Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...
История развития пистолетов-пулеметов: Предпосылкой для возникновения пистолетов-пулеметов послужила давняя тенденция тяготения винтовок...
Топ:
Проблема типологии научных революций: Глобальные научные революции и типы научной рациональности...
Эволюция кровеносной системы позвоночных животных: Биологическая эволюция – необратимый процесс исторического развития живой природы...
Процедура выполнения команд. Рабочий цикл процессора: Функционирование процессора в основном состоит из повторяющихся рабочих циклов, каждый из которых соответствует...
Интересное:
Искусственное повышение поверхности территории: Варианты искусственного повышения поверхности территории необходимо выбирать на основе анализа следующих характеристик защищаемой территории...
Финансовый рынок и его значение в управлении денежными потоками на современном этапе: любому предприятию для расширения производства и увеличения прибыли нужны...
Лечение прогрессирующих форм рака: Одним из наиболее важных достижений экспериментальной химиотерапии опухолей, начатой в 60-х и реализованной в 70-х годах, является...
Дисциплины:
2018-01-04 | 665 |
5.00
из
|
Заказать работу |
Содержание книги
Поиск на нашем сайте
|
|
1) Указание на простое действие в прошлом:
I saw Jeremy in the bank.
Я видел Джереми в банке.
2) Регулярные, повторяющиеся действия в прошлом:
The old man often visited me.
Старикчастоменянавещал.
I noticed this charming shop girl each time I went to buy something.
Я замечал эту очаровательную продавщицу каждый раз, когда шел за покупками.
3) Перечисление последовательности действий в прошлом:
I heard a strange sound, looked back, and saw a huge cat sitting on the table.
Я услышал странный звук, обернулся и увидел огромного кота, сидящего на столе.
Exercise 5.1 Write the Past Simple of the following words:
open - opened | regret - ………… | cry - …………… | stay - …………… |
love -……………. | quarrel - ……… | fry - …………… | travel - ………… |
plan - …………… | drop - ………… | arrive - ………… | close - ………… |
empty - ………… | die - …………… | play - …………… | tidy - …………… |
Exercise 5.2Look at the list of irregular verbs at the back of the book and complete the table:
Infinitive | Past | Infinitive | Past |
go | ….. | ….. | broke |
have | …… | ….. | cut |
…… | came | take | ….. |
be | …… | ….. | stole |
wake | …… | drink | ….. |
meet | …… | ….. | put |
….. | sang | make | ….. |
speak | ….. | ….. | run |
….. | told | begin | ….. |
Exercise 5.3 Underline the verbs in Past Simple.
In the summer I visited my grandparents. We went to the forest, swam in the river, went fishing, read books, went to the cinema, and watched TV all the time. I visited my friends, played football, listened to music, worked in the fields, went boating, and had a good time. I picked berries and mushrooms. I lay on the sand.
Exercise 5.4Put the verbs in Past Simple.
be (2), feed, take, start, visit, listen
The children went to London. The Tour ________at Hyde Park in the morning. The children_______the ducks and squirrels there. Then they ________photos of Trafalgar Square.The next stop __________the British Museum.They also ___________ the Tower of London.The children _______to the famous bell Big Ben. In the evening they ________ very tired.
Exercise 5.5Look at what Maria did and didn’t do last Sunday. Then write sentences:
wake up late – have lunch with her grandparents ––
do her homework + take her dog out for a walk +
speak to her friend – help her mother make dinner +
Exercise 5.6Imagine your friend works in the zoo. Write what he did yesterday. Use the following phrases.
to come up to all the cages, to open them, to talk to the animals, to wash some of the animals, to give them food, to clean the cages, to bring water for the animals, to close the cages
|
Exercise 5.7Ask and answer questions what people did or didn’t do yesterday. Then ask your partner questions to fill in the table about him/her:
go for a walk | play golf | write a letter | wash the car | |
Peter | + | + | ||
Mr and Mrs Page | + | + | + | |
Your partner |
1. Peter/go for a walk? Did Peter go for a walk yesterday? Yes, he did.
2. Peter/play golf? ………………………………………………..
3. Peter/write a letter? ………………………………………………..
4. Mr and Mrs Page/play golf? ……………………………………….
5. Mr and Mrs Page/wash the car? …………………………………...
Exercise 5.8Use the time expressions below to write true sentences about yourself:
three months ago yesterday last weekend in 2014 last Tuesday |
1. I went to a pop concert three months ago.
2. …………………………………………
3. …………………………………………
4. …………………………………………
5. …………………………………………
Exercise 5.9Fill in the gaps with the verbs was, were, did.
1. When________ Mother's Day last year?
— It _______ in April.
2. What ____ you do?
— We made a cake and cards for Mum.
3. ________ Mum happy?
— Yes, she _________.
4. Who _______ you invite?
— Our grandparents.
5. What _______ you give to your granny?
— Flowers.
6. ________ you tired?
— No, we weren't.
Exercise 5.10Write questions in Past Simple.
Kim: What __________ (you do) last night, Lisa?
Lisa: I went to the cinema.
Kim: What film _____________ (you see)?
Lisa: Shrek.
Kim: Who _____________ (you go) with?
Lisa: Pete and Zoe.
Kim: _________ (you enjoy) it?
Lisa: Well, the special effects were brilliant, but the story wasn't very good.
Kim: What time ____________ (it finish)?
Lisa: At ten o'clock.
Kim: What______ (you do) after the film?
Lisa: We went for a pizza.
Exercise 5.11Read the legend aboutLake Naroch.Put the verbs in Past Simple.
The legend of Lake Naroch
Many years ago there __________ (live) a girl called Nara. She _____ (can) sing very well and play the psaltery.She _____ (love) a young man and ________ (want) to marry him. One day she was sitting near a large beautiful lake when a rich man ________ (see) her. He _______ (like) Nara so much that he_________ (want) to marry her. As Nara________ (have) a groom (жених) she________ (not want) _______ to marry the rich man. But the rich man_______ (be) very stubborn (упрямый), and his servants ___________ (kill) Nara’s groom and __________ (take) Nara to the rich man’s palace. The girl ______ (be) so unhappy that when everybody was sleeping, she ________ (set) fire to the palace, and _______ (run) away. When the rich man________ (learn) about it, he _____ (send) his servants (слуги) after Nara. As she ___________ (can not) run away from them, Nara ___________ (dive) into the lake and____________ (die). From that time the lake was named Lake Naroch.
Unit 6.FutureSimple.To be going to
Будущеепростоевремя.
|
Будущее время образуется при помощи вспомогательного глагола will, который ставится перед смысловым глаголом.
I will call you tomorrow.
Я позвоню тебе завтра.
Мы используем FutureSimple длявыражения:
1) решений, принятых только что:
It’s cold here. I'll close the window.
2) обещаний:
I’ll help you, I promise.
3) мнения, прогнозов:
I think (I believe, probably, perhaps) he will not (won't) pass his driving test.
4) вежливой просьбы:
Will you help me, please?
На будущее время могут указывать обстоятельства времени, например:
tomorrow - завтра
nextweek- на следующей неделе
nextyear- в будущем году
inaweek- через неделю
in a fewdays- через несколько дней
someday - когда-нибудь
oneofthesedays- на днях (по отношению к будущему)
Образование вопросительной и отрицательной форм
He willcall himtomorrow.
He will not (won't) call him tomorrow.
Will he call him tomorrow? Yes, he will. No, hewo'nt.
Глагол shall употребляетсяс I/we в вопросах (просьбах) дать указание, совет или разрешение, а также в случаях, когда говорящий вызывается сделать что-либо.
Shall I see you tomorrow? (Просьбаоразрешении)
Will I see you tomorrow? (Вопрос о действиях завтра)
Увидимся завтра?
Shallwedance? (Приглашение танцевать)
Willwedance? (Вопрос о действии в будущем)
Потанцуем?
Shall I translate? (Запрос на совершение действия)
Мне перевести?
Оборот tobegoingto
Оборот tobegoingto на русский язык переводится «собираться, намереваться» и используется для выражения:
1) планов, намерений совершить действие в будущем:
I’m going to buy a new bike.
2) очевидности совершения какого-либо действия в будущем:
Look at those black clouds. It’s going to rain.
|
|
Наброски и зарисовки растений, плодов, цветов: Освоить конструктивное построение структуры дерева через зарисовки отдельных деревьев, группы деревьев...
История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...
Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...
Археология об основании Рима: Новые раскопки проясняют и такой острый дискуссионный вопрос, как дата самого возникновения Рима...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!