Опора деревянной одностоечной и способы укрепление угловых опор: Опоры ВЛ - конструкции, предназначенные для поддерживания проводов на необходимой высоте над землей, водой...
Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...
Топ:
Комплексной системы оценки состояния охраны труда на производственном объекте (КСОТ-П): Цели и задачи Комплексной системы оценки состояния охраны труда и определению факторов рисков по охране труда...
Выпускная квалификационная работа: Основная часть ВКР, как правило, состоит из двух-трех глав, каждая из которых, в свою очередь...
Интересное:
Наиболее распространенные виды рака: Раковая опухоль — это самостоятельное новообразование, которое может возникнуть и от повышенного давления...
Мероприятия для защиты от морозного пучения грунтов: Инженерная защита от морозного (криогенного) пучения грунтов необходима для легких малоэтажных зданий и других сооружений...
Подходы к решению темы фильма: Существует три основных типа исторического фильма, имеющих между собой много общего...
Дисциплины:
2020-11-19 | 66 |
5.00
из
|
Заказать работу |
|
|
НА МАЛОЙ ВЕЧЕРНИ
На Г осподи, воззвах: стихиры, глас 7:
П риидите, восхвалим и воспоим Елисавету преподобномученицу, / верную оружницу Христова воинства, / звезду преславную, паче естества возшедшую на западе, / на востоце же путь свой скончавшую, / тьму века сего безбожнаго явлением своим просветившую, / послежде паче просиявшую во Царствии Христа Бога нашего, / Той же есть Царь славы и Восток востоков.
П овеждь нам, Елисавето, яже ныне зриши тайная; / сия же зрети от юности возжелела еси, / ихже ради небрегла еси привременнаго жития сего сладости мечтательныя, / мучителей же злобу нивочтоже вменила еси, / да и мы, желанием сим благим уязвившеся, / недугом сим спасительным добре поболевше, / вознерадим о временнем во еже вечная благая улучити.
Г осподни свидетелие, святии мученицы, / славы Божественныя зерцала чистая, / аще не бы светом подвигов ваших нощь безбожия просветися, / како быхом узрели путь, иже ко спасению? / Аще не вашими кровьми земля Российская утучнися, / како бы пустыне безплодней не уподобися? / Молитеся ныне ко Господу, да посетит виноград сей, / да укрепит ны в грядущих искушениих и временех скорбных, / во еже сподобити нас грешных подвиг по силам восприяти / и в немощи нашей величие славы Божия свидетельствовати.
Слава, глас 6:
С уд Господень над Российскою землею приближися, / оскуде бо любовь и милосердие истощися. / Пощади, Господи, отечество наше многострадальное, / молитвами святыя Елисаветы и всех новомучеников / и ради честных страданий их / даждь людем российским еще малое время на покаяние, / и сохрани, Господи, малое стадо - Церковь Твою святую, / да не одолеют ей врата ада по обетованию Твоему / и да воспоем хвалу чудным святым Твоим, / ихже кровьми Русская земля освятися / и Церковь утвердися.
|
И ныне, Богородичен.
На стиховне стихиры зри на велицей вечерни.
Тропарь писан на велицей вечерни.
НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ
Б лажен муж: 1-й антифон.
На Г осподи, воззвах: стихиры, глас 1.
Подобен: Н ебесных чинов:
М ногажды от юности твоея испыта Господь веру твою, / и николиже кая неправда в тебе обретеся; / скорбь же и радость со благодарением прияла еси от Господа / и воле Его повинулася еси, / и тако от силы в силу возрасла еси.
С ие есть избрание Божие, / сия есть слава святых Его: / иже бо взыскует Господа, того взыскует Господь. / Сего ради изведе тя из земли сродства твоего/ и в новом отечестве твоем светом Православия просвети тя, / послежде призва на путь скорбный и многотрудный, / имже шествовавши, достигла еси горних обителей,/ идеже любовию упокоевает Господь верных крестной любви Его.
Е гда в помазании святем дар Духа Святаго прияла еси, Елисавето, / и к Чаше Божественней со благоговением приступила еси, / тогда напита тя Господь Причастия Своего сладостию неизреченною, / яко чадо новоизбранное церковное. / Бе же день той Лазарева воскрешения память: / в той день призва тя с Собою Господь, грядый на вольную страсть.
Ины стихиры, глас 4:
Е гда муж твой от безбожных злодеев убиен бысть, / никакоже возроптала еси на Господа, / но воле Его не обинующися предалася еси, Елисавето; / преподобием же и чистотою славно украсившися, / явилася еси звания Божия скорая послушница / и милосердия Христова усердная подвижница, / и Духа Святаго мудрая стяжательница.
К реста Владычня образ и милость в сердце своем носящи, / убийцу мужа твоего простила еси нелицемерно, / и, восхотевши даже до конца отвергнутися себе, / Богу же и ближним со смирением послужити, / обитель создала еси, в нейже и вселилася еси, / и подвигом добрым Господеви угодила еси.
Д ва пути и два образа любве ко Господу святии жены Марфа и Мария нам предуказаста: / ова яко Человеку Христу послуживши, / ова же у ног Его седящи и словес Его Божественных послушавши: / ты же сии два во единем служении премудро совокупила еси, Елисавето. / Господь же восхоте еще подвиг мученический на тя возложити, / да венцем славнейшим украсит тя во Царствии Своем.
|
Ины стихиры, глас 5:
С ветлыя седмицы радость и Христова Воскресения торжество / со слезами смесиша сестры святыя обители твоея, / егда на подвиг великий и страшный тя провождаху; / ты же, паче укрепляющися духом, страха человеческаго никако устрашися, / ниже восхотела еси отринути чашу сию или пути крестнаго уклонитися, / но вся претерпела еси, яже от Господа, / да не разлучишися от Него.
Р адуйся, Елисавето блаженная, / верная угодница Пресвятыя Троицы, / новая подвигоположнице и мученице, / от безбожников в бездну сброшенная и смерть приимшая, / мзду же на Небесех стяжавшая: / Сам бо Господь упокои тя от трудов твоих и прослави. / Мы же, припадающе, молим тя: / милосердною любовию не остави нас, / буди о душах наших молитвенница / и страны Российския теплая предстательница.
Слава, глас тойже:
С ынове погибельнии, убийцы святых, / восхотеша и самую память твою от Российския земли потребити; / Господь же разори совет злобы их / и сокруши державу хулящих Его. / Мы же, немощнии песнословцы подвига твоего, / величаем тя, прославляем и глаголем:/ радуйся, царственная мученице, златовенчанная Елисавето.
И ныне, Богородичен воскресен.
Вход. Прокимен дне и чтения.
Пророчества Исаиина чтение.
Т ако глаголет Господь: вси языцы собрашася вкупе и соберутся князи от них. Кто возвестит сия в них или яже от начала, кто слышана сотворит вам? Да приведут свидетели своя и оправдятся, и да услышат, и да рекут истину; будите Ми свидетели, и Аз Свидетель, глаголет Господь Бог, и Отрок, Егоже избрах, да познаете и веруете Ми, и разумеете, яко Аз есмь: прежде Мене не бысть ин бог, и по Мне не будет. Аз есмь Бог, и несть разве Мене спасаяй. Аз возвестих и спасох, уничижих, и не бе в вас чуждий. Вы Мне свидетели, и Аз Господь Бог, и еще от начала Аз есмь: и несть от рук Моих избавляли; сотворю, и кто отвратит то? Сице глаголет Господь Бог, избавляяй вас Святый Израилев.
Премудрости Соломони чтение
П раведных души в руце Божией, и не прикоснется их мука; непщевани быша во очесех безумных умрети, и вменися озлобление исход их, и еже от нас шествие - сокрушение; они же суть в мире. Ибо пред лицем человеческим аще и муку приимут, упование их безсмертия исполнено; и, вмале наказани бывше, великими благодетельствовани будут: яко Бог искуси я, и обрете их достойны Себе. Яко злато в горниле искуси их, и яко всеплодие жертвенное прият я. И во время посещения их возсияют, и яко искры по стеблию потекут. Судят языком и обладают людьми, и воцарится Господь в них во веки. Надеющиися Нань разумеют истину, и вернии в любви пребудут Ему; яко благодать и милость в преподобных Его, и посещение во избранных Его.
|
Премудрости Соломони чтение
П раведницы во веки живут, о Господе мзда их, и попечение их у Вышняго: сего ради приимут царствие благолепия и венец доброты от руки Господни, зане десницею покрыет я и мышцею защитит их. Приимет всеоружие - рвение Свое, и вооружит тварь в месть врагом. Облечется в броня правды и возложит шлем - суд нелицемерен. Приимет щит непобедимый - преподобие. Поострит же напрасный гнев во оружие; споборет же с Ним мир на безумныя. Пойдут праволучныя стрелы молниины, и, яко от благокругла лука облаков, на намерение полетят. И от каменометныя ярости исполнь падут грады; вознегодует на них вода морская, реки же потопят я нагло. Сопротив станет им дух силы, и, яко вихор, развеет их, и опустошит всю землю беззаконие, и злодейство превратит престолы сильных. Слышите убо, царие, и разумейте; навыкните, судии концев земли. Внушите, держащии множества и гордящиися от народов языков: яко дана от Господа держава вам, и сила от Вышняго.
На литии стихира храма, таже стихира, глас 8:
Б огоизбранная преподобномученице Елисавето, / егда буря безбожия на землю русскую найде, рекла еси: / якоже в бури нецыи бегут, инии поражаются, / инем же очи душевнии отверзаются, да видят величие Божие, / тако и в вихре житейстем бывает. / Сердце твое позна в скорбех десницу Божию: / лютое убиение мужа твоего научи тя служити Богу и ближним, / немощным, увечным и оставленным, / со смирением и любовию; / еще же восприяла еси иноческое житие, / и бежати от богоборцев не восхотела еси / без страха приимши мученическую смерть за Христа./ Мы же, почитающе благоуханныя мощи твоя, усердно просим: / моли о чтущих подвиги твоя и страдания.
|
Глас 4:
Ж ертвы Богу живопогребенныя, / в кладезеподобный ров низринутыя: / прежде всех Елисавета страстотерпица, / к горним устремленная княгиня милосердная, / бисер Православия в новом отечестве обретшая, / евангельски убийцу мужа своего простившая, / молитвою и благотворением Боту угодившая, / безбожными же не пощажденная. / Помолитеся за нас, святии князие, / помолитеся за всех, преподобнии страстотерпицы, / Елисавето с Варварою верною. / Услышите нас, в веси Гефсиманийстей погребенный, / услышите нас и тии, ихже погребение неведомо, / услышите нас паки, вкупе приятыя во обители небесныя: / святое воинство, моли Бога о нас.
Слава, глас 6:
В Церкви Российстей прославлена бывши, Елисавето, / потщися разделение Церкве нашея умирити любовию: / глаголют бо нецыи друг ко другу: / мы есмы доброе семя, вы же плевелие есте. / Аще пребудем тако, како узнают нас человецы? / Како уверуют, яко Господни есмы ученицы? / Приидите днесь, во единем лице совокупльшеся, воспоим Елисавету преподобномученицу, / с неюже и всех новомучеников российских, / да утвердит Господь Церковь Русскую молитвами их, / да сохранит от расколов и ересей; / священницы ея да облекутся в правду, / архиерее же ея да пребудут право правяще слово Христовы истины, / яко един есть тела церковнаго Глава и Владыка.
И ныне, Богородичен.
На стиховне стихиры, глас 3:
С лавою царственною на земли осиянная, / Царство Божие внутрь себе имела еси, Великая княгине Елисавето, / сего ради неложно нареклася еси царственная мученица / и венец многоценный прияла от Царя Славы, Христа, / Емуже соцарствуеши ныне.
Песнь 3.
Песнь 4
Ирмос: У слышах, Господи, / смотрения Твоего таинство, / разумех дела Твоя / и прославих Твое Божество.
Я коже Марфа, послужила еси Господеви, / преподобномученице Елисавето, / в малых сих и убогих, и недужных, и падших образ Его прозревши. / Научи и мене в ближнем моем Владыку Христа почитати / и Ему послужити.
Б лагую часть, о Елисавето, избрала еси, / уподобившися Марии, / и все помышление твое ко Господу простерла еси, / непрестанно молящися и во словесех Его поучающися, / и воле Его, сиречь промышлению благому, себе предала еси.
П омолитеся Господеви о нас, / святыя жены Марфо и Марие / с преподобномученицею Елисаветою, / яже, яко добрая наставница, / не токмо сама стезею подвига сугубаго пройде / и земли кротких достиже, / но и иных на оный спасительный путь привлече. / О святая Елисавето, / приими и нас яко учеников твоих / и на стезю спасения настави.
Богородичен: Б лажено чрево Твое, Пренепорочная, / носившее Зиждителя всех, / Тобою к нам снизшедшаго, / и блажени людие, Тобою к Нему притекшия. / Сего блаженства причастники и нас сотвори, / Тебе присно прославляющих.
|
Песнь 5
Песнь 6
Ирмос: Р изу мне подаждъ светлу, / одеяйся светом яко ризою, / многомилостиве Христе Боже наш.
К кому прибегну в нищете моей, / аще не к тебе, святая преподобномученице Елисавето? / Обнажися душа моя от всякия добродетели, / уязвися от прилогов вражиих. / Но вем нищелюбие твое, / яко николиже отринула еси просящаго: / аще ли убог, и аще и грешен, аще и злое сердце име. / Тако и мене недостойнаго и уничиженнаго не отжени, / но помолися Господеви о исправлении жития моего.
Д а не будет мне в осуждение молитвословие сие, / из глубины зол моих возносимое: / хотят бо сомкнутися надо мною волны моря житейскаго, / и пути благаго не вем. / Но ты помолися о мне, святая Елисавето, / хотящи мене спасти и на стезю правую наставити. / Ты бо и прежде, никем не гнушающися и к немощем грешных снисходящи, / многим путь ко спасению показа.
П риими мене с любовию, милостивая Елисавето, / якоже и всегда принимала еси подобных мне больных и сирых, / и крепостию оскудевших. / Утоли глад и жажду, / исцели болезни души моея и, присно ко Христу молящися, / испроси мне у Него еже потребно ко спасению.
Богородичен: Б огородице Дево, / радости Виновнаго рождшая, / просвети радостию Твоею сердце мое, / помраченное страстьми многими, / тьмою уныния плененное, / лютым разслаблением недугующее. / Омый скверну души моея и подаждь ми светлую одежду, / в нейже представ ко Господу, не изгнан буду из чертога брачнаго.
Кондак, глас 2:
В еличие подвига веры кто повесть: / во глубине земли, яко в раи светлости, / страстотерпица Великая княгиня Елисавета / со Ангелы во псалмех и пениих радовашеся / и, убиение претерпевающи, / о безбожных мучителех взываше: / Господи, прости им грех сей, / не ведят бо, что творят. / Тоя молитвами, Христе Боже, / помилуй и спаси души наша.
Икос:
П режде кончины убиение претерпела еси, Елисавето мученице, егда убийца мужа твоего порази неисцельною раною душу твою, и тако для радостей мира сего умерши, воскресла еси, якоже древле Тавифа, во еже немощным послужити. Сему же подвигу радости нескончаемыя причастившися, напитала еси душу свою светом Божественный любве; сего ради не убоялася еси мучителей, убивающих тело, егоже разрешившися, душею востекла еси ко Господу, Егоже моли помиловати и спасти души наша.
Песнь 7
Ирмос: О троцы еврейстии в пещи / попраша пламень дерзновенно, / и на росу огнь преложиша, вопиюще: / благословен еси, Господи Боже, во веки.
С огрешихом, беззаконновахом, / - взывают ко Господу российстии народи, / - отступихом от Тебе, якоже древле Израиль. / Сего ради оставлени быхом ходити в воле нашей и ныне наказание терпим. / Но молитвами святыя преподобномученицы Елисаветы / и всех новомученик Твоих, / умилосердися, Господи, / пощади нас и вразуми, / да обратимся и покаемся от злых дел наших, / и хвалу Тебе воспоем во веки.
С е суд Божий над отечеством нашим: / терние бо ненависти и волчцы безверия/ произведе нам Русская земля; / еще же и плевелами ересей засеяна бысть от врага. / Сохрани, Господи, молитвами всехвальныя Елисаветы и всех новомучеников / благочестия добрыя злаки, / да не подавлени будут от терния, / ниже смесятся с плевелами, / но да возрастут и умножатся, / и да вопиют людие российстии: / благословен еси, Господи Боже, во веки.
И мамы ли надежду на спасение, / рцы нам, о преподобномученице Елисавето? / Не всуе ли моление наше? / Не сынове ли есмы избивших пророки? / Ни, но твои чада по духу есмы. / Ты же мати наша еси и наставница, / на твои молитвы надеемся и с тобою воспеваем Господеви во веки.
Богородичен: Р адуйся, многострадальная Русская земле: / Божия бо Матерь покров Свой святый над тобою распростре / и молится о тебе неусыпно / со всеми новрмученики российскими, / во еже спастися всем чтущим Ю / и прославляющим во веки.
Песнь 8.
Ирмос: С едмерицею пещь / халдейский мучитель / богочестивым неистовно разжже; / силою же лучшею спасены сия видев, / Творцу и Избавителю вопияше: / отроцы, благословите, / священницы, воспойте, / людие, превозносите во вся веки.
Е гда убиваема была еси, / о преподобномученице, / не поколебася вера твоя и милосердие не оскуде. / В час бо предсмертнаго твоего борения / не оставила еси служения страждущим / и к Богу взывала еси, вопиющи: / благословите, людие, Господа, / и превозносите Его во веки.
Я коже древле, Господи, мученицы Твои / свидетелие веры в мире безбожном быша,/ тако и святая преподобномученица Елисавета / веру свою от дел своих явила и смертию запечатлела есть, / и многия русския люди научила Тебе воспевати во веки.
П окажи Мне веру твою и любовь от дел твоих, / - взывает ко мне Господь, / - и не имам, что отвещати, / есмь бо яко древо безплодное, и несть мне оправдания. / Но смирися пред Господем душа моя и волю Его творити восхоте./ Укрепи мене, Елисавето, на подвиг сей, / да не отступит от мене благое сие произволение. / и да вопию присно: / отроцы, благословите, / священницы, воспойте, / людие, превозносите во вся веки.
Богородичен: А ще не имам любве, / есмь, якоже рече Апостол, медь звенящая и кимвал звяцаяй. / Смутися сердце мое от слов сих, / зане о мне речени суть. / Еще мало, и погибну во оскудении моем. / Но покрый, Всебогатая Богородице, милосердием Твоим скудость мою, / и спаси мя, превозносящаго Господа во веки.
Песнь 9
Ирмос: У жасеся о сем небо, / и земли удивишася концы, / яко Бог явися человеком плотски, / и чрево Твое быстъ пространнейшее Небес: / тем Тя, Богородицу, / Ангелов и человек чиноначалия величают.
В осплакася душа моя, / яко видех землю Русскую кровьми святых Божиих обагренную. / Господь мой благ есть: како попусти сие? / Не плачися, о душе, / молися святой преподобномученице Елисавете / и разумей смотрение Божие: / Той бо мучеников Своих зело возлюби / и дерзновение им дарова / молитися о нас грешных.
Н е ведомы нам судьбы Твоя, Боже: / что еще будет с нами в жизни сей, / киими путями хощеши нас ко спасению привести? / Но даждь нам волю Твою без смущения и ропота прияти / и добрым подвигом подвизатися, / и Царства Небеснаго достигнут, / идеже угодницы Твоя собраны суть, / с нимиже и преподобномученица Елисавета, / юже ныне прославляем.
М ощи твоя святыя / во Святей земли почивают, Елисавето, / душею же присно Господу предстоиши в Горнем Царстве Его / и молишися дерзновенно о всех людех, / наипаче же о прославляющих тя и подвигу твоему подражающих, / к ним же сподобит приблизити Господь и нас недостойных.
Богородичен: С е суд близ есть; / не попусти, Господи, поползновения стопам нашим, / не даждь уклонитися во зло, ниже в леность, / отжени от душ наших смущение и сомнение, / да не погибнем яко беззаконнии, / но да спасемся со святыми, / молитвами Пречистыя Твоея Матере / и святыя угодницы Твоея княгини Елисаветы.
Светилен:
Ч то сие бысть? / Лютая ли погибель или веры православныя торжество? / Иже херувимы образуюше тайно, / Господа в сердцах своих носили есте, / святии мученицы алапаевстии, / к Немуже и преставилися есте, / имуще на устех Херувимскую песнь. / Како забуду воспети страданий ваших? / В род и род память ваша, Богоноснии, / и во веки благодарение наше ко Господу, / Иже дивен есть во святых Своих.
Слава, и ныне, Богородичен:
П ремудрость Ипостасную / и Слово Пресущное, / и врача душ и телес Рождшая,/ гноения и раны души моея исцели лютыя и временныя, / и сердца моего устави болезнь, Дево.
На хвалитех стихиры, глас 8.
Подобен: О, преславнаго чудесе:
О, дивных твоих словес, / Богомудрая Елисавето, / о великия печали твоея, / яже по Российстей земли! / Уподобила бо еси народ наш недужному младенцу, / егоже паче любиши, нежели егда здрав есть и весел. / Сего ради восхотела еси страдания его понести / и стезею мучения доблественно прошла еси, / да приимеши дерзновение молитися о спасении его.
О, неложнаго твоего прозрения! / Великия России видевши безславное разрушение, / не устрашилася еси годины грозныя, / но величие Божия смотрения познала еси. / Святая Русь, рекла еси, не может погибнути, / ниже врата адовы Церкви Православной возмогут одолети, / но возсияет в душах верных свет аки солнечный,/ иже тьму просветит.
О, преславнаго чудесе! / В бедах же и страданиих / милость Божия яве познается / и радость духовная ясно является, / рече княгиня: Господь, Иже наказует, Тойже есть, Иже и любит; / сего ради паки рече ко Господу: / да будет воля Твоя.
О, Божественнаго желания, / о твердаго на Господа упования! / Всю себе любви Божией предала еси, / преславная Елисавето. / Сего соуза никакоже возмогоша разорити / ни скорбь, ни теснота, ни гонение, ниже смерть. / Но престави Господь угодницу Свою к жизни вечней / и к радости неизреченней, / юже уготова любящим Его.
Слава, глас тойже:
Л юдие российский неразумнии! / Чесо ради отвергли есте любящих вас? / Чесо ради словес Божиих не послушали есте? / Не прикасайтеся, рече, помазанным Моим. / Иго Божие легкое отринули есте, / яко неудобь носимо, / врагом же вашим поработилися есте, / иже вовлекоша вы во тьму беззаконий и бед. / Того ли восхотели есте, людие? / Но не плачитеся ныне, яко не имущия надежды: / се, тии, ихже отверглися есте, / не отвергошася вас, / но молятся ко Господу еже исходатайствовати вам спасение.
И ныне, Богородичен:
В ладычице, приими молитвы раб Твоих / и избави нас / от всякия нужды и печали.
НА ЛИТУРГИИ
НА МАЛОЙ ВЕЧЕРНИ
На Г осподи, воззвах: стихиры, глас 7:
П риидите, восхвалим и воспоим Елисавету преподобномученицу, / верную оружницу Христова воинства, / звезду преславную, паче естества возшедшую на западе, / на востоце же путь свой скончавшую, / тьму века сего безбожнаго явлением своим просветившую, / послежде паче просиявшую во Царствии Христа Бога нашего, / Той же есть Царь славы и Восток востоков.
П овеждь нам, Елисавето, яже ныне зриши тайная; / сия же зрети от юности возжелела еси, / ихже ради небрегла еси привременнаго жития сего сладости мечтательныя, / мучителей же злобу нивочтоже вменила еси, / да и мы, желанием сим благим уязвившеся, / недугом сим спасительным добре поболевше, / вознерадим о временнем во еже вечная благая улучити.
Г осподни свидетелие, святии мученицы, / славы Божественныя зерцала чистая, / аще не бы светом подвигов ваших нощь безбожия просветися, / како быхом узрели путь, иже ко спасению? / Аще не вашими кровьми земля Российская утучнися, / како бы пустыне безплодней не уподобися? / Молитеся ныне ко Господу, да посетит виноград сей, / да укрепит ны в грядущих искушениих и временех скорбных, / во еже сподобити нас грешных подвиг по силам восприяти / и в немощи нашей величие славы Божия свидетельствовати.
Слава, глас 6:
С уд Господень над Российскою землею приближися, / оскуде бо любовь и милосердие истощися. / Пощади, Господи, отечество наше многострадальное, / молитвами святыя Елисаветы и всех новомучеников / и ради честных страданий их / даждь людем российским еще малое время на покаяние, / и сохрани, Господи, малое стадо - Церковь Твою святую, / да не одолеют ей врата ада по обетованию Твоему / и да воспоем хвалу чудным святым Твоим, / ихже кровьми Русская земля освятися / и Церковь утвердися.
И ныне, Богородичен.
На стиховне стихиры зри на велицей вечерни.
Тропарь писан на велицей вечерни.
НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ
Б лажен муж: 1-й антифон.
На Г осподи, воззвах: стихиры, глас 1.
Подобен: Н ебесных чинов:
М ногажды от юности твоея испыта Господь веру твою, / и николиже кая неправда в тебе обретеся; / скорбь же и радость со благодарением прияла еси от Господа / и воле Его повинулася еси, / и тако от силы в силу возрасла еси.
С ие есть избрание Божие, / сия есть слава святых Его: / иже бо взыскует Господа, того взыскует Господь. / Сего ради изведе тя из земли сродства твоего/ и в новом отечестве твоем светом Православия просвети тя, / послежде призва на путь скорбный и многотрудный, / имже шествовавши, достигла еси горних обителей,/ идеже любовию упокоевает Господь верных крестной любви Его.
Е гда в помазании святем дар Духа Святаго прияла еси, Елисавето, / и к Чаше Божественней со благоговением приступила еси, / тогда напита тя Господь Причастия Своего сладостию неизреченною, / яко чадо новоизбранное церковное. / Бе же день той Лазарева воскрешения память: / в той день призва тя с Собою Господь, грядый на вольную страсть.
Ины стихиры, глас 4:
Е гда муж твой от безбожных злодеев убиен бысть, / никакоже возроптала еси на Господа, / но воле Его не обинующися предалася еси, Елисавето; / преподобием же и чистотою славно украсившися, / явилася еси звания Божия скорая послушница / и милосердия Христова усердная подвижница, / и Духа Святаго мудрая стяжательница.
К реста Владычня образ и милость в сердце своем носящи, / убийцу мужа твоего простила еси нелицемерно, / и, восхотевши даже до конца отвергнутися себе, / Богу же и ближним со смирением послужити, / обитель создала еси, в нейже и вселилася еси, / и подвигом добрым Господеви угодила еси.
Д ва пути и два образа любве ко Господу святии жены Марфа и Мария нам предуказаста: / ова яко Человеку Христу послуживши, / ова же у ног Его седящи и словес Его Божественных послушавши: / ты же сии два во единем служении премудро совокупила еси, Елисавето. / Господь же восхоте еще подвиг мученический на тя возложити, / да венцем славнейшим украсит тя во Царствии Своем.
Ины стихиры, глас 5:
С ветлыя седмицы радость и Христова Воскресения торжество / со слезами смесиша сестры святыя обители твоея, / егда на подвиг великий и страшный тя провождаху; / ты же, паче укрепляющися духом, страха человеческаго никако устрашися, / ниже восхотела еси отринути чашу сию или пути крестнаго уклонитися, / но вся претерпела еси, яже от Господа, / да не разлучишися от Него.
Р адуйся, Елисавето блаженная, / верная угодница Пресвятыя Троицы, / новая подвигоположнице и мученице, / от безбожников в бездну сброшенная и смерть приимшая, / мзду же на Небесех стяжавшая: / Сам бо Господь упокои тя от трудов твоих и прослави. / Мы же, припадающе, молим тя: / милосердною любовию не остави нас, / буди о душах наших молитвенница / и страны Российския теплая предстательница.
Слава, глас тойже:
С ынове погибельнии, убийцы святых, / восхотеша и самую память твою от Российския земли потребити; / Господь же разори совет злобы их / и сокруши державу хулящих Его. / Мы же, немощнии песнословцы подвига твоего, / величаем тя, прославляем и глаголем:/ радуйся, царственная мученице, златовенчанная Елисавето.
И ныне, Богородичен воскресен.
Вход. Прокимен дне и чтения.
Пророчества Исаиина чтение.
Т ако глаголет Господь: вси языцы собрашася вкупе и соберутся князи от них. Кто возвестит сия в них или яже от начала, кто слышана сотворит вам? Да приведут свидетели своя и оправдятся, и да услышат, и да рекут истину; будите Ми свидетели, и Аз Свидетель, глаголет Господь Бог, и Отрок, Егоже избрах, да познаете и веруете Ми, и разумеете, яко Аз есмь: прежде Мене не бысть ин бог, и по Мне не будет. Аз есмь Бог, и несть разве Мене спасаяй. Аз возвестих и спасох, уничижих, и не бе в вас чуждий. Вы Мне свидетели, и Аз Господь Бог, и еще от начала Аз есмь: и несть от рук Моих избавляли; сотворю, и кто отвратит то? Сице глаголет Господь Бог, избавляяй вас Святый Израилев.
Премудрости Соломони чтение
П раведных души в руце Божией, и не прикоснется их мука; непщевани быша во очесех безумных умрети, и вменися озлобление исход их, и еже от нас шествие - сокрушение; они же суть в мире. Ибо пред лицем человеческим аще и муку приимут, упование их безсмертия исполнено; и, вмале наказани бывше, великими благодетельствовани будут: яко Бог искуси я, и обрете их достойны Себе. Яко злато в горниле искуси их, и яко всеплодие жертвенное прият я. И во время посещения их возсияют, и яко искры по стеблию потекут. Судят языком и обладают людьми, и воцарится Господь в них во веки. Надеющиися Нань разумеют истину, и вернии в любви пребудут Ему; яко благодать и милость в преподобных Его, и посещение во избранных Его.
Премудрости Соломони чтение
П раведницы во веки живут, о Господе мзда их, и попечение их у Вышняго: сего ради приимут царствие благолепия и венец доброты от руки Господни, зане десницею покрыет я и мышцею защитит их. Приимет всеоружие - рвение Свое, и вооружит тварь в месть врагом. Облечется в броня правды и возложит шлем - суд нелицемерен. Приимет щит непобедимый - преподобие. Поострит же напрасный гнев во оружие; споборет же с Ним мир на безумныя. Пойдут праволучныя стрелы молниины, и, яко от благокругла лука облаков, на намерение полетят. И от каменометныя ярости исполнь падут грады; вознегодует на них вода морская, реки же потопят я нагло. Сопротив станет им дух силы, и, яко вихор, развеет их, и опустошит всю землю беззаконие, и злодейство превратит престолы сильных. Слышите убо, царие, и разумейте; навыкните, судии концев земли. Внушите, держащии множества и гордящиися от народов языков: яко дана от Господа держава вам, и сила от Вышняго.
На литии стихира храма, таже стихира, глас 8:
Б огоизбранная преподобномученице Елисавето, / егда буря безбожия на землю русскую найде, рекла еси: / якоже в бури нецыи бегут, инии поражаются, / инем же очи душевнии отверзаются, да видят величие Божие, / тако и в вихре житейстем бывает. / Сердце твое позна в скорбех десницу Божию: / лютое убиение мужа твоего научи тя служити Богу и ближним, / немощным, увечным и оставленным, / со смирением и любовию; / еще же восприяла еси иноческое житие, / и бежати от богоборцев не восхотела еси / без страха приимши мученическую смерть за Христа./ Мы же, почитающе благоуханныя мощи твоя, усердно просим: / моли о чтущих подвиги твоя и страдания.
Глас 4:
Ж ертвы Богу живопогребенныя, / в кладезеподобный ров низринутыя: / прежде всех Елисавета страстотерпица, / к горним устремленная княгиня милосердная, / бисер Православия в новом отечестве обретшая, / евангельски убийцу мужа своего простившая, / молитвою и благотворением Боту угодившая, / безбожными же не пощажденная. / Помолитеся за нас, святии князие, / помолитеся за всех, преподобнии страстотерпицы, / Елисавето с Варварою верною. / Услышите нас, в веси Гефсиманийстей погребенный, / услышите нас и тии, ихже погребение неведомо, / услышите нас паки, вкупе приятыя во обители небесныя: / святое воинство, моли Бога о нас.
Слава, глас 6:
В Церкви Российстей прославлена бывши, Елисавето, / потщися разделение Церкве нашея умирити любовию: / глаголют бо нецыи друг ко другу: / мы есмы доброе семя, вы же плевелие есте. / Аще пребудем тако, како узнают нас человецы? / Како уверуют, яко Господни есмы ученицы? / Приидите днесь, во единем лице совокупльшеся, воспоим Елисавету преподобномученицу, / с неюже и всех новомучеников российских, / да утвердит Господь Церковь Русскую молитвами их, / да сохранит от расколов и ересей; / священницы ея да облекутся в правду, / архиерее же ея да пребудут право правяще слово Христовы истины, / яко един есть тела церковнаго Глава и Владыка.
И ныне, Богородичен.
На стиховне стихиры, глас 3:
С лавою царственною на земли осиянная, / Царство Божие внутрь себе имела еси, Великая княгине Елисавето, / сего ради неложно нареклася еси царственная мученица / и венец многоценный прияла от Царя Славы, Христа, / Емуже соцарствуеши ныне.
Стих: Д ивен Бог во святых Своих, / Бог Израилев.
Ц арство Небесное вблизи нас есть: / царствует бо Господь во святых Своих; / Егоже моли, Елисавето, царственная мученице, / да избавит нас покаянием мучительства демонскаго / и воцарится в душах наших во веки.
|
|
Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...
История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...
История создания датчика движения: Первый прибор для обнаружения движения был изобретен немецким физиком Генрихом Герцем...
Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!