Эмиссия газов от очистных сооружений канализации: В последние годы внимание мирового сообщества сосредоточено на экологических проблемах...
Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...
Топ:
Выпускная квалификационная работа: Основная часть ВКР, как правило, состоит из двух-трех глав, каждая из которых, в свою очередь...
История развития методов оптимизации: теорема Куна-Таккера, метод Лагранжа, роль выпуклости в оптимизации...
Комплексной системы оценки состояния охраны труда на производственном объекте (КСОТ-П): Цели и задачи Комплексной системы оценки состояния охраны труда и определению факторов рисков по охране труда...
Интересное:
Уполаживание и террасирование склонов: Если глубина оврага более 5 м необходимо устройство берм. Варианты использования оврагов для градостроительных целей...
Финансовый рынок и его значение в управлении денежными потоками на современном этапе: любому предприятию для расширения производства и увеличения прибыли нужны...
Берегоукрепление оползневых склонов: На прибрежных склонах основной причиной развития оползневых процессов является подмыв водами рек естественных склонов...
Дисциплины:
2018-01-05 | 262 |
5.00
из
|
Заказать работу |
Содержание книги
Поиск на нашем сайте
|
|
1. This is a new book. 2. What is the child’s name? 3. This woman was a doctor. 4. Jack saw a deer in the country. 5. A match is in the box. 6. Is your tooth still aching? 7. That metal is very hard. 8. Where is the knife? 9. The news wasn’t very good. 10. There was a key in the box.
III. Переведите на английский язык, используя конструкцию there is/are (there was/were, there will be).
1. В нашем институте много лабораторий. 2. В кабинете не было студентов. 3. На лекции было много студентов? 4. В этих домах будет 20 квартир. 5. В этом городе нет научно-исследовательских институтов.
IV. Раскройте скобки, поставив прилагательные и наречия в сравнительную или превосходную степень. Предложения переведите.
1. The peak A is (high) than the peak B. 2. This is the (important) fact. 3. This is the (late) issue of the magazine. 4. This box is (easy) than that one. 5. Jack Smith is the (good) student in our class. 6. The work is done (badly) than it was done yesterday. 7. The (much) we learn, the (good) we study. 8. Which is the (long) day of the year? 9. The Russian grammar is (difficult) than the English one. 10. Health is (good) than wealth.
V. Употребите нужную форму личных местоимений:
1. (I, me) often see (they, them) in the bus. 2. (She, her) lives near (we, us). 3. (We, us) always walk to the institute together. 4. What is the matter with (he, him) today? 5. (She, her) sits near (I, me) during the lesson. 6. (I, me) always speak to (he, him) in English. 7. (We, us) will ask (they, them) about it tomorrow. 8. (He, him) explains the lesson to (we, us) each morning. 9. There are some letters here for you and (I, me). 10. I know (she, her) and her sister very well.
VI.Употребите нужную форму притяжательных местоимений:
1. Would you like to see some of (her, hers) poems? 2. (Their, theirs) knowledge of the subject is not much superior to (our, ours). 3. You take care of (your, yours) things and I’ll take care of (my, mine). 4. All (our, ours) clothes were dirty, and (my, mine) especially so. 5. (Their, theirs) boat was faster than (our, ours). 6. I’m afraid they will take (your, yours) word against (her, hers). 7. (Their, theirs) home is pretty but (our, ours) is prettier.
VII. Заполните пропуски местоимениями some, any, no, every или их производными. Предложения переведите.
1. I can see …; it is quite dark. 2. Give me … to read, please. 3. She knows … who can help you. 4. He sat at the table, but he didn’t have … to eat. 5. … is all right. My granny is much better now. 6. … can answer this question. It is too easy. 7. I met … in the street, because it was rather late. 8. I put my passport … yesterday and now I can’t find it …. – Of course, that is because you leave all your things …. 9. … knows that water is necessary for life. 10. … left a magazine in our classroom yesterday.
|
VIII. Употребите глаголы, данные в скобках, в Present Indefinite(Simple) Tense или Future Indefinite (Simple) Tense.
1. If everything (to be) all right, my son (to graduate) from college next year. 2. I (to do) what he wants only after he (to ask) me about it. 3. When you (to leave) the room, please, make us a sign, and we (to follow) you. 4. We (to have) dinner when Father (to come) back from work. 5. Before she (to translate) the text, she (to learn) the new words. 6. When he (to return) to Moscow, he (to call) us. 7. If he (not to go) to the library tomorrow, he (to be) at home.
IX. Перепишите текст ‘The Millers’, употребив глаголы, данные в скобках, в Present Indefinite(Simple) Tense. Задайте все возможные вопросы к подчеркнутым предложениям.
The Millers
Ralph and Keiko Miller (to live) in Los Angeles. Ralph Miller (to be) a dentist. He (to have) an office downtown. He (to be) very busy every day.
The Millers (to eat) breakfast at seven usually. Dr Miller (to go) to his office at eight. Mrs Miller (not to go) to work. She (to stay) at home. She (to be) a housewife. She (to go) shopping and (to do) the housework.
Dr Miller (to come) at half past six. The Millers (to have) dinner at seven. After dinner Mrs Miller (to watch) television as a rule, but her husband (not to like) television.
X. Перепишите текст ‘The Millers’, употребив глаголы, данные в скобках, в Past Indefinite(Simple) Tense. Задайте все возможные вопросы к подчеркнутым предложениям (в Past Indefinite (Simple) Tense ).
XI. Употребите глаголы, данные в скобках, в Present, Past или Future Indefinite (Simple) Tenses. Предложения переведите.
1. Oscar Wild and Bernard Shaw (to be) the most witty British writers. 2. What time this museum (to open)? 3. Who (to meet) you at the station yesterday? 4. When the weather (to get) warmer, I (to go) for a picnic again. 5. She (not to speak) French. 6. If you (to feel) better this afternoon, we (to drive) to the coast. 7. He (not to meet) us at the station yesterday. 8. The weather (to be) good when we (to be) on holiday last year. 9. How many cigarettes a day you (to smoke)? 10. If he (to call) on me tomorrow, I (to help) him to translate this article.
|
|
Эмиссия газов от очистных сооружений канализации: В последние годы внимание мирового сообщества сосредоточено на экологических проблемах...
Опора деревянной одностоечной и способы укрепление угловых опор: Опоры ВЛ - конструкции, предназначенные для поддерживания проводов на необходимой высоте над землей, водой...
Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...
Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!