Task 4. Interview with Victor and Samira: The influence of peers — КиберПедия 

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Task 4. Interview with Victor and Samira: The influence of peers

2020-06-02 149
Task 4. Interview with Victor and Samira: The influence of peers 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

A. Here are some words and phrases from the interview with Victor and Samira printed in bold and given in the context in which you will hear them. They are followed by definitions.

Do you ever change your mind: change your opinion

She said it's a waste of money: not worth the money

I am just jealous: unhappy and slightly angry because you want what someone else has

loads of people: a lot of

the people you hang out with: spend time with

You can't conform all the time: do what everyone else is doing

You're in the same boat: in the same situation

B. Read the following questions before you listen to the interview with Victor and Samira.

1. How old is Victor?

2. Does Victor think he is influenced by his friends? Explain your answer.

3. What does Victor want to get and why?

4. How does Victor's mom feel about what he wants?

5. What is Victor going to do about the situation?

6. What grade is Samira in?

7. Does Samira agree that her peers influence her a lot? Explain your answer.

8. Who influences Samira more - her friends or her parents? Why?

C. Now listen to the interview. Write short answers for the questions in B. Compare your answers with a partner and then with the class.

 

Task 5. Discuss the following questions with apartner and then share your ideas with the class.

When you were an adolescent...

  1. Did your family try to influence the clothes you wore?
  2. Did you ever have friends that your family did not like?
  3. What time did you have to be back home in the evening?
  4. Were you allowed to date?
  5. Did you spend a lot of time alone?
  6. Did your family have strict rules about whatyou couldn't do?

REVISION

Task 1. Recall the ideas from the unit and complete the chart. You can use your own ideas as well.

 

 

CHECK YOURSELF

Task 1. Translate the following expressions into English:


· гармоничные семьи;

· защищать семейные ценности;

· нуклеарная семья;

· расширенная семья;

· Традиционная семейная жизнь давно в прошлом;

· высокий процент разводов;

· Политики считают, что социальные проблемы оказывают пагубное влияние на семейную жизнь;

· предоставлять кров и питание;

· заканчиваться разводом;

· Образ идеальной семьи беспрестанно используется в телевизионных рекламах;

· Новые формы института семьи становятся все более привычными;

· Материальная прибыль не обязательно приносит счастье;

· быть счастливым в браке;

· Во главе большинства таких семей – женщина;

· Большинство неполных семей живут на грани или за чертой бедности;

· Женщины обычно получают опеку над детьми в случае развода;

· родной ребенок;

· Приемный отец хорошо ладит с детьми;

· Подростки изо всех сил стараются вырваться из-под контроля родителей;

· принимать установленные родителями правила только из любви и уважения к ним;

· сделать важный шаг;

· без официальной свадебной церемонии;

· Гражданский брак распространен во всех слоях американского общества;

· Гражданский брак – это временная мера перед вступлением в брак;

· Молодые люди откладывают вступление в брак до возраста 25-30 лет;

· Брак означает самоотдачу и ответственность;

· предпочитать не вступать в брак;

· быть независимым от традиционного общества;

· уважающий семейные ценности;

· хорошо воспитанный;

· социализирующие агенты;

· В семьях, где царит теплая, дружелюбная и в меру строгая атмосфера, растут счастливые и хорошо воспитанные дети, а в семьях, где родители неэмоциональны, суровы и слишком строги, подростки становятся непослушными, обидчивыми и неуверенными в себе;

· Дети воспитываются по-разному в зависимости от культуры общества, в котором они растут;

· выполнять обязанности, которые приносят пользу всей семье;

· становиться все более привязанным к группе сверстников;

· взбунтоваться против родителей и старших;

· нарушать закон;

· образовывать различные субкультуры;

· Интересы, поведение и ценности подростков и их родителей и учителей могут существенно различаться;

· придавать большое значение школьной успеваемости;

· Они, скорее всего, попросят совета у родителей по вопросам денег, образования, карьеры и другим серьезным вопросам;

· достичь возраста 14-18 лет;

· начать воспринимать ценности взрослых.


 

Task 2. Make a presentation of the topic following the questions below and using active vocabulary of the module. Do not only use the ideas from the texts. Remember to give your personal opinion and examples using your active vocabulary.

1. What is more important: the type of the family or a family environment the child was brought up in?

2. Do you think that children brought up in single-parent families might be deprived of somewhat important?

3. What important lessons did you learn from your family and kin?

4. Name some of your family traditions, why are they important to you?

5. What are the most important skills children learn from their parents?

6. How did your parents teach you most important behaviours?

7. Which methods of socializing you were effective, which were not, why?

8. If you could change one thing in your childhood what would it be? Why?

9. What do you think are the best methods of disciplining children?

10. Should children be disciplined by physical punishment?

11. Should both parents assume equal responsibility in child rearing? Why?

12. Apart from chronological age, what are some major differences between an adolescent and an adult?

13. How are you different from your parents? Why?

14. Do you think you have qualifications of a good parent?

 


[1] families where both parents work

[2] families where one of the parents is not the biological parent of at least one of the children in the household

[3] when an unmarried couple live together as if married

[4] where a group of people who share similar ideals, beliefs, and interests live together as one community

[5] housing projects where buildings are designed to encourage social contact while preserving private space

[6] the process of learning what to expect and how to behave in the society the individual lives in


Поделиться с друзьями:

Таксономические единицы (категории) растений: Каждая система классификации состоит из определённых соподчиненных друг другу...

Своеобразие русской архитектуры: Основной материал – дерево – быстрота постройки, но недолговечность и необходимость деления...

Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...

Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.018 с.