Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...
Эмиссия газов от очистных сооружений канализации: В последние годы внимание мирового сообщества сосредоточено на экологических проблемах...
Топ:
Характеристика АТП и сварочно-жестяницкого участка: Транспорт в настоящее время является одной из важнейших отраслей народного хозяйства...
Установка замедленного коксования: Чем выше температура и ниже давление, тем место разрыва углеродной цепи всё больше смещается к её концу и значительно возрастает...
Отражение на счетах бухгалтерского учета процесса приобретения: Процесс заготовления представляет систему экономических событий, включающих приобретение организацией у поставщиков сырья...
Интересное:
Искусственное повышение поверхности территории: Варианты искусственного повышения поверхности территории необходимо выбирать на основе анализа следующих характеристик защищаемой территории...
Финансовый рынок и его значение в управлении денежными потоками на современном этапе: любому предприятию для расширения производства и увеличения прибыли нужны...
Уполаживание и террасирование склонов: Если глубина оврага более 5 м необходимо устройство берм. Варианты использования оврагов для градостроительных целей...
Дисциплины:
2020-10-20 | 158 |
5.00
из
|
Заказать работу |
|
|
Being a non-finite form of the verb the Gerund is characterized by the categories of voice and perfect. Thus, there are four forms of the Gerund.
Voice Perfect | Active | Passive |
Non-perfect | doing | being done |
Perfect | having done | having been done |
I object to telling him about it.
I object to being told about it.
I apologize for having left the book at home.
He complained about having been left alone.
It is important to remember that the verbs to need, to want, to require, to deserve and the adjective worth are followed by an active gerund only, though the meaning is passive:
Your hair needs cutting.
The house wants painting.
The work is worth doing.
Like any noun the gerund can function as:
subject Seeing you is always a pleasure.
object I remember seeing you somewhere.
predicative Peter’s hobby is seeing all new films.
an attribute His manner of speaking annoyed everyone.
She was wearing a new bathing suit.
They were surprised at hearing the news.
an adverbial modifier of time Don’t forget to call me before leaving London.
with on, after, in, On seeing his enemy the boy got frightened.
before, since
an adverbial modifier of reason I couldn’t sleep for worrying.
with because of, for,
from, on account of, through.
an adverbial modifier of manner You’ll achieve a lot by working hard
with by or without. He spoke without looking at me
an adverbial modifier of concession
preceded by in spite of. He stayed up the whole night in spite of being tired.
an adverbial modifier of condition In case of learning anything new contact me at once
with without, but for, in case of.
an adverbial modifier of purpose
introduced by for. They took her to the station for questioning.
Like a noun but unlike the other non-finites the gerund can associate with a possessive pronoun and a noun in the genitive case.
Excuse my interrupting you.
|
I insist on John’s staying with us.
Finally it combines with the negative pronoun no in the idiomatic construction:
There is no getting out of it.
Exercise 1
a) Rephrase the following sentences using the gerund as the subject.
1. It’s convenient to live in the city center. 2. It’s impolite to ask personal questions. 2. It’s boring to listen to the same stories. 4. It’s useful to think twice. 5. It’ exciting to give a surprise party. 6. It’s frightening to live in an old castle.
b) Rephrase the following sentences using the passive form of the gerund.
1. I prefer to tell the truth. 2. He avoids addressing strangers. 3. I remember asking this question. 4. I don’t mind leaving him alone. 5. I insist on showing them the document. 6. He is looking forward to taking the children to the zoo. (The children…).
c) Fill in the blanks with prepositions.
1. He is fond … swimming in winter. 2. He has a terrible habit … interrupting people. 3. The child is interested … all kind of activity. 4. It’s impolite to leave … saying “good bye”. 5. We are dreaming … having a good holiday. 6. I strongly object … your being late. 7. He gave … smoking at the age of fifty. 8. He was fined … driving too fast. 9. They can’t get used … living in the new house. 10. She is looking forward … getting the job. 11. The old man took … waking up his wife at night. 12. She told the child to wash … sitting down to lunch. 13. You will understand things better … reading this article. 14. The prisoner escaped … making a hole in the ground. 15. He sat … saying a word. 16. … switching on the light he was startled. 17. He managed to convince me … offering strong arguments. 18. You can’t achieve much … making an effort. 19. … meeting the man I immediately recognized him. 20. He was fired … being rude to the client. 20. Somehow he succeeded … convincing them all. 21. You’d better apologize … letting them all down. 22. She is definitely good … making pies.
Exercise 2
Work in pairs.
|
|
b)
|
|
|
Exercise 3
Translate using the gerund.
a) 1. Что еще нужно починить? 2. Твой костюм нужно погладить. 3. Пол грязный. Его нужно помыть. 4. Дом нужно покрасить. 5. Ботинки нужно починить. 6. Он продолжал играть, не глядя на меня. 7. Он получает удовольствие от игры в шахматы. 8. Я ничего не имею против того, чтобы поговорить с ним. 9. Мы с нетерпением ждем поездки к морю. 10. Ты не помнишь, говорил ли ты ей об этом? 11. Он вышел, не надев шляпу. 12. Пожилой человек привык жить один. 13. Выбрать подарок для ребенка было непросто. 14. Они закончили обсуждать вопрос к полудню. 15. Мы поблагодарили их за то, что они быстро прислали ответ. 16. Его обвинили в том, что он не помог своим друзьям. 17. Все возражают против того, чтобы отменить эту договоренность. 18. Ему не нравилось, когда его хвалили в присутствии других людей. 19. Ее обвинили в том, что она небрежно сделала работу. 20. Дети с нетерпением ждали, когда их возьмут в театр. 21. Вы помните, чтобы вас критиковали за эту ошибку? 22. Я не возражаю против того, чтобы письмо было послано немедленно. 23. Это зависит от того, будут ли документы просмотрены вовремя. 24. Как вы думаете, какой из этих фильмов стоит посмотреть? 25. Нам очень нравится гулять в хорошую погоду.
|
b) 1. К сожалению, он не осознает всю необходимость изучения иностранного языка. 2. У вас есть шанс договориться с ним о встрече прямо сейчас? 3. Есть ли у вас идеи по поводу того, как можно улучшить результаты тестов? 4. Они заняты. Они рассматривают последние статьи. 5. Он занят. Он подписывает бумаги. 6. Как она могла уйти, не оставив записки? 7. Как ты мог взять книгу, не спросив разрешения? 8. Увидев смешную игрушку, ребенок рассмеялся. 9. Приехав в город, он сразу же отправился к своему старому другу. 10. Он признался в том, что украл драгоценности. 11. Мы были рады (to enjoy) видеть их после стольких лет. 12. Мы пожалели, что не пошли на вечеринку. 13. Он последовал совету доктора и бросил курить. 14. Мэри настаивала на том, чтобы ехать на автобусе вместо того, чтобы лететь самолетом. 15. Генри думает съездить во Францию в августе. 16. Мы привыкли вставать поздно по выходным. 17. Безусловно, мне было бы интересно посмотреть этот фильм. 18. Это хорошая возможность приобрести дом за низкую цену. 19. У вас есть причина уйти так рано? 20. После того как Джон ушел с вечеринки, он сразу поехал домой. 21. Анна сожалеет, что рассказала им всю правду. 22. Вся семья с нетерпением ждала поездки за город. 23. Родители не одобряли того, что Джордж купил этот дом. 24. Закончив перевод, он сразу позвонил редактору. 25. Он никогда не примет решения, не изучив тщательно все факты. 26. Присматривать за маленькими детьми не просто.
Module 5
The Participle
|
1. There are two forms of the Participle – Participle I and Participle II.
Like the Gerund Participle I is formed by adding the suffix ing to the stem of the verb and has both verbal and non-verbal features. Unlike the Gerund it has no nominal characteristics, which means that it can’t function as the subject and the object.
The main functions Participle I performs in the sentence are those of the attribute, the predicative and the adverbial modifier.
Being a non-finite form of the verb Participle I is characterized by the categories of voice and perfect. Thus there are four forms of Participle I.
Voice Perfect | Active | Passive |
Non-perfect | doing | being done |
Perfect | having done | having been done |
The non-perfect forms suggest that the action denoted by Participle I is simultaneous with that of the finite verb. The time reference of the action expressed by Participle I can be understood only from the context.
You learn a lot about the culture of the country
Learning English I used to read a lot
You will learn a lot about the culture
The perfect forms indicate that the action denoted by Participle I is prior to that denoted by the finite verb. The time reference can also be understood from the context.
I will go to the office
Having walked the dog I go to the office
I went to the office
2. Participle I can function as:
The adjective a sleeping dog
the man sitting near the window
Remembe r that when a prior action is meant no Participle I can be used as attribute. Only an attributive clause is used. Человек, задавший мне этот вопрос. – The man who asked me this question. |
The adverbial modifier She sat smiling.
Being ill he couldn’t come.
While (when) watching the film I thought of many things.
A participial phrase The road being bad, we drove very slowly.
3. Participle II is a non-finite form of the verb with verbal and adjectival features. One of the most essential characteristics of Participle II is that when it is used as part of a sentence, Participle II of a transitive verb is passive in its meaning and Participle II of an intransitive verb is active. Thus, the participles invited, told, taken are semantically passive. The participles arrived, gone, risen are semantically active.
The invited guests gathered at 6 o’clock.
The guests gone, we went to bed at once.
The original perfective meaning of Participle II can be seen from the context.
The story told by him amused everybody. (had already been told).
She went to the bombed building. (the building had been bombed and was in a particular state).
4. Participle II can function as
Attribute She saw the typed letters on the table.
The work done by them was good.
Participial phrase Greatly excited the children ran out.
He hurried by, hidden by the umbrella.
Adverbial modifier He won’t stop talking until interrupted.
Deprived of his property he felt awful.
Exercise 1
Translate the following
1. Flowers being expensive at this time of the year, we decided to give her something else. 2. Being interested in the subject he would go to every lecture the professor gave. 3. Not knowing the rules of grammar he made a lot of mistakes. 4. Being proud of his father he always talked about him. 5. Not knowing his name, I felt embarrassed. 6. Not liking the idea, he refused to discuss it. 7. Having finished her business in town, she took her train back. 8. Not having done what they wanted to do they couldn’t afford a rest. 9. Having been asked to help, he couldn’t refuse. 10. Not having been watered, the flowers withered.
|
Exercise 2
Work in pairs
| 1. Having considered the most important question, they decided to have a short rest. 2. Being a capable student, he easily coped with the tasks given to him. 3. (Being) unable to refuse the invitation he had to cancel the previous appointment. 4. Not having done the work in time, he had to apologize to them. 5. Shaking hands with Mr. Brown, Pete decided that the man was strong. 6. Shaking with cold, she wished she had put on a warm coat. 7. I don’t know the man who warned me against the danger. 8. Having joined them, he began to help them at once. 9. Not knowing what to do he decided to give up the idea. 10. The face of the man talking to the professor seemed familiar to me. 11. Being wet through, John decided to change his clothes. 12. The woman who opened the door must have been a maid. |
Exercise 3
Translate the following using the Participle
1. Сделав успехи к концу года, он мог читать книги в оригинале. 2. Я думал, что потерял сумку и был благодарен человеку, принесшему мне ее. 3. Так как мой брат интересуется музыкой, он никогда не упускает возможности сходить на концерт. 4. Держа ребенка за руку, женщина вошла в дом. 5. Напуганный шумом, ребенок расплакался. 6. Мелодия, которая сейчас исполняется, очень популярна. 7. Письмо, лежавшее на столе, было распечатано. 8. Я собираюсь встретиться с человеком, позвонившим мне вчера и пригласившим на концерт. 9. Она сидела, пристально рассматривая картину. 10. Поскольку они торопились на конференцию, они ушли раньше всех. 11. Некоторые марки, собранные им, очень любопытны. 12. Они усыновили мальчика, потерявшего родителей в авиационной катастрофе. 13. Постучав дважды и не получив ответа, путники решили, что в доме никого нет. 14. Сказав это, он вышел из комнаты. 15. Он не мог поступить иначе, так как был благородным человеком. 16. Им было скучно, поэтому они ушли рано. 17. Спускаясь по лестнице, я вдруг вспомнил, что забыл нужные бумаги. 18. Так как он плохо себя чувствовал и не мог вести машину, ему пришлось обратиться за помощью к другу. 19 Так как ему сказали правду, он не мог притворяться, что ничего не знает. 20. Он протянул перчатки женщине, обронившей их.
Exercise 4
Translate the following using the Gerund or Participle I
a) 1. Подходя к дому, он увидел, что там кто-то был. 2. «Я бы хотела, чтобы меня поняли правильно», - сказала она, улыбаясь. 3. Узнав меня, он подошел к нашей группе и попросил разрешения присоединиться к нам. 4. Войдя в комнату, он сразу заметил какую-то перемену. 5. Дав ему обещание, я не мог не прийти. 6. Проходя мимо их дома, я решил войти. 7. После окончания школы она стала работать секретарем. 8. Перед тем как лечь спать, он решил еще раз все повторить. 9. Вы не возражаете, если я к вам присоединюсь? 10. Мой любимый спорт – плаванье. 11. Ребенок боялся, что его оставят дома одного. 12. Она просто не может опоздать. 13. Этот факт стоит запомнить. 14. Нет смысла обсуждать этот вопрос в его отсутствие.
b) 1. Мой друг ушел, не оставив мне записки. 2. Она взяла мой словарь, не спросив разрешения. 3. Не посмотрев расписания, мы не знали, когда начинается урок. 4. Не зная его адреса, я не мог сообщить ему эту новость. 5. Опыт этого преподавателя в обучении студентов английскому языку стоит изучать. 6. Его советы весьма полезны. Им стоит следовать. 7. Так как он не выучил правило, то сделал много ошибок. 8. Я очень удивился, что он принял решение, не поговорив со мной. 9. Слухи, распространившиеся недавно на этом предприятии, оказались неверными. 10. Список тех, кто примет участие в конференции, вывешен у деканата. 11. Будучи очень рассеянным, он сделал несколько ошибок, переписывая текст. 12. Вы можете улучшить свое произношение, читая вслух каждый день. 13. Я поблагодарил его за то, что он купил такие интересные книги. 14. Нет смысла делить эту работу между двумя студентами. 15. Она была сердита на него за то, что он потерял ее книгу. 16. У меня нет намерения ехать к морю летом. Я не могу себе это позволить. 17. Шторм помешал кораблю вовремя войти в порт. 18. Что помешало тебе прийти вовремя. Ты же знал как это важно. 19. Он обычно повторял, что вещи, которые стоит делать, нужно делать хорошо. 20. Проспав около часа, он был разбужен странным звуком. 21. Они не могли спорить, не ссорясь. 22. Увидев автобус, он побежал к остановке. 23. Упаковав вещи, он вспомнил, что упаковал вместе с вещами билеты. 24. Избегая встреч со мной, он показал, что чувствует себя виноватым.
Module 6
The Infinitive
1. Forms of the Infinitive:
Active | Passive | |
Simple | Give | be given |
Continuous | be giving | be given |
Perfect | have given | have been given |
Perfect Continuous | have been giving | have been given |
Simple Infinitive Active – the action refers to the present or future:
They want to go on holiday.
Timothy intends to take part in the competitions.
Continuous InfinitiveActive – the action refers to the present moment:
What is she doing at the moment? – She seems to be looking through a magazine.
The baby seems to be crying.
Perfect Infinitive Active – the action refers to the past and shows that the action of the infinitive happened before the action of the verb:
She claims to have met a lot of famous actors but I don’t believe her.
He is believed to have won in a lottery.
Perfect Continuous Infinitive Active – refers to the past and emphasises the duration of the action of the infinitive, which happened before the action of the verb.
Her eyes are red. She seems to have been reading all night.
He is tired. He claims to have been working hard recently.
Simple Infinitive Passive
He hopes to be awarded for hard work.
They seem to be given a new task every week.
Perfect Infinitive Passive: (to) have been+ Past Participle:
He is said to have been injured in the accident.
|
|
История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...
Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...
Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьшения длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...
Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!