And now let's check the answers of our exercise.- Can u start L.. please from the first one. The rest of you should be attentive to correct the mistakes.Ответы: 1) to get on; 2) to help; 3) doing; 4) helping; 5) playing; 6) do; 7) borrow; 8) asking; 9) having; 10) to do

 

Неличные формы глагола (инфинитив, герундий)

1. This information is very important. It may… by students for preparing for exams.                                                                                                                       a) be using b) to be used c) be used d) have used                                          2. You had better … more words and word expressions by heart if you want to understand English films.                                                                                                                                                                a) learn b) to learn c) to be learning d) have learned                           3. I was sorry … as I couldn’t write my essay up to the end.

a) to bother b) to have been bothered c) to be bothering d) bother       4. She is likely … the content of the story very well.                                         a) know b) has known c) knowing d) to know                                   5. We didn’t expect her … the best result among all students of the group.           a) having b) have had c) to have d) have                                            6. He used … his friend even if he was not right. Now he gives him advice if he is wrong.                                                                                                                         a) support b) to support c) supporting d) have been supported

7. My son would … all people when he was a child.                                      a) to trust b) trust c) has trusted      d) trusting

8. Would you rather … conflicts or …?

a) avoiding, quarreling b) to avoid, to quarrel

c) avoid, quarrel d) have been avoided, have been quarreled

9. The student was happy … abroad.

a) to be sending b) been sent c) sent d) to have been sent

10. I don’t want the flight ….

a) to delay b) delayed c) delaying d) to be delayed

11. While reading jokes, I can’t help ….

a) to laugh b) laugh c) laughing d) be laughing

12. He was accused of … his friend.

a) betrayed b) betraying c) being betrayed d) having been betrayed

13. I advise you to avoid … unknown words in your speech.                                               

a) using b) to use c) use d) being used

14. Would you mind … your boarding pass.

a) to show b) show c) showing d) being shown

15. Is the problem worth …?

a)  discussing b) to discuss c) having been discussed d) having discussed

16. Two parties succeeded … resolving conflicts in a peaceful way.            a) at b) in c) on d) with

17. I can’t stand communicating with him. He is pleased … criticizing people.

a) at b) with c) of d) from

18. The students were discussing something. They didn’t notice the lecturer … the room.

a) to enter b) entering      c) has entered d) enter

19. I thanked my mum for … me yesterday.

a) helping b) help c) having helped d) being helped

20. Many pupils dream … getting higher education, but they don’t work hard at school.

a) about b) of c) in d) on

 

Ответы:   1 – c,  2 – a, 3 – b, 4 – d, 5 – c, 6 – b, 7 –b, 8 – c, 9 – d,10 – d, 11 – c, 12 – b,    13 – a, 14 – c,  15 – a, 16 – b, 17 – a, 18 – d, 19 –c, 20 – b  

IV Заключительная часть.

-Well, at the end of our lesson I’d like to ask you- What new Grammar Theme have you learnt today?-St. – Today we’ve learnt about Infinitive and ing forms in use.-What useful things have you learnt from it?-St. – We have also learnt which verbs can be followed by infinitive to or ing forms


Поделиться с друзьями:

История создания датчика движения: Первый прибор для обнаружения движения был изобретен немецким физиком Генрихом Герцем...

Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...

Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьше­ния длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...

История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.009 с.