Типы оградительных сооружений в морском порту: По расположению оградительных сооружений в плане различают волноломы, обе оконечности...
История развития хранилищ для нефти: Первые склады нефти появились в XVII веке. Они представляли собой землянные ямы-амбара глубиной 4…5 м...
Топ:
Марксистская теория происхождения государства: По мнению Маркса и Энгельса, в основе развития общества, происходящих в нем изменений лежит...
История развития методов оптимизации: теорема Куна-Таккера, метод Лагранжа, роль выпуклости в оптимизации...
Когда производится ограждение поезда, остановившегося на перегоне: Во всех случаях немедленно должно быть ограждено место препятствия для движения поездов на смежном пути двухпутного...
Интересное:
Лечение прогрессирующих форм рака: Одним из наиболее важных достижений экспериментальной химиотерапии опухолей, начатой в 60-х и реализованной в 70-х годах, является...
Наиболее распространенные виды рака: Раковая опухоль — это самостоятельное новообразование, которое может возникнуть и от повышенного давления...
Распространение рака на другие отдаленные от желудка органы: Характерных симптомов рака желудка не существует. Выраженные симптомы появляются, когда опухоль...
Дисциплины:
2021-06-24 | 65 |
5.00
из
|
Заказать работу |
|
|
1. discussion.
2. decision.....
3. abolition....
4. addition.....
5. accusation
6. flotation.....
7. demolition.
8. repetition...
9. rendition....
10. confession.
11. cohesion....
12. seclusion...
13.reversion...
14.expansion....
15.opposition....
16.graduation...
17. identification
18.decoration...
19 Inoccupation...
20. collision.......
21. permission..
22. qualification
23. starvation..,
24. abolition.......
25. valuation.....
Exercise 6
Form nouns from the verbs.
Divide _____________________________
Intent_______________________________
Investigate___________________________
invite _______________________________
omit________________________________organize____________________________
preserve____________________________
prevent_____________________________
produce_____________________________
repeat______________________________
satisfy______________________________
solve_______________________________
react_______________________________
tempt_______________________________
abolish______________________________
accuse______________________________
apply_______________________________
attend______________________________
civilize______________________________
compete____________________________
conserve____________________________
demonstrate_________________________
to become extinct_____________________
imagine_____________________________
inspire______________________________
oppose_____________________________
revise______________________________
Exercise 7
Fill in the spaces in the following text using a suitable form of the word given at the end of the lines. The first is given as an example.
GLOBALISATION
It is no exaggeration to say that the world has become a global village. exaggerate
Modern methods of................(1) have made the world much smaller communicate
and the problems we face such as................(2) are not restricted to this pollute
country. The................(3) of the rainforests in Brazil is everyone's destroy
problem and the................(4) which is common in many African countries starve
is a challenge for Europe too. The................(5) of rare species is extinct
a tragedy for the planet as a whole and the................(6) of oil exhaust
supplies will shake the................(7) of the world's economy. found
The................(8) of the environment is the responsibility of all protect
nations, rich and poor. However, uncontrolled economic................(9) compete
|
between strong and weak nations leads to the................(10) of create
greater inequality between the rich and poor nations of the world.
Exercise 8
Use the word given at the end of each line to form a word that fits the gap in the same line.
A FORMAL LETTER Dear Sir or Madam,
I read your................................(1) in International Business magazine and I am ADVERTISE
writing for more information concerning entry................................(2) for the REQUIRE
course in English Language................................(3). Could you tell me what IMPROVE
language................................(4) are required? I do not possess the First QUALIFY
Certificate and would like to know if................................(5) on the course ACCEPT
depends on having the FCE? In fact, as I am an................................(6) for ACCOUNT
an international................................(7) company I would be INVEST
interested in a course which focuses on language................................(8) for DEVELOP
both social and................................(9) purposes. I would also like to BUSY
know the................................(10) from the college to London and if DISTANT
................................(11) at all classes is obligatory, or whether an ATTEND
occasional................................(12) for purposes of travel is acceptable. ABSENT
I look forward to hearing from you.
Yours faithfully
Cathy Smith
Exercise 9
Fill in the nouns formed from the verbs in brackets.
1 Firemen wear special clothes for........................(protect).
2 The postman delivered the.....................(pack) to the house this morning.
3 After the..........................(remove) of his rotten tooth, Jack felt much better.
4..............................(hypnotise) can cure people of addictions.
5 The teacher told us to do plenty of.....................(revise) for the exams.
6 Please ask me if you need any...........................(assist).
7 There is no.........................(differ) between the two dresses -they're the same.
8 Our neighbours are building an..........................(extend) onto their house.
9 The............................(arrange) for the meeting have already been jnade.
10 r he wedding......................................................(prepare) took months.
III Суффиксы, дающие существительному абстрактное понятие.
Verb+ ment
Adjective+ ness
Verb + ence/ance
Adjective + th
Number+ th
Noun+ ship
Например:
-ance
acceptance allegiance
annoyance appearance arrogance
disturbance
resistance
-ence
affluence
advertisement achievement commitment
confidence
correspondence
-ness
- ment
advertisement
commitment
encouragement
employment
-th
growth
health
depth
breadth
|
fortieth
-ship tenderness
Read-er-ship brightness
круг читателей kindness
sea-man-ship
морское дело
Exercise 10
Write abstract nouns for the following words, using one of the following suffixes: ance, ence, ment, ness, th. and translate Use your dictionary.
1 inherit........
2 convenient
3 clumsy.......
4 obey..........
5 invest........
6 develop.....
7 kind...........
8 effective....
9 fair...r.........
10 prefer......
11 innocent..
12 improve
13 willing……………..
14 retire……………..
15 silent…………….
16 disappoint……………..
17 excite………………..
18 polite………………..
19 argue…………………….
20 punish……………………
21 selfish…………………
22 sixty…………………..
23 refresh…………………
24 resist…………………...
Exercise11
Form verbs (for some form adjectives) from abstract nouns and translate:
Disturbance____________________
resistance______________________
improvement____________________
insurance_______________________
importance______________________
distance________________________
advertisement____________________
commitment______________________
confidence_______________________
correspondence__________________
emergence_______________________
occurrence______________________
patience_______________________
violence________________________
enjoyment_______________________
fulfillment__________________________
movement_________________________
refreshment________________________
loneliness__________________________
happiness___________________________
kindness____________________________
tightness_____________________________
sleepliness___________________________
ugliness_____________________________
depth______________________________
warmth____________________________
length___________________________
|
|
Наброски и зарисовки растений, плодов, цветов: Освоить конструктивное построение структуры дерева через зарисовки отдельных деревьев, группы деревьев...
Состав сооружений: решетки и песколовки: Решетки – это первое устройство в схеме очистных сооружений. Они представляют...
Механическое удерживание земляных масс: Механическое удерживание земляных масс на склоне обеспечивают контрфорсными сооружениями различных конструкций...
Своеобразие русской архитектуры: Основной материал – дерево – быстрота постройки, но недолговечность и необходимость деления...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!