Turn the following sentences into indirect speech using one of the reporting verbs from the list below in the past simple, where possible. — КиберПедия 

История создания датчика движения: Первый прибор для обнаружения движения был изобретен немецким физиком Генрихом Герцем...

Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...

Turn the following sentences into indirect speech using one of the reporting verbs from the list below in the past simple, where possible.

2022-11-14 25
Turn the following sentences into indirect speech using one of the reporting verbs from the list below in the past simple, where possible. 0.00 из 5.00 0 оценок
Заказать работу


deny insist advise suggest accuse boast promise warn threaten agree complain remind
admit offer ask reply report claim wonder explain

1. “I’m “the Father of the House of Commons,” he said.

2. “I have sat in the House of Common for the longest unbroken period”, headded.

3. He said, “Only four members of the House of Common have reservedseats: the Speaker, “the Father of the House of Commons”, the PrimeMinister and the Leader of the pposition”.

4. “The member who is named to speak remains standing, and speaks fromthe place where he has been sitting”, the teacher said.

5. “Many battles have been fought in the past over parliamentary privacy,”the article said.

6. “Britain’s economy has been stagnating and declining under the Torries’,said the Opposition.

7. “Unemployment is growing again and the basic industries face severe crisis”, the newspapers said.

8. “Our policy is leading to prosperity and opportunity for all”, the Tories said.

9. “Britain needs a government that will take the nation’s industries out ofthe hands of the rich, and use the country’s wealth for the people’s benefit”, said the Communists.

10. “Most of the demonstrators on Sunday marched from Marble Arch toTrafalgar Square for a rally before the protest began”, said the TV reporter.

11. “No one was arrested on Sunday”, Lord Russell said of this yesterday.

12. “Higher wages for all workers, higher pensions, more houses and hospitals for working people, hands off the social services”, the members oftrade unions demanded.

13. “Can I see your ticket, please?” asked the inspector.

14. “We’d like to see the world-famous Hyde Park Orators’ Corner”, said thetourists.

15. “How can the country live without a written Constitution?” asked one ofthe students.

16. “What are the three most famous buildings in England?” Could you tellus a few words about their history?” I said.

Task 2. Turn the following questions into reported speech. Use the appropriate reporting verbs and your own ideas.

1. “What branches has the British Constitution in theory?” ____________

2. “What is the difference between British Parliament and the Government?” __________

3. “Is the Queen officially head of all three branches of the British Constitution?”

4. “What parts does British Parliament consist of?” ________

5. “Who usually becomes the Prime Minister in Great Britain?” ________

6. “Is the Prime Minister usually the leader of the government in the UK?”________

7. “Is there any difference between ‘hereditary peers’ and ‘life peers’?” __

8. Has the composition of the Lords changed since 1958, when it becamepossible to award ‘life peerages’ through the honours system? _______

9. “Where may Bills be introduced and by whom?” _________

10. “What does ‘Royal assent’ mean?” ____________

11. “When does the Bill become an Act of Parliament?” ____________

12. “Why is the Royal assent considered to be a formality nowadays?”___________

13. “What are the main functions of the Prime Minister?” ______

14. “Could you explain the notion “collective responsibility?” __________

15. “When is the leader of the party formally invited by the Sovereign toform a government?” ___________

Task 3. TranslatethesentencesintoEnglish.

1. Преподаватель объяснил, что Великая хартия вольностей установилапринцип ограничения власти правительства в Британии.

2. Он заметил, что Великая хартия вольностей сыграла важнейшую роль в английской истории.

3. Полиция была уверена, что этот человек совершил преступление, но трудно доказать его вину в суде.

4. Я ответил, что слово «конституция» имеет много определений и сформулировал пять из них. Мне было интересно, знает ли хотя бы одно из них мой собеседник.

5. Он сказал, что конституция – это основной закон государства, который определяет его общественное и государственное устройство.

6. Нам сказали, что все страны, которые когда-либо были завоеваны Британской империей, используют систему общего права.

7. Было интересно узнать, что общее право зародилось в Англии на основе юридических решений, обусловленных традицией, обычаем ипрецедентом.

8. Слушатели согласились, что каждое независимое государство должно иметь свою собственную правовую систему.

9. Преподаватель спросил, кто может объяснить в чем заключаетсяразница между тремя чтениями билля.

10. Меня спросили, почему члены палаты общин не голосуют на своихместах, а выходят в два коридора в палате общин.

11. Читал ли ты где-либо, почему монархи открывают каждую сессиюпарламента в палате лордов, а не в палате общин?

12. Студент спросил, кто председательствует в палате общин и в палателордов.


Поделиться с друзьями:

Организация стока поверхностных вод: Наибольшее количество влаги на земном шаре испаряется с поверхности морей и океанов (88‰)...

Архитектура электронного правительства: Единая архитектура – это методологический подход при создании системы управления государства, который строится...

Наброски и зарисовки растений, плодов, цветов: Освоить конструктивное построение структуры дерева через зарисовки отдельных деревьев, группы деревьев...

Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...



© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!

0.009 с.