Составила к.п.н., доцент Кравченко И.П. — КиберПедия 

Индивидуальные очистные сооружения: К классу индивидуальных очистных сооружений относят сооружения, пропускная способность которых...

Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...

Составила к.п.н., доцент Кравченко И.П.

2017-09-27 115
Составила к.п.н., доцент Кравченко И.П. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу

Составила к.п.н., доцент Кравченко И.П.

Unit 2

I. Устная тема: “ Surveillance society: pros and cons”

II. Грамматика: Present Perfect Simple and Continuous

-“Speakout” p.128, 1.2, p.130, 2.1

- “Business Grammar Builder”, p22-26

III. Ролевые ситуации:

1. You belong to one of four groups (the police, the local residents, parents, teenagers). Make a list of your reasons for and against the police plans to install the security cameras.

 

2. Roleplay “The happiness formula” p.28 - 29

IV. VOCABULARY: UNIT 2 (Student’s book)

V. 2.1

1. relief – облегчение

2. silly - глупый

3. surrounding -окружение

4. charity/ to do charity – благотворительность

5. to raise money- собирать деньги

6. vulnerable- уязвимый

7. fundraising campaign – кампания по сбору средств

8. ordinary people -обычные люди

9. to host -принимать

10. to attract attention to – привлекать внимание к

11. a telethon - телемарафон

12. to feature celebrities – показывать знаменитостей

13. to transmit - передавать

14. to inspire - вдохновлять

15. a bucket - ведро

16. to bring out - выявлять

17. to collect money – собирать деньги

18. eye-opening - поразительный

19. jelly - желе

20. to take a break - делать перерыв

21. generous - щедрый

22. to be in a good mood – быть в хорошем расположении духа

23. to hoot - громко кричать; гикать, улюлюкать

24. to sponsor - субсидировать, финансировать, спонсировать (концерт, телепередачу и т. п.)

25. unaccustomed - необычный, непривычный

26. to look worn out/exhausted – выглядеть усталым

27. donations - пожертвования

28. pub quizs – конкурсы и викторины,проводимые в пабах

29. pollution - загрязнение

30. poverty - бедность

31. drought [draʊt] - засуха

32. famine [ fæmɪn] - голод

33. drunkenness abuse

34. drug abuse– злоупотребление наркотиками, токсикомания

35. divorce - развод

36. domestic violence – домашнее насилие

37. obesity - ожирение

38. homeless - бездомный

39. ethical - этичный

40. rural - деревенский, сельский

41. urban - городской

42. flood - наводнение

43. earthquake - землятресение

44. forest fire – лесной пожар

45. landslide – обвал, оползень

46. tornado – [ tɔː'neɪdəu] - смерч, торнадо, шквал

47. tsunami [tsu'nɑːmɪ] - цунами

48. volcanic eruption – извержение вулкана

49. to decrease уменьшать

50. to increase- увеличивать

2.2

51. to record - записывать

52. to permit - разрешать

53. to appeal - призывать

54. to launch a project - начинать проект

55. awareness - информированность, осведомлённость

56. disaster - беда, бедствие, несчастье

57. to suspect - подозревать

58. a desert ['dezət] - пустыня

59. phone cameras - фотоаппарат мобильного (сотового) телефона

60. speed cameras - камера по определению скорости

61. street level cameras – камеры наружного наблюдения

62. microchip ['maɪkrə(u)ʧɪp] – микрочип

63. number plate - номерной знак (на автомобиле)

64. recognition - узнавание; знак узнавания, приветствие

65. surveillance technology [sɜː'veɪlən(t)s] - техника наблюдения

66. an invasion of privacy - вторжение в личную жизнь

67. evidence - основание; знак, признак, симптом; факты, данные

68. law-abiding citizens – законопослушные граждане

69. deterrent [dɪ'ter(ə)nt] – средство устрашения, сдерживающее средство

70. to be accountable for -отвечать за свои действия, отвечать за свои поступки

71. to monitor – смотреть, наблюдать

72. to log information - записывать информацию

73. to hand over -передавать

74. to keep track of somebody - следить

75. surge - подъём, рост; всплеск

76. security system - система безопасности, система защиты

77. CCTV cameras - видеодатчик с зарядовой связью

78. spot check - выборочная проверка

79. landline phones - стационарные телефоны

80. theft - воровство, кража

81. a thief/thieves – вор/воры

82. to fine - штрафовать

83. disturbing - беспокоящий, волнующий

84. illegal- незаконный

85. justifiable -извинительный, заслуживающий оправдания; позволительный

86. inevitable[ɪ'nevɪtəbl ]- неизбежный, неминуемый, неотвратимый

87. inoffensive - безвредный, безобидный, безопасный

88. sensible - благоразумный, здравомыслящий; здравый

89. outrageous- возмутительный; оскорбительный; вопиющий

90. surveillance - наблюдение (за подозреваемым в чём-л), надзор

91. to be clogged up- быть забитым (о дороге)

 

VI. V. Grammar test

VI. Pattern Dialogue /Unit 2

The situation: the police is going to install town-wide surveillance, the representative of the local residents meet s with the police representative in order to discuss merits and demerits (advantages and disadvantages) of these plans.

PR - police representative, LRR - local residents representative

PR: Good morning, thank you for coming.

LRR: Good morning, no problem, it’s our main concern.

PR: In brief, there has been dramatic increase in crime recently, so we decided to install the following security measures. CCTV cameras are to cover the whole town and speed cameras and number plate recognition are to be installed on all main roads. We strongly believe that these systems will help to reduce the number of car accidents and will contribute to improving the situation with crime in general.

LRR: May I cut in here? Some of our residents express their great concern about being watched every minute of the day. They consider this an invasion of privacy.

PR: Oh, come on. This is being done for your safety sake, not for the sake of monitoring your lives. Law-abiding citizens have nothing to worry about, besides, this surveillance technology will act as a deterrent to crime in our town.

LRR: OK, I see your point. These facilities might help to monitor and log information about potential criminals, keep track of them and in this way prevent more serious crimes. Moreover, it will help us to make people drive more carefully.

PR: All right, let’s move on further. We suggest monitoring social network websites in order to deter spreading illegal information such as terroristic propaganda, pornography, drugs and violence and the sites for teenagers are to be under special control.

LRR: We quite agree with you, that goes without saying. Our children must be protected f from this very dangerous information.

PR: Right, and one more item to be discussed. We suggest monitoring mobile and landline telephone calls.

LRR: We totally disagree with this. This is definitely violation of human rights and if you do this, we will file a lawsuit against you and will definitely win.

PR: All right, I take your point, but perhaps we’d better consider this item more carefully. So, to sum it up, in general you support our measures.

LLR: I suppose so, except the last one.

PR: Thank you.

VII. Pattern topic“ Surveillance society: pros and cons”

 

We are already living in a surveillance society.

• Video cameras are watching us everywhere – in buildings, shopping streets, roads and

residential areas. Automatic systems can now recognize number plates (and increasingly

faces).

• Electronic tags make sure those on probation do not break their release conditions, and

people arrested by police have samples of their DNA taken and kept whether they are

guilty or not. ‘Criminal tendencies’ are identified earlier and earlier in life.

• We are constantly asked to prove our identity, for benefits, healthcare, and so on. The

government now plans to introduce a new system of biometric ID cards, including

‘biometrics’ (fingerprints and iris scans) linked to a massive database of personal

information.

• When we travel abroad, who we are, where we go and what we carry with us is checked

and monitored and the details stored. Our passports are changing: computer chips carry

information, and like ID cards, there are proposals for biometric passports.

• Many schools use smart cards and even biometrics to monitor where children are, what

they eat or the books they borrow from the library.

• Our spending habits are analyzed by software, and the data sold to all kinds of businesses.

When we call service centres or apply for loans, insurance or mortgages, how quickly we

are served and what we are offered depends on what we spend, where we live and who we

are.

• Our telephones, e-mails and internet use can be tapped and screened for key words and

phrases by British and American intelligence services.

• Our work is more and more closely monitored for performance and productivity, and even

our attitudes and lifestyle outside work are increasingly scrutinized by the organizations

that employ us.

The surveillance society has come about almost without us realizing.

It is the sum total of many different technological changes, many policy decisions, and many social developments. Some of it is essential for providing the services we need: health, benefits,

education. Some of it is more questionable. Some of it may be unjustified, intrusive and oppressive.

People may have many different opinions. But in fact most people know very little about the

surveillance society: it is seen as the stuff of science fiction, not everyday life. So there has been

very little public debate about surveillance. The surveillance industry is already massive and

(especially since 9/11) is growing much faster than other industries, covering a massive range of goods and services from military equipment through high street CCTV to smart cards. The surveillance society has come about often slowly, subtly and by the unforeseen combination of many small paths into one bigger road. It is a road whose direction we urgently need to discuss and debate.

VIII. Supplementary reading

XI. Внеаудиторное чтение

Task 2. Рекомендации по выполнению заданий по внеаудиторному чтению.

1.Объем – не менее 5 000 печатных знаков аутентичного текста.

2.Выбранный текст необходимо перевести на русский литературный язык. Правильность перевода будет оцениваться преподавателем в ходе личной беседы с каждым студентом.

3. Необходимо составить глоссарий по тексту /объем не менее 40-50 новых слов с переводом, cлова выучить).

4.Написать summary текста (объем 100-120 слов).

4. Рекомендуемый источник для выбора текста: аутентичные тексты из британских газет, журнал “Economist”

 

Unit 3

I. Устная тема: “Downtime: the way people spend their holidays ”

II. Грамматика: used to, would, be/get used to, Future form s

“Speakout” p.132, 3.1 – 3.2,

3.1

1. to take care of - заботиться

2. to compliment someone on - высказывать восхищение

3. to put smth off – откладывать/во времени/

4. to neglect - пренебрегать

5. stubborn) упрямый

6. shy - застенчивый

7. to ignore - игнорировать, пренебрегать, не придавать значения

8. to unplug - [ʌn'plʌg] 1) выдернуть вилку из розетки; отключить 2) выдернуть затычку, пробку 3) прочистить (что-л. засорившееся)

9. furious - взбешённый, неистовый, яростный

10. selfish - эгоистичный

11.patient - терпеливый

12. to tap - а) постукивать, обстукивать; хлопать

13. to be in the wrong -быть неправым

14. to quarrel with - ссориться

3.2

15.leasure time - досуг

16.to contribute[kən'trɪbjuːt ], ['kɔntrɪbjuːt] – способствовать, делать вклад

17. a snack bar - rстоловая; бар, буфет, закусочная

18. to make good use of one’s time

19. wastefully- расточительно

20. a buzzword - модное словечко

21.a “niche” travel – тематическое путешествие

22. a flopout beach holiday –праздный, пляжный отпуск

23. densely populated – плотно населенный

24. proximity - близость, соседство

25. a slope - склон

26. barren - бесплодный, неплодородный

27. off the coast

28. as the crow flies - по прямой

29.a buzz words - a word, often originating in a particular jargon, that becomes a vogue word in the community as a whole or among a particular groupе

30. trekking/trekkie - переход, путешествие (особенно длительное, сопряжённое с трудностями)

31.poignаnt – острый, горький мучительный

32.obscure - непонятный; невразумительный, неясный

33.a broadcaster – диктор

34.legacy – наследство

35.like-minded people - люди с одинаковыми взглядами, общими интересами

36.cookery - кулинария; стряпня

37.a peg – колышек

38.choir['kwaɪə] -) церковный хор б) хоровой ансамбль

39.message board - электронная доска объявлений; форум

40.to litter – разбросать в беспорядке

3.3

41.never mind -ничего, неважно; не беда

42.a contestant

43.to get eliminated - быть устраненным, исключенным

44.to vote off - голосовать против

45.to sauté - жарить в масле

46.an anagram - анаграмма / Слово, образованное перестановкой букв другого слова (например: нос - сон, лето - тело /

47.webinar - вебинар (интернет-конференция или семинар в реальном времени)

48.to deal out – распределять, раздавать

49.to stir - мешать, помешивать, размешивать; взбалтывать

50.to sieve - просеивать; отсеивать

51.to sprinkle - брызгать, опрыскивать

52.a habitat - родина, место распространения, ареал (животного, растения)

53.faint-hearted - малодушный, трусливый

54.bungee jumping - банджи-джампинг (прыжок с большой высоты с эластичным тросом, обвязанным вокруг щиколотки)

55.husky dog sledding - катание на санях в собачьих упряжках

56.wing-walking - acrobatic stunts performed on the wings of an airborne aircraft as a public entertainment

57.a hard-core traveller - You can refer to the members of a group who are the most committed to its activities or who are the most involved in them as a hard core of members

58.an armchair tourist – кабинетный турист

Idioms

1. The ball is in your court. - Теперь ваша очередь.

2. To kick off - вводить мяч в игру, начинать

3. in the ballpark - приблизительный, примерный, подходящим

4. on the ball - расторопный; толковый

5. To tackle the problem – энергично браться за проблему

6. A whole new game for me – Мне это в новинку.

 

IV. Ролевые ситуации:

1. Work in pairs and discuss the difference between a” niche” holiday and a “flopout” holiday. (p.166 audioscripts Unit3 Recrding1 and Traveller’s quiz p.37)

2. Work in pairs. Student A describes the procedure to the other student. Student B asks mirror questions. (ex.5A, ex.7A p.39)

 

V. Writing task. Написать “an opinion essay” (120-180 слов), задания в Student’s Book стр.34 упр.10A

Составила к.п.н., доцент Кравченко И.П.


Поделиться с друзьями:

Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...

Эмиссия газов от очистных сооружений канализации: В последние годы внимание мирового сообщества сосредоточено на экологических проблемах...

Двойное оплодотворение у цветковых растений: Оплодотворение - это процесс слияния мужской и женской половых клеток с образованием зиготы...

Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.076 с.