Святой мученицы Ауреи (Хрисы), девы Остийской — КиберПедия 

Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...

Кормораздатчик мобильный электрифицированный: схема и процесс работы устройства...

Святой мученицы Ауреи (Хрисы), девы Остийской

2018-01-03 344
Святой мученицы Ауреи (Хрисы), девы Остийской 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Ж И Т И Е

Святой мученицы Ауреи (Хрисы), девы Остийской

 

Аурея, (рим. Aurea; Хриса; греч. Χρυσῆ — золотая,) Остийская – дева-мученица, небесная покровительница Остии — римского города в Лациуме, в устье Тибра; главная гавань Древнего Рима, традиционно считавшаяся также его первой колонией.

Согласно преданию, святая Аурея, римская аристократка, пострадала за Христа в III веке от Р. Х. в правление римского императора Клавдия II Готского в числе многих Остийских мучеников.

После допроса у императора Клавдия, за свою преданность христианству она была сослана из Вечного города в своё поместье, находившееся рядом с Остией. Здесь она продолжала открыто исповедовать свою веру и поддерживала общение с местными христианами, а также посещала и утешала содержавшихся в местной тюрьме страдальцев за веру. Одним из них был святой Кенсорин (Цензоринус) — первый сановник римского императора Клавдия II (268 - 270). По доносу он был взят и заключен в темницу за веру во Христа.

Во время одного из таких посещений, Господь через свою угодницу явил чудо – с заключённого Кенсорин, чудесным образом спали оковы, в которые он был закован. Увидев чудо, 17 римских солдат обратились ко Христу и за отказ отречься от Него, были обезглавлены недалеко от Арки Каракаллы в Остии. Мученические акты называют их имена – Феликс (Felix), Максим (Maximus), Тауринус (Taurinus), Геркуланус (Herculanus), Невинус (Nevinus), Гисторакинус (Historacinus), Менна (Menna), Коммодиус (Commodius), Гермес (Hermis,), Мавр (Maurus), Евсевий (Eusebius), Рустикус (Rusticus), Монаксиус (Monaxius), Армандиус (Armandinus), Олимпиус (Olympius), Ейпрос (Eipros) и Феодор (Theodorus).

Древнее предание также повествует о том, что по молитвам святой Ауреи и её сподвижников был воскрешён из мёртвых сын сапожника.

По приказу римского префекта Ульпинуса Ромулуса сподвижники святой Ауреи из числа местных христиан были казнены, а святая дева—мученица подвергнута жестоким пыткам за отказ принести жертвы языческим богам. Не сумев сломить волю святой и поколебать её веру во Христа, Ульпинус приказал надеть ей на шею тяжёлый камень и бросить в море, в порту Остии.

Тело святой прибило к берегу,местные христиане взяли его и погребли на территории её виллы. Над могилой святой впоследствии возвели церковь, которая существует и в наши дни, правда не в первозданном виде. Эту церковь неоднократно реставрировали по приказу римских первосвященников – святителя Сергия I (+ в 701), святителя Льва III (+ в 816) и святителя Льва IV (+ в 855), а в 15 веке её перестраивали. В этом храме до 1430 г. была также погребена святая Моника (+387) — мать блаженного Августина, которая вместе со своим сыном ожидала отправления в Северную Африку и скончалась в остийской гостинице. В 1950 году во время археологических раскопок была найдена мраморная колонна 5 века, посвящённая святой мученице, на которой написано S.AVR(SantaAurea – святая Аурея). Неподалёку в 1981 году была обретена надпись CHRYSE HIC DORM[IT] («Хрисия почивает здесь»).

 

С Л У Ж Б А

Святой мученице Ауреи-деве Остийской

 

НА ВЕЧЕРНИ

На Г осподи, воззвах: стихиры, глас 1:

У красився светлостию разума, / душу твою просветила еси Божественными заповедьми / и, вся земная оставив, / неуклонно за Христом последовала еси, / Егоже моли, мученице Аурее славная, // да спасет души наша.

О ставив богатство, яко вещь тленную, / и славу текущую земную,/ восприяла еси воистинну богатство нетлеемое и славу вечную. / Темже блажим святое твое успение,/ и, воспевающе, вопием ти:/ имея к Богу дерзновение, // поминай нас всегда, Аурее всеблаженная.

Б ожественным промышлением наставляема / и просвещена Трисиянною Богоначальною светлостию,/ миракрасоту презревшии мглу страстей, / всеблаженная Аурее,/ к Небеси же ведущей стезею девства шествовала еси,/ имея Помощника едина Благодетеля // и Всещедраго Господа.

Л юбюбовию ко Христу связуема, / в водах морских утопление прияла еси / и от Царя и Владыки мученическим венцемвенчалася еси, / и с лики святых в неизреченней славе / ныне предстоиши ПрестолуВладычню. / Поминай и нас, совершающих святуюпамять твою, // Аурее добрая дево.

Слава, глас 4:

И сцелений воды/ твоя рака притекающим источает всегда,/ мученице славная Аурее, / и омывает страсти, / и потопляет полки демонскиядейством Святаго Духа./ Темже молися дароватидушам нашим // мир и велию милость.

И ныне, Догматик, глас тойже: И же Тебе ради:

НА УТРЕНИ

Канон святыя, глас 2.

Песнь 1

Ирмос: Г рядите, людие, / поим песнь Христу Богу, / раздельшему море, / и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, / яко прославися.

Ж еланием сущим к Богу распалаема, мир оставила еси и Спутника обрела еси, Христа, Аурее дево славная, с Нимже стезю прошла есиспасительную страданий, радуяся.

В идети Жениха Царя доброту красную вожделела еси чисто, темже Божественными, страстотерпице, страданьми светло себе украсила еси.

У момочищенным преславно зриши, Аурее честная, доброту неизреченную – Христа, всяческих Бога нашего, Егоже моли о чтущих подвиги твоя.

Богородичен: С ветлыми лучами Твоего Сына, Богородице, просвети омраченную мою душу, страстей смущение отжени, Твоими, Чистая, ходатайствы.

Песнь 3

Ирмос: Н а камени мя веры утвердив, / разширил еси уста моя на враги моя. / Возвесели бо ся дух мой, внегда пети: / несть свят, якоже Бог наш, / и несть праведен паче Тебе, Господи.

П обеждаявражия полки Божественным пособием Духа и мучителемдобльственно сопротивляяся, взывала еси Христу твоему: несть праведен, паче Тебе, Господи.

И стине Евангельской наученна, животворныя заповеди Спасовы исполнила еси ревностно, Аурее блаженная, и научила еси всех взывати: несть праведен, паче Тебе, Господи.

Н а земли — дева и мученица, на Небесех — венценосица,Христова угодница Ауреяпоказася яве, с Безплотными чинми зовуще:несть праведен, паче Тебе, Господи.

Богородичен:А нгелов удивление, человеков дерзновение, Богородице Чистая, Приснодево, моли Христа Бога, спасти непрестанно Тя блажащия.

Седален, глас 1:

Ж еланием возжделевши видети красоту Твою Христе, Аурея святая мученица с каменем низринута в море бысть, душею же возлетевши в Небесныя обители, идеже предстоящеТебе Спасу душ наших, молится о нас.

Слава, и ныне, глас тойже:

У пование христиан, Пресвятая Дево, Егоже родила еси Бога, паче ума же и слова, непрестанно моли с вышними Силами подати оставление грехов наших всех и исправление жития верою и любовию присно Тя славящим.

Песнь 4

Ирмос: И з горы приосененныя, Слове, пророк, единыя Богородице, хотяща воплотитися боговидно усмотри и со страхом славословяще силу Твою.

С ияеши, Христовым мучеником совокуплься,разорила бо еси лесть многобожную, кровными течении твоимивсю потопила еси идольскую прелесть, Владыце Христу представши.

Х одяще путем евангельским, вБожественный град вошла еси, Аурее блаженная, спасительным сиянием обогатився.

П италася еси, ранами Божественными наслаждаема, мученице достоблаженная Аурее, видении Жениха твоего, и на Того доброту взирающи.

Богородичен: В ладычице Милостивая, не возгнушайся язвами нашими греховными, Врача рождшая душ и телес наших, утоли болезни и исцели неможения, и спаси души наша.

Песнь 5

Ирмос: С трастей мя мглы, яко от глубокия нощи, избавляяй, утреневати сподоби дух мой, молюся, во свете дне повелений Твоих, Христе.

К аменя жизни не отверглася еси, Аурее,темже к каменю тя привязавше, врази в водуввергоша.

П отекла еси, последуя Христовым стопам Божественным, и общница показался еси Страстей Того иЦарствия, всеславная, за любовь твою изрядно венчаваема.

Н аученна, славная, Богодохновеннаго писанияучением, вся ко спасению обрела еси ведущая,Аурее Богомудрая, и пети научала сродный ти язык: разве бо Тебе иного бога не знаю.

Богородичен: Д реманием уныния мя сон греховный, Отроковице, постйже, / бодренною молитвоюТвоею возстави мя к покаянию.

Песнь 6

Ирмос: В бездне греховней валяяся, / неизследную милосердия Твоего / призываю бездну: / от тли, Боже, мя возведи.

К апли сладкия искапавше, мученице блаженная, потов твоих сладость и исцелений сияния на хвалу ХристаБога нашего.

С илою Божественною душу укрепив, в мирГорний вселилася еси, свободився страстей, Аурее всечестная.

Б урю идольскаго треволнения, дево достоблаженная Аурее, крестным ветрилом и дыхании духовными тихо преплыв, в пристанище тихое Христово достигла еси.

Богородичен: М илости Твоея, Богородице, сподоби мя, премилостиваго Слова рождшая, своею кровию от тли человеки избавльшаго.

Кондак, глас 4:

С ветовидная голубица позналася еси, / крилеимущи злате, всечестная, / и к высоте Небесней возлетелаеси, Аурее дево блаженная. / Темже твой славныйпраздник совершаем, / верою покланяющеся твоих мощей раце, / из неяже истекает всем обильно исцеление Божественное, // душам же и телом на пользу.

Икос:

Д обродетельным житием на земли просиявшую / и на Небесех со Ангелы ныне ликующую, / деву всечудную и мученицу неодоленную, / сугубым венцем исповедничества и целомудрия увенчáнную, / Аурею воспоим вернии, /сия бо подает исцеления, // душам же и телом на пользу.

Песнь 7

Ирмос: Н а поле Деире иногда мучитель пещь постави на мучение Богоносных, в нейже три отроки песнословляху Единаго Бога, троично воспеваху, глаголюще: отцев Боже, благословен еси.

К репостию возмогши Живодавца, плотское удержала еси желание, пребогатая, и ум возвысила еси наНебесная, поя крепко:отцев Боже, благословен еси.

Я ко агница на жертву ведома, славная дево Алино, никакоже провещала еси, Владыце твоему подобяся,Егоже ради и смерть пренебрегла еси.

И збавится прегрешений ныне моли, Леввино приснославная, вероючтущим твою честную память и поющим велегласно: благословенеси, Господи Боже, во веки.

Богородичен: Т ьмою лютою жития объят быв, соскорбящаго и сболезнующаго не обретох: Твоею, Дево, светлостию разреши тьму прегрешений и озари пети Тебе, Благословенная, Яже Бога плотию рождшая.

Песнь 8

Ирмос: П обедители мучителя и пламене благодатию Твоею бывше, заповедем Твоим зело прилежаще, отроцы вопияху: благословите, вся дела Господня, Господа.

С труи точиши исцелений притекающим верою к твоему гробу, Аурее, и Жениху твоему вопиющим: благословите, вся дела Господня, Господа.

В сесветло, яко солнце, тихое твое лице, мучения радованием явльшееся, яко агнца бо непорочна,заклана быв, принеслася еси Богу, Емуже, якоСодетелю, песньми вопияла еси: благословите, вся дела Господня, Господа.

В олнующееся море напастей мук Божественнымокормлением невредно преплыла еси, змия погрузивши твоих подвиг, мученице Аурее, глубиною. Темжерайская небурно пристанища достигла еси, вопиющи:благословите, вся дела Господня, Господа.

Богородичен: Н етленное Слово, паче словатления нас всякаго избавляюща, родила еси, сегоради Тя вси, Дево, славим.

Песнь 9

Ирмос: Б езначальна Родителя Сын, Бог и Господь, / воплощься от Девы нам явися, / омраченная просветити, / собрати расточенная: / тем всепетую Богородицу величаем.

П омяни ныне, Аурее славная, всех верою к тебепритекающих, и, от душевных страстей избавляя,защити нас от бед и обстояний, и спасения Божественнаго буди нам ходатаица.

М илостива быти моли Владыку верою тячтущим и твой светоносный и честный праздниксовершающим, Аурее достохвальная, мучеников украшение.

С овокупилася еси со Безплотнымилики, славная,и со страдальческими соборы причласяеси, о нас молящи Всещедраго Бога.

Т воя болезни и поты во вселенней славятся, тыже Небесною славою питалася, Аурее всечестная дево, нас непрестанно поминай.

Богородичен: Г лас Тебе ангелов, Пречистая,вопием: радуйся, спасение всех человеков иславных мученик Божественное венчание.

Светилен:

П редстоще ныне Трисиянному Великому Свету и пребывающе в неизреченней светлости со всеми святыми, добрая мученицеАурее, помяни всех нас, память твою светоносно совершающих.

Слава, и ныне, Богородичен:

С вета Превечнаго родила еси нам, Христа, Бога нашего, Пречистая Дево, избавльшаго весь мир от лести диавола. Темже молим Тя: не престай молящи, да подаст нам милость Свою в День Судный.

Стихиры, глас 1:

Х риста Спаса всем сердцем возлюбивши/ и свещутвою светло украсивши,/ добродетельми просияла еси, славнаяАурее./ Темже возшла еси в Небесныйчертог / и, венец страдания приимши,/ от бедизбави нас, //совершающих, памятьтвою.

И мея душу милостивну,/ и чист помысл, исердце бодрственно, / веру неблазненну, и любовь воистинну нелицемерну,/ от земли преставиласяеси к Небесным / и с лики праведных водворяешися./ Темже тя почитаем священными песньми/ иблагочестно вси славим, Аурее досточудная.

В оспеваем житие твое всечудное / и чтим в Горняя преселение твое праведное, / лобызаем честныя мощи твоя, / токи чудес нам источающия, / и празднуем радостно всесвященную память твою, / мученице Аурее добропобедная.

В елие Божие дарование тебе, мученице Аурее,/ всю бо крепость мучителей победилаеси,/ и прияла еси нетленный венец от рукиВседержителя, / на земли сияеши славою церковною, / на Небеси предстоиши Царю и Владыце /и молиши Его всем нам даровати // мир и велиюмилость.

Слава, глас 8:

П риидите, благовернии людие, / восхвалим Аурею славную мученицу, / яжепострада Христа ради/ и живот свой за Негоположи,/ и ныне пребывает у Него в Горнихселениих, / и праведною своею душею, яко солнце,сияет,/ на земли же чудесы своими,аки лучамисвета всех осиявает:/ честныя бо еяго мощи,/ подают всем, с вероюпритекающим, благодать и исцеление./ Темжемолим ю испросити нам у Христа Бога // спасение и велию милость.

И ныне, глас тойже:

В ладычице, приими молитвы раб Твоих / и избави нас // от всякия нужды и печали.

НА ЛИТУРГИИ

Блаженны от канона песнь 3-я и 6-я. Прокимен, глас 4: С вятым, иже суть на земли Его, / удиви Господь вся хотения своя в них. Стих:П резрех Господа предо мною выну, / яко одесную мене есть, да не подвижуся. Апостол к Галатом, зачало 214. Аллилуиа, глас 4: В оззваша праведнии, и Господь услыша их, и от всех скорбей их избави их. Стих: М ноги скорби праведным, и от всех их избавит я Господь. Евангелие от Иоанна, зачало 51. Причастен: Р адуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала.

МОЛИТВА

О

, достохвальная и премудрая мученице Аурее! Ныне почитающе святую память твою, к тебе мы, грешнии и недостойнии, усердно прибегаем и во умилении сердец наших молимся. Ты паче всех благ земных Сладчайшаго Господа Иисуса Христа возлюбила еси и Тому чрез все житие верно последовала еси, Божественною благодатию душу свою питающи. Испроси убо и нам благодать просвещающую нас, да ею осеняеми, в вере и благочестии, в подвизех целомудрия и любви преуспевати будем и Христу в ближних Его служити неленостно потщимся. Моли убо Спаса нашего да сподобит и нас странствие наше земное непреткновенно совершити, и в мире и покаянии житие наше проводити, да тако на земли поживше, вечныя и блаженныя жизни на небеси сподобимся и тамо с тобою и со всеми святыми вкупе восхвалим Троицу Единосущную и Нераздельную, и воспоем Едино Божество и Царство, Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. А минь.

 

В горниле страданий за Христа / душу

 

Ж И Т И Е

Святой мученицы Ауреи (Хрисы), девы Остийской

 

Аурея, (рим. Aurea; Хриса; греч. Χρυσῆ — золотая,) Остийская – дева-мученица, небесная покровительница Остии — римского города в Лациуме, в устье Тибра; главная гавань Древнего Рима, традиционно считавшаяся также его первой колонией.

Согласно преданию, святая Аурея, римская аристократка, пострадала за Христа в III веке от Р. Х. в правление римского императора Клавдия II Готского в числе многих Остийских мучеников.

После допроса у императора Клавдия, за свою преданность христианству она была сослана из Вечного города в своё поместье, находившееся рядом с Остией. Здесь она продолжала открыто исповедовать свою веру и поддерживала общение с местными христианами, а также посещала и утешала содержавшихся в местной тюрьме страдальцев за веру. Одним из них был святой Кенсорин (Цензоринус) — первый сановник римского императора Клавдия II (268 - 270). По доносу он был взят и заключен в темницу за веру во Христа.

Во время одного из таких посещений, Господь через свою угодницу явил чудо – с заключённого Кенсорин, чудесным образом спали оковы, в которые он был закован. Увидев чудо, 17 римских солдат обратились ко Христу и за отказ отречься от Него, были обезглавлены недалеко от Арки Каракаллы в Остии. Мученические акты называют их имена – Феликс (Felix), Максим (Maximus), Тауринус (Taurinus), Геркуланус (Herculanus), Невинус (Nevinus), Гисторакинус (Historacinus), Менна (Menna), Коммодиус (Commodius), Гермес (Hermis,), Мавр (Maurus), Евсевий (Eusebius), Рустикус (Rusticus), Монаксиус (Monaxius), Армандиус (Armandinus), Олимпиус (Olympius), Ейпрос (Eipros) и Феодор (Theodorus).

Древнее предание также повествует о том, что по молитвам святой Ауреи и её сподвижников был воскрешён из мёртвых сын сапожника.

По приказу римского префекта Ульпинуса Ромулуса сподвижники святой Ауреи из числа местных христиан были казнены, а святая дева—мученица подвергнута жестоким пыткам за отказ принести жертвы языческим богам. Не сумев сломить волю святой и поколебать её веру во Христа, Ульпинус приказал надеть ей на шею тяжёлый камень и бросить в море, в порту Остии.

Тело святой прибило к берегу,местные христиане взяли его и погребли на территории её виллы. Над могилой святой впоследствии возвели церковь, которая существует и в наши дни, правда не в первозданном виде. Эту церковь неоднократно реставрировали по приказу римских первосвященников – святителя Сергия I (+ в 701), святителя Льва III (+ в 816) и святителя Льва IV (+ в 855), а в 15 веке её перестраивали. В этом храме до 1430 г. была также погребена святая Моника (+387) — мать блаженного Августина, которая вместе со своим сыном ожидала отправления в Северную Африку и скончалась в остийской гостинице. В 1950 году во время археологических раскопок была найдена мраморная колонна 5 века, посвящённая святой мученице, на которой написано S.AVR(SantaAurea – святая Аурея). Неподалёку в 1981 году была обретена надпись CHRYSE HIC DORM[IT] («Хрисия почивает здесь»).

 

С Л У Ж Б А


Поделиться с друзьями:

Своеобразие русской архитектуры: Основной материал – дерево – быстрота постройки, но недолговечность и необходимость деления...

Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.043 с.