Дополнительная информация по оплате оргвзносов будет размещена на сайте конференции — КиберПедия 

Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...

Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...

Дополнительная информация по оплате оргвзносов будет размещена на сайте конференции

2018-01-07 148
Дополнительная информация по оплате оргвзносов будет размещена на сайте конференции 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

ИНФОРМАЦИОННОЕ ПИСЬМО

 

 

УВАЖАЕМЫЕ КОЛЛЕГИ!

 

Приглашаем Вас принять участиев IV Международной научной конференции "Информационные технологии в науке, управлении, социальной сфере и медицине"

Время проведения:.05.12.2017–08. 12.2017.

 

Организаторы:

Томский университет систем управления и радиоэлектроники

Национальный исследовательский Томский политехнический университет.

 

Партнеры: Сибирский государственный медицинский университет Томский государственный педагогический университет Иркутский государственный технический университет Московский гуманитарно-экономический университет Томский государственный университет Формы проведения конференции: – пленарные и секционные доклады; – дискуссии на секциях; – круглые столы.

В рамках конференции будет проведен конкурс научных докладов молодых ученых.

 

Рабочие языки: русский, английский.

 

ОСНОВНЫЕ НАПРАВЛЕНИЯ

1. ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ПОДДЕРЖКИ ПРИНЯТИЯ РЕШЕНИЙ

2. МОДЕЛИРОВАНИЕ В НАУЧНЫХ ИССЛЕДОВАНИЯХ

3. ИНФОРМАЦИОННЫЕ СИСТЕМЫ И ТЕХНОЛОГИИ

4. ИНФОРМАЦИОННОЕ ОБЩЕСТВО И ЭКОНОМИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ В УСЛОВИЯХ ЦИФРОВОЙ ТРАНСФОРМАЦИИ БИЗНЕСА

5. ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ И МОДЕЛИРОВАНИЕ В ЭКОНОМИКЕ

6. ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ТЕЛЕКОММУНИКАЦИЯХ И ОБЛАЧНЫХ ВЫЧИСЛЕНИЯХ

7. СИСТЕМНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ И ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ПОЛИЭТНОКУЛЬТУРНОЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЕ: СОСТОЯНИЕ, ПРОБЛЕМЫ, ПЕРСПЕКТИВЫ

8. ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАНИИ. ЭЛЕКТРОННОЕ ОБУЧЕНИЕ

9. МАТЕМАТИЧЕСКИЕ МЕТОДЫ И ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В МЕДИЦИНЕ

10. МАТЕМАТИЧЕСКИЕ МЕТОДЫ, МОДЕЛИРОВАНИЕ И ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ГУМАНИТАРНЫХ ИССЛЕДОВАНИЯХ

11. ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ЭКОНОМИКЕ И УПРАВЛЕНИИ

Желающим принять участие в работе конференции необходимо ЗАРЕГИСТРИРОВАТЬСЯНА САЙТЕ КОНФЕРЕНЦИИ: http://itconference17.csrae.ru

Возможные формы участия:

1. Устный доклад (без публикации).

2. Доклади публикация.

3. Заочное участие (только публикация доклада).

 

Труды конференции

Планируется издание трудов конференции в ДВУХ ВАРИАНТАХ

1. Сборник трудов конференции с индексацией в РИНЦ.

Необходимо представить э лектронный вариант доклада, оформленный в соответствии с прилагаемымитребованиями ( приложение 1 ), объемом 2-4 страницыв срок до25 октября2017г. (по e-mail: [email protected]);

2. Издание докладов в издательстве AtlantisPress(индексация в WebofScience).

Для публикации в сборнике AtlantisPressнеобходимо направить электронный вариант полного текста доклада на английском языке (и перевод на русский язык) объемом 4–8 страниц,подготовленный в соответствии с требованиями IEEE (приложение 2) в адрес оргкомитета (e-mail: [email protected]) в срок до25 октября 2017г.

Финансовые условия

1. Участие в конференции (без публикации доклада) – бесплатное (регистрация на сайте конференции – ОБЯЗАТЕЛЬНА!)

2. Публикация докладав сборнике трудов конференции (код государственной регистрации - ISBN, УДК, ББК, авторский знак, индексирование в РИНЦ) – 500 руб.;

ДЛЯ СТУДЕНТОВ И АСПИРАНТОВ – БЕСПЛАТНО

3. Публикация доклада (на английском языке) всборнике трудов конференциив (издательство AtlantisPress).

Стоимость публикации в сборнике AtlantisPress будет сообщена авторам отобранных по результатам рецензирования докладов в ноябре. (Ориентировочно 6 - 7тыс. рублей).

ДОПОЛНИТЕЛЬНАЯ ИНФОРМАЦИЯ ПО ОПЛАТЕ ОРГВЗНОСОВ БУДЕТ РАЗМЕЩЕНА НА САЙТЕ КОНФЕРЕНЦИИ

 

E-mailоргкомитета: [email protected], [email protected]

 

Приложение 1

 

Правила оформления докладов в сборнике, индексируемом в РИНЦ

 

Доклады представляются в электронном виде, подготовленные в текстовых редакторах MicrosoftWordforWindows любых версий.

В имени файла доклада на первом месте должен стоять номер секции, затем фамилия и имя первого автора доклада, затем название доклада (по желанию). Пример: 1_Иванов Сергей_Название доклада.doc.

Объем доклада: пленарные доклады - 2-4 страниц; секционные, стендовые доклады - 2 страницы.
Размер бумаги А4, поля (снизу, сверху, справа, слева) по 2 см. Текст без переносов и лишних пробелов в один интервал, шрифт TimesNewRoman, 12 пунктов. Отступ красной строки 1,25 см.

Перед основным текстом по центру размещаются название статьи (заглавными буквами, жирным шрифтом), ниже через интервал по центру Ф.И.О. авторов (курсив), ниже по центру через интервал город и организация в круглых скобках (курсив), ниже по центру e-mail авторов.

Далее через интервал по центру на английском языке следуют название статьи, ниже через интервал по центру Ф.И.О. авторов, ниже через интервал по центру город и организация в круглых скобках (курсив).

Далее на английском языке краткая аннотация статьи (реферат).

Далее на английском языке ключевые слова (не менее пяти слов).

Названия разделов статьи выделяются жирным шрифтом, пишутся с красной строки в начале раздела, далее следует (в той же строке) основной текст раздела.

Рисунки и таблицы нумеруются по порядку, имеют тематические названия, размещаются на странице с текстом вблизи ссылки. При оформлении рисунков использовать режим «Вставка объекта (рисунок MicrosoftWord)». Рисунки, вставленные в текст, должны быть присланы в виде файлов с расширением *.tif или *.bmp с разрешением 300 dpi.

Формулы набирать в редакторах MathType (EquationEditor), настроенных по умолчанию. Нумеруются только те формулы, на которые есть ссылка в тексте.

Сокращения (кроме общеупотребительных и допустимых в печати) должны быть расшифрованы. Латинские символы выделены курсивом.

В конце статьи (через интервал) печатается заголовок ЛИТЕРАТУРА и библиографический список ссылок на литературу в порядке встречаемости в квадратных скобках, например: [1, 2] или [3–7].

 

(Пример оформления статьи)

 

НАЗВАНИЕ СТАТЬИ
И.И. Иванов, П.П. Петров
(г. Томск, Томский политехнический университет)
e-mail:

 

THE TITLE OF THE REPORT
I.I. Ivanov, P.P. Petrov
(Tomsk, Tomsk Polytechnik University)

Аннотация на английском языке.
Ключевые слова на английском языке.

Название раздела. Текст раздела …

 

ЛИТЕРАТУРА

Фамилия И.О. Название книги. – М.: Издательство, 2008. – 123 с.

Название книги / Под ред. И.О. Фамилия. – М.: Издательство, 2008. – 123 с.

Фамилия И.О. Название статьи // Журнал. – 2008. – Т. 1. – № 11. – С. 71–77.

 

Приложение2

Правила оформления докладов в сборнике AtlantisPress

Paper Title* ( use style: paper title)

Subtitle as needed (paper subtitle)


Authors Name/s per 1st Affiliation (Author)

line 1 (of Affiliation): dept. name of organization

line 2-name of organization, acronyms acceptable

line 3-City, Country

line 4-e-mail address if desired

Authors Name/s per 2nd Affiliation (Author)

line 1 (of Affiliation): dept. name of organization

line 2-name of organization, acronyms acceptable

line 3-City, Country

line 4-e-mail address if desired


 

 


Abstract —This electronic document is a “live” template and already defines the components of your paper [title, text, heads, etc.] in its style sheet. *CRITICAL: Do Not Use Symbols, Special Characters, or Math in Paper Title or Abstract. (Abstract)

Keywords—component; formatting; style; styling; insert (key words)

I. Introduction (Heading 1)

This template, modified in MS Word 2007 and saved as a “Word 97-2003 Document” for the PC, provides authors with most of the formatting specifications needed for preparing electronic versions of their papers. All standard paper components have been specified for three reasons: (1) ease of use when formatting individual papers, (2) automatic compliance to electronic requirements that facilitate the concurrent or later production of electronic products, and (3) conformity of style throughout a conference proceedings. Margins, column widths, line spacing, and type styles are built-in; examples of the type styles are provided throughout this document and are identified in italic type, within parentheses, following the example. Some components, such as multi-leveled equations, graphics, and tables are not prescribed, although the various table text styles are provided. The formatter will need to create these components, incorporating the applicable criteria that follow.

II. Ease of Use

B. Units

· Use either SI (MKS) or CGS as primary units. (SI units are encouraged.) English units may be used as secondary units (in parentheses). An exception would be the use of English units as identifiers in trade, such as “3.5-inch disk drive.”

· Avoid combining SI and CGS units, such as current in amperes and magnetic field in oersteds. This often leads to confusion because equations do not balance dimensionally. If you must use mixed units, clearly state the units for each quantity that you use in an equation.

· Do not mix complete spellings and abbreviations of units: “Wb/m2” or “webers per square meter,” not “webers/m2.” Spell units when they appear in text: “...a few henries,” not “...a few H.”

Identify applicable sponsor/s here. If no sponsors, delete this text box (sponsors).

· Use a zero before decimal points: “0.25,” not “.25.” Use “cm3,” not “cc.” (bullet list)

C. Equations

The equations are an exception to the prescribed specifications of this template. You will need to determine whether or not your equation should be typed using either the Times New Roman or the Symbol font (please no other font). To create multileveled equations, it may be necessary to treat the equation as a graphic and insert it into the text after your paper is styled.

Number equations consecutively. Equation numbers, within parentheses, are to position flush right, as in (1), using a right tab stop. To make your equations more compact, you may use the solidus (/), the exp function, or appropriate exponents. Italicize Roman symbols for quantities and variables, but not Greek symbols. Use a long dash rather than a hyphen for a minus sign. Punctuate equations with commas or periods when they are part of a sentence, as in

a + b = g (1) a + b = c. (1) (1)

Note that the equation is centered using a center tab stop. Be sure that the symbols in your equation have been defined before or immediately following the equation. Use “(1),” not “Eq. (1)” or “equation (1),” except at the beginning of a sentence: “Equation (1) is...”

D. Some Common Mistakes

· The word “data” is plural, not singular.

· The subscript for the permeability of vacuum m 0, and other common scientific constants, is zero with subscript formatting, not a lowercase letter “o.”

· In American English, commas, semi-/colons, periods, question and exclamation marks are located within quotation marks only when a complete thought or name is cited, such as a title or full quotation. When quotation marks are used, instead of a bold or italic typeface, to highlight a word or phrase, punctuation should appear outside of the quotation marks. A parenthetical phrase or statement at the end of a sentence is punctuated outside of the closing parenthesis (like this). (A parenthetical sentence is punctuated within the parentheses.)

· A graph within a graph is an “inset,” not an “insert.” The word alternatively is preferred to the word “alternately” (unless you really mean something that alternates).

· Do not use the word “essentially” to mean “approximately” or “effectively.”

· In your paper title, if the words “that uses” can accurately replace the word using, capitalize the “u”; if not, keep using lower-cased.

· Be aware of the different meanings of the homophones “affect” and “effect,” “complement” and “compliment,” “discreet” and “discrete,” “principal” and “principle.”

· Do not confuse “imply” and “infer.”

· The prefix “non” is not a word; it should be joined to the word it modifies, usually without a hyphen.

· There is no period after the “et” in the Latin abbreviation “et al.”

· The abbreviation “i.e.” means “that is,” and the abbreviation “e.g.” means “for example.”

An excellent style manual for science writers is [7].

IV. Using the Template

After the text edit has been completed, the paper is ready for the template. Duplicate the template file by using the Save As command, and use the naming convention prescribed by your conference for the name of your paper. In this newly created file, highlight all of the contents and import your prepared text file. You are now ready to style your paper; use the scroll down window on the left of the MS Word Formatting toolbar.

A. Authors and Affiliations

The template is designed so that author affiliations are not repeated each time for multiple authors of the same affiliation. Please keep your affiliations as succinct as possible (for example, do not differentiate among departments of the same organization). This template was designed for two affiliations.

E) Reassign number of columns: Place your cursor to the right of the last character of the last affiliation line of an even numbered affiliation (e.g., if there are five affiliations, place your cursor at end of fourth affiliation). Drag the cursor up to highlight all of the above author and affiliation lines. Go to Column icon and select “2 Columns”. If you have an odd number of affiliations, the final affiliation will be centered on the page; all previous will be in two columns.

B. Identify the Headings

Headings, or heads, are organizational devices that guide the reader through your paper. There are two types: component heads and text heads.

Component heads identify the different components of your paper and are not topically subordinate to each other. Examples include ACKNOWLEDGMENTS and REFERENCES, and for these, the correct style to use is “Heading 5.” Use “figure caption” for your Figure captions, and “table head” for your table title. Run-in heads, such as “Abstract,” will require you to apply a style (in this case, italic) in addition to the style provided by the drop down menu to differentiate the head from the text.

Text heads organize the topics on a relational, hierarchical basis. For example, the paper title is the primary text head because all subsequent material relates and elaborates on this one topic. If there are two or more sub-topics, the next level head (uppercase Roman numerals) should be used and, conversely, if there are not at least two sub-topics, then no subheads should be introduced. Styles named “Heading 1,” “Heading 2,” “Heading 3,” and “Heading 4” are prescribed.

C. Figures and Tables

Positioning Figures and Tables: Place figures and tables at the top and bottom of columns. Avoid placing them in the middle of columns. Large figures and tables may span across both columns. Figure captions should be below the figures; table heads should appear above the tables. Insert figures and tables after they are cited in the text. Use the abbreviation “Fig. 1,” even at the beginning of a sentence.

TABLE I. Table Styles

Table Head Table Column Head
Table column subhead Subhead Subhead
copy More table copya    

a. Sample of a Table footnote. (Table footnote)

b.

Fig. 1. Example of a figure caption. (figure caption)

Figure Labels: Use 8 point Times New Roman for Figure labels. Use words rather than symbols or abbreviations when writing Figure axis labels to avoid confusing the reader. As an example, write the quantity “Magnetization,” or “Magnetization, M,” not just “M.” If including units in the label, present them within parentheses. Do not label axes only with units. In the example, write “Magnetization (A/m)” or “Magnetization (A (m(1),” not just “A/m.” Do not label axes with a ratio of quantities and units. For example, write “Temperature (K),” not “Temperature/K.”

Acknowledgment (Heading 5)

The preferred spelling of the word “acknowledgment” in America is without an “e” after the “g.” Avoid the stilted expression “one of us (R. B. G.) thanks...”. Instead, try “R. B. G. thanks...”. Put sponsor acknowledgments in the unnumbered footnote on the first page.

 

References

The template will number citations consecutively within brackets [1]. The sentence punctuation follows the bracket [2]. Refer simply to the reference number, as in [3]—do not use “Ref. [3]” or “reference [3]” except at the beginning of a sentence: “Reference [3] was the first...”

Number footnotes separately in superscripts. Place the actual footnote at the bottom of the column in which it was cited. Do not put footnotes in the reference list. Use letters for table footnotes.

Unless there are six authors or more give all authors’ names; do not use “et al.”. Papers that have not been published, even if they have been submitted for publication, should be cited as “unpublished” [4]. Papers that have been accepted for publication should be cited as “in press” [5]. Capitalize only the first word in a paper title, except for proper nouns and element symbols.

For papers published in translation journals, please give the English citation first, followed by the original foreign-language citation [6].

 

[1]
We suggest that you use a text box to insert a graphic (which is ideally a 300 dpi resolution TIFF or EPS file with all fonts embedded) because this method is somewhat more stable than directly iserting a picture. To have non-visible rules on your frame, use the MSWord “Format” pull-down menu, select Text Box > Colors and Lines to choose No Fill and No Line.
G. Eason, B. Noble, and I.N. Sneddon, “On certain integrals of Lipschitz-Hankel type involving products of Bessel functions,” Phil. Trans. Roy. Soc. London, vol. A247, pp. 529-551, April 1955. (references)

[2] J. Clerk Maxwell, A Treatise on Electricity and Magnetism, 3rd ed., vol. 2. Oxford: Clarendon, 1892, pp.68-73.

[3] I.S. Jacobs and C.P. Bean, “Fine particles, thin films and exchange anisotropy,” in Magnetism, vol. III, G.T. Rado and H. Suhl, Eds. New York: Academic, 1963, pp. 271-350.

[4] K. Elissa, “Title of paper if known,” unpublished.


 

ИНФОРМАЦИОННОЕ ПИСЬМО

 

 

УВАЖАЕМЫЕ КОЛЛЕГИ!

 

Приглашаем Вас принять участиев IV Международной научной конференции "Информационные технологии в науке, управлении, социальной сфере и медицине"

Время проведения:.05.12.2017–08. 12.2017.

 

Организаторы:

Томский университет систем управления и радиоэлектроники

Национальный исследовательский Томский политехнический университет.

 

Партнеры: Сибирский государственный медицинский университет Томский государственный педагогический университет Иркутский государственный технический университет Московский гуманитарно-экономический университет Томский государственный университет Формы проведения конференции: – пленарные и секционные доклады; – дискуссии на секциях; – круглые столы.

В рамках конференции будет проведен конкурс научных докладов молодых ученых.

 

Рабочие языки: русский, английский.

 

ОСНОВНЫЕ НАПРАВЛЕНИЯ

1. ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ПОДДЕРЖКИ ПРИНЯТИЯ РЕШЕНИЙ

2. МОДЕЛИРОВАНИЕ В НАУЧНЫХ ИССЛЕДОВАНИЯХ

3. ИНФОРМАЦИОННЫЕ СИСТЕМЫ И ТЕХНОЛОГИИ

4. ИНФОРМАЦИОННОЕ ОБЩЕСТВО И ЭКОНОМИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ В УСЛОВИЯХ ЦИФРОВОЙ ТРАНСФОРМАЦИИ БИЗНЕСА

5. ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ И МОДЕЛИРОВАНИЕ В ЭКОНОМИКЕ

6. ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ТЕЛЕКОММУНИКАЦИЯХ И ОБЛАЧНЫХ ВЫЧИСЛЕНИЯХ

7. СИСТЕМНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ И ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ПОЛИЭТНОКУЛЬТУРНОЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ СРЕДЕ: СОСТОЯНИЕ, ПРОБЛЕМЫ, ПЕРСПЕКТИВЫ

8. ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАНИИ. ЭЛЕКТРОННОЕ ОБУЧЕНИЕ

9. МАТЕМАТИЧЕСКИЕ МЕТОДЫ И ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В МЕДИЦИНЕ

10. МАТЕМАТИЧЕСКИЕ МЕТОДЫ, МОДЕЛИРОВАНИЕ И ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ГУМАНИТАРНЫХ ИССЛЕДОВАНИЯХ

11. ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ЭКОНОМИКЕ И УПРАВЛЕНИИ

Желающим принять участие в работе конференции необходимо ЗАРЕГИСТРИРОВАТЬСЯНА САЙТЕ КОНФЕРЕНЦИИ: http://itconference17.csrae.ru

Возможные формы участия:

1. Устный доклад (без публикации).

2. Доклади публикация.

3. Заочное участие (только публикация доклада).

 

Труды конференции

Планируется издание трудов конференции в ДВУХ ВАРИАНТАХ

1. Сборник трудов конференции с индексацией в РИНЦ.

Необходимо представить э лектронный вариант доклада, оформленный в соответствии с прилагаемымитребованиями ( приложение 1 ), объемом 2-4 страницыв срок до25 октября2017г. (по e-mail: [email protected]);

2. Издание докладов в издательстве AtlantisPress(индексация в WebofScience).

Для публикации в сборнике AtlantisPressнеобходимо направить электронный вариант полного текста доклада на английском языке (и перевод на русский язык) объемом 4–8 страниц,подготовленный в соответствии с требованиями IEEE (приложение 2) в адрес оргкомитета (e-mail: [email protected]) в срок до25 октября 2017г.

Финансовые условия

1. Участие в конференции (без публикации доклада) – бесплатное (регистрация на сайте конференции – ОБЯЗАТЕЛЬНА!)

2. Публикация докладав сборнике трудов конференции (код государственной регистрации - ISBN, УДК, ББК, авторский знак, индексирование в РИНЦ) – 500 руб.;

ДЛЯ СТУДЕНТОВ И АСПИРАНТОВ – БЕСПЛАТНО

3. Публикация доклада (на английском языке) всборнике трудов конференциив (издательство AtlantisPress).

Стоимость публикации в сборнике AtlantisPress будет сообщена авторам отобранных по результатам рецензирования докладов в ноябре. (Ориентировочно 6 - 7тыс. рублей).

ДОПОЛНИТЕЛЬНАЯ ИНФОРМАЦИЯ ПО ОПЛАТЕ ОРГВЗНОСОВ БУДЕТ РАЗМЕЩЕНА НА САЙТЕ КОНФЕРЕНЦИИ

 

E-mailоргкомитета: [email protected], [email protected]

 

Приложение 1

 

Правила оформления докладов в сборнике, индексируемом в РИНЦ

 

Доклады представляются в электронном виде, подготовленные в текстовых редакторах MicrosoftWordforWindows любых версий.

В имени файла доклада на первом месте должен стоять номер секции, затем фамилия и имя первого автора доклада, затем название доклада (по желанию). Пример: 1_Иванов Сергей_Название доклада.doc.

Объем доклада: пленарные доклады - 2-4 страниц; секционные, стендовые доклады - 2 страницы.
Размер бумаги А4, поля (снизу, сверху, справа, слева) по 2 см. Текст без переносов и лишних пробелов в один интервал, шрифт TimesNewRoman, 12 пунктов. Отступ красной строки 1,25 см.

Перед основным текстом по центру размещаются название статьи (заглавными буквами, жирным шрифтом), ниже через интервал по центру Ф.И.О. авторов (курсив), ниже по центру через интервал город и организация в круглых скобках (курсив), ниже по центру e-mail авторов.

Далее через интервал по центру на английском языке следуют название статьи, ниже через интервал по центру Ф.И.О. авторов, ниже через интервал по центру город и организация в круглых скобках (курсив).

Далее на английском языке краткая аннотация статьи (реферат).

Далее на английском языке ключевые слова (не менее пяти слов).

Названия разделов статьи выделяются жирным шрифтом, пишутся с красной строки в начале раздела, далее следует (в той же строке) основной текст раздела.

Рисунки и таблицы нумеруются по порядку, имеют тематические названия, размещаются на странице с текстом вблизи ссылки. При оформлении рисунков использовать режим «Вставка объекта (рисунок MicrosoftWord)». Рисунки, вставленные в текст, должны быть присланы в виде файлов с расширением *.tif или *.bmp с разрешением 300 dpi.

Формулы набирать в редакторах MathType (EquationEditor), настроенных по умолчанию. Нумеруются только те формулы, на которые есть ссылка в тексте.

Сокращения (кроме общеупотребительных и допустимых в печати) должны быть расшифрованы. Латинские символы выделены курсивом.

В конце статьи (через интервал) печатается заголовок ЛИТЕРАТУРА и библиографический список ссылок на литературу в порядке встречаемости в квадратных скобках, например: [1, 2] или [3–7].

 

(Пример оформления статьи)

 

НАЗВАНИЕ СТАТЬИ
И.И. Иванов, П.П. Петров
(г. Томск, Томский политехнический университет)
e-mail:

 

THE TITLE OF THE REPORT
I.I. Ivanov, P.P. Petrov
(Tomsk, Tomsk Polytechnik University)

Аннотация на английском языке.
Ключевые слова на английском языке.

Название раздела. Текст раздела …

 

ЛИТЕРАТУРА

Фамилия И.О. Название книги. – М.: Издательство, 2008. – 123 с.

Название книги / Под ред. И.О. Фамилия. – М.: Издательство, 2008. – 123 с.

Фамилия И.О. Название статьи // Журнал. – 2008. – Т. 1. – № 11. – С. 71–77.

 

Приложение2

Правила оформления докладов в сборнике AtlantisPress

Paper Title* ( use style: paper title)

Subtitle as needed (paper subtitle)


Authors Name/s per 1st Affiliation (Author)

line 1 (of Affiliation): dept. name of organization

line 2-name of organization, acronyms acceptable

line 3-City, Country

line 4-e-mail address if desired

Authors Name/s per 2nd Affiliation (Author)

line 1 (of Affiliation): dept. name of organization

line 2-name of organization, acronyms acceptable

line 3-City, Country

line 4-e-mail address if desired


 

 


Abstract —This electronic document is a “live” template and already defines the components of your paper [title, text, heads, etc.] in its style sheet. *CRITICAL: Do Not Use Symbols, Special Characters, or Math in Paper Title or Abstract. (Abstract)

Keywords—component; formatting; style; styling; insert (key words)

I. Introduction (Heading 1)

This template, modified in MS Word 2007 and saved as a “Word 97-2003 Document” for the PC, provides authors with most of the formatting specifications needed for preparing electronic versions of their papers. All standard paper components have been specified for three reasons: (1) ease of use when formatting individual papers, (2) automatic compliance to electronic requirements that facilitate the concurrent or later production of electronic products, and (3) conformity of style throughout a conference proceedings. Margins, column widths, line spacing, and type styles are built-in; examples of the type styles are provided throughout this document and are identified in italic type, within parentheses, following the example. Some components, such as multi-leveled equations, graphics, and tables are not prescribed, although the various table text styles are provided. The formatter will need to create these components, incorporating the applicable criteria that follow.

II. Ease of Use


Поделиться с друзьями:

Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...

Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...

История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...

Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.184 с.