Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...
Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьшения длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...
Топ:
Проблема типологии научных революций: Глобальные научные революции и типы научной рациональности...
Методика измерений сопротивления растеканию тока анодного заземления: Анодный заземлитель (анод) – проводник, погруженный в электролитическую среду (грунт, раствор электролита) и подключенный к положительному...
Теоретическая значимость работы: Описание теоретической значимости (ценности) результатов исследования должно присутствовать во введении...
Интересное:
Финансовый рынок и его значение в управлении денежными потоками на современном этапе: любому предприятию для расширения производства и увеличения прибыли нужны...
Искусственное повышение поверхности территории: Варианты искусственного повышения поверхности территории необходимо выбирать на основе анализа следующих характеристик защищаемой территории...
Уполаживание и террасирование склонов: Если глубина оврага более 5 м необходимо устройство берм. Варианты использования оврагов для градостроительных целей...
Дисциплины:
2018-01-04 | 741 |
5.00
из
|
Заказать работу |
Содержание книги
Поиск на нашем сайте
|
|
1. Я не приготовил домашнее задание к сегодняшнему уроку. 2. Вы когда-нибудь играли в шахматы с Джоном? Хорошо ли он играет? - Я не знаю. Я никогда с ним не играл. 3. Зайдите попозже. Мой брат еще не вернулся. 4. Я никогда не слышал ничего об этом писателе. 5. Я оставил книгу в читальном зале. Принеси ее. 6. Том не играл в футбол с 2004 года. 7. – Сколько времени вы знакомы с мистером Смитом? – Я знаком с ним три года. 8. Мы еще не купили магнитофон, но у нас есть проигрыватель. Давайте потанцуем. 9. Я давно не получал писем от родителей. 1О. Мы с Биллом друзья с самого детства, и мы никогда не ссорились. 11. Почему вы не писали нам с 2004 года? 12. Я не был в театре с осени. 13. Вы бывали когда-нибудь в Лондоне? 14. В каких музеях вы побывали с тех пор? 15. Сэм потерял часы и теперь он всегда опаздывает. 16. Мы послали ему письмо, но ответа еще не получили. 7. Вы очень хорошо говорите по-английски. Это правда, что вы знаете английский с детства? 18. Я давно о вас не слышал. Где вы были все это время? 19. Я еще не говорил с Джоном об этом. Я не видел его со вчерашнего дня. 20. Вы уже прочитали эту книгу? Как она вам понравилась?
Exercise 17. Use correct forms of the verbs in brackets: the Present Simple or Present Perfect Tense.
1. I (see) the snow (stop). 2. Ann (want) to see you. You (not to be) here for ages! 3. As a rule I (have) eggs and bacon for breakfast, but this time I (order) a cheese omelette. 4. This is the house where I (live). I (live) here since my childhood. 5. – You (see) this picture by Picasso? – Yes. – How you (like) it? – I (like) it very much. 6. She just (ask) a porter to carry her bags as they (be) too heavy for her. 7. – Where (be) your roommate? – He (go) to the library. 8. I regularly (see) him every morning at the tram stop, but I (not to see) him these two or three days. 9. – It (be) cold in winter in Moscow, as a rule? – Yes, generally it (be), but this winter (be) exceptionally warm. 10. – Why you (not to shave) this morning? – I (shave) every other day. 11. I always (want) to have a car of my own. 12. – Father (be) at home? – No, he (not to come) yet. 13. – You (know) Eliza? – Yes. – How long you (know) her? – I (know) her for 10 years. 14. There (be) a lot of things I (want) to do for a long time now and I (not to do) them. 15. You (realize) we (know) each other for quite a long time now? And this (be) the first occasion you (ask) me to come out with you. 16. You (know) the girl who just (leave) the shop? 17. I (not to see) your pictures for a long time. Can I look round? 18. I (know) you for thirty-five years, but I never (see) you look or (hear) you speak like that before. 19. You (be) the first guest I (have) since my return. 20. The lecture (not to begin) yet.
|
Exercise 18. Use the verbs in brackets in the Present Perfect or the Present Perfect Continuous Tense.
1. Look! Somebody (break) the window. 2. We (walk) ten kilometres. 3. We (walk) for three hours. 4. I’m on a diet. I (eat) nothing for the whole week. 5. I (work) with him for ten years and he never (say) “Good morning” to me. 6. The meat must be nearly ready. I (cook) it for nearly an hour. 7. – What you (do) for the last two hours? – I (sit) here working at this problem. 8. I (clean) the office windows. So far I (clean) five of them and there are two more to do. 9. You (see) my bag anywhere? I (look) for it for half an hour. 10. Ask her how long she (write) and how much she (write). 11. I (do) my homework for three hours and I (not to finish) it yet. 12. Look, here’s the car. Arnold (arrive). I must go and wash my eyes. I don’t want him to see I (cry). 13. I (try) to learn Japanese for years but I (not to make) good progress yet. 14. I (read) the book you gave me but I (not to finish) it yet. 15. – What you (do)? – We (pick) apples. – How many you (pick)? – We (pick) ten baskets. 16. – You (hear) the news? Tom and Ann are engaged! – That’s not news, I (know) it for ages.
Exercise 19. Use correct forms of the verbs in brackets: the Present Simple, Present Continuous, Present Perfect or Present Perfect Continuous Tense.
1. – What you (think) of this drawing? – I (think) it (be) excellent. 2. I see you (not to do) much. What you (do) all this time? 3. Recently I (spend) a lot of time developing my reading skills. 4. This man (be) a journalist for many years now. 5. – We (not to see) Edward for a long time. He (to change) very much?
– No, he (be) just the same. 6. – Will you, please, lend me your pen for a moment. I (leave) mine at home and now (have) nothing to write with. – I (be) sorry, but I (be going) to write myself. Ann (not to write) at the moment, she can give you her pen. 7. – You (read) The Gadfly by E. Voynich? – I (read) it now. I (not to finish) it yet. It (be) a very good book, I (like) it very much. 8. We (go) to the Planet Hollywood café tonight. You ever (be) there? 9. – Where (be) Ann? – She (be) in the kitchen. – What she (do) there? – She (wash up). – I already (help) my mother with the housework and (come) to ask Ann to go to the cinema with me. 10. – Peter, what Bob (do) there? – He (look) for his exercise-book, he (lose) it. – Why, it (be) here! 11. – Who (play) the piano over there? – It’s my sister. She (play) very well, (do not) she? – Indeed she (do). She (be) a professional musician? No, she (not). – What she (do) then? – She (be) a fourth-year student at the University. 12. – Where (be) John? – He (prepare for) his classes. He usually (prepare for) his classes at this time. 13. – Is there anything the matter with you? You (be) so pale. – Nothing (be) the matter. I just (finish) my work and I (be) a little tired. 14. My bicycle (not to be) here any more. Somebody (take) it. 15. You (know) that Nick (make) no mistakes in his work. 16. Mary (live) in Liverpool. She (live) there all her life.
|
Exercise 20. Use correct forms of the verbs in brackets:
the Present Simple, Present Continuous, Present Perfect, or Present Perfect Continuous Tense.
1. I (enjoy) every minute of my stay here. 2. – Why you (cry)? Anything (be) the matter? – Nothing whatsoever. I (cut) up onions. 3. We (watch) this stupid film since lunchtime. Let’s switch over to the other channel. 4. Thank you, but I really (not to want) any more juice. I (have) two large glasses already. 5. This soup (taste) far too salty. 6. I (photocopy) the report all morning, but I still (not to finish). 7. I (not to be surprised) he (fail) that exam. He (not to work) hard recently. 8. – You (know) my friend George Thompson? – Certainly not. I never (meet) him. 9. You (hear) the wind? It (blow) very strongly. 10. –How your son (get on) at school? – I (not to know). I (not to speak) to the teachers for some time. 11. The weather (be) nice recently, don’t you think? 12. What you (do) all this time? I (not to see) you for weeks. 13. Every day I (wind up) my watch at nine o’clock in the evening. 14. Peter (type) these letters since two o’clock. He already (type) five letters. 15. Your Italian (be) very good. You (study) it for a long time? 16. – What you (look for)? – I (look for) my dictionary. – I just (see) it somewhere. I (think) it (be) on the bookshelf.
Exercise 21. Translate these sentences using the Present Simple, Present Continuous, Present Perfect, or Present Perfect Continuous Tense.
1. Я знаю его много лет, он всегда был мне хорошим другом. 2. Я уже выучил текст, а сейчас повторяю слова. 3. Почтальон обычно приходит в пять часов вечера. Сейчас уже половина шестого, а он все еще не пришел. 4. – Сколько раз ты была в этом году в театре? – Только два. 5. а) Он читает газету каждое утро. б) Сейчас он читает утреннюю газету. Не мешайте ему. в) Он уже полчаса читает газету своей бабушке. г) Он читает газету с семи часов. 6. а) Я перевел эту статью. Она готова. б) Я эту статью уже два часа, но перевел только половину. 7. Видишь человека за тем столиком? Он на нас смотрит. 8. – Ты что-нибудь слышишь? – Я слушаю очень внимательно, но ничего не слышу. 9. Чем ты сейчас занимаешься? – Я уже два часа набираю текст. 10. – Сколько времени ты женат? – Три года. 11. По дороге на работу я обычно встречаю детей, которые идут в школу. 12. Студенты только что ушли. Они находились здесь весь день. 13. Я очень рад, что вы пришли. Вы всегда приносите хорошие новости. 14. Я сегодня много сделал и завтра могу отдыхать. 15. Я очень люблю путешествовать. Я уже побывал во многих городах России. 16. – С каких пор вы живете в Москве? – С 2000 года.
|
|
Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...
Наброски и зарисовки растений, плодов, цветов: Освоить конструктивное построение структуры дерева через зарисовки отдельных деревьев, группы деревьев...
История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...
Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!